Philadelphia Reviews

68 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 76 reviews
Van waardevol naar waardeloos
Begeleider wonen (voormalige medewerker) –  Sint Pancras8 januari 2019
Jaren lang heb ik als begeleider gewerkt op een woonlocatie voor mensen met een beperking.Met zeer veel passie en plezier heb ik dit gedaan met een divers palet van cliënten wat het werk zeer afwisselend en leuk maakte. Elke dag viel er wat te leren en gene dag was saai.

In de loop der jaren werd het taken pakket steeds meer uitgebreid. Maar er kwam niets voor terug. Geen loonsverhoging of uitbreiding van contract. Er moest van alles, ook al ging je je persoonlijke grens voorbij. Hierbij doel ik op het uitvoeren van verpleegtechnische handelingen soms zelfs risicovolle handelingen. Een elearning en een toets was voldoende. Terwijl verpleegkundige hiervoor 4 jaar naar school gaan. Dit voelde niet goed.

Ook heerste er op onze locatie een verkeerde vibe. De een kreeg alles voor elkaar bij de manager een ander niets. Zo maakte collega's elkaar de sfeer onwerkbaar en was het een komen en gaan van nieuwe collega's wat de (on)nodige onrust bracht binnen het team en ook niet onbelangrijk de cliënten.

Philadelphia wil heel veel en heel snel, maar geeft de mensen die er mee aan de slag willen geen kans. Zonde, want de intenties zijn echt goed. Veel talent verlaat Philadelphia omdat ze elders een beter aanbod krijgen.
Pluspunten
Zeer leuke cliënten waar je veel van leert
Minpunten
geen pauzes, afhankelijk van good-will manager, geen doorgroei mogelijkheden, geen financiële tegemoetkoming bij groeien taken pakket
prettige werkomgeving
Begeleidster (voormalige medewerker) –  Waalwijk6 januari 2019
Het begeleiden van jongeren met een vorm van autisme. Ik was verantwoordelijk voor het werk van de cliënten en het verzelfstandige van hun leven. Ik kookte met de cliënten en hielp hen met de dagelijkse huishouding. Had gesprekken met het werk en dokters en psychiaters. Ik heb hier heel veel geleerd maar vooral dat mensen met een vorm van autisme het niet makkelijk hebben in onze samenleving. Het management was tot 2015 erg prettig maar alles veranderde toen er een nieuwe manager kwam die alles ging veranderen. Waardoor er drie collega`s van mij waaronder ik ontslag kregen.
Pluspunten
leuke clienten en collega`s
Goede werksfeer
Kwaliteitsmedewerkster (voormalige medewerker) –  Nunspeet20 december 2018
Uiteenlopende taken verricht, soms door het land maar meestal op de vaste standplaats.
Pluspunten
Eigen tijd indelen
Minpunten
niet
Cliënt gericht werken
Ass begeleidster zie mezelf als een liegende keep (huidige medewerker) –  Vierhouten11 november 2018
Het is dankbaar werk , lichamelijk zwaar.
Heb veel geduld en een luisterend oor
Pluspunten
Je wordt gewardeerd
Minpunten
Zwaar
Begeleider gehandicaptenzorg (voormalige medewerker) –  Sint Pancras11 september 2018
Zonder enige ervaring in de gehandicpatenzorg kwam ik terecht bij stichting Philadelphia. Na 7 jaar in dienst te zijn geweest heb ik veel geleerd over verschillende ziektebeelden.
Geen dag hetzelfde
Begeleider (voormalige medewerker) –  Ede4 juli 2018
Geen hoge werkdruk, geleerd om te relativeren, en om te gaan met verschillende collega s, leuk om er voor te zorgen dat de dag prettig verloopt voor alle bewoners, en de tijd hebt om iedereen , de aandacht te geven die ze nodig hebben.
Als je er open voor staat is er altijd de mogelijkheid om iets aan te pakken, of weer naar school te gaan.
Moeilijkste van de baan: gewoon niet in een groepsapp gaan, en voor jezelf te bepalen, zoveel te willen werken, als voor jou prettig blijft.
Suoer leuk werk, helaas voor mij te ver.
Pluspunten
Eigen regie in begeleidingsstijl
Minpunten
Elle lange teamvergaderingen met een hoop gekakel.
Gezellige collega's
Verzorgende IG (voormalige medewerker) –  Ede4 juni 2018
Ik heb hier stage gelopen. Leuke collega's en lieve cliënten.
Pluspunten
Gratis lunches
Minpunten
Veel tekorten weinig personeel
Begeleid wonen voor 13 bewoners
Begeleider gehandicaptenzorg (huidige medewerker) –  Waalwijk10 mei 2018
Dagdiensten en avonddiensten en slaapdiensten.
Onregelmatige werkweek.
Pluspunten
Kleinschalig
Minpunten
Klein team
Werken met de nodige beweging
begeleider en coordinerend ambulant begeleider (huidige medewerker) –  Zelhem/Doetinchem29 maart 2018
Het werken met onze doelgroep vergt de ene dag wat meer dan de andere dag. En dat ligt niet alleen aan de cliënt maar ook aan jezelf.
Begin elke dag met een lach en maak er samen wat moois van. Geef de cliënt de kans om zich te ontplooien, met de nodige ondersteuning van mij.
Bejegen de cliënt zoals ook jij bejegent wilt worden.
Dat is het voornaamste in het leven.
Pluspunten
trainingen volop.
Minpunten
geen pauzes
Gezellige werksfeer
Schoonmaakster (voormalige medewerker) –  Wierden16 maart 2018
Werk was wel leuk daar en ik kreeg positieve reacties
fijne organisatie
Begeleider (huidige medewerker) –  Den Bosch13 februari 2018
Stichting Philadelphia is een prettige vooruitstrevende organisatie. Zij laveert goed met de huidige ontwikkelingen mee en staat open om haar werknemers te laten groeien.
Stichting Phialdelphia
Jobcoach (huidige medewerker) –  Utrecht6 november 2017
Ik werk met plezier bij Stichting Philadelphia Zorg
Phialdelphia
Persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg (voormalige medewerker) –  Lelystad27 juli 2017
Een leuke en warme organisatie om te werken. Je werkt bij Philadelphia zorg met fijne collega's. Ook heb ik veel leuke ervaringen beleefd met de clienten.
top bedrijf
medewerker huishouden (voormalige medewerker) –  Emmeloord13 juli 2017
mooi bedrijf in te werken met veel plezier en vooral mensen die een beperking hebben dat doet de dag helemaal goed komen
wat ik geleerd heb is op het moment nog niks ik mag nog beginnen in dit bedrijf per eind juli
en uiteraard is samen werken een feit
tot op heden heb ik de collega's die ik heb leren kennen super gezellig
er zijn geen moeilijkheden
het leukste aan deze baan is dat er elke dag een uitdaging is om uit te proberen en ook met veel plezier mag uitoefenen
gezelig
Administratief medewerkster (voormalige medewerker) –  Amersfoort12 juni 2017
ik vond het erg gezellig met collega's

ik werkte bij Philadelphia gastvrouw
en wat ik geleerd heb

*printen
*scannen
*Exel
*Microsoft word
*telefoon opnemen
*bezoekers ophalen
en met reserveren parkeerplaats en ruimten reserveren
Pluspunten
nee
Minpunten
nee
Leuke tijdelijke job
Planner/coördinator (huidige medewerker) –  Amersfoort14 mei 2017
Zeer complexe planning omdat er drie partijen bij betrokken zijn die stuk voor stuk in beweging gebracht dienen te worden. Veel weerstand t.a.v. de te voeren gesprekken maar hoger gescoord dan verwacht.
Pluspunten
Goede organisatie, veel oog voor medewerkers
Minpunten
Jammer dat het tijdelijk was
leuke locatie
Werkbegeleider (huidige medewerker) –  Bennekom11 mei 2017
De werkdag begint met koffie zetten en lezen van rapportage. De clienten komen tussen 9.00-10.00 binnen. De indeling van de groepen zijn bekend, en iedereen gaat aan de gang. De groep beleving is kleiner zodat er voor iedereen voldoende aandacht is. Minder prikkels en rust zijn erg belangrijk. Er wordt koffie gedronken, toilet bezoek en een activiteit gedaan. Daarna is er een lunch, gaan er een aantal clienten weer naar huis, of komen dan. Anderen gaan rusten. In de middag weer een activiteit en tijd voor koffie. Opruimen/ schoonmaken en rapporteren om de dag af te sluiten.
Pluspunten
werken met mensen
Minpunten
verschil in manier van werken
Productieve gezellige werkomgeving
Medewerker Huisvestingsadministratie (voormalige medewerker) –  Amersfoort25 april 2017
Heb hier tijdelijk, via uitzendbureau, werk gedaan van WOZ, huurverhogingen en diverse andere werkzaamheden. Leuke werkomgeving.
Laagdrempelig, het oude GVT gevoel
Coordinerend begeleider (huidige medewerker) –  Amsterdam12 april 2017
Binnen de verschillende doelgroepen die Philadelphia ondersteunt is er genoeg dynamiek te vinden.
Pluspunten
Altijd in ontwikkeling.
veel contact met client
Woonbegeleider (voormalige medewerker) –  Hoensbroek11 april 2017
het voordeel van deze werkplek was dat je zelf, met de client, de begeleiding kon invullen. Dat betekent dus dat er vaak een beroep gedaan werd op je creativiteit. Daardoor bleef het uitdagend.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Philadelphia. Onze community staat klaar om te antwoorden.