Video afspelen via YouTube-knop
Politie
Politie heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Gezellig
Je begint om 08:00 met je werkdag. Omstreeks 8:30 krijg je een briefing met wat er allemaal gedaan zou kunnen worden en hier speel je dan op in. Ik heb geleerd om goed contact te maken met de mens, omtegaan met druk,stress en tegenslagen. De collega's staan altijd gereed om je te helpen met verschillende dingen, mits je laat zien dat je echt iets wilt leren. Het moeilijkste van de baan is voornamelijk dat je alles wat je doet op papier moet zetten. Dit moet op een zodanige manier worden gedaan dat alles klopt, anders heb je niets aan het bewijs. Het leukste van de baan is dat het heel afwisselend is en je werkzaamheden naar jou aanpast.
Pluspunten
gezellige werksfeer, je kan veel zelfstandig aan het werk. hechte band met collega's
Minpunten
geen minpunten ondervonden tot nu toe.
goede werkomgeving
ik ga volgend jaar november met pensioen, ben dan 67 en 3 maanden jong. Dit geeft aan dat ik het heel goed naar mijn zin bij de politie heb.
Gezellige kantoortuin, het is nooit saai, veel bedrijvigheid
Het werk als administratief vrijwilliger is leuk en afwisselend. Ik kan daar mijn vaardigheden als secretaresse in kwijt en dat wordt zeer gewaardeerd. Het wordt echter niet betaald. Alleen de reiskosten worden vergoed.

Alle vragen over betaling e.d. kunnen daarom niet worden beantwoord Ik heb bij Compensatie en Doorgroeimogelijkheden 1 ster gegeven omdat die er niet zijn. Ik heb bij Werk/prive balans 4 sterren gegeven omdat ik zelf de uren kan bepalen waarop ik inzetbaar ben.
Veel baasjes
Veel werk, weinig doorgroeimogelijkheden. Veel baasjes die menen veel te zeggen te hebben. Afscheid genomen door einde contact
collegialiteit en samenwerken
Wordt nog nader gemeld en nog even over nadenken wat hier in te vullen
Top werkgever
Overheidinstelling met veel begrip voor prive. Een baan waar je goed verdient.
lastige werkgever
is een organisatie waarbij je moeilijk door kan groeien
Dynamische wereld
De politie is een dynamische werkomgeving en als grootse werkgever van Nederland veel te bieden.
De dienstverlening heeft hoge prioriteit en de doelstelling is steeds opnieuw om een significante bijdrage te leveren aan het veiliger maken van de samenleving.
Haat/Liefde
Werken bij de politie is prachtig. Werken vóór de politie niet altijd. De organisatie is log, stug, en de leidinggevenden zeker niet altijd éven capabel. Een hoop randzaken waar je werkzaamheden mee verricht moeten worden zijn ondermaats of slecht geregeld. Toch zou ik dit werk niet gauw inruilen. De collegialiteit, de dankbaarheid, en de kick maken (bijna) alles goed.
Politie intake en service medewerker
Leuke organisatie, waarbij je veel leert en waarbij collega's erg behulpzaam zijn. Flex tijden, je kan zelf voor een gedeelte je werktijden bepalen.
Pluspunten
Flex tijden
Minpunten
Vaste tijden met pauze
Een gezellige werkomgeving waar je veel mensenkennis opdoet.
Je wordt in zo'n bedrijf als mens behandeld en serieus genomen.
Het is mij in die 37 jaar heel goed bevallen en kijk altijd terug naar wat al die tijd hebben meegemaakt.
Fijne sfeer
Afwisselend werk, goede sfeer en redelijke doorgroeimogelijkheden.
N.v.t.
Ik vond het heel bijzonder, maar dat is alweer lang geleden. Het zal in de loop van jaren best veranderd zijn. Ik werkte daar in het tijdperk van de guldens. Maar erg leuk gevonden zal zo weer teruggaan.
Uitdagend, spannend, werken aan rechtvaardigheid
Erg leerzaam.
Stelt hoge eisen aan sociale vaardigheden en capaciteiten.

Zonder incasseringsvermogen op gebied van werkdruk, emotie, agressie en schokkende ervaringen, is het werken bij de politie niet verstandig.
Pluspunten
Overuren
Minpunten
Onvoldoende link tussen werkvloer en managment
nee
hard werken voor redelijk salaris. slechte leiding.
Ons kent ons sfeer
Veel reuring bij de Politie zowel positief als ook negatief. Goede werkgever voor degene die goed in zijn schoenen staat
Goed
Interne opleidings mogelijkheden
Super goede arbeidsomstandigheden.

Sfeer is niet leuk!!
Vooral bij service center politie maastricht zijn behalve sfeer ook collega’s zijn echt niet leuk!!
Ze verlagen burgers en ze behandelen je als een kind omdat zij zich wat menen.

En het grappige, meeste zijn niet eens ambtenaren.

Hele negatieve sfeer hangt daar rond!
leuke collega's en mooie uitdagingen
Sinds vorig jaar september ben ik werkzaam bij het politiebureau in Venlo als arrestantenverzorger in het cellencomplex, en wat heb ik een leuke baan gekregen deze baan overstijgt al mijn verwachtingen! Er is een leuk team van collega's en er zijn mooie uitdagingen, zo zijn er geregeld ibt opleidingen en is er ook een mogelijkheid om intern aanvullende taken te kunnen verrichten. In deze functie is communiceren een sleutelwoord zo kunnen de werkzaamheden bestaan uit deskdienst en cellengang werkzaamheden. Als er een deskdienst gedraaid wordt dan ben je een manusje van alles zo regel je het telefoonverkeer je maakt afspraken met de verbalisanten als er een verhoor gaat plaatsvinden, verder hou je een agenda bij met afspraken betreffende advocaat bezoeken, ook ben je het aanspreekpunt voor als er calamiteiten plaatsvinden. Als je belast ben met gangwerk dan is het belangrijk om een goede verstandshouding op te bouwen met de arrestant, het werk wel zo prettig om op respectvolle manier met elkaar om te gaan. Mijn grote uitdaging is om een psychotisch ernstig verwarde luidruchtige persoon rustig te krijgen en meestal lukt me dat ook wel! In mijn directe omgeving krijg ik vaak de opmerking dat ze het knap vinden dat ik zo met de verdachten om ga, mijn opmerking is dan altijd het betreft een verdachte dus geen veroordeelde! En ik hou mijn mening over die verdachte graag voor me.. De rechter mag zijn mening over de situatie uitspreken en beoordelen ik ga daar niet over!

Als je een leuke afwisselende baan zoekt is arrestantenverzorger/ arrestantentaken zeker een aanrader!!

- meer...
Pluspunten
mogelijkheden om leerzame opleidingen te kunnen volgen!
Minpunten
nachtdiensten
Grote organisatie met veel mogelijkheden
Prima werkgever die veel ontwikkelingsmogelijkheden biedt.
Leuke job
Goede werkgever, goede arbeidsvoorwaarden en diverse mogelijkheden om door te groeien.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Politie. Onze community staat klaar om te antwoorden.