PICNIC Reviews

39 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 58 reviews
Collega’s zijn vaak buitenlanders die geen Nederlands spreken
Shopper (voormalige medewerker) –  Diemen16 maart 2019
75 procent spreekt geen Nederlands en kennen de wetten hier niet vandaar dat Picnic misbruik maakt van deze mensen. Je krijgt geen toeslagen avond of weekend. Alles wordt bijgehouden je moet erg snel werken en kunt niet even adem halen. De computer die je om je arm krijgt registeert alles als je niet hard loopt en snel alles doet krijg je meteen een trainer die je snel laat lopen. Lijkt wel middeleeuws en Barbars. Collega’s lopen door elkaar heen en stoten elkaar omver omdat ze bang zijn de target niet te halen. Geen ziekte geld. Werken in min 10 omgeving koeling 8 uurtjes lang met een computer die alles registeert. Iedereen chagrijnig. Picnic betaald slecht en er is geen aanspreekpunt voor salaris vaak worden minuten afgehouden voor pauze ook al heb je die niet gehad .
Pluspunten
Eten in de kantine af en toe lekker
Minpunten
Zwaar werk, alles wordt bijgehouden als je een keer niet hard werkt krijg je de stok
Flexibele werkgever met veel mogelijkheid tot doorgroeien.
Runner (bezorger) (huidige medewerker) –  Leiden14 maart 2019
Een typische dag als bezorger start om 2 uur (tijd verschilt per shift), als je wat eerder bent is er mogelijkheid om een lunch te eten in de kantine en even gezellig te doen met collega's. vervolgens heb je 10 aan 20 minuten om de karren met boodschappen in te laden en te vertrekken om te bezorgen. per shift ben je 1.5 tot 2 uur aan het bezorgen. Tussen shifts in heb je pauze.

Bij het bezorgen ben je fysiek bezig met boodschappen sjouwen naar de deur, kratjes zijn over het algemeen nooit zwaarder dan 15 aan 20 kilo dus soms moet je meerdere keren heen en weer lopen. Omdat klanten een minimaal bestelbedrag van 25 euro hebben, sjouw je een stuk minder dan bij andere supermarkten.

Je teamleiders kan je op elk moment van de dag bellen voor hulp als het zelf niet kan oplossen, en vaak raak je bevriend met je collega's en teamleiders.

Als runner ben je dus wel fysiek bezig, maar nooit lange periodes achter elkaar en als je altijd de steekkar gebruikt is het een makkie. en als je dan eenmaal klaar bent met het bezorgen kan je op de hub relaxen met je collega's en een lekker tosti maken.
Pluspunten
Flexible, Leuk werk, kinderen en honden zijn altijd blij om je te zien, je rijdt veel en bouwt dus rijervaring op. Klanten bedanken je welleens met een fooitje.
Minpunten
Je bent aan het bezorgen dus ook als het regent.
Gezellige werksfeer en heel veel vrijheid!
Runner (voormalige medewerker) –  Amersfoort14 maart 2019
Als Runner was je veel zelfstandig onderweg, wat ik als prettig heb ervaren. Je werkt op flexibele tijden, zo kun je er voor kiezen om 1 shift (+- 3 uur), 2 shifts (+-6 uur) of 3 shifts (+- 8 uur) te rijden. Daarnaast zijn er veel jonge mensen werkzaam als bezorger, wat een energieke sfeer levert. Je leert veel en er zijn vele doorgroeimogelijkheden. Zo werd ik binnen 3 maanden (fulltime dienstverband) als trainer van nieuwe runners. Ook kreeg ik een rol binnen recruitment. Verder kun je ook doorgroeien als Runner+ (leidinggevende rol) en er zijn mensen die het zo ver schoppen dat ze een baan op kantoor weten te strikken.
Pluspunten
Flexibele uren, doorgroeimogelijkheden, gezelligheid, doorbetaald tijdens pauzes
Minpunten
Geen bijzonder hoog salaris
Zeer tevreden
Manager Logistiek (huidige medewerker) –  Zeg ik lekker niet14 maart 2019
3 jaar geleden begonnen als parttime runner en in de tussentijd kunnen doorgroeien naar hub-manager. Vanaf het begin af aan ben ik bij Picnic gebleven omdat de sfeer zo ontzettend goed is. Als je echt bereid bent zijn er meerdere doorgroei mogelijkheden. Het loon is niet per sé heel hoog maar dat compenseert zeker door de feesten die georganiseerd worden. Elke vrijdag avond is er genoeg bier en pizza en elke 3-4 maanden een personeelsfeest. Al met al ben ik heel erg tevreden en ga nog steeds met veel plezier naar mijn werk toe.
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden, sfeer
Minpunten
Kans op snelle groei en doorstroom
Runner (voormalige medewerker) –  Nieuwegein14 maart 2019
Je kunt hier helemaal zelf bepalen wanneer je werkt, je kunt zelfstandig werken en je hebt niet constant iemand die op.je vingers kijkt. Daarnaast is het een gezellige groep mensen en PICNIC denkt met je mee over een carrierepad voor je.
Pluspunten
Pingpongtafel
Minpunten
Salaris kan hoger
Zeer gedreven, inspirerende werkomgeving met veel mogelijkheden jezelf te ontwikkelen.
Distribution People Operation Manager (huidige medewerker) –  Amsterdam14 maart 2019
Picnic is een bedrijf met veel slimme, jonge, gedreven werknemers. Omdat het bedrijf zo snel groeit, geeft het je de mogelijkheid mee te groeien op ditzelfde tempo en je te ontwikkelen.
Pluspunten
Leuke collega's, inspirerende omgeving.
Minpunten
Je moet houden van een scale-up omgeving. Niet alles is al in de puntjes geregeld.
Gezellige werkomgeving met afwisselende werkzaamheden
Runner (bezorger) (huidige medewerker) –  Ypenburg13 maart 2019
Een dag bij Picnic is nooit hetzelfde, met je leuke elektrische wagentje rij je relaxed langs klanten. Je hebt wel een bepaalde tijd voor bezorgingen maar die is zo ruim dat je altijd tijd hebt voor een praatje oid. Het werk is afwisselend en de klanten zijn oprecht blij om je te zien.
Ik heb meerdere bijbanen gehad (bij onder andere de appie en de jumbo) maar ik heb nog nooit in zo'n jong en gezellig team gewerkt! Iedereen weet van aanpakken en staat voor elkaar klaar.
Leidinggevenden zijn zelf ook bezorgers geweest en hebben dus altijd oplossingen klaarliggen voor eventuele problemen die je tegen kunt komen.
Je hebt vaak pauze en je krijgt elke pauze doorbetaald! In de pauzes kan je onbeperkt gratis tosti's bouwen.

Al met al een top werkgever, ik ga hier niet meer weg!
Pluspunten
Altijd gezellig, gratis tosti's voor iedereen en leuk afwisselend werk
Gezellig, informeel en leerzaam
Runner, Runner +, Poolmanager (huidige medewerker) –  Amersfoort, Amsterdam8 maart 2019
Inmiddels ben ik al meer dan 2 jaar in dienst bij Picnic, met veel enthousiasme. Ik ben gestart als Runner maar ben doorgegroeid naar andere functie, waardoor het werk uitdagend blijft. De bedrijfscultuur is gezellig en informeel waardoor ik mij vanaf het begin thuis gevoeld heb. Gedurende de weg heb ik voldoende feedback gesprekken gehad waardoor ik goed weet waar is sta, ondanks dat dit nog altijd als bijbaan geldt.
Pluspunten
Gezellig, doorgroei mogelijkheden
Gezelligheid
Leidinggevende & Operator (huidige medewerker) –  Nijkerk7 maart 2019
Het is dat je het voor een team doet, maar voor picnic zelf is het niet gewaardeerd.
vreemd
runner (voormalige medewerker) –  Leiden26 februari 2019
Als je door een niet goed werkende achteruitrijcamera een deuk in een auto rijdt (overigens zonder schade aan de picnicwagen zelf) en dat eerlijk meldt aan en oplost met de mensen van wie de auto is, zoals het hoort, en niet wegrijdt, je terug op je werk te horen krijgt dat je niet ontslagen bent en de dag erna te horen krijgt dat je het allemaal zo netjes hebt geregeld, maar dat je WEL ontslagen bent... Zorg voor goed werkende apparatuur, en straf eerlijkheid niet af! Waar wil een bedrijf naartoe, dat zijn medewerkers door de apparatuur die vaak niet werkt (ook de tomtom is een drama) deuken rijden en dan wegrijden zonder het te melden? Terwijl ze gewoon verzekerd zijn? Raar beleid en slecht voor je naam als bedrijf.
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
slecht werkende apparatuur (tomtom, achteruitrijdcamera), werkdruk
Schandalig
Runner (voormalige medewerker) –  Leiden21 februari 2019
Als runner moet je snel werken binnen krappe tijdslimieten. Ze zeggen wel dat het makkelijk is maar dat is alleen als je hard doorwerkt. Als je een keer wat moe ben ben je dus de sjaak. Je hebt veel verantwoordelijkheid en doet zwaar werk maar je krijgt maar een paar munten per uur. Ik ben blij dat ik er weg ben want het uurloon is echt schandalig en staat verre van gelijk aan de arbeid die je moet verrichten. Na alle trainingen die ik doorlopen heb ben ik er meteen weggegaan. Dit werk wil je niet doen. Soms moet je dozen kattengrind en bestellingen van tientallen kilo's een portiek zonder lift intillen. Ronduit schandalig dat picnic zo weinig betaalt aan het personeel.
Pluspunten
Rondrijden in een wagentje
Minpunten
Zwaar en onderbetaald werk
Gezellige non-hiërarchiesche werkomgeving
Supervisor (huidige medewerker) –  Den Haag9 februari 2019
De sfeer is gezellig maar als er gewerkt moet worden moet er soms wel is streng geacteerd worden
Geen vast inkomen per maand
Shopper (voormalige medewerker) –  Eindhoven18 januari 2019
Ik heb dit baantje aangenomen omdat ik snel tijdelijk werk zocht. Ik wilde liefst full time werken, omdat het me meer ging om geld te verdienen dan de leuke werkzaamheden. Helaas word je vaak eerder naar huis gestuurd als er geen werk meer is. Hierdoor kan je niet rekenen op een vast inkomen per maand.

De werkdruk is overdag erg hoog en je moet een bepaalde snelheid behalen, terwijl je hoogst waarschijnlijk ook eerder naar huis wordt gestuurdt die dag. Ze buiten je hiermee erg uit vind ik. Mocht je meer dan de behaalde snelheid halen dan maakt het eigenlijk helemaal niks uit, want het marginale loon blijft hetzelfde. Ze proberen je tevens over te halen om nog sneller te werken en het competitieve in je naar boven te halen. Dit doen ze onder andere door middel van iedereens behaalde snelheid publiekelijk te delen op een scherm. Dit zorgt natuurlijk voor sociale druk.

De werkzaamheden zelf zijn wat je kan verwachten van een logistiek bedrijf: repetitief. Gelukkig word er gedurende de shift wel eens veranderd van activiteiten.

De avond dienst is een stuk rustiger en ook meer variatie.

Er zijn geen toeslagen voor avond, weekenden en/of feestdagen.

Ik zou het werk aanraden voor een jonge student die een flexibel bijbaantje zoekt, want je kan zelf aangeven wanneer je werkt via de app Slack. In de meeste gevallen houden ze hier rekening mee. De collega’s zijn ook leuk en er hangt een goede sfeer, al zou ik aanraden om snel naar een andere baan te zoeken.
Pluspunten
Gratis lunch/diner
Minpunten
Geen toeslagen, hoge werkdruk, competitieve omgeving, marginale loon, geen vast inkomen per maand
Hele slechte bedrijf
Shopmedewerker (voormalige medewerker) –  Utrecht (provincie)16 januari 2019
Je word daar gebruikt als een hond. Daar moet je niet gaan werken. Captains lopen daar als slaafmeesters en kijken naar hun slaven die actief zijn en hun doen precies niks. Gratis eten? Hou op! Eten waat je daar krijgt is gewoon overdatum (giftig) het is gewoon niet te eten. Slecht salaris, geen toeslagen niks. Je moet in de koelen werken (verplicht). Spijt van me hele leven. Nooit meer bij picnic werken.
Pluspunten
Leuk collegas
Minpunten
Je werkt als een hond
Vreselijk werk
Runner (voormalige medewerker) –  Utrecht (provincie)11 januari 2019
Lekker rondrijden voor mijn werk, dat leek me wel leuk. Helaas viel dit ongelofelijk tegen. Erg veel rondrijden, doe je naast je naar je wijk toe toerijden, niet.

Mijn grootste ergenis waren de tijdsmarges waarin je de boodschappen moest bezorgen. Bezorging 1 om 14.25, bezorging 2 om 14.30. etc. Dit kan lukken, maar ook ongelofelijk misgaan. Sommige wijken bestaan bijna alleen maar uit flats, of nog erger; hoogbouw tot 4 hoog en dus geen lift.
Je krijgt een paar minuten om tot 4/5 volgepakte kratten naar boven te tillen. Heb je de ene flat gehad, rijdt je naar het volgende adres en ja hoor; weer bewoner op 4 hoog en 3 kratten van 25kg. Dikke kans dat je achter gaat lopen op je schema, waardoor je gebeld wordt door de supervisors om je stresslevel nog wat hoger te maken. Na je shift moet je je ook nog verantwoorden.

Ik heb meerdere keren gesteld dat de tijdstippen tussen de adressen veel te dicht bij elkaar lagen, maar dan werd me verteld dat er algoritme dit allemaal perfect voor ons uitrekende. In de 2 (zomer)maanden dat ik het werk deed, stond ik bijna continu met het zweet op mijn voorhoofd en rug, KEIHARD te zwoegen, zelfs dan was er een kans dat je het gewoon niet binnen de tijd ging halen. Waarom krijg je bij bol.com een melding dat je je paketje tussen 14:00 en 16:00 krijgt, en bij picnic tussen 16:01 en 16:06? De klanten zijn hartstikke blij dat de boodschappen bezorgd wordt. Het maakt ze echt niet uit als die marge groter zou zijn. De enige reden waarom dit zo wordt gedaan is om de werknemers efficient mogelijk af te beulen.

Dit was naast de paar maanden
  meer... callcenter, het slechtste werk dat ik ooit heb gedaan.  minder
Pluspunten
Het idee
Minpunten
werkdruk
Was wel gezellig om daar te werken want je ontmoet nieuwe mensen elke dag maar de management was echt slecht en was geen tafeltennis .
trainee (voormalige medewerker) –  Utrecht4 januari 2019
de scanners werken niet en de barcode zijn ook slecht
Je wordt weinig betaald en geen toeslag
Je wordt soms minder ingepland
Pluspunten
Gratis lunch
Minpunten
Weinig werk dagen
Schandalig!
Runner (voormalige medewerker) –  Amersfoort22 december 2018
3 trainingsdagen bij picnic bijgewoond en wat een ellende. Je moet soms 50 kilo 6 trappen naar boven sjouwen binnen een paar minuten. Is de bewoner niet thuis, heb je een nog groter probleem want dan ga je vertraging oplopen. Je krijgt een gammele steekkar mee, maar die kan de trappen niet op.

Je moet zo snel werken dat dit onveilig is in het verkeer. De wagens zijn VEELS te zwaar beladen wat verboden is en je moet te veel kilo dragen wat ook verboden is. Sluiten die handel!!!
Pluspunten
NIKS
Minpunten
Slecht voor je rug, gammele steekkar, auto's te zwaar beladen, hoge werdruk met te krappe bezorgstijden
Hier wil je niet werken
Shopper (mooi benaming voor magazijnmedewerker) (voormalige medewerker) –  Utrecht7 december 2018
Je krijgt slecht betaald. Geen toeslagen voor werken op onregelmatige tijden of in het weekeinde. Je moet in een gekoelde ruimte werken waardoor je een verhoogd kans hebt om ziek te worden. Als je ziek bent krijg je niks. Meeste leidinggevenden hebben geen people skills. De werkzaamheden zijn saai, je loop er rond als robot. Als je niet snel genoeg werkt, wordt je erop aangesproken. Kom vooral niet hier werken. Enige wat ze willen is maximaal winst maken en je gaat van dat groei niet profiteren. Laat ze lekker zakken die kapitalisten bovenaan. Het is tijd voor een nieuw tijdperk.
Pluspunten
Gratis lunch en diner, collegas
Minpunten
Saai werk, slecht salaris
Very disappointing
Shopper (voormalige medewerker) –  Utrecht29 november 2018
It all begins with the recruiters and their fictitious idea that working there is such a privilege, fun and futuristic. You soon realize it is all fake; you are subjected to hard and repetitive task, highly supervised performance and very stressful work. The conditions in the warehouse in Utrecht are health threatening, people are even risking their lives here because the management doesn't take safety very seriously. Management care only about satisfying the clients disregarding working conditions and fair wages of their employees because all of them work through employment agencies (except for management and leadership team) which make them easily replaceable. You walk all day, lifting, pulling and pushing heavy loads without reasonable brakes. The companies’ policies are highly demanding for the warehouse employee as you need to perform according to their criteria and not according to the employees capabilities. The salary is so unfair, considering that they are somehow avoiding the CAO rules by claiming they are a IT or Tech company and therefore Supermarket CAO rules are not applicable to them. The planners always schedule you according to their needs and do not take employees needs into consideration, however, when it comes to save working hours to save money they are the best. When busy days, they do not plan enough people and those planned for the day have to work even harder to meet the daily quota. Their policies are to subject the employee to their rules only, they punish you even when you are sick by getting you off schedule for three days even if you simply having  meer... a headache which is possibly caused by being all day in the chilled area (refrigerated area). The overall working conditions of picnic Utrecht are deplorable, please consider other options before Picnic.  minder
Pluspunten
Colleagues from allover the world
Minpunten
Unhealthy work environment, mentally and physically.
Lang werkzaam bij picnic
Captain (huidige medewerker) –  Nijkerk26 november 2018
Leuke leidinggevende, leuk voor als bijbaan of tijdeljk.
Zeer slechte leiding vanaf de supervisors en je komt bijna nooit aan je uren.
Pluspunten
gratis lunch
Minpunten
niet genoeg werk uren

Stel een vraag over solliciteren of werken bij PICNIC. Onze community staat klaar om te antwoorden.