Ik heb er 15 jaar gewerkt als conducteur. Helaas moeten stoppen door lichamelijke klachten. Heb er een super tijd gehad, mis het nog steeds.
Pluspunten
Vollega's, zelfstandigheid.
Een hele fijne werkervaring heel jammer dat het 22-6-2020 is beëindigd
Pluspunten
Goede werkgever
Minpunten
vervelende werksfeer, slecht managment, nare collega's, ongezonde werkomgeving
Pluspunten
Minpunten
feodaal stelsel
dynamisch bedrijf. Veel kansen om carrière te maken. Klantgericht denken is een must.
Altijd al willen werken op kantoor! Nu was het eindelijk zover! Van verkoopster in een winkel op de werkvloer, naar klantadviseur bij een organisatie die goed aangeschreven stond en waar ik veel kon leren. Een bedrijfscultuur die me een nieuwe kijk gaf op hoe het leven op kantoor zou kunnen zijn. In tegenstelling tot veel mensen, vind ik werken op kantoor niet saai! Al snel wist ik bij wie ik moest zijn met de eventuele vragen die ik had. De opleiding met al die nieuwe programma's ging goed. Met mijn zorgvuldigheid en nauwkeurigheid had ik de apps en programma's door en kon ik er goed mee overweg om zo de klant zo goed mogelijk te helpen. Toch blijft het een bedrijf. En daar wil ik mee zeggen dat elk bedrijf wel een bepaalde knelpunt heeft. Bij NS waren dat de toezeggingen die werden gedaan, want die kwamen maar niet van de grond en daar kwam veel onduidelijkheid over. Je ontwikkelen in de stappen die je neemt, dat wil iedereen. Ik ook. En daar blijf ik voor gaan. Veel geleerd in dat half jaar bij NS. Had voor mij langer mogen duren. Overal kan ik verder leren. En dus ben ik benieuwd wat de volgende stap zal zijn!
Pluspunten
Reiskostenvergoeding en personeelsuitje
Minpunten
Storingen met SAP
Lange tijd via het uitzendbureau Young Capital een bijbaantje gehad en later ook een leuke fulltime functie bekleed op kantoor. Vanuit NS is mij een aanbod gedaan om een arbeidsovereenkomst van één jaar aan te gaan. Een maand kwam men met een incoherent quatschverhaal dat het niet door kan gaan. Een jaar later gesolliciteerd op dezelfde functie en met een standaard mailtje afgewezen omdat dat ik geen "relevante werkervaring" zou hebben. Verder ben ik erachter gekomen dat de NS en Young Capital op grote schaal de NS CAO niet goed toepassen. Lekker makkelijk, want ga maar eens als uitzendkracht met een 0-uren contract bij het uitzendbureau klagen dat je geen vergoedingen krijgt conform de CAO van de inlener. Het salaris en de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn top maar dat komt vooral omdat dit zwaar bevochten wordt door vakbonden. De NS pretendeert daarom onder valse voorwendselen een hele betrokken, gezellige, sociale organisatie te zijn. Niet dus.
Heb daar 40 jaar gewerkt als rangeerder met heel veel Plezier. Helaas genoodzaakte te stoppen met werken door mijn gezondheid.
fijne werkgever prima arbeidsvoorwaarden . fijn team
Geen visie. Management bemoeit zich met werkelijk alles. Alles is belangrijk. Geen keuzes en wanneer die toch is gemaakt, weet niemand hoe lang we dit gaan volhouden. Er wordt gewerkt met 40 jaar oude informatievoorziening, black box. Ook Prorail en NS zijn een siamese tweeling. Het voorbeeld van opportunistisch management gedrag in een goude kooi. Pas je er goed, dat zit je daar gebakken tot ver na je pensioen. Zo niet, dit lig je binnen jaar uit. Geen visie, morgen weer een dag.
Pluspunten
Genoeg te doen
Minpunten
Je kan er je leven lang levensloos ronddwalen
Fijne werkgever, leuke collega´s. Jammer dat het niet meer te combineren was het de thuis situatie.
Altijd met plezier naar mijn werk gegaan. Een grote familie.
NS is een goede werkgever, helpen je waar ze kunnen zolang je alles netjes aangeeft. Er staat een goede beloning tegenover en ze hebben goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Je moet wel tegen een flinke dosis onregelmatigheid kunnen en de kans dat je met agressie te maken krijgt is ook aanwezig.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden, goed salaris
Minpunten
Onregelmatige diensten
moet dit letterlij over elke plek waar ik ooit heb gewerkt?
NS est un très bon employeur. Le personnel est important
Pluspunten
bonne paye
Minpunten
pression de fonctionnement élevée
Het was een goede ervaring om voor NS te werken op de stations in heel Nederland.
Je hebt direct impact op de maatschappij, tastbare projecten met een fijne bedrijfscultuur. NS werkt met de nieuwste technieken op het gebied van IT / techniek en heeft veel aandacht voor de mens. Het is een groot bedrijf wat altijd vooruit wil en met veel (doorgroei) mogelijkheden.
Het werk is leuk en de collega's ook maar het management is niks. Ze liegen en bedriegen en maken mensen kapot.
Pluspunten
Minpunten
Zakelijk beleid en onvriendelijk
Hier deed ik kaartverkoop aan reizigers en gaf informatie
Pluspunten
veelzijdig
Minpunten
niet
Ik heb altijd met veel plezier gewerkt bij NS. De eerste 8 jaar was ik werkzaam als receptioniste, typiste, telefoniste, daarna als hoofdconducteur bij NS. Het had een bedrijfscultuur waar ik me onmiddellijk thuis voelde, veel collega's, veel hectiek, veel gezelligheid. Met de reizigers contact hebben, service verlenen, veiligheid borgen, maar ook situaties met lastige groepen (voetbalsupporters, uitgaanspubliek) en individuele personen met agressie, verwardheid e.d. Het was een doorsnee van de samenleving waar ik mee te maken had. Dat was voor mij het boeiendste van dit werk. Allerlei soorten mensen tegenkomen en daarmee weten te dealen! Moeilijk waren wel de aanrijdingen die ik mee gemaakt heb, dat heeft impact.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
vaak geen verlof kunnen krijgen
bedrijf is echt gericht op treinen en niet op de reizigers en/of het personeel zelf. Arbeidsvoorwaardes zijn slecht en de omgang met eigen persoon is zelf dramatisch te noemen helaas.
Pluspunten
Lekkerste koffie machines
Minpunten
beleid naar medewerkers
NS is een leuke werkgever! Zelf deel gemaakt uit het team op het RBC in Zwolle waar ik mij direct thuis voelde!