Reviews voor PostNL in Maastricht

10 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 1.283 reviews
zwaar fysiek werk tegen laag loon met weinig waardering
fietsbezorger (voormalige medewerker) –  Maastricht2 januari 2018
Ik was aanvankelijk positief begonnen als fietsbezorger in de decembermaand. Ik kreeg de indruk dat het een bedrijf betrof dat zich bekommerde om haar personeel, "belangrijk is dat jij je prettig voelt" was een van de slogans tijdens de introductie. Ik had slechts een wijk als fietsbezorger en een fijne wijk. Wel was het vervelend dat het een wijk betrof vanuit een depot ver van het gebied waar ik aanvankelijk voor had gesolliciteerd. Maar goed, ik had werk dacht ik bij mezelf.

Na die decembermaand was ik in dienst gekomen en toen begon het pas echt. Aanvankelijk kreeg ik een jaarcontract van 7 uur per week, maar dat liep al snel op tot 12-15 uur per week met minimaal twee tot drie lopen op de piekdagen: de dinsdag, donderdag en zaterdag. Al snel wordt je aangespoord om meerdere lopen aan te nemen, vanwege ziekmeldingen bijvoorbeeld. Je bent jong en plichtsgetrouw, wilt werken, dus trapt daar in. Daardoor werd ik altijd als een van de eersten gebeld om extra wijken te nemen bij ziekmeldingen. Ook tijdens mijn andere werk. Ziekmeldingen die overigens nooit gecontroleerd worden. Zo ook de zaterdag voor het Pinksterweekend met 25 graden of hoger waar ik drie lopen moest lopen. Krijg je er wat voor terug als je een dag wat minder wilt? Nee, dat gaat niet, omdat ze lopen kwijt moeten en te weinig personeel hebben (altijd). Zo worden welwillende keurige bezorgers de dupe van lamzakken die zich vaak ziek melden als het hen uitkomt. Er waren dagen bij dat ik 20 kilometer liep te bezorgen, door weer wind, variërend van 5 - 30 graden. Op zo'n dag heb je geen energie meer over voor
  meer... ander werk of activiteiten. De dag daarna ben je vaak nog bekaf.

Wat PostNL ook doet is zonder instemming van de medewerkers extra producten laten bezorgen zoals de IKEA gidsen, Postcodeloterij cadeaus et cetera. Er wordt dan een "beroep gedaan op je flexibiliteit om de klant goed te bedienen". Dit soort managementjargon krijg je dan in je werkapp meegedeeld. Regel is dan dat je alles op je fiets moet meenemen, wat in werkelijkheid niet gaat. Maar knappe managers bedenken zoiets zodat ze maandelijks mooie cijfers kunnen tonen, ook via de werkapp.

Op de zaterdag had ik in de namiddag nog ander werk. Hoe vaak ik dit ook aangaf, met mijn rooster werd geen rekening gehouden. Dit leidde ertoe dat ik zelfs buiten werktijd stiekem nog op zondag moest leveren. Toen ik eindelijk dacht afspraken gemaakt te hebben werd ik alsnog meermaals gebeld voor extra lopen door de bekende ziekmelders.

Bovenstaande is een mooie samenvatting van een jaar uitgeknepen worden door een bedrijf wat het belangrijk vindt dat "jij je prettig voelt".
Pluspunten
leuke collega's op het depot, leuk Kerstpakket
Minpunten
organisatie, planning, laag salaris en fietsvergoeding, weinig waardering, geen goede balans tussen werk en privé
Leuk bedrijf
Postbezorger (huidige medewerker) –  Maastricht14 juni 2017
PostNL is een leuk bedrijf om in te werken. Het is een zware baan omdat je heel erg veel post met je mee moet nemen als je een grote loop hebt. Het leuke van de baan is dat je veel buiten bent en je het veel vrijheid hoe je je baan kan invullen.
Pluspunten
Veel zlefstandig werken.
Minpunten
Zware tassen
fiziek werk
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Maastricht5 augustus 2016
werk op heel laag niveau. was voor mij een heel tijdelijk oplossing
Pluspunten
goede urenregistratie
Minpunten
niet mijn droombaan
Prettige bijbaan
Collection Employee (voormalige medewerker) –  Maastricht20 mei 2016
- Prettige samenwerking met mijn leidinggevende
- Veel zelfstandigheid
- Constante verandering in de bedrijfsprocessen houdt het werk interessant
Lekker zelfstandig
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Maastricht30 januari 2015
-Je wordt goed voorbereid.
-Gezellige collega's.
-Zeer zelfstandig werk.
-Professionele maar gezellige leidinggevende.
-Belangrijk werk!
-Veel buiten.
Pluspunten
Gezellig, met kerst veel lekkers, ze letten vaak op jou woon gebied.
Minpunten
Het weer kan tegenzitten en soms zwaar fietsen.
Productieve werkomgeving
Medewerker salarisadministratie (voormalige medewerker) –  Maastricht, LI27 februari 2014
Veel gezelligheid, leuk bedrijf, productieve werkomgeving
productieve hard werkende dag
postbode (voormalige medewerker) –  Maastricht, LI12 februari 2014
kerstpost drukte
laden en lossen vrachtwagens
ok
hardwerkende mensen
winterweer
in het zonnetje buiten postbestellen
Pluspunten
gratis koffie
Minpunten
in de regen post bezorgen
leuke werksfeer
postbode (voormalige medewerker) –  maastricht11 februari 2014
Post rondbrengen.
Post sorteren.
Pakjes rondbrengen.
Iedere dag in de buitenlucht wat heerlijk was in die tijd.
hele leuke en gemoedelijke werksfeer
werk voorbereider en leider van het team (voormalige medewerker) –  maastricht13 augustus 2013
heb 40 jaar met veel plezier gewerkt,maar ben nu aan een nieuwe uitdaging toe

Zie meer reviews over PostNL

Stel een vraag over solliciteren of werken bij PostNL. Onze community staat klaar om te antwoorden.