PostNL Reviews

1.143 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 1.157 reviews
lekker buiten
Postbezorgster (huidige medewerker) –  Nuland15 juni 2018
Je kunt makkelijk je eigen tijd indelen. Je bent lekker buiten aan het werk.
Leuke werkomgeving
Chauffeur 2 (voormalige medewerker) –  Ede13 juni 2018
Zeer leuk werk goede contacten met collega`s alleen jammer dat je er na 23 maanden voor een half jaar uit moet.
Pluspunten
zelfstandig
Minpunten
geen toekomst
interesant bedrijf
Dienst Specialist IT Service Desk (huidige medewerker) –  Den Haag3 juni 2018
In deze tijd van veranderingen moet ook PostNL de buikriem aantrekken. Dit gaat niet zonder slag of stoot.
De veranderingen en innovaties zijn nodig. Dit komt niet altijd ten goede van de kwaliteit die geleverd moet worden.
hoge werkdruk en op zijn tijd een gezellig werksfeer
Productiemedewerker (voormalige medewerker) –  Zwolle31 mei 2018
Ik heb met plezier gewerkt bij PostNL maar het is tijd voor een nieuwe uitdaging. Leuke collega's maar van de leiding heb ik op zijn tijd wel meer verwacht. ik vind niet dat je als leidinggevende alleen een taak als leiding geven hebt maar ook de omgang met je werknemers is heel belangrijk. Dat mag naar mijn idee wel vele malen beter.
Duidelijk en transparante werkomgeving
Teamcoach (huidige medewerker) –  Regio NoordOost29 mei 2018
Ivm de automatisering wordt de stroom papieren post minder. Hierdoor al een tiental jaren aan het reorganiseren.
Duidelijk en transparant naar de medewerkers toe wat hun mogelijkheden zijn. Goede afspraken ivm overcompleet of verplaatsing naar een andere afdeling of plaats om te werken.
Post NL
Productiemedewerker (voormalige medewerker) –  Zwolle28 mei 2018
Ardige collega's en een fijne sfeer op de werkvloer
productieve en gezellige werkomgeving
Postbode (voormalige medewerker) –  Ede27 mei 2018
Veel variatie in werkzaamheden en lekker werken in de buitenlucht.
Pluspunten
salaris
Minpunten
op de zaterdag werken
PostNL is een goede werkgever met een goede arbeidsvoorwaarden en een prettige werksfeer.
Auditor (voormalige medewerker) –  Den Haag23 mei 2018
Bij PostNL heerst een goede balans tussen werk en privé.
Als auditor heb ik altijd de gelegenheid gehad om een eigen invulling te geven aan de ingeplande werkzaamheden.
De bedrijfscultuur is de laatste jaren sterk veranderd van autoritair en bureaucratisch naar een cultuur van samenwerking en openstaan voor de ideeën van anderen.
Ik veel geleerd in de diverse functie die ik binnen PostNL in 32 jaar heb mogen vervullen. Hierdoor ben ik uitgegroeid tot een zelfverzekerd persoon, iets wat ik 20 jaar geleden niet had kunnen bedenken.
Pluspunten
Eigen vrijheid van invulling van je werkzaamheden
Minpunten
Ontslag/overcompleet door krimpende postmarkt
Erg fijn bedrijf
Senior Controller (huidige medewerker) –  Den Haag21 mei 2018
Fijn bedrijf om voor te werken. Veel aandacht voor de mensen en veel carrieremogelijkheden. Informele organisatie die continu in beweging is.
fijne collegas
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Eygelshoven18 mei 2018
het was een fijne tijd maar het is echt zwaar werk mensen denken daar niet gauw bij na
Op zich leuk werk, maar weinig waardering van hogerhand.
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Almere-Haven16 mei 2018
Je bent na bijna 10 jaar versleten, laag salaris, weinig begrip als je je ziekmeld
Pluspunten
Je hoeft niet naar sportschool
Minpunten
Salaris
Leuke bijbaan
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Rheden13 mei 2018
Leuk baantje als erbij naast bijv. school, erg fijne werktijden en je kan het op je eigen tempo doen.
goede werksfeer
Postvoorbereider (huidige medewerker) –  Rotterdam10 mei 2018
het is vroeg opstaan om op 6 uur te beginnen en het is secuur werk maar het geeft voldoening als je werk op tijd klaar is .
We werken goed samen om alles op tijd af te krijgen en iedereen helpt elkaar daarbij.
Leuke vrije werkomgeving
Vakantiemedewerker Postbezorger (voormalige medewerker) –  Emmen8 mei 2018
Je haalt vanaf rond de middag je post op voor de route die je hebt. Over het algemeen heb je een vaste route. Je werkt aan één stuk door. Je mag wel een koekje drinken bij je hebben enzovoort. Je brengt de post rond in ieder geval vóór 17 uur, wat soms lastig is als beginneling/ er erg veel post/reclame is. Op sommige dagen is er veel post/ reclame en op andere dagen weinig. De drukke dagen waren bij mij vaak dinsdag, donderdag en zaterdag. op woensdag en vrijdag was ik vaak vrij snel klaar. Maar dit kan afhankelijk zijn van de woonplaats en/of route. Ik vond het leuk om te doen, je bent buiten en dus vrij, ik vond het niet erg om alleen te werken, je ziet veel mensen en je leert als bonus de omgeving goed kennen haha. Je moet wel betrouwbaar en zorgvuldig om gaan met de post, de inhoud is vertrouwelijk en de post is vaak kwetsbaar. Je leert efficiënt te zijn om de post (en soms reclame) zo snel mogelijk rond te brengen. Je moet een goede, geschikte eigen fiets hebben, als je route in een woonwijk ligt tenminste.
Pluspunten
Het is buiten, het is vrij en je ziet veel mensen.
Minpunten
vaak moet je wel een vaste periode beschikbaar zijn dus daarin is vaak weinig mogelijkheid, Je moet het leuk vinden om buiten te zijn en je moet ook met slecht weer, De tassen zijn soms zwaar en je moet een goede geschikte fiets hebben, Weinig loon voor soms hard werken
Kreeg steeds meer uren terwijl ik zou afbouwen
Route operator (voormalige medewerker) –  Eindhoven4 mei 2018
Uiteindelijk was ik dubbel zoveel aan het werk dan de afspraak was.
postbezorgster
postbezorgster (voormalige medewerker) –  Heerlen3 mei 2018
was leuk werk en dat door weer en wind maar ik deed het graag en leuke collega,s
Pluspunten
sfeer leuke collega, s
Minpunten
baas en ontslag
Informele werksfeer, concrete opdracht met veel vrijheid tot eigen tijdsindeling
Implementatiemanager Pakket- en briefautomaat (voormalige medewerker) –  Den Haag3 mei 2018
Dynamische werkomgeving in zeer concurrerende industrie.
Hele gezellige medewerkers, het was elke dag keihard werken en lachen tegelijk. Ook nog met tafeltennis en tafelvoetbal
Logistiek medewerker/ Export registrant (voormalige medewerker) –  Sloterdijk28 april 2018
een typische dag aan het werk bestaat uit een constante ritme, met veel grapjes en sfeer om het werk gaande te houden.
Goed team en leuke collega's
Postverwerker (voormalige medewerker) –  Almere24 april 2018
Er ligt wel een hoge werkdruk, doordat je voor een bepaalde tijd klaar moet zijn met het sorteren van de post, maar door de leuke collega's en de goede begeleiding was dit geen probleem.

Nu zijn er sinds ik daar weg ben gegaan veel zaken veranderd, die al in ontwikkeling waren toen ik er nog werkte, daarom kan ik nu niet garanderen dat de sfeer en de collega's nog hetzelfde zijn als 5 jaar geleden.
Pluspunten
Eerlijke behandeling en goed team
Minpunten
weinig werkuren
Je staat er alleen voor
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Heemskerk18 april 2018
In de zomer is post bezorgen voor PostNL hartstikke leuk. Het is lekker weer, je brengt post rond en je praat met mensen op straat. Alleen sta je er wel bijna altijd alleen voor. Je moet je post ophalen in een garagebox in een achteraf straatje waar je je collega's vaak 2 minuten ziet. Mocht er iets mis zijn met de post, dan moet je dit zelf oplossen. Ook als het regent sta je er alleen voor, maar jij krijgt wel de klachten als de post te nat geregend is.

Daarnaast vond ik erg opvallend hoeveel er bezuinigd werd bij PostNL. Ik heb er maar 4 maanden gewerkt, maar in die periode was mijn wijk al gedevalueerd van 3,5 uur naar 2 uur en 45 minuten. Voor hetzelfde werk kreeg ik 4 maanden later al bijna een uur minder betaald. Dit en het feit dat je er altijd alleen voor stond, maakten dat ik ben gestopt als postbezorger.
Pluspunten
Lekker buiten
Minpunten
Eenzaam

Stel een vraag over solliciteren of werken bij PostNL. Onze community staat klaar om te antwoorden.