Reviews voor Accountmanager (m/v) bij PostNL

4 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 1.302 reviews
Accountmanager Sales Functie
Accountmanager (voormalige medewerker) –  Nederland25 januari 2018
2 jaar als Accountmanager gewerkt bij PostNL. Je draait je eigen bedrijfje binnen de bureaucratie die PostNL heet. Bureaucratie ipv bedrijf, omdat de mentaliteit overeenkomt met die van de overheid. Door de vele reorganisaties voelt niemand zich verantwoordelijk. De vergoeding voor de baan is boven gemiddeld voor het werk. Echter het geduld wat een echt "sales"persoon heft wordt binnen deze organisatie aardig op de proef gesteld.
Er zijn herhaaldelijk reorganisaties waardoor de "oude"medewerkers vaak overblijven en de "nieuwe"de organisatie moeten verlaten. Hierdoor is er weinig vernieuwing en ook niet een innovatieve sfeer.
Er wordt veel aan vergaderen gedaan maar afspraken worden niet tot nauwelijks uitgevoerd.
Daarnaast ben je intern erg bezig om je business te verdedigen. collega's kunnen er met je klant vandoor gaan back up van je manager hoef je dan niet te verwachten.
Pluspunten
reeele vergoeding
Minpunten
Slecht management, overleg cultuur, niemand voelt zich verantwoordelijk; afspraken worden niet nagekomen
goed georganiseerde werkgever
Sr. Account Manager (huidige medewerker) –  Den Haag23 april 2017
Binnen PostNL heb ik gemerkt dat je als werknemer gewaardeerd wordt voor je inzet en de ruimte krijgt en gestimuleerd wordt jezelf te ontwikkelen.Er is geen 9 tot 5 mentaliteit en bent vrij het invullen van je werkzaamheden en werktijden, terwijl er wel duidelijke communicatie en grip met je manager is op gestelde bedrijfs- en persoonlijke doelen.
Er wordt duidelijk van bovenaf een strategische koers bepaald en dat kan ook zonder meer personele consequenties hebben. Uiteindelijk is ook de aandeelhouder bepalend in wat doelstellingen worden, hetgeen soms niet reëel is.
In mijn ogen wordt de persoonlijke carrière bij management boven het bedrijfsbelang of klantbelang gesteld, hetgeen ik betreur.
Pluspunten
flexwerken, goede secundaire voorzieningen
Aan Sales projecten geen gebrek bij PostNL
Junior Account Manager (huidige medewerker) –  Breda, NB7 januari 2016
De afgelopen jaren heb ik uitgebreide kennis opgedaan en diverse Sales functies vervuld bij PostNL.
Mijn kerntaken waren onderandere: groepen coachen, waaronder leiding geven aan medewerkers en hen op de werkvloer coachen om het optimale uit het klantcontact te halen van klachten tot verkoop vanuit een breed scala producten en ook het binnenhalen van nieuwe contracten wat ik voornamelijk deed door telefonische acquisitie en klantbezoeken. Zodra een prospect klant was geworden werd ik de Account Manager en onderhield ik de zakelijke relaties. Ik ben gewend om met targets te werken. Vorig jaar heb ik drie onderscheidingen gehad van drie verschillende Sales Managers, aangezien ik meerdere teams heb ondersteund naast mijn huidige functie. Mijn target heb ik twee keer overstegen,alleen uit koude acquisitie, en daarom heb ik het afgelopen jaar afgesloten met een zeer goed als eindbeoordeling. Via een BOP traject bij PostNL heb ik een buitendienst training gevolgd, deze heb ik goed afgerond en een onbepaald contract gekregen.
Pluspunten
diversiteit van taken
Minpunten
doorstroming (post is een krimpende markt)

Zie meer reviews over PostNL

Stel een vraag over solliciteren of werken bij PostNL. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over PostNL gesorteerd op locatie