PostNL

Reviews voor PostNL in Venlo

Venlo13 reviews
Bekijk alle 1.514 reviews
In de avonduren extra toeslag. Dit maakt de baan voor mij aantrekkelijk. Ook de beschikbaarheid is als parttimer goed te doen.. zo kan ik meer of minder werken in een week. Het basis loon had wel wat hoger mogen zijn. Dit ivm het harde werken. Zijn toch wel wat kilo's aan pakketen die gesorteerd worden. En het tempo is regelmatig relatief hoog. Daar zou wel een extraatje tegenover mogen staan
Leuk werk, maar verdient niks natuurlijk. Fijne collega's maar dat is gedeelde smart.
Ze verwachten als je nieuw bent dat je het vrij snel binnen de tijd die hun geven het bezorgd hebt terwijl dat gewoon niet haalbaar is in zo'n korte tijd misschien wel over een tijdje en dan is t maar de vraag of je dan je overuren nog krijgt uitbetaald
Pluspunten
In de buitenlucht zijn
Minpunten
Ze verwachten te snel veel van je als je kort in dienst bent
De cultuur bij postnl is alleen maar dat je uit je eigen vertrekt, ze willen van vast personeel af.
Werken bij PostNL is een hele goede keus geweest omdat je bij PostNL heel veel leert in een hele korte tijd daarbij krijg je ok te maken met heel veel nieuwe mensnen en leer omgaan met verschillende situaties en een van de belangerijkste situaties is de situates die zich voor kunnen doen met het klantencontact
Pluspunten
goed salaris, goede werksfeer, leuke colega's
Minpunten
geen automaat als busje
Betaald krijgen voor je beweging. Fijn werk. contact met de mensen in je wijk
grote werkdruk/fysiek belastend
eentonig/

lang en eentonig /alleen met codes fysiek en belastend voor je concentratie/

brengt veel stress waardoor het de werksfeer aantast
Lopen teveel mensen rond die leiding geven, en niet operatief zijn. Allemaal medewerkers achter de schermen. Is tenslotte wel een productie bedrijf. Contracten worden alleen maar kleiner en verlengd voor 3 x. Je zult als bedrijf nooit een binding creëren. Totaal geen gevoel bij medewerkers om in de toekomst financieel iets op te bouwen . Gezinssituaties en alleenstaanden hebben bij dit bedrijf geen financiële zekerheid en kunnen geen fatsoenlijk sociaal leven opbouwen.
Pluspunten
collega's
Minpunten
Totaal geen binding en het spook van de reorganisatie heeft de overhand
Prettige werkomgeving met fijne collega's. Na enkele uren voorbereidende werkzaamheden achter de instraatkast, drie kwartier pauze en dan de straat op voor de bezorging van de post. Zo kom je afwisselend binnen en buiten te werken, wat lichamelijk wel prettig is.
Het beleid bij PostNL met alle reorganisaties is wat chaotisch, waardoor de bedrijfsleiding van de vestiging waar ik werkte niet altijd lekker in zijn vel zat. Hier speelt de factor mee dat PostNL geen staatsbedrijf meer is. Het is een productiebedrijf geworden waar tijd en geld meer prioriteit hebben gekregen. Dit zet druk op bedrijfsleiding en medewerkers.

Op een drukke dag is het aanpoten om het voorbereidende werk op tijd gedaan te krijgen, zodat postbezorgers met de post de straat op kunnen. De voorbereidingstijden staan aan de krappe kant, maar met enkele maanden ervaring redt je de voorbereidingstijden wel. Bovendien zijn collega's zelden te beroerd om een handje mee te helpen waar dat nodig is.

's winters op straat is het hopen dat er geen sneeuw en ijs ligt. Daarentegen is het 's zomers een heerlijke baan.
Was een prima werkgever, maar is de laatste jaren organisatorisch afgegleden tot een bedenkelijk niveau
Sorteren en verwerken van post, Post bestellen per fiets of auto,
Verwerken aangetekende stukken en strafporten.
De dag begint met het laden van de auto, waarna ik vertrek met een aantal pakketten, en deze netjes bezorg bij de klant.Het leukste van mijn baan is het contact met mensen, de vrijheid op de weg, en de verantwoording om secuur om te gaan met andermans eigendom.In 2002 chauffeur geweest bij distributie van euro munten.Organiseren van feestjes voor het personeel, en attentie kaarten sturen bij verjaardag of andere omstandigheden.Korte tijd gerechtelijke brieven bezorgd en paspoorten naar gemeente kantoren gebracht, dit werk werd echter uitbesteed aan subcontracters.
Pluspunten
goede verdiensten en vast contract.
Minpunten
geen.
Gezellige collega's, prima werk, goed te combineren met werk/prive. Goed omgaan met klanten/mensen.
Snel en afwisselend kunnen werken.
Pluspunten
gezellige collega's, fijn werk