PostNL Reviews

1.051 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 1.065 reviews
Informeel, collegiaal en mogelijkheden
HR (voormalige medewerker) –  Hoofddorp17 april 2018
Er wordt hard gewerkt, zeer dynamisch (adhoc regelmatig), informeel en collegiaal. Vanwege grote veranderingen in zowel de postmarkt als de pakketten markt zijn er veel organisatorische veranderingen en de daarmee gepaarde politiek.
Pluspunten
Collegiaal, Doorgroeimpgelijkheden
Minpunten
Soms te dynamisch, Politiek
rare werkgever
Postvoorbereider (voormalige medewerker) –  Zwaag15 april 2018
PostNL belooft allerlei dingen die niet worden waargemaakt, voor indiensttreding zou ik een e-learning krijgen, is niet gebeurd, tijdens indiensttreding geldt een proeftijd van 30 dagen en een uitgebreide training, is niet gebeurd, er is even snel gekeken of ik wel de gewenste snelheid lever en dat na een inwerkperiode van 3 halve dagen, waarna men besluit verder te gaan met 4 nieuwe kandidaten die de volgende week binnenkomen.

kan dit bedrijf niet serieus nemen, men gaat onzorgvuldig om met procedures en medewerkers, manager deelde op een chaotische vergadering mee dat het gebouw is verkocht zonder verder in te gaan op de gevolgen hiervan voor het personeel.

mensen werken volledig langs elkaar heen, ik denk dat dit bedrijf binnenkort wordt overgenomen door een concurrent.
Pluspunten
niets
Minpunten
oud gebouw, vieze toiletten, contact medewerkers vluchtig, management oude garde geen binding met personeel
An incredible company with the possibility of growth
Runner and Packing shift (voormalige medewerker) –  Utrech15 april 2018
It is more than a place to work, it is a place to evolve personally and be able to choose a life in the Netherlands.A good company in which to learn and to be able to find a place in which to evolve tranto at work as personally, a very welcoming company with very kind employees and bosses
Pluspunten
good atmosphere
postbezorger
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Swalmen9 april 2018
huis aan huis post bezorgen was leuk maar kon geen bijbaan doen om meer te verdienen.
Pluspunten
leuke mensen leren kennen
Minpunten
wind en weer
goede werk omstandig heden
laden lossen (voormalige medewerker) –  Hengelo OV8 april 2018
ik heb met veel plezier bij post.nl gewerkt heel goed bedrijf
Bijbaan in de zomer
Postbode (voormalige medewerker) –  Eindhoven30 maart 2018
Een geweldige bijbaan in de zomer maanden, je mag je eigen tijden indelen en bent altijd lekker buiten aan het werk.
fysiek zwaar, redelijke vergoeding
postbezorger (voormalige medewerker) –  Breda29 maart 2018
Fysiek zwaar werk en de verdiensten mogen beter, je moet in- en uitklokken en je werk binnen een bepaalde tijd af hebben. Geen doorgroeimogelijkheden.
Pluspunten
lekker buiten (mits het slecht weer is)
Minpunten
zwaar werk
Met plezier gewerkt binnen bezorging bedrijfspost, normaal postbezorgen was niet prettig
Bedrijfspostchauffeur, sorteerder en opleider (voormalige medewerker) –  Amsterdam28 maart 2018
Een aantal jaren naast mijn studie voor destijds TNT post bedrijfspost in de ochtend tussen 6-10uur bezorgd, 20u pw parttime.
Was destijds een leuk team en arbeidsvoorwaarde waren redelijk voor elkaar. Helaas veranderde alles bij reorganisatie en moesten bezorgers allemaal zeperd worden en onder veel minder goede arbeidsvoorwaarden werken.

Om af en toe uren te compenseren als ik door mijn studie niet aan mijn 20uur kwam deed ik dan op de zaterdag normale postbezorging.
Dit was zwaar werk, slecht ondersteunt(bijv. Hoe kringloop de post in de wijken waar ik bszorgen moet?) met als gevolgd dat het werk onnodig intensief was en er altijd overuren gemaakt moesten worden die niet betaald werden.
Over het algemeen waren collega’s opende werkvloer heel vriendelijk en werkten er bijna alleen leuke mensen bij post nl. Collega’s waten over het algemeen sociaal en behulpzaam naar elkaar toe.
Wat ik wel helemaal heb gemist binnen de bedrijfscultuur is de mogelijkheid door te groeien binnen de organisatie, ook haakt daar op in dat vaak mijn mening het bedrijf faalde om ervaren medewerkers (die duidelijk over de benodigde capaciteiten beschikten en het bedrijf van binnen naar buiten kende) te herkennen en selecteren om deze de mogelijkheid te geven door te groeien binnen de organisatie(en evt intern verder op te leiden).

In plaats daarvan kwamen er managers zo uit de schoolbanken rollen met het benodigde papiertje maar geen enkele ervaring of kennis van het bedrijf.
Dit zorgde soms voor rare situaties, en het kwam de werksfeer en de geleverde kwaliteit niet ten goede.
Pluspunten
Leuke collega’s, zelfstandig werken, veel buiten
Minpunten
(Tegenwoordig) slecht betaald, geen goede arbeidsvoorwaarden, en top down een slechte feeling met elkaar binnen de organisatie
Onderbetaald werk niet aan beginnen
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Amersfoort27 maart 2018
De normtijden voor de bezorgronde worden 2 maal per jaar naar beneden bijgesteld. De fietsvergoeding is net genoeg om een nieuwe band te betalen. Management is alleen met prestaties bezig en bezuinigen. Ook pakjes bezorgen met aanbellen hoort er tegenwoordig bij. Vakantie voor het volgende jaar moet je al in november opgeven. Zaterdag is een verplichte werkddag en maximaal 2 zaterdagen mag je verlof per jaar. Gewone postbezorgers krijgen geen zaterdag toeslag.
Pluspunten
buiten werken
Minpunten
onderbetaald werk
Laagdrempelig en goed gecompenseerd werk
Postsorteerder (voormalige medewerker) –  Enkhuizen27 maart 2018
Het werk is makkelijk en eentonig. De collega's waren aardig en het waren een paar uurtjes waar goed voor werd betaald
Productiewerk onder een gezellige sfeer
Medew Productie Sorteren Bundels (voormalige medewerker) –  Nieuwegein26 maart 2018
Het werk is prima uitvoerbaar. Er zijn alleen zeer beperkte mogelijkheden om door te groeien.

Het tijdelijke contract kon niet meer verlengt worden en dan kan je gewoon vertrekken.
Pluspunten
werken met mensen in een groep
Minpunten
eentonig, werk in een krimpende markt.
Niet slim
Postsorteerder (huidige medewerker) –  Goes18 maart 2018
Als ZZP’er is dit een ideale bijbaan om er wat bij te verdienen. Je werkt tot max 12.00 uur (als het heel druk is 13.00 of 14.00 uur, maar daartoe kunnen ze je niet verplichten want je contract is maar voor 9 uren per week) En het vergt, voor mij in elk geval, niet zoveel.

Maar wat ik niet begrijp is dat ze hele goede ervaren mensen na 3 contracten of 23 maanden laten gaan (geven ze ook eerlijk aan als je aangenomen wordt) Daardoor moeten ze iedere keer weer nieuwe mensen inwerken en krijg je geen mensen die binding hebben met PostNL. Plus je krijgt veel fouten wat zwaar irritant is voor de postbezorgers/postbodes. Ook postbezorgers (andere CAO(Why?)) ,die een vast contract hebben als postbezorger en die ook postsorteerders zijn moeten er 6 maanden uit. Die mensen hebben al binding met PostNL. Geef ze dan desnoods een vast contract voor 3 uren per week. Hoeveel risico loop je dan als bedrijf. Sterker nog geef de goede sorteerders een vast contract van 3 uren per week. Dan creeer je meer vastigheid en meer zekerheid voor je personeel. Denk maar aan een hypotheek of lening. Hebben ze nu geen recht op omdat er geen perspectie- of intentieverklaring wordt afgegeven door PostNL.

Wat ik ook niet begrijp is dat een postbezorger die door weer en wind met zwarte fietstassen (of scooter) de post moet bezorgen minder per uur betaalt krijgt dan een postsorteerder die binnen zit te werken.
Pluspunten
Veel tijd over voor ander werk of privé, verstand op nul dus relaxt werk
Minpunten
Lage loon, geen vast contracten
geeen
postbode (voormalige medewerker) –  niewuegein14 maart 2018
het was er leuk om te werken die jaren dat ik er werkte
Zelfstandige maar fysiek zware job
Pakketbezorger (voormalige medewerker) –  Zeeuws-Vlaanderen13 maart 2018
Als pakketbezorger maak je vaak lange fysiek zware dagen. Je komt veel met mensen in aanraking die bijna allemaal blij zijn omdat ze op het pakket wachten. De uitdaging ligt in het bezorgen binnen het gecommuniceerde tijdvak.
postbode
Postbode (voormalige medewerker) –  Doetinchem10 maart 2018
in de begin jaren erg veel plezier gehad, laatste jaren niet meer, slechte werkgever
hard werken
Postvoorbereider (huidige medewerker) –  Assen10 maart 2018
Alleen maar snel werken waardoor je helemaal geen binding krijgt met andere collega's. Dat is jammer!
Pluspunten
Door de vroege diensten houd je nog genoeg tijd over voor andere leuke dingen.
Minpunten
Veel druk op het werk!
Goede bijbaan
Postbezorger (huidige medewerker) –  Apeldoorn8 maart 2018
Bij Postnl werken als postbezorger is goed te doen i.c.m. schoolgaande kinderen.
Pluspunten
Vrijheid en in buitenlucht werken
Minpunten
Contracten worden kleiner
Tijdelijk
Productiemederwerker (voormalige medewerker) –  Nieuwegein5 maart 2018
Verwerken van de post in de postboxen, en alle andere werkzaamheden er om heen wat leuk werk was om te doen.
Goed bedrijf
Aanname medewerker (voormalige medewerker) –  Den Haag4 maart 2018
Goed bedrijf door slecht beleid van de regering in problemen gekomen..

Teveel concurrentie en daardoor minder post.
fysiek en lichamelijk zware functie die zeer ondergewaardeerd wordt
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Leek28 februari 2018
Te weinig waardering voor de werknemers op de werkvloer van bovenaf. Fysiek en lichamelijk zware baan.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij PostNL. Onze community staat klaar om te antwoorden.