Nederlandse Spoorwegen Reviews

79 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 81 reviews
aannamebeleid
Hoofdconducteur (voormalige medewerker) –  Den Haag14 juni 2018
Het mag een mooi bedrijf zijn met met goede arbeidsvoorwaarden maar wanneer je hoog opgeleid bent en management functies hebt bekleed word je niet aangenomen voor een baan als hoofdconducteur. Ze zoeken en willen alleen laag opgeleid personeel die ja knikt en je moet zeker geen ambities hebben, dan maak je kans om aangenomen te worden. Het respect is ook echt weg voor een bedrijf als de NS.
Pluspunten
Minpunten
Zie wat er geschreven staat
stug ouderwets niet flexibel suf
medewerker reisinformatie (voormalige medewerker) –  Arnhem9 april 2018
Arbeidsvoorwaarden zijn perfect en niets op aan te merken. Werkomstandigheden wisselen nogal, sfeer is zeer bepalend, werkvloer is over het algemeen leuk, prettig en zeer sociaal. Het management is druk met zichzelf en verschuild zich achter interne regels, pakt niet door uit angst voor eigen loopbaan, en schuift af wat mogelijk is. Dit is zeer bepalend voor de stugge en vasthoudende alles dominerende en slopende bedrijfscultuur. Ook de doorgroei mogelijkheden zijn zo bureaucratisch gemaakt dat er eigenlijk geen doorkomen aan is. Dit heeft bij mij geleid tot een burnout die niet erkend is door huisarts, bedrijfsarts, management of wie dan ook. Daardoor ben ik in de ziektewet niet opgeknapt en zit ik nu in de WW en moet ik elders opnieuw beginnen. Gelukkig heb ik met alternatieve geneeswijze wel geleerd waar mijn toekomst licht en wat mijn mogelijkheden zijn, en nu ik eindelijk rust heb, knap ik ook veel sneller op dan onder de bureaucratie wat ziek zijn in stand houd.
Pluspunten
Perfecte arbeidsvoorwaarden
Minpunten
zeer slecht management pakt niet door en schuift alles af
Goede werkgever
Medewerker Reisinformatie (huidige medewerker) –  Utrecht8 maart 2018
NS is een geode werkgever met goede secundaire arbeidsvoorwaarde.
Door een reorganisatie en centralisatie ben ik bij het transferbureau gekomen van de NS waarbij je alle hulp krijgt bij het zoeken van een nieuwe functie.
prima werkgever
Machinist (voormalige medewerker) –  Amsterdam17 januari 2018
Sfeer op de werkvloer is prima
Alle dagen zijn verschillend
Moeilijkste zijn de (bijna) aanrijdingen.
Het hogere management weet niets van de dagelijkse werkzaamheden op de werkvloer, hierdoor is er al jaar en dag een verschrikkelijke grote kloof.
Pluspunten
fijne collega's
Minpunten
zie review
Werk op zich was leuk leiding was matig
Machinist (voormalige medewerker) –  Nederland16 januari 2018
Leuk met een vast team op de machine te werken door heel Nederland
Super werkgever
Hoofdconducteur (voormalige medewerker) –  Den haag3 januari 2018
Super werkgever. Houden rekening met alles helpen je veel
Pluspunten
Alles
fijn bedrijf
Medewerker Bijsturing personeel en materieel (voormalige medewerker) –  Amsterdam14 december 2017
Goed bedrijf om voor te werken,
Omgaan met mensen
Het is een dynamisch en groeiend bedrijf.
Machinist (voormalige medewerker) –  Den Haag13 december 2017
Bij NS is geen dag het zelfde. Elke dag kom je andere reizigers tegen en weet nooit wat er van te voren gaat gebeuren.
Dat maakt het werken bij NS ook zo afwisselend en boeiend.
Het contact met collega's is over het algemeen best wel goed.
Het management staat altijd voor je klaar en de deur staat altijd voor je open.
Onderling respect voor elkaar staat hoog in het vaandel ongeacht wat je afkomst is, je geaardheid en huidskleur.
Het lastigste van het werken op de trein is toch wel dat er een kans bestaat dat je betrokken raakt bij een aanrijding, maar hier is de opvang heel goed voor geregeld.
Het leukste van de baan is dat je een stukje vrijheid hebt en je ziet wat van Nederland en het contact met de reizigers is natuurlijk heel leuk.
Pluspunten
Goeie voorzieningen
Minpunten
Af en toe de wisselende diensten.
Een geweldig bedrijf.
Servicemedewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam28 november 2017
De functie bestond uit kaartverkoop aan het loket en aanspreekpunt zijn voor de reizigers. maar ook mindervalide helpen in en uit de trein. het was een geweldige functie die heel wisselend was.
Pluspunten
Altijd vers fruit voor het personeel
goede werkgever
Medewerker Veiligheid & Service (voormalige medewerker) –  Amsterdam21 oktober 2017
Zolang je als grijze muis bereid bent om precies te doen zoals je opgedragen wordt is de NS een prima werkgever.
Goede werk sfeer
Conducteur (voormalige medewerker) –  Arnhem17 oktober 2017
Goede werk sfeer mooie werk ervaring opgedaan kortom gewoon goed.
Gezellig
Medewerker Reis Informant (huidige medewerker) –  Amsterdam, Alkmaar7 oktober 2017
Werkzaamheden: juiste informatie weergeven op stations door middel van monitoren, controleren en het verbeteren van de systemen. Tevens omroepen. Gezellige collega's en super fijne collegiale werksfeer. Veelal werken met onderdruk maar ook ineens met hoge werkdruk wanneer er een treinstoring is.
Pluspunten
Werksfeer
Minpunten
onderdruk
Minder hiërarchie op de werkvloer zou de medewerkers stimuleren
Medewerker klantenservice (voormalige medewerker) –  Utrecht14 september 2017
Vond de werksfeer verziekt(niet groeten, negeren, allemaal eigen groepjes, veel geroddel. Alleen maar leuk doen in je gezicht. Leidinggevende doet hier vrolijk aan mee en spant hier in de kroon. Roddelt over het personeel, intimideert en speelt deze tegen elkaar uit. Haar humeur bepaalt de sfeer van die dag. Loopt arrogant met haar te zonnebankgebruinde huid over de afdeling. Heeft LBO niveau en functioneert hier ook naar. Stel je haar een vraag dan wordt je doorverwezen naar een collega omdat ze het niet weet. Verzamelt een vast groepje medewerkers om haar heen die overal aan mee werken en haar indekken. Doe je hier niet aan mee dan val je buiten de boot. Ze werkt hier al haar hele leven waardoor ze geen idee heeft wat 'normaal' werken is. Slechte leidinggevende gedijen in een angstcultuur, waar medewerkers hun mond niet open durven te doen. Doe je dit wel krijg je een slechte beoordeling en wordt je eruit gewerkt.
Dit alles zorgt ervoor dat er veel verloop van personeel is en mensen geen binding hebben met het bedrijf en ja....dat motiveert mensen niet echt. Verder werken de systemen slecht en zijn er veel storingen. Lange wachtrijen door het tekort aan personeel. Klanten moeten soms een half uur wachten voordat ze iemand aan de lijn krijgen. Er wordt vastgehouden aan belscripts waar je elke maand een beoordeling over krijgt. Het opdreunen van steeds hetzelfde riedeltje is belangrijk. Beoordelingen worden door diverse verschillende collega`s gedaan die op hele andere manieren tegen zaken aankijken. Wat bij jou fout is wordt bij je collega goed gerekend. De manager weet
  meer... niet met wat voor gedrag de medewerkers te stellen hebben op de werkvloer. Er wordt vaak alleen gekeken of het resultaat gehaald wordt.  minder
Pluspunten
Salaris en toeslagen
Minpunten
Leidinggevende
productie omgeving
Manager Operations draaistelafdeling (huidige medewerker) –  Den Haag1 juli 2017
Altijd werken in een dynamische werkomgeving waar veel brandjes worden gebust maar nu de richting is gezet in de lerende curve door PDCA.
Veel onrust door de vele veranderingen en grotere werkdruk, de toekomst waarin wordt ingezet is meer werk met minder mensen door slimmer te werken.
Pluspunten
fijne collega's
Minpunten
onzekerheid
Collegiaal, veel maatschappelijke impact en tevreden zijn met kleine stapjes
Sr Projectmanager (voormalige medewerker) –  Utrecht19 juni 2017
Ns staat in het midden van de maatschappij, met bevlogen collega's kun je veel impact hebben de klant. De sfeer is collegiaal en als je het goed doet krijg je veel kansen. Het is een fantistisch bedrijf om een tijd te werken.
Tegelijk is het ook een groot bedrijf met politieke invloeden en is het uitdagend om impact te hebben. De kunst is om de voldoening te halen uit de kleine stappen die een groot aantal klanten raakt en te genieten van de collegialiteit en kansen die je krijgt!
Pluspunten
OV jaarkaart
De Nederlandse Spoorwegen is een zeer goede werkgever
Medewerker crediteuren P2P (huidige medewerker) –  Utrecht26 april 2017
Werken bij de Nederlandse Spoorwegen is zeer afwisselend en leuk.
Samen met je collega's ben je een hecht team, wat er voor zorgt dat er een goede sfeer is.
Pluspunten
oa goede arbeidsvoorwaarden, OV kaart
Gezeliige werksfeer
Buitendienstmedewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam27 maart 2017
Een goed betaalde werkgever. Daarnaast vriendelijke collega's en informatief bijbaantje
Pluspunten
Goed Salaris
Minpunten
Weinig communicatie tussen werkgever en werknemer
Zie cv
Projectmedewerker planning grote ombouw (voormalige medewerker) –  Utrecht6 februari 2017
Prima werkgever.Prima salariëring. Goede werksfeer.
Zie CV
Leuke werkomgeving in een trein. Veel verschillende klanten die je tegemoet komt en controleert en of begeleidt naar hun bestemming
Hoofd Conducteur (voormalige medewerker) –  Utrecht19 januari 2017
Mijn dag bestond uit: Melden in de koffieruimte, Je rit die je dag gaat rijden uitprinten met de juiste gegevens van de trein en waar die zich bevind en welke rit je krijgt. Alle gereedschap en materialen die je nodig hebt om de trein te laten vertrekken vertrekklaar maken, en richting de trein lopen. Eenmaal aangekomen bij desbetreffende trein controleer je de vertrek seinen en sluit seinen. Als het tijd is geef je het vertreksein klaar en sluit je de deuren om de trein veilig en op tijd te laten vertrekken. Eenmaal in de trein doe je de omroep. In het kort vertel je in een leuk verhaaltje waar de trein naar toe gaat, en op welke tussengelegen stations de trein zal stoppen. Hierna loop je door de trein heen en beslis je zelf of je gaat controleren, of je een ronde loopt om iedereen zijn of haar vragen te beantwoorden. Je schrijft eventueel ook bekeuringen uit mocht het nodig zijn.
Pluspunten
Salaris
Minpunten
Ingekort worden op je pauze.
Leuke sfeer maar een bedrijf dat slecht onderling samenwerkt
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Utrecht (stad)21 december 2016
Ik heb met veel plezier 5 jaar op de klantenservice gewerkt. Het werk was op zich leuk en de collega's ook.

Het bedrijf vond ik in de tijd dat ik er werkte zeer hiërarchisch.
Er werd geacht van beneden naar boven te luisteren. Andersom
werd dat niet gedaan. Ook werd er te weinig waardering naar de medewerkers getoond.

Uitzendkrachten kwamen en gingen. Nu denk je dat dit kwam door slechte prestaties maar het tegendeel was waar. Ondanks individuele goede prestaties werden ook goede uitzendkrachten weggestuurd. Bij sommige gevallen had ik het gevoel dat er discriminatie aan te pas kwam. Mijn leidinggevende kwam er openlijk voor uit dat hij homofoob was. Een aantal uitzendkrachten werkten niet meer op de afdeling toen duidelijk was dat ze tot de lgbt gemeenschap behoorden. Dit leek mij geen toeval.

Een ander punt is leiderschap. De meeste waar ik te maken mee heb gehad vond ik incompetent. De laatste leidinggevende waar ik te maken mee had was extreem jong. Hij leek op die positie te zijn gezet vanwege zijn connecties en niet zozeer door zijn kunnen.
Altijd gestrest en alleen maar naar targets kijken, in plaats van inhoudelijk. Je kon beter veel en slecht werk leveren, dan niet iets minder maar goed. Wat ik in deze periode vooral heb geleerd is op te passen met loyaal te zijn als uitzendkracht naar de opdrachtgever toe.
Pluspunten
Salaris
Minpunten
leiderschap, niet aanwezige integriteit

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Nederlandse Spoorwegen. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,1