PICNIC Reviews

59 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 80 reviews
Verschrikkelijke werkomgeving
Orderpicker (voormalige medewerker) –  Diemen2 januari 2020
De meeste collega's zijn leuk en gezellig en daar houd alles wel een beetje op. Er hangt een enorme strafcultuur alles wat je doet kan bestraft worden maar er is geen enkele mogelijkheid voor beloning. Ik kan nog wel even doorgaan met negatieve zaken aankaarten maar dit vergt ook enige ervaring van hou alles er bij PICNIC aan toegaat. Als iemand die er gewerkt heeft zou ik er nu nooit meer bestellen.
Slechte werkgevers
Orderpicker/magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam Albrandswaard23 december 2019
Toen ik er net kwam werken was alles heel onduidelijk voor me, er werd weinig uitgelegd, er wordt van je verwacht dat je alles maar snapt, zonder dat het ooit goed wordt uitgelegd. Leidinggevenden staan het ene moment lekker een babbeltje te maken met werknemers die ze wél mogen, en het andere mensen roepen ze dat de andere werknemers niet hard genoeg werken. De regels veranderen ook per leidnggevende ,dit was voor mij heel verwarrend, ik raakte hierdoor overspannen en anxious. Mensen werden heel snel ontslagen voor de kleinste dingen en het maakt niet uit wat de reden is dat je bijv te laat ben. Erg inhumaan. Meer werk voor robots dan voor mensen.
Gevaarlijk!
geen (voormalige medewerker) –  Ede/Veenendaal20 december 2019
Ik heb gisteren een shift meegekeken met een runner.
Hoewel in eerste instantie niemand leek te weten bij wie ik moest zijn en iedereen verbaasd reageerde dat ik ze een hand gaf om mezelf voor te stellen, begon de dag goed.

Ik werd voorgesteld aan de runner met wie ik mee ging lopen.
Gezellige jongen.
Busje inladen, makkelijk geregeld. We gingen op pad.
Onderweg hebben we geruild van positie. Ik mocht rijden.

“Het rijdt wel anders dan een auto” , zei de jongen naast me, zelf nog geen jaar in dienst en nog geen jaar zijn rijbewijs.
Ik merkte aanvankelijk geen verschil, tot ik moest remmen voor een rotonde. Het kleine elektrische autootje remde niet!
Als de auto op de rotonde niet afsloeg, maar op de rotonde bleef rijden, had ik niet kunnen remmen.

“Ja klopt”, hoorde ik naast me, “maar daar wen je aan.”

Daarna nog een situatie gehad dat het busje bijna omviel in de bocht, terwijl je gewoon 20 rijd.

En dan heb je een jongetje als instructeur die zelf net 8 maanden zijn rijbewijs heeft. Levensgevaarlijk!

Het werk zelf was prima. Bij de mensen langs je glimlach verkopen geeft een fijn gevoel en ik heb ook geen hevige tijdsdruk ervaren.

Wel verbaasde het me, dat er bij terugkomst op het depot, geen enkele interesse getoond werd in me.
Sterker nog. Ik moest buiten wachten, want de runner ging in overleg over mij met een planner. Of ik geschikt was voor dit werk.

Nou dat was ik wel en ik kreeg, zonder de vraag hoe ik de middag beleefd had, een contract onder mijn neus geschoven.
Er volgde een heel verhaal met alles wat ik moest doen.
Toen ik interrumpeerde
  meer... dat ik nog niet zeker wist of ik dit werk wilde doen, viel het even stil. “Oh...”
Nog steeds geen vraag waarom ik twijfelde.

Of ik toch maar een contract wilde tekenen, anders konden ze me niet betalen, mocht ik wel in dienst treden. Als ik dan besloot om het niet te doen, moest ik de volgende dag maar even bellen. Ze zouden in dat geval het contract weer verscheuren.
Achteraf had ik natuurlijk nooit moeten tekenen, maar ik voelde me al storend genoeg en vertrouwde ze op hun woord.

Ik heb nagedacht over het werk en heb uit eindelijk besloten niet te werken voor picnic. Dus ik bellen.
Dit telefoontje duurde letterlijk nog geen 10 seconden.
“Oke, succes met het vinden van iets anders, doei!” Klaar.

CONCLUSIE:
Werken bij picnic is levensgevaarlijk.
De mensen hebben absoluut geen interesse in je.
Alles ging moeizaam
Bezorger/koerier (voormalige medewerker) –  Nieuwegein29 november 2019
Van solliciteren tot aan de eerste werkdag, ging allemaal erg sloom en moeizaam.
Als ik had moeten wachten om de trainingen te voldoen had het denk ik zowat 3 maanden geduurd voordat ik eindelijk aan de bak kon. Alleen al om te solliciteren en aangenomen te worden, duurde 1,5 maand en daarna tijd lang niks horen.
goed
bezorger auto (voormalige medewerker) –  Alkmaar19 november 2019
Goed. Fijne werksfeer alleen vanwege de grote hoeveelheid vraag ernaar kan het soms ietwat chaotisch zijn
Treating workers very poorly
Shopper (voormalige medewerker) –  Netherlands3 november 2019
Worst company I ever worked for. Little money for such a aggravated job as it was. Very busy with allot of pressure from supervisors to speed you up to go faster.
zwaar
Orderpicker (voormalige medewerker) –  amsterdam19 oktober 2019
Er word teveel verwacht. Je werkt veel uren per dag en het salaris is niet passend.
Kort gewerkt
Trainee (voormalige medewerker) –  Rotterdam25 september 2019
Ik heb ongeveer 6 weken voor PicNic gewerkt, en in die 6 weken is me veel opgevallen.

Je kan kiezen uit meerdere shifts, je kan een vroege dienst, een dagdienst, of een avonddienst kiezen.

Ik nam vooral de dagdiensten omdat de lunch vaak lekkerder was dan het avondeten wat nogal op een gaarkeuken leek.
Er lopen kantine juffrouwtjes rond die vaak ook niet de gezelligste daar zijn.

Je begint bij PicNic in de functie van 'trainee' en groeit later uit tot 'shopper', zo ver heb ik het niet mogen schoppen omdat ik me een keer had verslapen en direct 4 credits aftrek had gekregen, zelfs nadat ik nog op het werk was verschenen en naar mijn idee geen 'no-show' had gepleegd, vonden ze het alsnog nodig de 4 credits eraf te halen.

Zoals je leest zijn de touwtjes strak aangetrokken als werknemer van PicNic.

Bereid je voor op niet-Nederlands sprekende managers/supervisors/trainers.

De app die ze gebruiken genaamd 'Slack' was een van de weinige innovatieve en goede ideeën die ze daar hebben gehad.
Pluspunten
Gratis lunch/diner, gezellige collega's
Minpunten
harde werkdruk, lange dagen, verplicht werken op sommige dagen van de week
Productief een gezellige werkplek
Logistiek medewerker (huidige medewerker) –  Diemen23 september 2019
Zwaar werk maar gezellige mensen. Lange dagen maar met team spirit. Goede doorgroeijmogelijkheiden.
Pluspunten
Gratis lunches. Vriendlijk mensen.
Minpunten
Lange werkdagen. Zwaar werk. Zondags overwerk niet betaled.
Slecht salaris voor werkzaamheden en werktijden.
Orderpicker (huidige medewerker) –  Eindhoven6 september 2019
Werken bij picnic is opzich redelijk. Fijne collega's en zelf kunnen aangeven van werkdagen en werktijden zijn ok. Helaas moet er ook vroeg worden begonnen en tot middernacht 24.00 gewerkt moet worden. Er is geen toeslagvergoeding daarvoor. Ook salaris van €10.50is karig. Je houdt netto nog geen €8euro over.
Pluspunten
Eigen werkdagen bepalen
Minpunten
Slecht salaris
Harde werkdruk, onderbetaald, geen toeslag,
Assistent teamleider (voormalige medewerker) –  Utrecht (provincie)31 juli 2019
Hoge werkdruk, weinig waardering en onderbetaald. Leadership qua trainers en sommige shopper+'ers zijn aardig en goed in hun werk.
Het gros wordt gepromoveerd omdat hij/zij daar lang werkt, terwijl zij niet over de kwaliteiten beschikken.
De goede werknemers in het leadershipteam gaan ervan door omdat zij betere aanbiedingen elders krijgen.

Het enige wat mij (en het gros) van de mensen voor een langere tijd bij Picnic hebben doen werken is de sfeer. Humor is belangrijk, Picnic koester je werknemers nu het nog kan.
Pluspunten
Gratis lunch
Minpunten
onderbetaald en geen toeslagen
Prima bijbaantje met leuke collega's
Runner (voormalige medewerker) –  Zeist4 juli 2019
Een bijbaantje waarbij je vrij flexibel je uren kunt indelen. Ze verwachten dat je minimaal 16 uur per week kunt werken, als je meer uren dan dat wilt werken moet je geluk hebben of hier niet solliciteren. Collega's maken de werkdagen het leukst. Het uurloon zou iets hoger mogen maar ze zijn vrij transparant in wat je gaat verdienen tijdens de sollicitatie procedure.
Teveel prestatie gericht
Medewerker shopper (huidige medewerker) –  Diemen-Zuid6 juni 2019
Voor de plussers..laat anderen niet harder werken dan familie/ vriend kennis etc..
Pluspunten
Gratis eten..oke ;))
Minpunten
0 uren contract...etc..
Gezellige sfeer, maar zeer slechte organisatie en coördinatie.
Magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam Albrandswaard6 juni 2019
Het werk is zwaar en veel, de werknemers zijn beleefd en gezellig om mee te werken, maar de begeleiding is triest. De supervisors zijn volgens mij niet geschikt om de boel te draaien. Ik heb talloze fouten zien gebeuren wegens de supervisors en hun gebrek van ervaring op de werkvloer. Ze zijn heel de dag achter het podium aan het zitten en zijn te weinig geïnvesteerd in de processen die plaats vinden op de werkvloer.
Pluspunten
Gratis eten, gezellige werkomgeving
Minpunten
Slechte begeleiding, verwarrend wegens verkeerde instructies
Uitbuiting
Shopper (voormalige medewerker) –  Diemen28 mei 2019
Laag salaris. Slechte communicatie vanuit leidinggevenden. Keihard werken voor weinig geld. Je krijgt geen toeslag als je in een koelcel werkt (-10). Ook werk je vaak tot laat (0:00).
Pluspunten
Gratis lunch
Minpunten
Lichamelijk zwaar werk
Leuke werkgever en binnen het bedrijf werken leuke mensen
Medewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven24 mei 2019
Salaris en arbeidsvoorwaarden zijnteleurstellend te noemen
Pluspunten
Gratis lunch
Minpunten
Compensatie avond dienst en weekend dienst
Robot
Order picker (voormalige medewerker) –  Eindhoven23 mei 2019
It was a nice job but every day was the same
Order picking with a cart (they could get really heavy)
I worked early shift so the first hour we were receiving goods and putting the items on the shelf.
After we were just picking all the time walking in circles
The environment was nice - pleasant
Pluspunten
free lunch (not for me) - no vegan options
Minpunten
repetitive work
- (voormalige medewerker) –  -21 mei 2019
Goed bedrijf voor studenten. Je kan zelf inplannen wanneer je wilt werken.
Goede Werkgever
Shopper (voormalige medewerker) –  Utrecht4 april 2019
Lekker werken, wanneer je wilt. Heel flexibel. Veel leuke mensen ook.
Bezorger (voormalige medewerker) –  Den Haag2 april 2019
Prima werk, maar een laag salaris. Het is maar wat je wilt.
Officiële reactie van PICNIC
6 juni 2019

Beste,

Bedankt voor je review. We vinden het fijn om te horen dat je het naar je zin hebt bij Picnic.

We hebben je feedback meegenomen. Het loon is vanaf 1 mei 2019 omhoog gegaan.

Als er onduidelijkheden zijn of als je graag iets wil toevoegen, kan je mij mailen via isabelle.vandeth@picnic.com

Stel een vraag over solliciteren of werken bij PICNIC. Onze community staat klaar om te antwoorden.