Nederlandse Spoorwegen Reviews

55 reviews gevonden voor deze zoekopdracht
Werk-Privé Balans
Het is een dynamisch en groeiend bedrijf.
Machinist (voormalige medewerker) –  Den Haag13 december 2017
Bij NS is geen dag het zelfde. Elke dag kom je andere reizigers tegen en weet nooit wat er van te voren gaat gebeuren.
Dat maakt het werken bij NS ook zo afwisselend en boeiend.
Het contact met collega's is over het algemeen best wel goed.
Het management staat altijd voor je klaar en de deur staat altijd voor je open.
Onderling respect voor elkaar staat hoog in het vaandel ongeacht wat je afkomst is, je geaardheid en huidskleur.
Het lastigste van het werken op de trein is toch wel dat er een kans bestaat dat je betrokken raakt bij een aanrijding, maar hier is de opvang heel goed voor geregeld.
Het leukste van de baan is dat je een stukje vrijheid hebt en je ziet wat van Nederland en het contact met de reizigers is natuurlijk heel leuk.
Pluspunten
Goeie voorzieningen
Minpunten
Af en toe de wisselende diensten.
Was deze review nuttig?Ja 1NeeRapporteren
Een geweldig bedrijf.
Servicemedewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam28 november 2017
De functie bestond uit kaartverkoop aan het loket en aanspreekpunt zijn voor de reizigers. maar ook mindervalide helpen in en uit de trein. het was een geweldige functie die heel wisselend was.
Pluspunten
Altijd vers fruit voor het personeel
Was deze review nuttig?Ja 1Nee 1Rapporteren
Gezellig
Medewerker Reis Informant (huidige medewerker) –  Amsterdam, Alkmaar7 oktober 2017
Werkzaamheden: juiste informatie weergeven op stations door middel van monitoren, controleren en het verbeteren van de systemen. Tevens omroepen. Gezellige collega's en super fijne collegiale werksfeer. Veelal werken met onderdruk maar ook ineens met hoge werkdruk wanneer er een treinstoring is.
Pluspunten
Werksfeer
Minpunten
onderdruk
Was deze review nuttig?Ja 2NeeRapporteren
Werk-Privé Balans
Minder hiërarchie op de werkvloer zou de medewerkers stimuleren
Medewerker klantenservice (voormalige medewerker) –  Utrecht14 september 2017
Vond de werksfeer verziekt(niet groeten, negeren, allemaal eigen groepjes, veel geroddel. Alleen maar leuk doen in je gezicht. Leidinggevende doet hier vrolijk aan mee en spant hier in de kroon. Roddelt over het personeel, intimideert en speelt deze tegen elkaar uit. Haar humeur bepaalt de sfeer van die dag. Loopt arrogant met haar te zonnebankgebruinde huid over de afdeling. Heeft LBO niveau en functioneert hier ook naar. Stel je haar een vraag dan wordt je doorverwezen naar een collega omdat ze het niet weet. Verzamelt een vast groepje medewerkers om haar heen die overal aan mee werken en haar indekken. Doe je hier niet aan mee dan val je buiten de boot. Ze werkt hier al haar hele leven waardoor ze geen idee heeft wat 'normaal' werken is. Slechte leidinggevende gedijen in een angstcultuur, waar medewerkers hun mond niet open durven te doen. Doe je dit wel krijg je een slechte beoordeling en wordt je eruit gewerkt.
Dit alles zorgt ervoor dat er veel verloop van personeel is en mensen geen binding hebben met het bedrijf en ja....dat motiveert mensen niet echt. Verder werken de systemen slecht en zijn er veel storingen. Lange wachtrijen door het tekort aan personeel. Klanten moeten soms een half uur wachten voordat ze iemand aan de lijn krijgen. Er wordt vastgehouden aan belscripts waar je elke maand een beoordeling over krijgt. Het opdreunen van steeds hetzelfde riedeltje is belangrijk. Beoordelingen worden door diverse verschillende collega`s gedaan die op hele andere manieren tegen zaken aankijken. Wat bij jou fout is wordt bij je collega goed gerekend. De manager weet
  meer... niet met wat voor gedrag de medewerkers te stellen hebben op de werkvloer. Er wordt vaak alleen gekeken of het resultaat gehaald wordt.  minder
Pluspunten
Salaris en toeslagen
Minpunten
Leidinggevende
Was deze review nuttig?Ja 12Nee 2Rapporteren
productie omgeving
Manager Operations draaistelafdeling (huidige medewerker) –  Den Haag1 juli 2017
Altijd werken in een dynamische werkomgeving waar veel brandjes worden gebust maar nu de richting is gezet in de lerende curve door PDCA.
Veel onrust door de vele veranderingen en grotere werkdruk, de toekomst waarin wordt ingezet is meer werk met minder mensen door slimmer te werken.
Pluspunten
fijne collega's
Minpunten
onzekerheid
Was deze review nuttig?JaNee 2Rapporteren
De Nederlandse Spoorwegen is een zeer goede werkgever
Medewerker crediteuren P2P (huidige medewerker) –  Utrecht26 april 2017
Werken bij de Nederlandse Spoorwegen is zeer afwisselend en leuk.
Samen met je collega's ben je een hecht team, wat er voor zorgt dat er een goede sfeer is.
Pluspunten
oa goede arbeidsvoorwaarden, OV kaart
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 2Rapporteren
Gezeliige werksfeer
Buitendienstmedewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam27 maart 2017
Een goed betaalde werkgever. Daarnaast vriendelijke collega's en informatief bijbaantje
Pluspunten
Goed Salaris
Minpunten
Weinig communicatie tussen werkgever en werknemer
Was deze review nuttig?Ja 3Nee 1Rapporteren
Zie cv
Projectmedewerker planning grote ombouw (voormalige medewerker) –  Utrecht6 februari 2017
Prima werkgever.Prima salariëring. Goede werksfeer.
Zie CV
Was deze review nuttig?Ja 3Nee 5Rapporteren
Werk-Privé Balans
Leuke werkomgeving in een trein. Veel verschillende klanten die je tegemoet komt en controleert en of begeleidt naar hun bestemming
Hoofd Conducteur (voormalige medewerker) –  Utrecht19 januari 2017
Mijn dag bestond uit: Melden in de koffieruimte, Je rit die je dag gaat rijden uitprinten met de juiste gegevens van de trein en waar die zich bevind en welke rit je krijgt. Alle gereedschap en materialen die je nodig hebt om de trein te laten vertrekken vertrekklaar maken, en richting de trein lopen. Eenmaal aangekomen bij desbetreffende trein controleer je de vertrek seinen en sluit seinen. Als het tijd is geef je het vertreksein klaar en sluit je de deuren om de trein veilig en op tijd te laten vertrekken. Eenmaal in de trein doe je de omroep. In het kort vertel je in een leuk verhaaltje waar de trein naar toe gaat, en op welke tussengelegen stations de trein zal stoppen. Hierna loop je door de trein heen en beslis je zelf of je gaat controleren, of je een ronde loopt om iedereen zijn of haar vragen te beantwoorden. Je schrijft eventueel ook bekeuringen uit mocht het nodig zijn.
Pluspunten
Salaris
Minpunten
Ingekort worden op je pauze.
Was deze review nuttig?Ja 11Nee 1Rapporteren
Werk-Privé Balans
Leuke sfeer maar een bedrijf dat slecht onderling samenwerkt
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Utrecht (stad)21 december 2016
Ik heb met veel plezier 5 jaar op de klantenservice gewerkt. Het werk was op zich leuk en de collega's ook.

Het bedrijf vond ik in de tijd dat ik er werkte zeer hiërarchisch.
Er werd geacht van beneden naar boven te luisteren. Andersom
werd dat niet gedaan. Ook werd er te weinig waardering naar de medewerkers getoond.

Uitzendkrachten kwamen en gingen. Nu denk je dat dit kwam door slechte prestaties maar het tegendeel was waar. Ondanks individuele goede prestaties werden ook goede uitzendkrachten weggestuurd. Bij sommige gevallen had ik het gevoel dat er discriminatie aan te pas kwam. Mijn leidinggevende kwam er openlijk voor uit dat hij homofoob was. Een aantal uitzendkrachten werkten niet meer op de afdeling toen duidelijk was dat ze tot de lgbt gemeenschap behoorden. Dit leek mij geen toeval.

Een ander punt is leiderschap. De meeste waar ik te maken mee heb gehad vond ik incompetent. De laatste leidinggevende waar ik te maken mee had was extreem jong. Hij leek op die positie te zijn gezet vanwege zijn connecties en niet zozeer door zijn kunnen.
Altijd gestrest en alleen maar naar targets kijken, in plaats van inhoudelijk. Je kon beter veel en slecht werk leveren, dan niet iets minder maar goed. Wat ik in deze periode vooral heb geleerd is op te passen met loyaal te zijn als uitzendkracht naar de opdrachtgever toe.
Pluspunten
Salaris
Minpunten
leiderschap, niet aanwezige integriteit
Was deze review nuttig?Ja 19Nee 2Rapporteren
Betrouwbare werknemer
Statististisch onderzoeker (huidige medewerker) –  Rotterdam22 november 2016
Beloftes worden waargemaakt, goede arbeidsvoorwaarden worden gegeven en de werknemers worden respectvol behandeld
Was deze review nuttig?Ja 3Nee 1Rapporteren
Werk-Privé Balans
altijd collegas om je heen
rangeerder (voormalige medewerker) –  Gorinchem14 november 2016
ondanks de ploegendienst altijd vrolijke/gezellige collegas
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 3Rapporteren
gezellige werkomgeving
Administratief medewerkster (huidige medewerker) –  Utrecht (stad)4 november 2016
Het is een goed bedrijf met gezellige collega's en een goed CAO en je kan vrij nemen wanneer je wilt
Pluspunten
Een goede CAO
Minpunten
geen minpunten
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 7Rapporteren
Prima werkgever
Verkoopondersteuning en Opleiding (voormalige medewerker) –  Utrecht24 september 2016
In de periode waarin ik werkte bij dit bedrijf was het een prima werkgever. Mogelijkheden tot bijscholing en doorstromen.
Pluspunten
reizen per trein was heel goedkoop.
Was deze review nuttig?Ja 1Nee 7Rapporteren
gezellige werkomgeving
Hoofdconducteur (voormalige medewerker) –  Rotterdam7 september 2016
de beste bedrijf in nederland om te werken . ik heb 13 jaar lang gewerkt het lijkt 13 dagen . ik hoop dat ik ooit als hoofdconducteur daar werken
Pluspunten
flexibel
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 8Rapporteren
Fiijn dynamisch bedrijf.
Lokettiste (voormalige medewerker) –  Enkhuizen4 september 2016
Een heel fijne tijd gehad.Alle kans gekregen om door te leren.Van lokettiste kon ik doorgroeien naar assistent manager service en verkoop.

Helaas moest ik in 2007 stoppen met werken om de mantelzorg voor mijn man op me te nemen. Mijn man is in oktober verleden jaar overleden, nu wil ik graag weer iets nieuws beginnen.
Was deze review nuttig?Ja 6Nee 8Rapporteren
Werk-Privé Balans
Eigen baas, tijdstippen, discipline.
Machinist (voormalige medewerker) –  Eindhoven7 augustus 2016
Leuke baan, in feite betaalde ZZP in loondienst, goed salaris, leuke collega's. Zeer sociaal bedrijf. Enorm minpunt het verkrijgen van snipperdag, vast geplande ATV dagen en moeilijk te plannen vakantie. Dubbele onregelmatigheid zwaar.
Pluspunten
Vrij vervoer, zelfstandigheid, verantwoording, vrijheid.
Minpunten
Dubbele onregelmatigheid, afrekening fouten, opname verlof.
Was deze review nuttig?Ja 12NeeRapporteren
Werk-Privé Balans
Fijn bedrijf met goed contact werknemers
Hoofdconducteur (voormalige medewerker) –  Alkmaar29 april 2016
Ik heb een mooie tijd gehad bij NS Reizigers als hoofdconductrice. Ik kreeg voldoende ruimte om naar eigen inzicht en mogelijkheden te handelen/werken. De omgang met collega's is er erg leuk en uitgebreid, men werkt met collega's uit het hele land.
De veelzijdigheid van het werk, door het hele land maakt dat het niet snel zal gaan vervelen.
Pluspunten
contact met veel mensen
Minpunten
teveel regels en te vaak verandering van regels, teveel management
Was deze review nuttig?Ja 8Nee 5Rapporteren
Erg collegiaal bedrijf
Conducteur (voormalige medewerker) –  Lelystad23 april 2016
Deze baan is erg wisselend van werkomgeving en werktijden. Je werkomgeving waren verschillende treinsamenstellingen en je ging door het hele land heen.
Als je praat over onregelmatigheid in je werktijden, had je hier met dubbele onregelmatigheid te maken. Werktijden lagen van half 5 smorgens tot 2 uur 's nachts.

Omdat je een goede combinatie moet maken tussen klantvriendelijk handelen en correct optreden richting raddraaiers, is ook hier de afwisseling enorm. Echter werd de agressie steeds meer waardoor ik verder ben gaan kijken
Pluspunten
soms langere rusttijden omdat de aansluitingen naar je volgende trein ruim waren genomen.
Minpunten
De agressie werd mij te veel.
Was deze review nuttig?Ja 11NeeRapporteren
Prettig werken , fijne collega's
Service medewerker (voormalige medewerker) –  Utrecht7 februari 2016
Altijd verantwoordelijk en klantgericht bezig. Geleerd om geduldig en stressbestendig te zijn. Directie goed. Collega's altijd gezellig. Altijd onderweg , gratis reizen. Ik heb niet echt iets als moeilijk ondervonden behalve de BOA cursus.
Pluspunten
Gratis reizen
Was deze review nuttig?Ja 6Nee 3Rapporteren

4,1