PGGM
Medewerkers met een visie die door kunnen groeien binnen de organisatie.
Vreselijke werkomgeving. Klokken hoeveel minuten je naar de WC gaat. Klein worden gehouden omdat je niet te veel mag weten. Je geeft altijd een te lang of te kort antwoord, te veel of te weinig informatie. Zo lang ze je daar maar matig op hoeven te beoordelen. Managers proberen te manipuleren. Veel verdrietige collega's gehad door de manier waarop deze behandeld werden en bang waren om hun inkomsten te verliezen. Collega's waren leuk, gedeelde smart is halve smart. Maar de verhalen die ik daar hoorde van collega's waren echt diep triest. Ze geven niet om mensen maar alleen om inkomsten.
Pluspunten
Salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Prettige en flexibele werkomgeving met veel vrijheid om je functie invulling te geven.
Prettige werkomgeving, met veel mogelijkheden.Buiten werk om veel mogelijkheden tot o.a. sporten. Echter te lang geleden om er veel over te vertellen.
Pluspunten
Gratis lunches
Het was een leuke opdracht waar ik met veel plezier heb gezeten. Super veel geleerd en ik heb mezelf goed kunnen ontwikkelen.
Tot er een nieuwe manager kwam. Heeft de hele afdeling naar de kl.. geholpen
In de tijd dat ik er werkzaam was, is er veel tijd besteed aan de ontwikkeling van de medewerkers. Helaas ligt de pensioen wereld me minder..
PGGM belooft veel maar komt weinig na (geldt"overigens niet voor de arbeidsvoorwaarden, die zijn gewoon goed).. Geen mogelijkheden om door te groeien. Alles is gebaseerd op tijdelijke contracten. Management houdt zich afzijdig en promoot flexcontracten. Zodra je contract van twee perioden is afgelopen staat de volgende sollicitatiekandidaat alweer aan de poort voor dezelfde functie. Verder een zeer competitieve sfeer tussen collega's. Dit gaat ten koste van een goede sfeer. Al met al is PGGM mij erg tegengevallen.
Men zegt een maatschappelijk betrokken onderneming te zijn. In de praktijk gewoon big business as usual.
Pluspunten
arbeidsvoorwaarden (loon; studie)
Minpunten
alleen flexwerken is mogelijk. Geen oog voor investeren in mensen
zeer competitieve omgeving, door de omvang van de onderneming zeer onpersoonlijk.
Pluspunten
zeer snel hoge verdiensten bij uitmuntend functioneren
Minpunten
door competatieve sfeer, weinig saamhorig
Overzichtelijk (1000 medewerkers)
Innovatief

Maatschappelijk product

Klantgericht
Pluspunten
Arbeidsvoorwaarden prima
Minpunten
Hiërarchisch
PGGM is een ambitieuze werkgever die bestuurd wordt door een ledenraad en een cooperatiebestuur. Die gelaagde aansturing maakt het soms een wat traag manouvrerend bedrijf. Maar de collega's zijn leuk en inhoudelijk is het werk er door de verschillende klanten interessant.
Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
Ruimte voor ontwikkeling

Bij PGGM loopt men in de ICT omgeving qua technieken voorop in Nederland. Verder hectisch, open en eerlijk.
De afdeling Excasso zorgt voor de pensioenbetalingen aan deelnemers. Het is een drukke maar gezellige afdeling. Er zijn een flink aantal drukke momenten wanneer de betalingen de deur uit moeten. Het wordt dan goed zichtbaar dat samenwerken hierin heel belangrijk is. Iedereen zorgt ervoor dat de deelnemers altijd keurig op tijd het pensioen op de rekening hebben staan. Daarnaast hebben we te maken met deurwaarders die beslag leggen op het pensioen van deelnemers. Dit geeft ook veel extra werk. Ik ben hier zelf voor het grootste deel mee bezig geweest en het heeft mij inzicht verschaft in hoe het er aan toe gaat bij beslaglegging. Voor de deelnemer niet altijd even goed te begrijpen waarom het soms op deze manier gaat, maar het is dan altijd weer een uitdaging een en ander uit te leggen.
Het lastigste is toch wel de tijdsdruk waarmee je te maken hebt. Voor het verwerken van de betalingen zijn we mede afhankelijk van een externe partij en wanneer er dan iets niet helemaal goed gaat levert het extra druk op om alles tijdig af te krijgen. Maar dat is tegelijkertijd ook het leuke van deze baan. Je ziet dan dat samenwerken heel belangrijk is.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Als medewerker incasso ben je werkzaam in een dynamische omgeving.
Een typische dag werken op de afdeling klantenservice bij PGGM bestond uit je spullen verzamelen en daar inloggen.
alle juiste systemen opstarten en klaar gaan zitten voor de eerste klant met telefonische vragen.

Ik heb bij PGGM een enorme kennis intern op kunnen doen met betrekking tot pensioenen en ook verzekeringen.

Het snel kunnen schakelen tussen gesprekken en werken met diverse computersystemen tegelijk.

De directie en collega's waren naar mijn mening heel hartelijk,open en benaderbaar en en ik heb echt een geweldige tijd gehad toen ik voor dit bedrijf werkte.

Het moeilijkste van de baan was voor mij persoonlijk dat er een enorme tijdsdruk achter zat en ik graag bij sommige klanten wat meer de tijd wilde nemen en het lastig vond me dus aan het dashbord te houden.

Het leukste vond ik dat je met elk telefoontje direct iemand kon helpen.
Pluspunten
lekker eten in het bedrijfsrestaurant
Minpunten
extreem veel kennis nodig en het toepassen ervan, en tevens veel veranderingen.
PGGM is een groot pensioenfonds gericht op zorg en welzijn. In 2011 is het nieuwe gebouw in gebruik genomen waardoor 2 aparte locaties werden ingelijfd en de panden verkocht. Ook door bezuiniging ben ik heel weinig ingezet als oproepkracht. Ik werkte zelfstandig in een receptie en nu, doordat alles gecentraliseerd is op één locatie, ben ik nauwelijks meer nodig.
Ik heb er met veel plezier gewerkt, ook doordat ik hele leuke collega's had. Nu zijn er 2 receptionistes tegelijk werkzaam en kunnen de taken verdeeld worden. Het is moeilijk als alles tegelijk komt, zoals telefoon en groepen, maar dit maakt het ook wel weer heel spannend en gezellig.

Ik vind het heerlijk om met mensen om te gaan en daarin ligt ook mijn kracht.
Pluspunten
collegialiteit
Minpunten
?
Bekijk meer reviews over PGGM
Stel een vraag over solliciteren of werken bij PGGM. Onze community staat klaar om te antwoorden.
4,3
Reviews over PGGM gesorteerd op locatie