Peter Appel Transport

Peter Appel Transport Reviews

Be halve paar mensen die ik tegen gekomen (oneerlijk planner) veel mensen waren gezellig.
Pluspunten
Nvt
Minpunten
Werk word niet eerlijk gedeeld.
slechte planners slecht wagenpark veel uren geen vrije dag kunnen nemen
Pluspunten
Minpunten
geen rij en rustijden op sommige routes
Ik werk hier nu 6 jaar met plezier. Ik werk op deeltijd op kantoor. Daarnaast zit ik sinds 5 jaar in de ondernemingsraad, nu voor de tweede termijn.

Bij Peter Appel Transport is geen dag hetzelfde. Positief vind ik dit dat je de ruimte krijgt om je te ontwikkelen en dingen op je eigen manier te doen. Verder werken er leuke, kundige mensen met goeie ideeën en een open en gezonde kritische blik. Vooral leuk vind ik dat je collega’s van over het hele land hebt die net weer even anders tegen zaken aankijken. De betrokkenheid is groot. Er is geen strikte hiërarchie en dat werkt prettig. Ook zijn de werkplekken en de materialen in orde. En de bedrijfsfeestjes zijn goed geregeld.

Natuurlijk is niet alles perfect. Door mijn functies overleg ik regelmatig met kritische collega’s. En zelf loop ik ook weleens ergens tegenaan. Soms wordt je niet goed begrepen en is de informatie gebrekkig. Maar in mijn ervaring wordt advies en kritiek uiteindelijk wel serieus genomen en opgepakt. Soms na een gesprek of discussie, maar dat kan hier altijd. Dat is volgens mij juist de kracht van het bedrijf. In mijn beleving wordt er geluisterd en verbeterd.

Overigens ben ik zelf geen chauffeur meer, maar ik weet hoe het werkt met werkroosters, rij- en rusttijden en het opstellen van de vakantieplanning. Volgens mij is dat in theorie goed geregeld en geborgd. Leidinggevenden worden gestimuleerd en gecontroleerd om zich aan de wet te houden. En als dat niet werkt zijn er genoeg mogelijkheden om aan de bel te trekken.

Volgens een enquête van de ondernemingsraad van vorig jaar zijn medewerkers zeer
 - meer...
Word niet naar je geluisterd, vallen geen afspraken mee te maken!
Pauzes worden niet of te kort ingepland.Rijrusttijd wordt geen of onvoldoende rekening mee gehouden.

Karren veel te zwaar, word na melding hiervan NIETS mee gedaan. Als je dit meld word het omgedraaid en krijg je nog een klacht als dank bij het filiaal voor het doorbellen.

Wagenpark gebeuren drama, botte boeren. Word pas iets gedaan als je met rokende motor bent gestrand. Niemand voelt zich verantwoordelijk voor wat dan ook. Als je schade doorgeeft op de auto, krijg je die op je naam.

Afgezeken door winkels als je retour niet mee kan nemen in je auto. Steeds schade aan auto gereden door collega chauffeurs.

Leidinggevende geen kennis, doen maar wat. Zijn onbereikbaar. Als het ritje maar gereden word. Problemen word niets mee gedaan, ligt allemaal aan jou. Planning is een nog grotere ramp. Totaal o overleg. Macht over de chauffeurs. Ik ga solliciteren, wel aardige collega chauffeurs dat wel
wat je aangeeft wordt niets mee gedaan. Karren zijn te zwaar, te veel karren in de vrachtauto. Antwoord ik ga er naar kijken. De filialen AH geven een klacht en dan moet je op het matje bij Appel komen. Wordt van hot naar her gestuurd erg zwaar werk. Moeten te veel karren in de auto met retouren.Krijgt pas einde van de middag/begin van de avond een rooster. Te weinig rust. Te veel uur op een dag. Pauzes worden niet goed ingedeeld. Je kan het blijven zeggen.Je hebt geen inspraak over niets .Auto hoppen,kabines zijn vies. Schade aan auot door ander die dit niet meld. krijg je de schuld. Dingen die stuk zijn aan de auto worden niet gemaakt. Krijg je woorden met planners en dan weer een klacht. Leiding dekt mekaar in. Omhoog gevallen chauffeurs die de baas over je spelen
Peter Appel is een heel gemoedelijk en persoonlijk bedrijf. Je bent daar absoluut geen "nummertje". Als je een vaste chauffeur bent krijg je zelfs bloemen als je door ziekte thuis zit.
Je moet er wel tegen kunnen om te sjouwen, maar het klant contact (met de filialen dus) is ook super! De afspraken omtrend lossen zijn heel duidelijk en worden altijd opgevolgd door het winkelpersoneel. Kortom een top bedrijf!
Pluspunten
Gemoedelijke sfeer, en zeer persoonlijk.
Minpunten
Soms moet je out-of-scope rijden om thuis te komen.
Heb in mijn loopbaan bij verschillende transportbedrijven gewerkt ,maar met veel plezier tot nu toe bij Peter Appel .
Er wordt goed naar je geluisterd en zeker rekening gehouden met je prive omstandigheden .

Een goede werksfeer die zeker in sint annaparochie heerst draagt daar aan bij .

Verder is er een goed opleidingtraject zodat je niet in het diepe wordt gegooit en zijn er volop doorgroeimogelijkheden .

Het salaris is goed te noemen en conform de CAO met daarnaast nog een woon/werkverkeer vergoeding .

Sommigen zouden de verplichte pauzes vervelend kunnen noemen die standaard worden ingecalculeerd , maar deze komen overeen met de rij en rusttijden en de arbeidstijden .

Verder ben ik zeer tevreden over het matriaal en onderhoud .

Natuurlijk hangt ook veel af van je eigen instelling , maar wat mij betreft hou ik het hier nog wel even vol en met mij velen
Voldoende doorgroei mogelijkheden en een gedegen opleiding intern. Leuke collega's die bereid zijn om jou te helpen als je er niet meer uit komt.
Lange werkdagen.(ruim 15 uur)
1,5 uur pauze houden aan het einde van je werkdag.

Heel onregelmatig werken,dus bijv. Om 23.00 avonds je bed al uit om te gaan werken.

Geen balans werk/prive. Word niet geluisterd naar je. Je bent een nummer in het bedrijf.

Absoluut geen aanrader!!
Pluspunten
Minpunten
Te lange lijst, alles draaitom hun eigen portemonee
Er wordt niet geluisterd en afspraken komen ze gewoonweg niet na!
Pluspunten
Minpunten
Te veel
Worden mooie beloftes aan je gemaakt, maar niet nagekomen.
Zitten mensen op hoofdkantoor die ongeschikt zijn voor de functie.

Word niet gerageerd op telefoon en mailberichten, doen maar wat.

Planning totaal geen overleg mogelijk, gemaakte afspraken worden voor het gemak vergeten. Waardering is 0,

Dit levert problemen op in de communicatie op allerlei manieren.

Rusttijden, pauzes, dagen van meer dan 14 uur. Klopt niets van, wordt gezegd dat dit kan en mag. Geen inspraak in je werkrooster. Nachtrust van gemiddeld 6 uur per nacht is regel dan uitzondering. Ook dit mag zeggen ze. Nieuwe chauffeurs gebruiken de auto als botsauto, word niets aan gedaan. Maar als jij een schade veroorzaakt....

Als je dit leuk lijkt moet je solliciteren. Er verdwijnen vaak spullen uit de auto, cabine word vies achter gelaten, wordt ook nog in gerookt door collegas. Moet je allemaal goed vinden, kan nergens heen met je verhaal.

Door deze manier van werken veel zieken en/of mensen die weggaan of willen.

Zijn overigens wel allemaal leuke, aardige chauffeurs. Maar het gaat ernstig mis op het hoofdkantoor. Doe daar wat aan.
Pluspunten
salaris op tijd
Minpunten
lange werkdagen, geen prive
Maak goede afspraken, anders maak je de gekste uren. Regelmaat is daar volledig onbekend, tenzij je een vaste route hebt.
bijna 15 jaar gewerkt. de laatste jaren voor bakkerij gereden.
was en is een mooi bedrijf. helaas proberen ze om mensen binnen te krijgen vanalles te beloven. gevolg is dat je collega.s krijgt die niks extra.s meer willen doen.

wil je nog wat verdienen gunnen ze je dat ook niet en sturen je na 8 uur naar huis en zetten een uitzendkracht op de auto.s of avond chauffeurs.

is wel gebeurt dat er van vrijdagmiddag tot maandagmorgen 3 man met je auto gereden had. stond ie ook meestalmet een lege tank weer geparkeerd.

toen er een uitzendkracht waarvan wij gemeld hadden dat ie zat te blowen 3 auto.s in elkaar gereden had toen bleef ie uit zichzelf maar weg anders had ie nog mogen blijven ben ik bang .
Pluspunten
salaris op tijd
Minpunten
auto.s zijn net hoeren. zijn planners bij die maar wat doen en liegen alles aan elkaar vast
Zelden zo'n slecht communiceren bedrijf meegemaakt. Op papier zag het er uit als een prachtig bedrijf. Waar vindt je het nog dat werk en privé kunnen worden afgestemd? Bij Peter Appel zeker niet. Elke dag krijg je AMD voor de volgende dag. Ookal heb je weken vaste tijden.... Als het veranderd niet even een telefoontje if mailtje.... Nee op je AMD. Ze weten je telefoonnummer opeens wel als ze omhoog zitten. Mijn kinderen zien en naar bed brengen? Vergeet het maar. Zie ze gewoon 5 dagen niet. Zou net zo goed buitenland kunnen rijden. Mijn privéleven lijdt onder mijn werk, terwijl ik juist hier ben gaan werken, om meer quality time bij mijn gezin te zijn.
De mooie praatjes bij de introductie en beloftes bij sollicitatie...... Vergeet het maar. Lokkertjes. Niet raar dat het verloop groot is en ze altijd chauffeurs te kort komen. Als chauffeur ben je een niemand, terwijl het kantoorpersoneel zich God waant. Op kantoor wordt je gewaardeerd met gratis lunches. Chauffeurs krijgen een snauw en druk op de ketel, vergezeld met broodtrommel van thuis. Ze beseffen niet dat geen chauffeurs, geen inkomsten.

Ik wacht nog even af of de laatste belofte wel uitkomt, anders stap ik op. 1
Pluspunten
Loon op tijd
Minpunten
Slechte communicatie en onprettige bedrijfscultuur
Was een prima bedrijf maar nadat het te groot groeide veranderden ook de arbeidsomstandigheden
Pluspunten
Reiskostenvergoeding
Minpunten
rij en rusttijden / weekendrust / planning
De werksfeer is goed, en materiaal is ook goed waar je mee werkt
Pluspunten
Goed materiaal om mee te werken
Minpunten
Er zitten mensen op bepaalde functie's die het niet snappen.
Wil je iedere dag 13 tot 15 uur werken, geen beschikkng over je vrije tijd en vakantie. dan moet je HIER zijn!
Je krijgt eind van de dag een rooster voor de dag erop. Overleg hierover is niet mogelijk. Er wordt steeds gepland dat de je 9 uur tussen de volgende rooster hebt. Dus je begrijpt dat er weinig slaap en privetijd over blijft. Je moet ook nog naar huis rijden..

Dit mag wordt doodleuk gezegd. Klant is koning en wordt ook steeds gezegd.

Dus dat je invloed op je planning hebt is een sprookje. Als je iets aangeeft wat in de prive speelt en of je aub eerder klaar met werk kan zijn, wordt ook niet naar geluisterd. Planner hebben 0 inlevingsvermogen. Zijn bot en denken dat ze alles tegen je kunnen zeggen. Onverantwoord plannen.Ze hebben te kort chauffeurs. Willen er nog veel meer weg. Zou waardering moeten zijn voor ons als chauffeur, maar ho maar. Blij dat ik in de gelegenheid ben geweest om hier afscheid van te nemen
Pluspunten
leuke collega's op de auto's
Minpunten
lange werkdagen, gerommel met pauzes en rusttijden
je begint vroeg en doet je werk, helpt elkaar daarna bakkie koffie doen met z'n allen en vertrekt met je rit

weinig tijdsdruk tijdens route, zelfstandig en door ervaring met goed inwerktraject van enkele weken breng je de dag tot een goed einde

elkaar helpen met lossen als je een collega treft, papieren inleveren, en morgen weer een nieuwe dag.

vroeg begonnen maar ook weer voor het eten thuis met tijd voor het gezin

werken moet je overal en overal is wel wat maar als je positief bent ingesteld kun je doorgroeien bij Peter Appel Transport en ben je zeker meer als je personeelsnummer.
Pluspunten
vrijheid in werk en prive
Minpunten
fysiek werk en vroeg opstaan
Mooie woorden waar weinig van klopt. Afspraken worden niet na gekomen. Planning dat dingen beloven en niet nakomen. Sligro is 1 groot zootje. Je mag zelf instapelen. Ben je 5 minn te laat vertrokken krijgt de planning een mail. Heel veel tijd druk. Venster tijden die je optijd moet behalen maar ondanks onlogisch plannen vanuit sligro niet/amper behaalbaar. Worden mooie ritten belooft. Als je eenmaal een stadschauffeur bent blijf je dat en rij je 2de ritten ook stad. Zwaar werk veel afstapelen karren vol frisdrank en in de toekomst meer waarschijnlijk meer want heineken gaat samen mer sligro. Geen bijrijder. 1 en al puinhoop dus!
Pluspunten
Gratis koffie
Minpunten
Tekst hier boven. Geen positief woors hier over.
Bedrijf houd zich vask niet aan de CAO. Code 95 op vrije dag, eigen eten meenemen. Reiskosten niet betaald.
Rusturen en tijden tussen de ritten kloppen vask niet. Planners vinden dit normaal en zeggen doodleuk dat dit mag.

Veel zieke collega's door het lange dagen werken. Je vrije dagen wordt heel moeilijk over gedaan. Vakanties boeken gaat nergens over. Hebben steeds een te kort aan chauffeurs.

Ben blij dat ik andere baan geb gevonden, waar er met jw gepraat wordt. En gewaardeerd wordt!
Pluspunten
Loon op tijd
14 uur per dag werken. Je hebt echt geen invloed op de planning.
De planning krijg eind van de dag, waardoor je

weinig tijd hebt voor prive dingen. Werken, werken...

Vrije dagen en/of vakantie, tandarts, ziekenhuis is amper begrip voor.

Door het vele werken, wordt je vanzelf langdurig ziek. Helaas.

Communicatie met hoofdkantoor is slecht.Rusttijden en CAO worden vaak niet gevolgd. Jammer bedrijf heeft veel werk, maar zou ZUINIG moeten zijn op de chauffeurs.

Pauzes worden niet of niet goed gepland.

Kan het niet positiever maken, ik heb inmiddels een ander baan.
Minpunten
lange dagen, geen invloed op planning
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Peter Appel Transport. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,8
2,4