PostNL

Reviews voor Manager (m/v) bij PostNL

Manager (m/v)8 reviews
Bekijk alle 1.515 reviews
Ik heb werken bij PostNL altijd als zeer prettig ervaren. Ze biedt goede arbeidsvoorwaarden en het is prima mogelijk om de balans tussen werk en privé te behouden. Doorgroeien is goed mogelijk en aangezien het bedrijf zo groot is, switchen mensen gemakkelijk van het ene onderdeel naar het andere. Doordat het zo’n groot bedrijf is, is het wel lastig om veranderingen door te voeren. Er is sprake van een een politieke arena en er zijn veel mensen nog van de oude stempel. Deze bedrijfscultuur is soms wel lastig en kan zorgen voor discussies. Daar moet je mee om kunnen gaan.

Helaas is de markt (post) zeer hard krimpende en volgde reorganisatie op reorganisatie. Daarom is het mijn keuze geweest om tijdens een reorganisatie niet te solliciteren en verder te kijken. Uiteindelijk heb ik er 9 jaar gewerkt en vond ik het tijd om ergens anders mijn bijdrage te gaan leveren.
Pluspunten
arbeidsvoorwaarden, vrijheid en flexibiliteit
Minpunten
Politieke arena, krimpende markt
Continue veranderen, ontwikkelen staat steeds centraal.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Veel managementwisselingen
Veel uitdagingen om middels één strategie een bedrijf te managen dat te maken heeft met zowel een neerwaarts brievenbedrijf als een opwaarts pakkettenbedrijf.
Pluspunten
Goede werk- privé-balans
Door meerdere reorganisaties sfeer volkomen weg. Te veel komt op te weinig schouders neer.
Pluspunten
salaris
Minpunten
sfeer
erg streng op beveiliging maar met een goede accommodatie
de directie leiding zit er goed op

de collega's zijn open en vriendelijk

het overzicht behouden

de verschillende aspecten van het leiding geven
Pluspunten
goede organnisatie
Minpunten
vele beveiliging
Ik heb bij dit bedrijf gewerkt en ben lid geweest van de centrale ondernemingsraad en onder liggende medezeggenschap. Het is een bedrijf wat het personeel niet serieus neemt en probeert het personeel alles af te pakken . Van ex collega's hoor ik geen enkel positief geluid de klanten worden bedrogen en voorgelogen
Pluspunten
Minpunten
alles
Een bedrijf dat zich zeer snel heeft moeten ontwikkelen om bij te blijven in de markt. Maar ondanks dat kon ik heel goed mijn zelfstandigheid behouden en werd er naar mij geluisterd.
Ook is postNL zeer betrokken bij zijn personeel Prive.

Je kreeg alle steun als er thuis iets was, en als je je in je vak vooruit wilde kreeg je ook alle steun.

Kortom een bedrijf waar ik met zeer veel toewijding gewerkt heb.
Pluspunten
Betrokkenheid
Minpunten
Veranderingen duren te lang
Uitstekende club mensen met een prima werkinstelling.
Fijne collega's die teveel met hun eigen ding bezig zijn en te weinig in teamverband doen.

Direktie wil graag beleid maken en decentraal laten uitvoeren maar vergeten daarbij te luisteren naar de werkvloer en komen dan met niet uitvoerbare vernieuwingen, met als gevolg slechte kwaliteit en negatieve publiciteit.

Wel weer fijn om dit op te mogen lossen.
Pluspunten
goedkope kofie en thee 0, 10
Minpunten
teveel reorganisaties