PostNL

Reviews voor PostNL in Den Haag

Bekijk alle 1.447 reviews
een uitdagende baan met veel afwisseling, geen enkele dag is hetzelfde, helaas door een krimpende bedrijf, wil ik graag mijn grenzen verder verkennen
Postsorteerders
Leuk werk, helaas geen afwisselend werk. Je moet wel snel en accuraat werken
Pluspunten
Collega’s onderling helpen elkaar
Minpunten
Hoge werkdruk dus je moet onder druk en stress kunnen werken
Gezellige werkomgeving met samenwerken en baki doen (pauze)
Ik heb veel van het werkcultuur geleerd. met samenwerken, had ik goede contacten met plezier gemaakt.
productive and fun workplace with ping pong table
A typical day at work is when I go to the postNL and start working at the XBS section where I have been working there for the last 3 months, Now the main function of my work is to splits all the post that we receive by countries and then we have to register every single into our system before we send it to export section. The hardest part of the job when we get overflowed with posts which we need to split and register within the same day!
Dynamische werkomgeving met een hoog tempo aan veranderingen
Agile way-of-work met veel dynamic met een frequent veranderende organisatie.
Prettige werkomgeving
Fijne omgeving, gezellige collega's. Al met al Prettige werkomgeving
top bedrijf.
flexibel werken met geweldige mensen.
Daar kan het nooit mee misgaan.
PostNL is een prettig en goed geregeld bedrijf om voor te werken
Binnen PostNL word op alle niveaus heel hard gewerkt om de dalende fysieke post om te zetten naar digitale communicatie.
Gezellige werkomgeving op een leuke locatie
Bij PostNL heerst een open cultuur waar iedereen gelijk wordt behandeld. De voorwaarden zijn prima, echter de doorgroeimogelijkheden zijn niet facntastisch.
Pluspunten
Nieuwe werken; je werkt waar en wanneer jij wilt
Minpunten
Niet veel doorgroeimogelijkheden
Fijne werkgever
Ik heb werken bij PostNL altijd als zeer prettig ervaren. Ze biedt goede arbeidsvoorwaarden en het is prima mogelijk om de balans tussen werk en privé te behouden. Doorgroeien is goed mogelijk en aangezien het bedrijf zo groot is, switchen mensen gemakkelijk van het ene onderdeel naar het andere. Doordat het zo’n groot bedrijf is, is het wel lastig om veranderingen door te voeren. Er is sprake van een een politieke arena en er zijn veel mensen nog van de oude stempel. Deze bedrijfscultuur is soms wel lastig en kan zorgen voor discussies. Daar moet je mee om kunnen gaan.

Helaas is de markt (post) zeer hard krimpende en volgde reorganisatie op reorganisatie. Daarom is het mijn keuze geweest om tijdens een reorganisatie niet te solliciteren en verder te kijken. Uiteindelijk heb ik er 9 jaar gewerkt en vond ik het tijd om ergens anders mijn bijdrage te gaan leveren.
Pluspunten
arbeidsvoorwaarden, vrijheid en flexibiliteit
Minpunten
Politieke arena, krimpende markt
Fantastische werkgever
Uitstekende balans tussen werk en privé. Je kan ondernemen als je zelf de kansen pakt.
Innovatieve en moderne omgeving met veel kansen en doorgroeimogelijkheden
Veel uitdagingen om middels één strategie een bedrijf te managen dat te maken heeft met zowel een neerwaarts brievenbedrijf als een opwaarts pakkettenbedrijf.
Pluspunten
Goede werk- privé-balans
interesant bedrijf
In deze tijd van veranderingen moet ook PostNL de buikriem aantrekken. Dit gaat niet zonder slag of stoot.
De veranderingen en innovaties zijn nodig. Dit komt niet altijd ten goede van de kwaliteit die geleverd moet worden.
PostNL is een goede werkgever met een goede arbeidsvoorwaarden en een prettige werksfeer.
Bij PostNL heerst een goede balans tussen werk en privé.
Als auditor heb ik altijd de gelegenheid gehad om een eigen invulling te geven aan de ingeplande werkzaamheden.

De bedrijfscultuur is de laatste jaren sterk veranderd van autoritair en bureaucratisch naar een cultuur van samenwerking en openstaan voor de ideeën van anderen.

Ik veel geleerd in de diverse functie die ik binnen PostNL in 32 jaar heb mogen vervullen. Hierdoor ben ik uitgegroeid tot een zelfverzekerd persoon, iets wat ik 20 jaar geleden niet had kunnen bedenken.
Pluspunten
Eigen vrijheid van invulling van je werkzaamheden
Minpunten
Ontslag/overcompleet door krimpende postmarkt
Erg fijn bedrijf
Fijn bedrijf om voor te werken. Veel aandacht voor de mensen en veel carrieremogelijkheden. Informele organisatie die continu in beweging is.
Informele werksfeer, concrete opdracht met veel vrijheid tot eigen tijdsindeling
Dynamische werkomgeving in zeer concurrerende industrie.
Goed bedrijf
Goed bedrijf door slecht beleid van de regering in problemen gekomen..

Teveel concurrentie en daardoor minder post.
gezellige werkomgeving
Super leuke collega's. Veel gezelligheid voordat je gaat werken en in de pauzes.
Groot bedrijf waar je van veel mensen kunt leren
Veel geleerd en ben doorgegroeid van klantenservice naar een hoofdkantoor functie, ik heb daar geleerd om de brug te slaan tussen de business en IT. Ik heb daar mooie projecten mogen realiseren, zoals Knowledge modules implementatie bij diverse bedrijfsonderdelen.
Veel leuke collega's
fijn gewerkt
Ik heb diverse jaren bij PostNL gewerkt in verschillende functies bij verschillende afdelingen. En nu weer toe aan een nieuwe uitdaging!
goed georganiseerde werkgever
Binnen PostNL heb ik gemerkt dat je als werknemer gewaardeerd wordt voor je inzet en de ruimte krijgt en gestimuleerd wordt jezelf te ontwikkelen.Er is geen 9 tot 5 mentaliteit en bent vrij het invullen van je werkzaamheden en werktijden, terwijl er wel duidelijke communicatie en grip met je manager is op gestelde bedrijfs- en persoonlijke doelen.
Er wordt duidelijk van bovenaf een strategische koers bepaald en dat kan ook zonder meer personele consequenties hebben. Uiteindelijk is ook de aandeelhouder bepalend in wat doelstellingen worden, hetgeen soms niet reëel is.

In mijn ogen wordt de persoonlijke carrière bij management boven het bedrijfsbelang of klantbelang gesteld, hetgeen ik betreur.
Pluspunten
flexwerken, goede secundaire voorzieningen
Stel een vraag over solliciteren of werken bij PostNL. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,7