PostNL

Reviews voor PostNL in Amsterdam

Amsterdam68 reviews
Bekijk alle 1.515 reviews
Flexibel en zelfstandig werk. Met een redelijk hoge werkdruk
veels te zwaar werk alleen maar sjouwen dozen van 40 kg ..
Bij PostNL krijg altijd andere routes dus voor mij was altijd nieuwe uitdaging dat vond ik heel spannend om te doen maar heb daar met plezier gewerkt omdat bij postnl mijn de tweede baan moet helaas stoppen.
De controlroom tijdgebonden netwerk (TGN) is een afdeling met leuke collega's. Echter is deze organisatie zó bureaucratisch en heeft het zoveel lagen dat je niet weet wie je manager is en wat hij doet. Ook is er klaarblijkelijk per 4-6 medewerkers een teamleider nodig. Terwijl de dagelijkse aansturing via de floormanager gaat, wat de teamleiders gedeeltelijk overbodig maakt.

De teamleider (hoofdteamleider van TGN) die mij heeft aangenomen besloot mij te 'ontslaan', omdat hij in een discussie verwikkeld raakte waarbij mijn argumenten klaarblijkelijk sterker waren dan die van hem. Mensen ontslaan is zijn uitvlucht, leiderschapskwaliteiten 0%.

Uiteindelijk zelf besloten om op te stappen wegens meer ambitieuze toekomstplannen.

Tip: denk na of je voor een relatief laag salaris wilt werken tegenover steeds stressvoller werk (door bezuinigingen) met een teamleider die je onderdrukt en je uit frustratie ''probeert te 'ontslaan''.
Pluspunten
Leuke warme collega's op de vloer.
Minpunten
Bureaucratisch, stressvol door bezuiniging, onderbezetting, kantoor is erg saai, hiërarchisch doolhof, (hoofd)teamleider is incapabel
Op de verschillende afdelingen werken de mensen als robot ze hebben geen sociale contacten met elkaar en de leidinggevende het zelfde. Ik heb op de afdeling BUBA gewerkt dat was zo anders ze waren sociaal, humor met elkaar dan is je dag weer goed. De muziek die zij draaien is altijd het zelfde. Er is ook geen ventilatie voor schone lucht. Dames wc beneden die stinkt daar mogen ze wat aan doen.
Minpunten
salaris is weinig, 1 x pauze vind ik weinig, ze hebben geen kantiene, warmen drinken automaat is goor, dames wc beneden stinkt, snoepjes automaat mogen zij ook wat gezonder in zetten inplaats van zoet!!
soms maak je wel lange werk uren tijdens drukke periode
Pluspunten
flexible
Minpunten
harde werken en lange uren soms
ict frans arabisch arab productie techniek magazijn export import
ik heb een heel leuke tijd gehad bij dit bedrijf en leuke collegas
Pluspunten
minder stress werk
Minpunten
lange reistijd met openbaar vervoer
Leuke ervaring, gezellig en informeel. De connectie met de klanten was het leukst.
Postadministratie internnat en aangetekende post.
Pluspunten
Veel training on the job
Minpunten
soms te ambtelijk
Ik heb gewerk bij post nl scip ,en leuke tijd gehad (het verwerken van melkpoeder en het laden en lossen van pakketten ..
Pluspunten
Sport activiteiten en
het werken met mensen maar ook om in team verband samen dingen tot een goed einde te brengen.
Een aantal jaren naast mijn studie voor destijds TNT post bedrijfspost in de ochtend tussen 6-10uur bezorgd, 20u pw parttime.
Was destijds een leuk team en arbeidsvoorwaarde waren redelijk voor elkaar. Helaas veranderde alles bij reorganisatie en moesten bezorgers allemaal zeperd worden en onder veel minder goede arbeidsvoorwaarden werken.

Om af en toe uren te compenseren als ik door mijn studie niet aan mijn 20uur kwam deed ik dan op de zaterdag normale postbezorging.

Dit was zwaar werk, slecht ondersteunt(bijv. Hoe kringloop de post in de wijken waar ik bszorgen moet?) met als gevolgd dat het werk onnodig intensief was en er altijd overuren gemaakt moesten worden die niet betaald werden.

Over het algemeen waren collega’s opende werkvloer heel vriendelijk en werkten er bijna alleen leuke mensen bij post nl. Collega’s waten over het algemeen sociaal en behulpzaam naar elkaar toe.

Wat ik wel helemaal heb gemist binnen de bedrijfscultuur is de mogelijkheid door te groeien binnen de organisatie, ook haakt daar op in dat vaak mijn mening het bedrijf faalde om ervaren medewerkers (die duidelijk over de benodigde capaciteiten beschikten en het bedrijf van binnen naar buiten kende) te herkennen en selecteren om deze de mogelijkheid te geven door te groeien binnen de organisatie(en evt intern verder op te leiden).

In plaats daarvan kwamen er managers zo uit de schoolbanken rollen met het benodigde papiertje maar geen enkele ervaring of kennis van het bedrijf.

Dit zorgde soms voor rare situaties, en het kwam de werksfeer en de geleverde kwaliteit niet ten goede.
Pluspunten
Leuke collega’s, zelfstandig werken, veel buiten
Minpunten
(Tegenwoordig) slecht betaald, geen goede arbeidsvoorwaarden, en top down een slechte feeling met elkaar binnen de organisatie
Değişik müşteriler değişik koşullar sürekli yeni deneyimler
Pluspunten
Sürekli yeni yerler yeni müşteriler
Minpunten
Çalışma saatleri
Niet veel geleerd, was enkel hard werken , eentonig werk
De werkdag begint om 9:30u, afhankelijk van de hoeveelheid en de grootte van de pakketten eindigt de werkdag tussen 20:00u en 23:00u.

- Om 9:30u worden de pakketten zorgvuldig op adres gestapeld in de bus. Vanuit de loods vertrek ik naar de wijk, om de pakketten te leveren aan particulieren en bedrijven.

*Belangrijkste wat ik heb geleerd is structuur aan brengen aan het begin van de dag zodat een werkdag soepel verloopt.

* Moeilijkste van de baan is dat ik nooit weet hoeveel pakketten ik moet leveren. Hierdoor weet ik niet hoe laat ik thuis ben.

* Leukste van de baan is dat zelfstandig te werk kan gaan en ik de verantwoordelijkheid heb over mijn bus en de pakketten
Pluspunten
eigen tijd indelen
Minpunten
niet wetend hoe laat de dag eindigt.
Het werk is fysiek zwaar, aangezien je best veel post moet tillen/ ingooien en dus lange tijden zit op een stoel of voor een kast staat.
Er wordt wel geleerd om klantvriendelijk, werkgericht en nauwkeurig te werk te gaan. Verder heb je in de meeste teams gezellige en leuke collega's die het werk minder zwaar en zeer leuk maken.
A good company to work for with flexible working hours which suited my needs at the time
Pluspunten
Flexible working hours
Minpunten
Salary
Bij Postnl was ik verantwoordelijk voor de antwoord stukken die naar de ziekenhuizen gaan.
Positieve ervaringen. Goede werksfeer en veilige werkomgeving
Pluspunten
prettige werkomgeving
Minpunten
inkrimpend bedrijf
Eerst werd ik voor de kerstperiode aangenomen, maar omdat ik goed werkte mocht ik langer blijven als postsorteerder. Daarna heb ik bij de Internationale Pakkettendienst van PostNL gewerkt. Zwaar werk, maar ik kwam er goed uit de voeten.