PostNL Reviews

1.015 reviews gevonden voor deze zoekopdracht
top
Productiemedewerkster (voormalige medewerker) –  Capelle aan den IJssel11 januari 2018
gewoon top .
was leuk op werk niet te zwaar ook niet te licht en had leuke collegas.
als ik vragen had kon ik ook altijd terecht bij een van de teamleiders.
Pluspunten
gratis lunches
Minpunten
weinig pauze
post
Post voorbereider (voormalige medewerker) –  middselburg10 januari 2018
post zetten afhankelijk van aanbod qua uren werk per dag
Pluspunten
vaak in de ochtend
Minpunten
soms snel klaar
Post nl
Postvoorbereider (voormalige medewerker) –  Roosendaal10 januari 2018
Heel fijn gewerkt al die tijd maar door ziekte ivm zwangerschap ging het helaas niet meer.
Post nl
Sorteermedewerker (voormalige medewerker) –  Opmeer9 januari 2018
Post nl was een goeie plek omte werken altijd werk en je bent altijd bezig aan het werk.
Pluspunten
Altijd bezig
Minpunten
Werktiiden
Werk-Privé Balans
Werk omgeving is zeer gezellig.
Chauffeur/bezorger (huidige medewerker) –  Enschede5 januari 2018
Ik mag graag werken bij post nl. Als chauffeur ben ik zeer te vreden over mijn werk.
Gezellige werkomgeving/ incompetent management
Coördinator uitvoering (voormalige medewerker) –  Den Bosch4 januari 2018
Een gezellige werkomgeving met een variërende samenstelling van enthousiaste medewerkers per locatie. Helaas geleidt door onkundige mensen. Daarmee het type schoolvoorbeeld van mismanagement en vriendjespolitiek, met als gevolg een catastrofe van reorganisaties en verloop van kennis.
Pluspunten
Goed loon. Werkmogelijkheden voor starters en ouderen.
Minpunten
Geen vaste arbeidscontracten.
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 1Rapporteren
Werk-Privé Balans
Goeie werksfeer en leuk team
Sorteerder (huidige medewerker) –  Alkmaar3 januari 2018
Als medewerker heb je altijd een bewogen avond aangezien er van alles kan gebeuren. dat maakt het werk leuk en je zit niet stil.
Werk-Privé Balans
zwaar fysiek werk tegen laag loon met weinig waardering
fietsbezorger (voormalige medewerker) –  Maastricht2 januari 2018
Ik was aanvankelijk positief begonnen als fietsbezorger in de decembermaand. Ik kreeg de indruk dat het een bedrijf betrof dat zich bekommerde om haar personeel, "belangrijk is dat jij je prettig voelt" was een van de slogans tijdens de introductie. Ik had slechts een wijk als fietsbezorger en een fijne wijk. Wel was het vervelend dat het een wijk betrof vanuit een depot ver van het gebied waar ik aanvankelijk voor had gesolliciteerd. Maar goed, ik had werk dacht ik bij mezelf.

Na die decembermaand was ik in dienst gekomen en toen begon het pas echt. Aanvankelijk kreeg ik een jaarcontract van 7 uur per week, maar dat liep al snel op tot 12-15 uur per week met minimaal twee tot drie lopen op de piekdagen: de dinsdag, donderdag en zaterdag. Al snel wordt je aangespoord om meerdere lopen aan te nemen, vanwege ziekmeldingen bijvoorbeeld. Je bent jong en plichtsgetrouw, wilt werken, dus trapt daar in. Daardoor werd ik altijd als een van de eersten gebeld om extra wijken te nemen bij ziekmeldingen. Ook tijdens mijn andere werk. Ziekmeldingen die overigens nooit gecontroleerd worden. Zo ook de zaterdag voor het Pinksterweekend met 25 graden of hoger waar ik drie lopen moest lopen. Krijg je er wat voor terug als je een dag wat minder wilt? Nee, dat gaat niet, omdat ze lopen kwijt moeten en te weinig personeel hebben (altijd). Zo worden welwillende keurige bezorgers de dupe van lamzakken die zich vaak ziek melden als het hen uitkomt. Er waren dagen bij dat ik 20 kilometer liep te bezorgen, door weer wind, variërend van 5 - 30 graden. Op zo'n dag heb je geen energie meer over voor
  meer... ander werk of activiteiten. De dag daarna ben je vaak nog bekaf.

Wat PostNL ook doet is zonder instemming van de medewerkers extra producten laten bezorgen zoals de IKEA gidsen, Postcodeloterij cadeaus et cetera. Er wordt dan een "beroep gedaan op je flexibiliteit om de klant goed te bedienen". Dit soort managementjargon krijg je dan in je werkapp meegedeeld. Regel is dan dat je alles op je fiets moet meenemen, wat in werkelijkheid niet gaat. Maar knappe managers bedenken zoiets zodat ze maandelijks mooie cijfers kunnen tonen, ook via de werkapp.

Op de zaterdag had ik in de namiddag nog ander werk. Hoe vaak ik dit ook aangaf, met mijn rooster werd geen rekening gehouden. Dit leidde ertoe dat ik zelfs buiten werktijd stiekem nog op zondag moest leveren. Toen ik eindelijk dacht afspraken gemaakt te hebben werd ik alsnog meermaals gebeld voor extra lopen door de bekende ziekmelders.

Bovenstaande is een mooie samenvatting van een jaar uitgeknepen worden door een bedrijf wat het belangrijk vindt dat "jij je prettig voelt".
Pluspunten
leuke collega's op het depot, leuk Kerstpakket
Minpunten
organisatie, planning, laag salaris en fietsvergoeding, weinig waardering, geen goede balans tussen werk en privé
Was deze review nuttig?Ja 8NeeRapporteren
drukke leuke gezellige werkomgeving
postbode / machine operator van 1996 (voormalige medewerker) –  breda/roosendaal30 december 2017
was een mooi bedrijf maar door internet en diverse reorganisaties was de uitdaging voor mij weg.
het leuke van de baan was het contact met de mensen op straat.
het moeilijkste was de begintijd ( 4 uur beginnen )
Pluspunten
leuke collegas
Minpunten
aanvangstijden
Druk
Postbezorger (huidige medewerker) –  Purmerend28 december 2017
Het postbezorgen zelf is erg leuk om te doen, maar al het andere eromheen niet. De busjes zijn vaak te laat. Post zit vaak verkeerd en moeten opnieuw gesorteerd worden en er is geen rekening te houden met afspraken.
Pluspunten
lekker in de buitenlucht
Minpunten
je moet zelf nog eens je post sorteren
Was deze review nuttig?Ja 2NeeRapporteren
Werk-Privé Balans
werk geeft geen voldoening/eentonig/hoge werkdruk/targetgericht ipv werknemers
Postsorteerder (voormalige medewerker) –  Venlo25 december 2017
grote werkdruk/fysiek belastend
eentonig/
lang en eentonig /alleen met codes fysiek en belastend voor je concentratie/
brengt veel stress waardoor het de werksfeer aantast
Werk-Privé Balans
Slechtste werkgever die ik ooit heb gehad!
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Rotterdam19 december 2017
Ik had het na 1 week al gezien bij Postnl! Slechtste werkgever die ik ooit gehad heb. Dit was in Rotterdam.

Ik werd aangenomen voor 12 uur per week en die uren zouden verdeeld worden over vijf dagen. In de praktijk had ik al meer dan 13 uur in twee dagen gemaakt. Er is een groot personeelstekort en uitval wegens ziekte waardoor je steeds wijken extra loopt. Ook met de wijken waar ik voor ingedeeld was (zonder de extra wijken dus) zou ik per week meer uren maken dan was afgesproken.

Ik zou een eigen wijk krijgen, maar deze bleek niet beschikbaar. Er was ook geen zicht op een wijk, waardoor ik voorlopig als vliegende keep zou worden ingezet. Dan ben je dus steeds bezig een wijk te leren kennen wat extra tijd kost.

Je kunt je eigen tijd indelen waardoor je tijd hebt om je kinderen van school te halen en voor je hond te zorgen. Klopt ook niet, door het extra werk loop je gewoon van begintijd (10.30 uur) tot een uur of 16.00, 17.00, zelfs een keer tot 18.00 uur! Er zat één dag bij dat we van 09.00 uur tot 18.00 bezig waren. Eten en drinken tijdens het werk. Er valt dus niks in te delen.

Je krijgt niet alle gewerkte uren betaald. Als je begint om 10.30 uur en op het depot helpt met uitladen en verdelen van de binnenzakken is dat voor eigen rekening. Ook het heen en weer fietsen tussen je wijken zijn voor eigen rekening evenals de zakken op je fiets bevestigen e.d. Postnl heeft een app die je looproute bijhoud. Je start deze op het moment dat je van het depot vertrekt en stopt deze bij het laatste adres waar je de post bezorgd. Alleen deze uren worden betaald!

Je moet zelf voor
  meer... een fiets zorgen en een telefoon met android of ios. Is één van deze twee kapot heb je pech. Er is geen vervanging op het depot aanwezig. De vergoeding voor reparatie fiets en internet gebruik is minimaal en dekt de kosten als je een beetje pech hebt niet! Afhankelijk van het aantal reparaties en de grootte hiervan.

Je moet een VOG aanvragen en deze komt voor eigen rekening. Dit terwijl Postnl dit van je eist!

Je krijgt heel weinig betaald! Net iets boven het minimum. Ik kreeg 9,46 uur bruto en ben volwassen. Dit terwijl het werk heel zwaar is, zeker op de piekdagen, met slecht weer en als je extra folders hebt.

Er zijn geen voorzieningen op het depot aanwezig zoals een koffieapparaat e.d. Bij ons was enkel een toilet zonder verlichting aanwezig.

Collega's zie je heel kort even op het depot of onderweg en meer niet. Mensen onderweg kun je niet mee praten want daar is geen tijd voor. Voor elke wijk die je loopt staat een tijd die de app bijhoud. Meer uren die je maakt moet je aangeven in diezelfde app met opgaaf van reden en dan wordt bepaald of je daar recht op hebt of niet. Voor het sociale aspect hoef je hier dus ook niet te werken!
Pluspunten
Minpunten
Genoeg
Was deze review nuttig?Ja 10NeeRapporteren
productie werk
SMK post sortering (voormalige medewerker) –  Amsterdam17 december 2017
Niet veel geleerd, was enkel hard werken , eentonig werk
Koerier
Koerier/Chauffeur (huidige medewerker) –  Helmond3 december 2017
leuk Bedrijf / leuke collega’s / leuk dat je veel mensen leert kennen
top bedrijfscultuur
Flexmedewerker (huidige medewerker) –  Middelburg3 december 2017
leuke baan, goede sfeer
flexwerk en ervaringen delen zijn kenmerken van dit berdrijf.
Was deze review nuttig?JaNee 1Rapporteren
post
Postbezorger (huidige medewerker) –  Haarlem2 december 2017
ELke dag is verschillende, met veel mensen in contact
Was deze review nuttig?JaNee 1Rapporteren
Postbezorger (voormalige medewerker) –  Den Bosch30 november 2017
Prima bijbaan waar weinig mogelijk tot doorgroei in zit.
Werk-Privé Balans
PostNL de meeste waardeloze pakket- en postdienst van Nederland!
Klant (voormalige medewerker) –  Roosendaal30 november 2017
Het wordt hoog tijd dat de overheid een andere instantie als universele postdienst gaat inzetten dan #PostNL. Het gaat meerdere keren per jaar gewoon te vaak mis bij PostNL. Inmiddels is dit al de 12e keer dit jaar dat het mis gaat met het leveren van pakketjes. Blijkbaar is het dan toch hogere wiskunde voor PostNL om een simpel pakket van A naar B te brengen op tijd...

Volgens de overheid moet PostNL minimaal 95% van de aangeboden post de volgende bezorgdag te bezorgen. Dit is door de overheid wettelijk bepaald.

Het is echt onbegrijpelijk dat nota bene een beursgenoteerd bedrijf en met zulke verplichtingen, dit soort drastische fouten maakt (als in non-bezorging en/of niet op de aangewezen tijd te leveren). Dit alles conform gemaakte afspraken met de #rijksoverheid.

Het is anno 2017 en PostNL komt al in de problemen tijdens Black Friday en Cyber Monday, als er wat meer pakketjes bezorgd dienen te worden. Zelfs met paard en wagen ging het vroeger sneller en zeker betrouwbaarder dan tegenwoordig het geval is bij PostNL.

Ik zit momenteel op 3 pakketten te wachten van PostNL. Deze zijn op verschillende datums verstuurd. Twee hiervan liggen al meerdere dagen op het distributiecentrum, welke nog altijd niet gesorteerd zijn. Volgens PostNL gaat dit pas na (!) het weekend gebeuren. In het ergste geval is dan 1 pakket bijna een week onderweg en dit binnen #Nederland! Dit kan toch niet?! Gewoonweg een week wachten op een pakket die binnen Nederland bezorgd moet worden. Zelfs als ik te voet zou gaan, dan gaat het nog sneller.

Het ergste van dit hele verhaal is nog wel dat
  meer... het 2 verjaardagscadeaus betreft. Deze zullen dus ronduit te laat komen. Ik heb de twee verschillende bedrijven al geïnformeerd dat ik het retour ga laten sturen, daar deze niet op tijd binnen komen voor de desbetreffende verjaardag. Beide bedrijven snappen dit gelukkig en gaan zelfs nu een schadeclaim indienen bij PostNL voor gederfde inkomsten (meer dan logisch). Eén bedrijf gaat vanaf nu zelfs zijn spullen gratis versturen via UPS.

Ook Amazon, waar ik besteld heb, gaat vanaf nu kosteloos via UPS versturen. Dus PostNL gaat flink wat klanten verliezen op deze manier...

Gewenste oplossing?
Er is géén oplossing meer hiervoor. Pakketten komen niet of veel te laat aan. Dit is al meerdere keren dit jaar gebeurd. Ik denk ondertussen dat dit al de 12e keer is dit jaar bij PostNL.

Naar mijn mening is #PostNL de meest onbetrouwbare postdienst van Nederland. En ik hoop dan ook van ganser harte dat de #overheid PostNL flinke boetes oplegd voor het niet nakomen van gemaakte afspraken. Want PostNL haalt echt niet die 95% zoals ik hierboven heb omschreven.

PostNL adverteert op hun website met de volgende tekst: "Wij zijn PostNL. We zijn de onmisbare schakel tussen verzenders en ontvangers van post en pakketten, tussen de fysieke en de online wereld."

De "onmisbare schakel"...? Echt? Laat me niet lachen. Gewoonweg een waardeloos flutbedrijf is PostNL.
Pluspunten
Ze beloven alles op tijd te bezorgen.
Minpunten
Komen hun eigen beloftes niet na, ze liegen glashard, prijsverhogingen, pakketten worden ontvreemd, pakket worden te laat (of helemaal niet bezorgd), pakketten worden voor de deur gepleurd.
Was deze review nuttig?Ja 4Nee 9Rapporteren
gezellige werkomgeving
postvoorbereider (voormalige medewerker) –  Rotterdam24 november 2017
fijne collega's goede werksfeer het leukste van de baan was alles op tijd klaar te hebben
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Leeuwarden22 november 2017
Erg leuke collega's.
Veel weerstand aan de telefoon.
Beleid van Cendris is erg slecht.
Was deze review nuttig?JaNee 2Rapporteren

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Waarderingen op categorie

2,7

Reviews over PostNL gesorteerd op locatie