Pon Ondernemingen Reviews

1 groot wespennest
Sales (voormalige medewerker) –  Barneveld7 januari 2019
Gewerkt voor de bandentak van PON. Mismanagement, paniekvoetbal en vriendjespolitiek. Iedereen die de troep veroorzaakt heeft, zorgt wel voor een nieuw plekje binnen de PON organisatie of mag gewoon blijven zitten in functie. Inmiddels al de 5de reorganisatie in 4 jaar tijd en zijn de mensen die er iedere dag hard voor werken, de klos en worden op straat gezet.
Pluspunten
Arbeidsvoorwaarden zijn netjes
Minpunten
Teveel om op te noemen.
Zeer goede werkgever
Customer Service Medewerker (huidige medewerker) –  Amersfoot20 november 2018
Zeer goede werkgever. Jammer dat er nieuw management is aangenomen voor het schoonvegen van (ivm kosten plaatje). Dit gaat helaas ten koste van de kwaliteitslevering en klanttevredenheid.
Pluspunten
Arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Nieuw Management
Doorgroei zeker mogelijk en goede arbeidsoorwaarden
Tester (huidige medewerker) –  Amersfoort28 augustus 2018
Ik werk inmiddels 4 jaar voor VWPFS en ben gestart als Verzekeringsadviseur. Zelf wilde ik niet in die branche verder en ben gaan onderzoeken wat me dan zou passen. Intern kwam er een mogelijkheid door te stromen als IT software tester, heel iets anders maar het potentie werd in mij gezien. VWPFS biedt de mogelijkheid om de nodige opleidingen te volgen en biedt mij de vrijheid door te groeien, inclusief steun op allerlei lagen.
Nu krijg ik in mijn nieuwe functie veel verantwoordelijkheid en bewegingsruimte. Hierdoor heb ik een gevoel van vertrouwen vanuit het bedrijf.
Omdat er een moederbedrijf in Duitsland is, kunnen sommige processen wat stagneren maar intern merk ik wel dat iedereen verder wil en doet wat hij of zij kan. Ik vindt VWPFS een goede werkgever die veel mogelijkheden biedt.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden, fijne collega's, veel vertrouwen in de mens
Minpunten
Moederbedrijf met veel invloed en andere bedrijfscultuur, te veel lopende projecten.
Fijne werkomgeving, veel uitdagingen en grote ambities
IT medewerker (huidige medewerker) –  Amersfoort25 augustus 2018
VWPFS voelde van begin af aan als een bedrijf met een open, prettige en persoonlijke sfeer. Er is een diepgaande ambitie om klantgericht te werken en na te denken over nieuwe producten en diensten. Dit maakt het soms lastig om tot keuzes te komen. Geeft aan de andere kant ruimte voor eigen verantwoordelijkheid en om jezelf te ontwikkelen!
Mooi van de buitenkant maar binnenkant is heel anders
Verkoper (voormalige medewerker) –  Amersfoort17 juli 2018
VWPFS lijkt mooi van de buitenkant maar helaas is de binnenkant verre van mooi. Directie staat niet open voor dialoog maar doen dit wel voorkomen. Kortom de medewerkers voor de gek houden is hier meer standaard dan uitzondering. Daarnaast is het een joint venture met Pon wat enkel maar ellende met zich meebrengt. Lijkt heel mooi maar alle JV leden hebben conflicterende agenda's en de medewerkers zijn hier de dupe van, die mogen ijzer met handen breken. Helaas, VWPFS heeft alle potentie in zich om een prettige werkomgeving te zijn maar de cultuur is dusdanig negatief en met een verkeerde basis dat dit het ook nooit gaat worden.
Pluspunten
Aantal vrije dagen
Minpunten
Cultuur
Hoge werkdruk
Contactcenter (voormalige medewerker) –  Dieren23 juni 2018
Hoge werkdruk, slechte communicatie tussen de afdelingen
Pluspunten
Dichtbij station
Minpunten
Communicatie en werkdruk
Oscar
Adviseur lease (voormalige medewerker) –  Amersfoort18 april 2018
Informele sfeer, leuke collega's, werk is varierend
Pluspunten
Gratis lunch als je overwerkt
Minpunten
Lange werkdagen
Grote speler met ietwat ouderwetse bedrijfscultuur
Coordinator Commerciële Binnendienst Retail (voormalige medewerker) –  Amersfoort23 augustus 2017
Pon is een reuze innovatief bedrijf, maar VWPFS, de financieel dienstverlener, kan hier nog wel een hoop van leren. Door strenge wet- en regelgeving en een Duits moederconcern, heeft het bedrijf te maken met veel compliance en goveranance issues, die een innovatieve en wendbare bedrijfscultuur in de weg staan. Een mooi bedrijf dat zich op veel vlakken inzet in de mobiliteitsbehoeften van verschillende afnemers (zakelijk en particulier, maar ook op het gebied van Trucks en vastgoed finance voor dealerships) te voorzien, is het wellicht niet helemaal de ideale plek voor de jonge, creatieve millennial die streeft naar een open en transparant werkklimaat waar je 'jezelf kunt zijn', maar is het zeker een onwijs interessant startpunt voor jonge starters op de arbeidsmarkt die graag willen leren hoe een groot bedrijf werkt.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden (primair en secundair), goede bereikbaarheid, professionele werkomgeving
Minpunten
Traditioneel hiërarchische bedrijfscultuur, veel interne politiek en 'vergadercultuur', innovatieve ideeën worden wel gepitcht, maar zelden doorgevoerd
Familiebedrijf met veel aandacht voor mensen
hrm (huidige medewerker) –  Almere26 november 2015
Erg mooi bedrijf met veel aandacht voor de mens, opleidingen, gezondheid. Veel verantwoordelijkheid en vrijheid in de baan.
Pluspunten
Vrijheid, gezondheidsprogramma, opleidingen
Prima salaris en arbeidsvoorwaarden
coördinator postkamer/ repro (huidige medewerker) –  Amersfoort7 april 2014
Goede opleidingsmogelijkheden
Organisatie is altijd in beweging
Goeie balans met collegae.
Relatiebeheerder Particulier (voormalige medewerker) –  Amersfoort1 oktober 2013
Ik heb een hele fijne tijd bij VWPFS gehad.
Alleen jammer dat ze mij eruit hebben gewerkt!

Er waren nog genoeg mogelijkheden om nog een aantal jaren daar te werken.
Voor de rest fijne collegae en leidinggevenden.
Pluspunten
afdeling was een eenheid.
Minpunten
Te weinig luisteren ( door directie ) naar mensen op de werkvloer.
Prima werkgever met goede arbeidsvoorwaarden en een goede werksfeer
Senior Acceptant (huidige medewerker) –  Amersfoort20 februari 2013
De afgelopen jaren heb ik mijzelf goed kunnen ontwikkelen in deze functie, algehele kennis en vakkennis is sterk verbeterd.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Pon Ondernemingen. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Pon Ondernemingen gesorteerd op locatie