PostNL

Reviews voor Bezorger (m/v) bij PostNL

Bezorger (m/v)68 reviews
Bekijk alle 1.514 reviews
Prima, redelijk werk, maar niet veel uur garantie. Ook omdat ik daar uitzendkracht ben. De uitbetaling en de verrichting van werkzaamheden vind ik een beetje uit balans. Daarom ben ik ook op zoek naar iets anders.
PostNL is een bedrijf dat waarde hecht aan zijn naam.
Je kunt dit ook merken doordat je ziet dat PostNL graag zijn klanten blij maakt.

Ik heb altijd met plezier bij PostNL gewerkt. Als het regent is het minder aangezien je de bus ook uit moet maar alas.

Een typische dag bij PostNL is een lekkere dag waarbij je niet te weinig maar ook niet teveel stops hebt. Je hebt altijd wel een paar grotere pakketten maar niet zoveel dat je aan het einde van de dag een hernia oploopt. Tijdens de kerst en nu Black Friday is het ook drukker aangezien mensen meer online bestellen maar laat dat je niet weerhouden om te solliciteren.

Het is een leuk bedrijf waar je altijd heen kunt bellen met vragen tijdens je route. Het is niet zo dat je het allemaal maar meteen moet kunnen.
Leuke baan lekker in de buitenlucht. Jammer dat het salaris laag is. Waardering krijg je van de mensen in de wijk
De manier zoals jij behandeld wordt bij dit bedrijf is niet menselijk. Je bent gewoon een nummer, ze kijken niet naar jou als persoon maar alleen naar het geld in hun zakken. Eerste klas uitbuiters.
Voor wie liever in de buitenlucht werkt dan urenlang in dezelfde productiehal, magazijn of kantoor, is het aantrekkelijk werk. Let wel dat je ook met regen en sneeuw net zo bereid bent buiten te zijn. Het is fysiek inspannend (een aspect van dit werk dat men geregeld onderschat), en vereist atlijd een zeker alertheid. Je bent constant in beweging en je krijgt nog wat mee over wat er zoal speelt in de omgeving waar je bezorgd. Je komt soms in aanraking met mensen die op de post zitten te wachten en veheugd zijn om je te zien- maar ook het tegenovergestelde komt voor. Het is een beroep waarbij onbekende mensen je soms zullen aanspreken over je functioneren- je moet hier mee om kunnen gaan.

Houdt er rekening mee dat de 'verwachte looptijd' van de wijken zeer idyllisch zijn. De uren zijn niet gebaseerd op data maar zijn schattingen die vooal lijken gebaseerd op de tijd die google maps berekent als looptijd. Je zult vaak meer uren maken dan waar je voor ingezet wordt- vooral met slechtere weersomstandigheden. Je kunt niet altijd alle post gelijk meenemen- ook hier wordt in de schattingen geen rekening mee gehouden.

Bezorgers kegen er de laatse tijd dat ik er werkte (circa eind 2017) een groeiend aantal werkzaamheden bij en werden hiervoor niet gecomponseerd- overuren (als gevolg hiervan) moesten op dagelijkse basis worden doorgegeven.

Met de binnenkomst van nieuw management is er gesnoeid in de afdeling, onder het mom dat losse contracten moesten verdwijnen. Dit was in mijn optiek een drogreden; er werken nog altijd een groot aantal medewerkers op de afdeling met losse
 - meer...
ik heb een functie als bezorger geleerd. bijvoorbeeld hoe ga je pakketjes in de bus sorteren. en hoog moet zijn. dan hangt af tuurlijk hoe de bus groot of klein is.
vrij beroep maar zwaar werk, is nog veel te verbeteren binnen PostNL
Bij PostNL krijg altijd andere routes dus voor mij was altijd nieuwe uitdaging dat vond ik heel spannend om te doen maar heb daar met plezier gewerkt omdat bij postnl mijn de tweede baan moet helaas stoppen.
Om een uur of 11 kun je de post ophalen bij een depot in het dorp. Je vult de fietstassen en gaat op pad. De post wordt voorbereid op een locatie. Loopt het werk daar uit, dan wordt er niet op tijd geleverd. Je kunt dan niet op tijd beginnen. Dat kan een nadeel zijn als je bijvoorbeeld kinderen uit school moet halen.

Het werk is niet moeilijk, is daarom ook laag betaald. Het kan niet je hoofdinkomen zijn.
Morgens ga je eerst je pakketten in de bus klaarzetten waarna je naderhand zelfstandig op pad gaat om de mensen weer blij te mmaken
Wachten tot post is aangeleverd op depot, dan eerst sorteren op de juiste volgorde (meteen de foutieve post apart houden). Groot nadeel is dat pas donderdagavond rooster voor de volgende week bekend wordt, zodat je weinig echt kan plannen. Bezwaar maken kan wel, maar heeft meestal geen nut.
Sociale contacten opbouwen - als je een vaste wijk hebt - is 't leukste. Verder geen (echte) ontwikkelmogelijkheden.
arogant, en respectloos.
naar personeel.

nooit meer.
postnl gaat erg slecht met hun personeel om. Ook slechte werk omstandigheden. Geen enkele waardering voor personeel.
Het is eenvoudig werk met een beperkte verantwoordelijkheid. Dat heeft z'n voordelen maar ook een laag salaris tot gevolg. Het is wel oké als je je ambitielat niet hoog legt of als tijdelijke job.
Het leukste van de baan is toch wel het klantcontact. Je komt bij verschillende culturen en bij verschillende mensen aan de deur.

Het moeilijkste aan de baan is toch wel het gedeelte waarin mensen lastig doen, op het oog met niet eens zijn van de levering/levertijd etc.

Een typische dag op het werk is gewoon lekker de pakketten rondbrengen in de volgorde die je kent, die je geleerd wordt en gewoon lekker zelf je ding doen.
Parttime medewerker voor 6 a 8 uur.
Voor het bezorgen van post op de zaterdag
Pluspunten
Eigen baas
Minpunten
1 dag werken soms 3
Het begon leuk met een leuke salaris, alleen nooit tijd gehad voor mijn priveleven. Elke dag 12 uurtjes of langer gewerkt, 6 dagen per week.
Minpunten
Lange werkdagen
Ik heb geleerd om met stress om te gaan want op 1 dag moest ik binnen 8 uur 200 pakketten rondbrengen. Reken maar uit hoeveel tijd je per pakket had!
ontslag genomen van wegen het feit dat ze alleen denken aan de pakketten en niet de veiligheid van de bezorger.
Pluspunten
Minpunten
alles
Werken bij PostNL heb ik als zeer leuk ervaren. De collega's gaan met een leuke en frisse manier met elkaar om, en wanneer je hulp nodig had werd dit aangeboden. Het management was erg toegankelijk en eerlijk. Helaas was dit werk te fysiek te zwaar voor mij, maar ik heb geen slecht woord over PostNL.
leuke sfeer en leuke werkomgeving, goede collega's en helpen je goed op weg.