PostNL

Reviews voor Bezorger (m/v) bij PostNL

Bekijk alle 1.447 reviews
vrij beroep maar zwaar werk
vrij beroep maar zwaar werk, is nog veel te verbeteren binnen PostNL
Ik heb daar met plezier gewerkt uistekende bedrijf
Bij PostNL krijg altijd andere routes dus voor mij was altijd nieuwe uitdaging dat vond ik heel spannend om te doen maar heb daar met plezier gewerkt omdat bij postnl mijn de tweede baan moet helaas stoppen.
Leuke bijbaan
Om een uur of 11 kun je de post ophalen bij een depot in het dorp. Je vult de fietstassen en gaat op pad. De post wordt voorbereid op een locatie. Loopt het werk daar uit, dan wordt er niet op tijd geleverd. Je kunt dan niet op tijd beginnen. Dat kan een nadeel zijn als je bijvoorbeeld kinderen uit school moet halen.

Het werk is niet moeilijk, is daarom ook laag betaald. Het kan niet je hoofdinkomen zijn.
Postnl
Morgens ga je eerst je pakketten in de bus klaarzetten waarna je naderhand zelfstandig op pad gaat om de mensen weer blij te mmaken
Simpel werk, dood spoor voor een loopbaan
Wachten tot post is aangeleverd op depot, dan eerst sorteren op de juiste volgorde (meteen de foutieve post apart houden). Groot nadeel is dat pas donderdagavond rooster voor de volgende week bekend wordt, zodat je weinig echt kan plannen. Bezwaar maken kan wel, maar heeft meestal geen nut.
Sociale contacten opbouwen - als je een vaste wijk hebt - is 't leukste. Verder geen (echte) ontwikkelmogelijkheden.
management.
arogant, en respectloos.
naar personeel.

nooit meer.
personeel
postnl gaat erg slecht met hun personeel om. Ook slechte werk omstandigheden. Geen enkele waardering voor personeel.
Eenvoudig
Het is eenvoudig werk met een beperkte verantwoordelijkheid. Dat heeft z'n voordelen maar ook een laag salaris tot gevolg. Het is wel oké als je je ambitielat niet hoog legt of als tijdelijke job.
Productief
Het leukste van de baan is toch wel het klantcontact. Je komt bij verschillende culturen en bij verschillende mensen aan de deur.

Het moeilijkste aan de baan is toch wel het gedeelte waarin mensen lastig doen, op het oog met niet eens zijn van de levering/levertijd etc.

Een typische dag op het werk is gewoon lekker de pakketten rondbrengen in de volgorde die je kent, die je geleerd wordt en gewoon lekker zelf je ding doen.
Gezzelige werkomgeving
Parttime medewerker voor 6 a 8 uur.
Voor het bezorgen van post op de zaterdag
Pluspunten
Eigen baas
Minpunten
1 dag werken soms 3
Nooit prive tijd gehad
Het begon leuk met een leuke salaris, alleen nooit tijd gehad voor mijn priveleven. Elke dag 12 uurtjes of langer gewerkt, 6 dagen per week.
Minpunten
Lange werkdagen
PostNL is een oke werkgever
Ik heb geleerd om met stress om te gaan want op 1 dag moest ik binnen 8 uur 200 pakketten rondbrengen. Reken maar uit hoeveel tijd je per pakket had!
werkervaring
ontslag genomen van wegen het feit dat ze alleen denken aan de pakketten en niet de veiligheid van de bezorger.
Pluspunten
Minpunten
alles
Fijne werksfeer met gezellige collega's
Werken bij PostNL heb ik als zeer leuk ervaren. De collega's gaan met een leuke en frisse manier met elkaar om, en wanneer je hulp nodig had werd dit aangeboden. Het management was erg toegankelijk en eerlijk. Helaas was dit werk te fysiek te zwaar voor mij, maar ik heb geen slecht woord over PostNL.
goede werkomgeving
leuke sfeer en leuke werkomgeving, goede collega's en helpen je goed op weg.
Super bedrijf! heel menselijk en heel meegaand....
goede collega's, werksfeer onder elkaar zeer goed, jammer dat postnl de mening van medewerkers niet erg serieus neemt.
Veel vrijheid, maar je krijgt steeds minder tijd om je werk uit te voeren. Geen vrije dagen kunnen krijgen bijvoorbeeld een begravenis wordt enorm moeilijk overgedaan. De colega's zijn leuk, spontaan. Ook op de route die je rijd heb je contact met mensen.
Pluspunten
vrijheid
Minpunten
je weet nooit waneer de te bezorgen post aankomt.
Als pakketbezorger de hele zending af te leveren op postadressen
Het afleveren van de pakketten vraagt om kennis van de locaties, straten en veiligheid.
Pluspunten
Het opbouwen van mensenkennis, omgevingskennis
Minpunten
Lange uren met lage inkomsten
leuke werk
hoe je met mensen moet praten over pakketbezorger en je ziet hoe de mensen zijn
Zelfstandige maar fysiek zware job
Als pakketbezorger maak je vaak lange fysiek zware dagen. Je komt veel met mensen in aanraking die bijna allemaal blij zijn omdat ze op het pakket wachten. De uitdaging ligt in het bezorgen binnen het gecommuniceerde tijdvak.
Het bezorgen van pakketten in Oosterwolde op de zaterdag
Op vrijdag ruil je de bus met de baas van het bedrijf. Zaterdagochtend ben je rond 7 uur in Leeuwarden bij het depot waar je een bakje koffie nuttigt en rond 20 over 7 naar de band gaat. Hier komen vanaf half 8 de pakketten vanaf die je een zoveel mogelijk op volgorde van je route in de bus neerlegt. Vervolgens ga je richting Oosterwolde en probeert alle pakketten kwijt te raken. Wanneer je klaar bent ga je weer richting Leeuwarden om de overgebleven pakketten in te leveren en de scanner in te leveren. Vervolgens heb je contact met de baas om de bus weer om te ruilen.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij PostNL. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,7
Reviews over PostNL gesorteerd op locatie