OMODA
Mooi bedrijf om voor te werken, maar nog fijner als je vrienden bent met de baas..
Ik begon bij Omoda met veel plezier. Mooi bedrijf om voor te werken, dat vind ik nog altijd. Maar op een moment sloeg dat wel om. Ik kwam er al snel achter dat het in je voordeel werkte als je vrienden bent met de baas, wat ik niet was. Mijn collega die veel fouten maakte kreeg geen kritiek hierop en als ze maar dachten dat ik een foutje maakte dan kreeg ik wel de volle laag. Laat staan als je het aangaf bij je leidinggevende over je collega, dan werden de pijlen op jou gericht helaas.

Jammer dat het zo moest lopen. Zette mij altijd volledig in maar ook initiatief tonen werd niet altijd gewaardeerd. Überhaupt waardering was ver te zoeken. Net als een fijn salaris en doorgroeimogelijkheden.
Pluspunten
Fruit, koffie. Lunch op woensdag (ook al moet je snel zijn, anders grijp je ernaast)
Minpunten
Vrienden met de baas, waardering, salaris, leidinggevende, doorgroeimogelijkheden
leuk bedrijf
ik heb er graag gewerkt, de betaling is niet goed,
Fijne werkgever, mooi bedrijf om voor te werken
Fijn bedrijf om voor te werken, open, jonge cultuur.
Snel kunnen schakelen is belangrijk, o.a. door de groei van het bedrijf vinden er regelmatig verandering plaats waardoor een dag bij Omoda eigenlijk nooit als 'saai' valt te omschrijven.

Er kan indien nodig rekening gehouden worden met privé omstandigheden wat ik zelf als prettig ervaar.

je draagt zelf verantwoording voor je taken en bent ook vrij deze zelf in te delen zoals jij dat wilt, zolang de taken wel uitgevoerd worden. Dit geeft mogelijkheid tot ontwikkeling. Na nu ruim 3 jaar voor dit bedrijf te werken, merk ik zowel op zakelijk als persoonlijk gebied gegroeid te zijn.

arbeidsvoorwaarden zijn prima, zoals ook omschreven in de vacatures. Team gevoel is groot en het HQ is een prachtige plek.
Pluspunten
Sfeer, persoonelskorting
Gaaf bedrijf met ontwikkelmogelijkheden
Ik werk al bijna 4 jaar voor Omoda en het is nooit saai. Je hebt veel verantwoordelijkheden en je kan daarom ook goed ontwikkelen in je functie.
Een dag bij Omoda is vaak dynamisch, je weet wel wat er te doen is maar er kunnen altijd nieuwe uitdagingen op je pad komen.

Ik heb veel geleerd bij Omoda op diverse vlakken en leer nog elke dag bij, de tijd is dan ook voorbij gevlogen.

Er is een informele cultuur en je kan altijd bij de directie terecht. Je kan bij iedereen binnenlopen, dit komt ook door de open werkplekken die er zijn in het mooie kantoor.

De reistijd vanuit Rotterdam valt ook heel erg mee. Zierikzee is precies de goede kant op waardoor je (bijna) nooit files hebt.
Pluspunten
Informeel, werksfeer, uitdagingen
Minpunten
Jong en dynamische bedrijf met oog voor medewerkers!
Erg prettige werksfeer waar ook hard wordt gewerkt door de snelle groei die het bedrijf door maakt. Het teamgevoel in groot en elkaar helpen staat centraal. Ondanks dat er nog diverse leuke vacatures open staan waardoor het huidige team het best druk kan hebben, blijven de onderlinge verhoudingen goed en gaat dit niet ten koste van werk-privé balans. Vanuit het management is veel aandacht voor de individuele wensen van het personeel, zoals doorgroeimogelijkheden, opleiding, vakantieplanning en part-time uren. Alles is bespreekbaar. Over het algemeen is het een jong en dynamisch bedrijf waar het werk nooit saai is. Er zijn genoeg uitdagingen op elke afdeling en iedereen is even belangrijk voor Omoda. Kortom een hele fijne en flexibele werkgever!
Pluspunten
Werksfeer - oog voor personeel/mogelijkheden
Met trots voor gewerkt!
Ik heb met heel veel trots, meer dan 5 jaar, voor dit mooie bedrijf gewerkt. De organisatie is super plat, je hebt contact met iedereen en er wordt echt naar je geluisterd wanneer je je ideeën deelt (moet je ze wel delen:)). Je krijgt super veel ruimte, verantwoordelijkheid en vrijheid. Wanneer je laat zien wat je kan zijn er veel ontwikkelmogelijkheden. Ik heb altijd het idee gehad dat Omoda haar medewerkers enorm belangrijk vindt en echt ziet dat 'de medewerkers' het bedrijf groot maken. Een hele mooie club om deel van uit te mogen maken.

De arbeidsvoorwaarden zijn goed. Daarnaast ontvang je personeelskorting, is er iedere dag vers fruit voor HK en DC medewerkers, er is lekkere koffie, georganiseerde lunches, leuke feestjes, een goede sfeer, fijne werkplekken.....
Pluspunten
Sfeer, cultuur, ontwikkelmogelijkheden, uitdaging, goede faciliteiten voor personeel
Officiële reactie van OMODA
29 augustus 2018
Dankjewel voor je mooie review. Wat tof om te horen dat je het werken bij Omoda zo positief hebt ervaren, die 5 jaar lang. Wij zijn ook elke dag nog trots op dit mooie bedrijf:).
Sfeer collega's was fijn, behandeling bovenaf respectloos, weinig waardering onveilige en vieze werkomgeving
Ik heb gewerkt in het distributiecentrum. Het loon is te laag voor wat er van je gevraagd wordt. Het personeel word slecht behandeld. In de zomer veel te warm, zonder airco of ventilatie. Geregeld bedrijfsongevallen en het gaat gelukkig nog vaak net goed, maar de kans dat het er eens goed mis gaat is heel groot. Er wordt gesnauwd en vernederd, een respectloze en onmenselijke leiding zelfs wanneer het gaat om overlijden ed. Collega's worden tegen elkaar uit gespeeld en er zijn alleen doorgroeimogelijkheden voor familie en vriendjes van de baas. Er is geen Ondernemingsraad en salarissen worden vaak niet goed uitbetaald. Uitzendkrachten krijgen geen eetgeld terwijl ze er recht op hebben. De organisatie is niet goed voorraden worden slecht bijgehouden, de techniek laat het afweten en werknemers krijgen altijd de schuld overal van. Met camera's word je steeds in de gaten gehouden en ze houden zelfs bij hoelang je op de wc zit. Je mag niet met elkaar praten en het werk is eentonig. Je staat de hele dag en maakt slechte bewegingen, veel mensen krijgen last van lichamelijke en psychische klachten vanwege de omgang met het personeel. Huilende collega's is er niet ongewoon. De voor jou zo een ander cultuur is duidelijk aanwezig. Werkplek is onhygiënisch. Er is geen waardering voor personeel.
Pluspunten
Er is soms gratis fruit
Minpunten
Zie bovebstaande
Officiële reactie van OMODA
29 augustus 2018
Allereerst betreuren wij het enorm dat je het werken bij Omoda zo hebt ervaren.
'Ja', wij zijn ambitieus en hebben een enorme passie voor ons werk en schoenen.

Maar boven dat, streven we ernaar te opereren als één grote familie en ieder personeelslid zich onderdeel te laten voelen van die familie.

Voor familie zet je net een stapje extra en dus staan optimale werk-condities, een vertrouwde werkplek en sfeer bij ons hoog op de agenda.

Samen successen vieren en samen de mouwen opstropen bij onvoorziene drukte.

Zoals we uit jouw verhaal opmaken is het bewerkstelligen van dat familiaire gevoel bij jou totaal mislukt.

Dit trekken we ons enorm aan en nemen je kritiek dan ook zeker ter harte.

Iedere schakel in het proces is voor ons even belangrijk en blijkbaar is deze boodschap niet goed op jou overgedragen.

Omdat je de moeite hebt genomen zo'n uitgebreide review te schrijven en een aantal van jouw knelpunten op digitaal papier te zetten, concluderen wij voorzichtig dat je ideeën hebt hoe en wat er beter kan om een vergelijkbare ervaring bij een toekomstig werknemer te voorkomen.

Daarom trekken wij bij deze de stoute schoenen aan en vragen je jouw ideeën één op één met ons te delen.

Al is het dan niet meer van toepassing op jezelf het kan jouw fijne ex-collega's wel een stapje verder brengen.

Groetjes,

Elodie (personeelszaken@omoda.nl)
Leuke sfeer personeel onderling, lange werkdagen
Ik vond het de tijd dat ik bij omoda werkte nooit erg om naar werk te gaan. De sfeer onderling was gezellig, een echt meidenteam. Ook vond ik het helpen van de klanten leuk om te doen. De werkdagen vond ik wel te lang, van half 10 tot half 7 met een halfuurtje pauze op een dag.
Pluspunten
Mooie winkel, sfeer
Minpunten
Te lange werkdagen en teveel 'leidinggevenden / eerste verkopers'
Super leuk bedrijf om werkzaam voor te zijn
Het werken in de winkel vond ik erg leuk. Het werd niet eentonig omdat je op verschillende afdelingen werd ingedeeld (bijvoorbeeld dames, heren, kinderen). Daarnaast was de sfeer altijd prettig en werden er met het gehele team bepaalde doelen opgesteld. Dit werkte erg motiverend en zorgde ervoor dat je als team echt samenwerkte.
Pluspunten
Afwisseling in de werkzaamheden, leuke collega's, personeelskorting, mooie winkel
Minpunten
Lange werkdagen, drukte in de zomer
Mooi, groeiend bedrijf. Hard werkende ondernemers met hart op de juiste plaats.
Binnen Omoda was er laagdrempelig contact en is de sfeer zeer gezellig en informeel. Je krijgt alle vrijheid om jezelf te ontwikkelen wat het ook maakt tot een uitdaging. Veel geleerd van collega's bij Omoda.
Pluspunten
Lunch, gratis fruit, prima faciliteiten, personeelskorting, mogelijkheid om te ontwikkelen
Minpunten
Jonge organisatie die snel groeit dus op sommige plekken drukke dagen.
mijn mening
hier heb ik ook met plezier gewerkt, veel geleerd en veel gedaan. heel de dag met de zelfde collegas dat was wel gezellig.
alleen had ik sterk het idee dat je als een nummertje behandeld werd door de leiding of hogere hand. dat vond ik wel heel vervelend zeker als je je hard in zet om te laten zien dat je het kunt.
Pluspunten
gezellige collegas
Minpunten
lange avond uren
eentonig werk
Productiewerk zonder variatie.
Persoonlijk heb ik het niet als prettig ervaren om voor dit bedrijf te werken omdat ik over een periode van 17 maanden alleen schoenen op de lopende band heb gezet.
Pluspunten
1 keer per week gratis lunch
Minpunten
geen mogelijkheden tot ontplooiing
Stel een vraag over solliciteren of werken bij OMODA. Onze community staat klaar om te antwoorden.
Reviews over OMODA gesorteerd op locatie