Philadelphia Reviews

77 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 88 reviews
Fijne organisatie om voor te werken
Coördinerend begeleider (huidige medewerker) –  Leidschendam7 november 2019
Philadelphia is een fijne organisatie om voor te werken. Ze doen hun best om bezig te blijven met ontwikkeling en vernieuwing en doen regelmatig onderzoek naar waar behoefte aan is onder werknemers, zij worden ook veelvuldig betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe projecten, cursussen etc.

Er is eigenlijk geen typische dag op het werk als je werkt met mensen, zij zijn nooit hetzelfde en dus ook nooit saai. Ik heb van mensen met een verstandelijke beperking heel veel geleerd, echt luisteren en de ander ècht zien en begrijpen.

Het kan een uitdaging zijn om met mensen te werken, ze kunnen je (onbedoeld) persoonlijk raken, waardoor professioneel blijven handelen een uitdaging kan worden. Hier bewust van zijn en waar nodig op tijd hulp vragen zijn hierbij heel belangrijk.

Het werken in de gehandicaptenzorg vind ik zo mooi, omdat je echt veel terug krijgt voor wat je erin stopt. Soms is dat een spiegel, vaak is het waardering, kwetsbaarheid, liefde, onmacht en menselijkheid.
Hen dagelijks te mogen helpen om het leven wat beter aan te kunnen en mooier te maken is een prachtig beroep.
Pluspunten
Veel voldoening van cliënten
Minpunten
Onregelmatige werkdagen en werktijden
...
Begeleider gehandicaptenzorg (voormalige medewerker) –  Zoeterwoude-Rijndijk5 november 2019
Niet in de gelegenheid om dit op dit moment in te vullen.
Gezellig team/collega's
Begeleider B kind en jeugd (voormalige medewerker) –  Sneek19 oktober 2019
Een prima bedrijf met leuke collega's, overplaatsing naar andere groep helaas niet mogelijk.
Gezellige werkomgeving met gedreven collega's
Applicatiebeheerder/Contentbeheerder (huidige medewerker) –  Amersfoort16 september 2019
Gezellige werkomgeving met gedreven collega's.
Het beste voor de medewerker wordt gezocht
Pluspunten
Gratis fruit
Minpunten
Soms wat stroperige bedrijfsvoering
Fijne organisatie met veel oog voor ontwikkelingen en innovatie
Coördinerend begeleider (voormalige medewerker) –  Schijndel28 augustus 2019
Fijn gewerkt bij Philadelphia. Landelijke organisatie, waardoor er minder oog is voor de individuele medewerker, maar er zijn voldoende kansen om je te laten zien in alle goed georganiseerde bijeenkomsten. Actieve OR, die ook betrokken is.
Veel mogelijkheden, ook voor clienten om gebruik te maken van nieuwe technieken. Philadelphia heeft een helder beleid met duidelijke speerpunten.
Pluspunten
Thema bijeenkomsten en cursussen zijn toegankelijk. Proffesionele organisatie
Minpunten
Lage inscahling van de functies. Landelijke organisatie, waardoor je als individu minder gezien wordt.
Gezellige sfeer
Activiteitenbegeleidster (huidige medewerker) –  Bleskensgraaf15 juni 2019
In de Handpalm staat iedereen open voor elkaar en ik voel persoonlijk heel veel waardering. De collega's weten dat het in het begin moeilijk kan zijn en hebben daar ook gewoon respect voor. Ik zou hier zeker adviseren om te werken! Het is een ontzettend leuke werksfeer
Pluspunten
leuke collega's en bestuur
Minpunten
je weet niet wanneer je moet werken
Hele fijne werkomgeving
Student, stagiaire (voormalige medewerker) –  Werkendam13 juni 2019
Ik heb bij de Zonnestraal in Werkendam stage mogen lopen en heb het daar super naar mijn zin gehad!
Prima en vooral betrouwbare organisatie
Locatiemanager (voormalige medewerker) –  Sneek14 mei 2019
iedere dag op het werk is anders. grote dynamiek gericht op ontwikkeling
goede ervaringen
Gastheer (voormalige medewerker) –  Amersfoort15 maart 2019
Goede tijd gehad bij deze werkgever. De reden dat ik weg bene gegaan is reistijd. Verder tevreden met mijn parttime baan naast mijn uitkering
stage
Stage (voormalige medewerker) –  stagiaire14 januari 2019
Bij philadelphia was ik meer een nummer omdat het een grote organisatie is.
Van waardevol naar waardeloos
Begeleider wonen (voormalige medewerker) –  Sint Pancras8 januari 2019
Jaren lang heb ik als begeleider gewerkt op een woonlocatie voor mensen met een beperking.Met zeer veel passie en plezier heb ik dit gedaan met een divers palet van cliënten wat het werk zeer afwisselend en leuk maakte. Elke dag viel er wat te leren en gene dag was saai.

In de loop der jaren werd het taken pakket steeds meer uitgebreid. Maar er kwam niets voor terug. Geen loonsverhoging of uitbreiding van contract. Er moest van alles, ook al ging je je persoonlijke grens voorbij. Hierbij doel ik op het uitvoeren van verpleegtechnische handelingen soms zelfs risicovolle handelingen. Een elearning en een toets was voldoende. Terwijl verpleegkundige hiervoor 4 jaar naar school gaan. Dit voelde niet goed.

Ook heerste er op onze locatie een verkeerde vibe. De een kreeg alles voor elkaar bij de manager een ander niets. Zo maakte collega's elkaar de sfeer onwerkbaar en was het een komen en gaan van nieuwe collega's wat de (on)nodige onrust bracht binnen het team en ook niet onbelangrijk de cliënten.

Philadelphia wil heel veel en heel snel, maar geeft de mensen die er mee aan de slag willen geen kans. Zonde, want de intenties zijn echt goed. Veel talent verlaat Philadelphia omdat ze elders een beter aanbod krijgen.
Pluspunten
Zeer leuke cliënten waar je veel van leert
Minpunten
geen pauzes, afhankelijk van good-will manager, geen doorgroei mogelijkheden, geen financiële tegemoetkoming bij groeien taken pakket
prettige werkomgeving
Begeleidster (voormalige medewerker) –  Waalwijk6 januari 2019
Het begeleiden van jongeren met een vorm van autisme. Ik was verantwoordelijk voor het werk van de cliënten en het verzelfstandige van hun leven. Ik kookte met de cliënten en hielp hen met de dagelijkse huishouding. Had gesprekken met het werk en dokters en psychiaters. Ik heb hier heel veel geleerd maar vooral dat mensen met een vorm van autisme het niet makkelijk hebben in onze samenleving. Het management was tot 2015 erg prettig maar alles veranderde toen er een nieuwe manager kwam die alles ging veranderen. Waardoor er drie collega`s van mij waaronder ik ontslag kregen.
Pluspunten
leuke clienten en collega`s
Goede werksfeer
Kwaliteitsmedewerkster (voormalige medewerker) –  Nunspeet20 december 2018
Uiteenlopende taken verricht, soms door het land maar meestal op de vaste standplaats.
Pluspunten
Eigen tijd indelen
Minpunten
niet
Begeleider gehandicaptenzorg (voormalige medewerker) –  Sint Pancras11 september 2018
Zonder enige ervaring in de gehandicpatenzorg kwam ik terecht bij stichting Philadelphia. Na 7 jaar in dienst te zijn geweest heb ik veel geleerd over verschillende ziektebeelden.
Geen dag hetzelfde
Begeleider (voormalige medewerker) –  Ede4 juli 2018
Geen hoge werkdruk, geleerd om te relativeren, en om te gaan met verschillende collega s, leuk om er voor te zorgen dat de dag prettig verloopt voor alle bewoners, en de tijd hebt om iedereen , de aandacht te geven die ze nodig hebben.
Als je er open voor staat is er altijd de mogelijkheid om iets aan te pakken, of weer naar school te gaan.
Moeilijkste van de baan: gewoon niet in een groepsapp gaan, en voor jezelf te bepalen, zoveel te willen werken, als voor jou prettig blijft.
Suoer leuk werk, helaas voor mij te ver.
Pluspunten
Eigen regie in begeleidingsstijl
Minpunten
Elle lange teamvergaderingen met een hoop gekakel.
Gezellige collega's
Verzorgende IG (voormalige medewerker) –  Ede4 juni 2018
Ik heb hier stage gelopen. Leuke collega's en lieve cliënten.
Pluspunten
Gratis lunches
Minpunten
Veel tekorten weinig personeel
Begeleid wonen voor 13 bewoners
Begeleider gehandicaptenzorg (huidige medewerker) –  Waalwijk10 mei 2018
Dagdiensten en avonddiensten en slaapdiensten.
Onregelmatige werkweek.
Pluspunten
Kleinschalig
Minpunten
Klein team
Werken met de nodige beweging
begeleider en coordinerend ambulant begeleider (huidige medewerker) –  Zelhem/Doetinchem29 maart 2018
Het werken met onze doelgroep vergt de ene dag wat meer dan de andere dag. En dat ligt niet alleen aan de cliënt maar ook aan jezelf.
Begin elke dag met een lach en maak er samen wat moois van. Geef de cliënt de kans om zich te ontplooien, met de nodige ondersteuning van mij.
Bejegen de cliënt zoals ook jij bejegent wilt worden.
Dat is het voornaamste in het leven.
Pluspunten
trainingen volop.
Minpunten
geen pauzes
Gezellige werksfeer
Schoonmaakster (voormalige medewerker) –  Wierden16 maart 2018
Werk was wel leuk daar en ik kreeg positieve reacties
fijne organisatie
Begeleider (huidige medewerker) –  Den Bosch13 februari 2018
Stichting Philadelphia is een prettige vooruitstrevende organisatie. Zij laveert goed met de huidige ontwikkelingen mee en staat open om haar werknemers te laten groeien.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Philadelphia. Onze community staat klaar om te antwoorden.