PICNIC Reviews

49 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 69 reviews
PICNIC heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Zeer gedreven, inspirerende werkomgeving met veel mogelijkheden jezelf te ontwikkelen.
Distribution People Operation Manager (huidige medewerker) –  Amsterdam14 maart 2019
Picnic is een bedrijf met veel slimme, jonge, gedreven werknemers. Omdat het bedrijf zo snel groeit, geeft het je de mogelijkheid mee te groeien op ditzelfde tempo en je te ontwikkelen.
Pluspunten
Leuke collega's, inspirerende omgeving.
Minpunten
Je moet houden van een scale-up omgeving. Niet alles is al in de puntjes geregeld.
Slecht salaris voor werkzaamheden en werktijden.
Orderpicker (huidige medewerker) –  Eindhoven6 september 2019
Werken bij picnic is opzich redelijk. Fijne collega's en zelf kunnen aangeven van werkdagen en werktijden zijn ok. Helaas moet er ook vroeg worden begonnen en tot middernacht 24.00 gewerkt moet worden. Er is geen toeslagvergoeding daarvoor. Ook salaris van €10.50is karig. Je houdt netto nog geen €8euro over.
Pluspunten
Eigen werkdagen bepalen
Minpunten
Slecht salaris
Harde werkdruk, onderbetaald, geen toeslag,
Assistent teamleider (voormalige medewerker) –  Utrecht (provincie)31 juli 2019
Hoge werkdruk, weinig waardering en onderbetaald. Leadership qua trainers en sommige shopper+'ers zijn aardig en goed in hun werk.
Het gros wordt gepromoveerd omdat hij/zij daar lang werkt, terwijl zij niet over de kwaliteiten beschikken.
De goede werknemers in het leadershipteam gaan ervan door omdat zij betere aanbiedingen elders krijgen.

Het enige wat mij (en het gros) van de mensen voor een langere tijd bij Picnic hebben doen werken is de sfeer. Humor is belangrijk, Picnic koester je werknemers nu het nog kan.
Pluspunten
Gratis lunch
Minpunten
onderbetaald en geen toeslagen
Prima bijbaantje met leuke collega's
Runner (voormalige medewerker) –  Zeist4 juli 2019
Een bijbaantje waarbij je vrij flexibel je uren kunt indelen. Ze verwachten dat je minimaal 16 uur per week kunt werken, als je meer uren dan dat wilt werken moet je geluk hebben of hier niet solliciteren. Collega's maken de werkdagen het leukst. Het uurloon zou iets hoger mogen maar ze zijn vrij transparant in wat je gaat verdienen tijdens de sollicitatie procedure.
Teveel prestatie gericht
Medewerker shopper (huidige medewerker) –  Diemen-Zuid6 juni 2019
Voor de plussers..laat anderen niet harder werken dan familie/ vriend kennis etc..
Pluspunten
Gratis eten..oke ;))
Minpunten
0 uren contract...etc..
Gezellige sfeer, maar zeer slechte organisatie en coördinatie.
Magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam Albrandswaard6 juni 2019
Het werk is zwaar en veel, de werknemers zijn beleefd en gezellig om mee te werken, maar de begeleiding is triest. De supervisors zijn volgens mij niet geschikt om de boel te draaien. Ik heb talloze fouten zien gebeuren wegens de supervisors en hun gebrek van ervaring op de werkvloer. Ze zijn heel de dag achter het podium aan het zitten en zijn te weinig geïnvesteerd in de processen die plaats vinden op de werkvloer.
Pluspunten
Gratis eten, gezellige werkomgeving
Minpunten
Slechte begeleiding, verwarrend wegens verkeerde instructies
Uitbuiting
Shopper (voormalige medewerker) –  Diemen28 mei 2019
Laag salaris. Slechte communicatie vanuit leidinggevenden. Keihard werken voor weinig geld. Je krijgt geen toeslag als je in een koelcel werkt (-10). Ook werk je vaak tot laat (0:00).
Pluspunten
Gratis lunch
Minpunten
Lichamelijk zwaar werk
Leuke werkgever en binnen het bedrijf werken leuke mensen
Medewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven24 mei 2019
Salaris en arbeidsvoorwaarden zijnteleurstellend te noemen
Pluspunten
Gratis lunch
Minpunten
Compensatie avond dienst en weekend dienst
Robot
Order picker (voormalige medewerker) –  Eindhoven23 mei 2019
It was a nice job but every day was the same
Order picking with a cart (they could get really heavy)
I worked early shift so the first hour we were receiving goods and putting the items on the shelf.
After we were just picking all the time walking in circles
The environment was nice - pleasant
Pluspunten
free lunch (not for me) - no vegan options
Minpunten
repetitive work
- (voormalige medewerker) –  -21 mei 2019
Goed bedrijf voor studenten. Je kan zelf inplannen wanneer je wilt werken.
Goede Werkgever
Shopper (voormalige medewerker) –  Utrecht4 april 2019
Lekker werken, wanneer je wilt. Heel flexibel. Veel leuke mensen ook.
Bezorger (voormalige medewerker) –  Den Haag2 april 2019
Prima werk, maar een laag salaris. Het is maar wat je wilt.
6 juni 2019

Beste,

Bedankt voor je review. We vinden het fijn om te horen dat je het naar je zin hebt bij Picnic.

We hebben je feedback meegenomen. Het loon is vanaf 1 mei 2019 omhoog gegaan.

Als er onduidelijkheden zijn of als je graag iets wil toevoegen, kan je mij mailen via isabelle.vandeth@picnic.com

Collega’s zijn vaak buitenlanders die geen Nederlands spreken
Shopper (voormalige medewerker) –  Diemen16 maart 2019
75 procent spreekt geen Nederlands en kennen de wetten hier niet vandaar dat Picnic misbruik maakt van deze mensen. Je krijgt geen toeslagen avond of weekend. Alles wordt bijgehouden je moet erg snel werken en kunt niet even adem halen. De computer die je om je arm krijgt registeert alles als je niet hard loopt en snel alles doet krijg je meteen een trainer die je snel laat lopen. Lijkt wel middeleeuws en Barbars. Collega’s lopen door elkaar heen en stoten elkaar omver omdat ze bang zijn de target niet te halen. Geen ziekte geld. Werken in min 10 omgeving koeling 8 uurtjes lang met een computer die alles registeert. Iedereen chagrijnig. Picnic betaald slecht en er is geen aanspreekpunt voor salaris vaak worden minuten afgehouden voor pauze ook al heb je die niet gehad .
Pluspunten
Eten in de kantine af en toe lekker
Minpunten
Zwaar werk, alles wordt bijgehouden als je een keer niet hard werkt krijg je de stok
Leuk jong bedrijf met goede doorgroeimogelijkheden
Runner, Runner Plus, Hub Manager (huidige medewerker) –  Amsterdam16 maart 2019
Toen ik begon was dat enkel om snel wat geld te verdienen. Al snel werd het echter duidelijk dat je met de juiste inzet en de goede competenties prima kon doorgroeien binnen het bedrijf. Het bedrijf trekt vrijwel nooit personeel van buiten aan waardoor runners en shoppers kunnen doorgroeien binnen een tijdsbestek die bij al langer actieve bedrijven onmogelijk zouden zijn. Zelf ben ik dan ook begonnen als runner en daarna dus doorgegroeid. Daarnaast is de sfeer op de werkvloer super omdat je met gelijkgestemden het werk uitvoert.
Pluspunten
Doorgroeimogelijkheden, sfeer op de werkvloer
Minpunten
Soms lange dagen maar die plan je zelf in.
Flexibele werkgever met veel mogelijkheid tot doorgroeien.
Runner (bezorger) (huidige medewerker) –  Leiden14 maart 2019
Een typische dag als bezorger start om 2 uur (tijd verschilt per shift), als je wat eerder bent is er mogelijkheid om een lunch te eten in de kantine en even gezellig te doen met collega's. vervolgens heb je 10 aan 20 minuten om de karren met boodschappen in te laden en te vertrekken om te bezorgen. per shift ben je 1.5 tot 2 uur aan het bezorgen. Tussen shifts in heb je pauze.

Bij het bezorgen ben je fysiek bezig met boodschappen sjouwen naar de deur, kratjes zijn over het algemeen nooit zwaarder dan 15 aan 20 kilo dus soms moet je meerdere keren heen en weer lopen. Omdat klanten een minimaal bestelbedrag van 25 euro hebben, sjouw je een stuk minder dan bij andere supermarkten.

Je teamleiders kan je op elk moment van de dag bellen voor hulp als het zelf niet kan oplossen, en vaak raak je bevriend met je collega's en teamleiders.

Als runner ben je dus wel fysiek bezig, maar nooit lange periodes achter elkaar en als je altijd de steekkar gebruikt is het een makkie. en als je dan eenmaal klaar bent met het bezorgen kan je op de hub relaxen met je collega's en een lekker tosti maken.
Pluspunten
Flexible, Leuk werk, kinderen en honden zijn altijd blij om je te zien, je rijdt veel en bouwt dus rijervaring op. Klanten bedanken je welleens met een fooitje.
Minpunten
Je bent aan het bezorgen dus ook als het regent.
6 juni 2019

Beste,

Als je iets wil toevoegen, kan je mij mailen via isabelle.vandeth@picnic.com

Gezellige werksfeer en heel veel vrijheid!
Runner (voormalige medewerker) –  Amersfoort14 maart 2019
Als Runner was je veel zelfstandig onderweg, wat ik als prettig heb ervaren. Je werkt op flexibele tijden, zo kun je er voor kiezen om 1 shift (+- 3 uur), 2 shifts (+-6 uur) of 3 shifts (+- 8 uur) te rijden. Daarnaast zijn er veel jonge mensen werkzaam als bezorger, wat een energieke sfeer levert. Je leert veel en er zijn vele doorgroeimogelijkheden. Zo werd ik binnen 3 maanden (fulltime dienstverband) als trainer van nieuwe runners. Ook kreeg ik een rol binnen recruitment. Verder kun je ook doorgroeien als Runner+ (leidinggevende rol) en er zijn mensen die het zo ver schoppen dat ze een baan op kantoor weten te strikken.
Pluspunten
Flexibele uren, doorgroeimogelijkheden, gezelligheid, doorbetaald tijdens pauzes
Minpunten
Geen bijzonder hoog salaris

Zeer tevreden
Manager Logistiek (huidige medewerker) –  Zeg ik lekker niet14 maart 2019
3 jaar geleden begonnen als parttime runner en in de tussentijd kunnen doorgroeien naar hub-manager. Vanaf het begin af aan ben ik bij Picnic gebleven omdat de sfeer zo ontzettend goed is. Als je echt bereid bent zijn er meerdere doorgroei mogelijkheden. Het loon is niet per sé heel hoog maar dat compenseert zeker door de feesten die georganiseerd worden. Elke vrijdag avond is er genoeg bier en pizza en elke 3-4 maanden een personeelsfeest. Al met al ben ik heel erg tevreden en ga nog steeds met veel plezier naar mijn werk toe.
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden, sfeer
Minpunten
Kans op snelle groei en doorstroom
Runner (voormalige medewerker) –  Nieuwegein14 maart 2019
Je kunt hier helemaal zelf bepalen wanneer je werkt, je kunt zelfstandig werken en je hebt niet constant iemand die op.je vingers kijkt. Daarnaast is het een gezellige groep mensen en PICNIC denkt met je mee over een carrierepad voor je.
Pluspunten
Pingpongtafel
Minpunten
Salaris kan hoger

We hebben je feedback meegenomen. Het loon is vanaf 1 mei 2019 omhoog gegaan.

Als er onduidelijkheden zijn of als je iets wil toevoegen, kan je mij mailen via isabelle.vandeth@picnic.com

Gezellige werkomgeving met afwisselende werkzaamheden
Runner (bezorger) (huidige medewerker) –  Ypenburg13 maart 2019
Een dag bij Picnic is nooit hetzelfde, met je leuke elektrische wagentje rij je relaxed langs klanten. Je hebt wel een bepaalde tijd voor bezorgingen maar die is zo ruim dat je altijd tijd hebt voor een praatje oid. Het werk is afwisselend en de klanten zijn oprecht blij om je te zien.
Ik heb meerdere bijbanen gehad (bij onder andere de appie en de jumbo) maar ik heb nog nooit in zo'n jong en gezellig team gewerkt! Iedereen weet van aanpakken en staat voor elkaar klaar.
Leidinggevenden zijn zelf ook bezorgers geweest en hebben dus altijd oplossingen klaarliggen voor eventuele problemen die je tegen kunt komen.
Je hebt vaak pauze en je krijgt elke pauze doorbetaald! In de pauzes kan je onbeperkt gratis tosti's bouwen.

Al met al een top werkgever, ik ga hier niet meer weg!
Pluspunten
Altijd gezellig, gratis tosti's voor iedereen en leuk afwisselend werk

Beste,

Bedankt voor je review. We vinden het fijn om te horen dat je het naar je zin hebt bij Picnic, we stellen je feedback op prijs.

Als er iets is wat je graag zou willen toevoegen, kan je mij mailen via isabelle.vandeth@picnic.com

Gezellig, informeel en leerzaam
Runner, Runner +, Poolmanager (huidige medewerker) –  Amersfoort, Amsterdam8 maart 2019
Inmiddels ben ik al meer dan 2 jaar in dienst bij Picnic, met veel enthousiasme. Ik ben gestart als Runner maar ben doorgegroeid naar andere functie, waardoor het werk uitdagend blijft. De bedrijfscultuur is gezellig en informeel waardoor ik mij vanaf het begin thuis gevoeld heb. Gedurende de weg heb ik voldoende feedback gesprekken gehad waardoor ik goed weet waar is sta, ondanks dat dit nog altijd als bijbaan geldt.
Pluspunten
Gezellig, doorgroei mogelijkheden
Gezelligheid
Leidinggevende & Operator (huidige medewerker) –  Nijkerk7 maart 2019
Het is dat je het voor een team doet, maar voor picnic zelf is het niet gewaardeerd.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij PICNIC. Onze community staat klaar om te antwoorden.