NS Reviews

99 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 103 reviews
Achterbakse, laffe organisatie
Support Consultant (voormalige medewerker) –  Amersfoort28 januari 2020
Lange tijd via het uitzendbureau Young Capital een bijbaantje gehad en later ook een leuke fulltime functie bekleed op kantoor. Vanuit NS is mij een aanbod gedaan om een arbeidsovereenkomst van één jaar aan te gaan. Een maand kwam men met een incoherent quatschverhaal dat het niet door kan gaan. Een jaar later gesolliciteerd op dezelfde functie en met een standaard mailtje afgewezen omdat dat ik geen "relevante werkervaring" zou hebben. Verder ben ik erachter gekomen dat de NS en Young Capital op grote schaal de NS CAO niet goed toepassen. Lekker makkelijk, want ga maar eens als uitzendkracht met een 0-uren contract bij het uitzendbureau klagen dat je geen vergoedingen krijgt conform de CAO van de inlener. Het salaris en de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn top maar dat komt vooral omdat dit zwaar bevochten wordt door vakbonden. De NS pretendeert daarom onder valse voorwendselen een hele betrokken, gezellige, sociale organisatie te zijn. Niet dus.
nvt
Servicemedewerker (voormalige medewerker) –  dordrect24 december 2019
fijne werkgever prima arbeidsvoorwaarden . fijn team
Management heeft geen enkele focus
ICT medewerker (voormalige medewerker) –  Utrecht (stad)18 december 2019
Geen visie. Management bemoeit zich met werkelijk alles. Alles is belangrijk. Geen keuzes en wanneer die toch is gemaakt, weet niemand hoe lang we dit gaan volhouden. Er wordt gewerkt met 40 jaar oude informatievoorziening, black box. Ook Prorail en NS zijn een siamese tweeling.
Het voorbeeld van opportunistisch management gedrag in een goude kooi. Pas je er goed, dat zit je daar gebakken tot ver na je pensioen. Zo niet, dit lig je binnen jaar uit. Geen visie, morgen weer een dag.
Pluspunten
Genoeg te doen
Minpunten
Je kan er je leven lang levensloos ronddwalen
Erg fijne werkgever
Procesleider Zuid-Nederland (voormalige medewerker) –  Eindhoven12 november 2019
Fijne werkgever, leuke collega´s. Jammer dat het niet meer te combineren was het de thuis situatie.
Geweldige tijd gehad
Informatiemedewerkster (voormalige medewerker) –  Amsterdam11 november 2019
Altijd met plezier naar mijn werk gegaan. Een grote familie.
Goede werkgever
Hoofdconducteur (huidige medewerker) –  Amsterdam22 oktober 2019
NS is een goede werkgever, helpen je waar ze kunnen zolang je alles netjes aangeeft. Er staat een goede beloning tegenover en ze hebben goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Je moet wel tegen een flinke dosis onregelmatigheid kunnen en de kans dat je met agressie te maken krijgt is ook aanwezig.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden, goed salaris
Minpunten
Onregelmatige diensten
ik heb hier geen zin in
Logistiek medewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven12 oktober 2019
moet dit letterlij over elke plek waar ik ooit heb gewerkt?
trés bon employeur
BI specialist (huidige medewerker) –  Utrecht27 september 2019
NS est un très bon employeur. Le personnel est important
Pluspunten
bonne paye
Minpunten
pression de fonctionnement élevée
Sociale functie op stations
Informatiemedewerker (voormalige medewerker) –  Utrecht16 september 2019
Het was een goede ervaring om voor NS te werken op de stations in heel Nederland.
Top bedrijf!
Manager (huidige medewerker) –  Utrecht3 september 2019
Je hebt direct impact op de maatschappij, tastbare projecten met een fijne bedrijfscultuur. NS werkt met de nieuwste technieken op het gebied van IT / techniek en heeft veel aandacht voor de mens. Het is een groot bedrijf wat altijd vooruit wil en met veel (doorgroei) mogelijkheden.
Ik zou het nooit iemand aanraden
Hoofdconducteur en Ticket&Servicemedewerker (huidige medewerker) –  Amsterdam30 april 2019
Het werk is leuk en de collega's ook maar het management is niks. Ze liegen en bedriegen en maken mensen kapot.
Pluspunten
Minpunten
Zakelijk beleid en onvriendelijk
lokettiste
lokettiste (voormalige medewerker) –  Zutphen24 maart 2019
Hier deed ik kaartverkoop aan reizigers en gaf informatie
Pluspunten
veelzijdig
Minpunten
niet
fijne sfeer
notuliste bij ondernemingsraad (voormalige medewerker) –  Nijmegen18 januari 2019
Ik heb altijd met veel plezier gewerkt bij NS. De eerste 8 jaar was ik werkzaam als receptioniste, typiste, telefoniste, daarna als hoofdconducteur bij NS.
Het had een bedrijfscultuur waar ik me onmiddellijk thuis voelde, veel collega's, veel hectiek, veel gezelligheid. Met de reizigers contact hebben, service verlenen, veiligheid borgen, maar ook situaties met lastige groepen (voetbalsupporters, uitgaanspubliek) en individuele personen met agressie, verwardheid e.d. Het was een doorsnee van de samenleving waar ik mee te maken had. Dat was voor mij het boeiendste van dit werk. Allerlei soorten mensen tegenkomen en daarmee weten te dealen! Moeilijk waren wel de aanrijdingen die ik mee gemaakt heb, dat heeft impact.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
vaak geen verlof kunnen krijgen
Geen mensenbedrijf
Functioneel Beheerder (junior), Business Systemen (voormalige medewerker) –  Utrecht20 november 2018
bedrijf is echt gericht op treinen en niet op de reizigers en/of het personeel zelf. Arbeidsvoorwaardes zijn slecht en de omgang met eigen persoon is zelf dramatisch te noemen helaas.
Pluspunten
Lekkerste koffie machines
Minpunten
beleid naar medewerkers
Leuke werkgever!
Teammanager (voormalige medewerker) –  Zwolle1 oktober 2018
NS is een leuke werkgever! Zelf deel gemaakt uit het team op het RBC in Zwolle waar ik mij direct thuis voelde!
Vrij beroep
Hoofdconducteur (voormalige medewerker) –  Rotterdam23 augustus 2018
Zelfstandig en afwisselend en je komt op veel plaatsen waar je anders nooit zou komen en je komt veel in contact met mensen
Pluspunten
Vrijheid
Minpunten
Onregelmatiheid
Sociale werkgever met veel klantcontact
Machinist volledig bevoegd (voormalige medewerker) –  Amersfoort22 augustus 2018
Als machinist bij NS bestaat je werkdag voornamelijk uit het bedienen van reizigerstreinen op het spoornetwerk.
Hoewel het uitzicht vanuit de cabine nooit gaat vervelen, was het werk voor mij niet passend. Een machinist werkte ik verplicht dubbel onregelmatige diensten en heb daardoor veel van mijn gezin moeten missen. Directe leidinggevenden doen wat ze kunnen om te ondersteunen, maar zijn vaak gebonden aan rigide regels van bovenaf.
Pluspunten
Weinig tot geen werkdruk.
Minpunten
Geen vaste werktijden/ -dagen.
goede werkgever
Treinmachinist (voormalige medewerker) –  Roosendaal/Breda31 juli 2018
De Nederlandse Spoorwegen is een goede werkgever.
Uitstekende arbeidsvoorwaarden en een gezellige sfeer.
Kortom een mooie plaats om je carrière voort te zetten.
Pluspunten
Arbeidsvoorwaarden
Minpunten
geen gratis chocomel :D
Gezelligheid, collegiaal
Quality Assurance Engineer (huidige medewerker) –  Haarlem27 juni 2018
Dag die veel al bekend is wat er gaat gebeuren maar juist het onverwachtte maakt dit leuk werk. Ene moment beleid en ander moment ben je op de vloer bezig met kwaliteit issues, vraagstukken of inspecties. Daarnaast vrijgeven van treinen voor de reizigersdienst behoort tot de dagelijkse werkzaamheden. Samen met Engineering vraagstukken behandelen, beantwoorden en invulling geven voor de klantvraag of issues.
Pluspunten
Gratis treinreizen, goed arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Transitie en management koerswijzigingen
aannamebeleid
Hoofdconducteur (voormalige medewerker) –  Den Haag14 juni 2018
Het mag een mooi bedrijf zijn met met goede arbeidsvoorwaarden maar wanneer je hoog opgeleid bent en management functies hebt bekleed word je niet aangenomen voor een baan als hoofdconducteur. Ze zoeken en willen alleen laag opgeleid personeel die ja knikt en je moet zeker geen ambities hebben, dan maak je kans om aangenomen te worden. Het respect is ook echt weg voor een bedrijf als de NS.
Pluspunten
Minpunten
Zie wat er geschreven staat

Stel een vraag over solliciteren of werken bij NS. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,1