Ministerie van Veiligheid en Justitie

Ministerie van Veiligheid en Justitie Reviews

70 reviews gevonden voor deze zoekopdracht
Werk-Privé Balans
open relatie met medewerkers en directie.
Senior beveiliger / planner (voormalige medewerker) –  Den Dolder / Zeist8 november 2017
Vanaf het begin een goede band met alle medewerkers, inclusief directie, gehad.
Al in de proeftijd verantwoordelijkheden gekregen, onder andere de planning van het beveiligingspersoneel.
Verder de mogelijkheid om verschillende opleidingen te volgen.
Altijd de mogelijkheid om met problemen bij het management binnen te stappen en dit voor te leggen, ook altijd een terugkoppeling krijgen.
Voor een aantal medewerkers was het heel makkelijk on met het management om te gaan, voor veel medewerkers was dit moeilijker.
Het moeilijkste was als er bezoekers geweigerd moesten worden die op bezoek wilden komen , maar om bepaalde redenen niet mochten.
De samenwerking met het gehele personeel en het houden aan de gemaakte afspraken was het makkelijkste en leukste van het werk.
De omgang, ook buiten het werk, bij feesten ed, met alle medewerkers was altijd goed, mede doordat de directie dan ook meedeed.
Pluspunten
Altijd alles kunnen en mogen zeggen, ook naar de directie.
Minpunten
sommige leidinggevenden die niets snappen
Was deze review nuttig?JaNeeRapporteren
Productieve en gezellige werkomgeving
Jurist (huidige medewerker) –  Schiophol24 oktober 2017
Goede werkgever en veel geleerd. Het werk is divers.
Was deze review nuttig?Ja 1NeeRapporteren
ervaren functioneel beheerder / informatieadviseur
Senior Functioneel beheerder (voormalige medewerker) –  Den Haag8 augustus 2017
Zeer ervaren functioneel beheerder / informatieadviseur die met plezier en gedrevenheid werkprocessen weet te optimaliseren, audits kan uitvoeren en kwaliteit weet te borgen en dit alles doet met oog voor de mens en het bedrijf
Pluspunten
Weet dat veranderen niet altijd verbeteren is, maar verbeteren wel altijd veranderen
Minpunten
is eigenwijs
Was deze review nuttig?Ja 1Nee 1Rapporteren
Hard werken. Geen ambtenaren grappen
Senior communicatieadviseur (huidige medewerker) –  Den Haag27 juli 2017
Als je wil kun je echt je eigen werk maken en doen
enerverende werkomgeving de Bijlmer Bajes
Loopbaanadviseur (voormalige medewerker) –  Amsterdam20 juli 2017
prettige samenwerking met collega loopbaanadviseurs en het management van de Bijlmer Bajes
Werk-Privé Balans
Goede mogelijkheden gehad door te groeien
Sr. Medewerker Budgettering & Begroting (voormalige medewerker) –  Utrecht22 juni 2017
Veel variatie, veel veranderingen laatste jaren. Is niet te vergelijken met bedrijfsleven.
Pluspunten
studiefaciliteiten
Minpunten
overheid (te-)veel regels
Was deze review nuttig?Ja 1NeeRapporteren
productieve gezellige werkomgeving
Medewerker inkoop contractbeheer (huidige medewerker) –  Den Haag1 juni 2017
Werk met veel plezier als medewerker inkoop contract beheer bij ministerie van veiligheid en justitie, maar ben toe aan een nieuwe uitdaging.

Heb heel veel geleerd in de 6 jaar dat ik nu bij ministerie van veiligheid en justitie zit.

Leuke gezellige collega's
Pluspunten
gratis lunches tijdens werkoverleggen
Minpunten
klimaat op kantoor
Prima werkgever.
Manager (huidige medewerker) –  Den Haag4 mei 2017
Het Ministerie van Veiligheid en Justitie is een prima werkgever. Het Ministerie van Veiligheid en Justitie biedt goede opleidingsmogelijkheden aan voor haar werknemers. Het coachen van medewerkers kan bij het Ministerie van Veiligheid en Justitie kan beter.
Goede werkgever
Senior juridisch medewerker (huidige medewerker) –  Arnhem16 april 2017
Voor jonge mensen, vooral jonge vrouwen een zeer goede werkgever. Dit gezien de secundaire arbeidsvoorwaarden. Op latere leeftijd ga je qua salaris achter lopen op het bedrijfsleven
Minpunten
Geen kilomervergoeding, enkel OV 2e klas
Werk-Privé Balans
sectie kanton, afdeling bewind: goede werksfeer, maximale mogelijkheden om te ontwikkelen
Senior administratief medewerker (huidige medewerker) –  Alkmaar19 maart 2017
Na ruim 8 jaar ervaring, vind ik het jammer dat ik wegens een grote reorganisatie de organisatie moet verlaten. Ik heb hier met plezier gewerkt in een goede werksfeer. Er is mij altijd de mogelijkheid geboden om mij verder te ontwikkelen. Ik heb een veelzijdige functie.
Pluspunten
grote organisatie
Minpunten
grote organisatie
Werk-Privé Balans
Een uitstekend bedrijf met goede werksfeer
Afdelingshoofd (voormalige medewerker) –  Scheveningen/Arnhem10 maart 2017
Een uitstekend bedrijf waar ik mij goed ontwikkelen kon.De wijze waarop met gedetineerden werd omgegaan sprak mij aan. Niet alleen detentie maar ook terugkeer naar de maatschappij stond en staat voorop
Pluspunten
Menselijkheid
Minpunten
Te.weinig specialisme
Leerzaam en ontwikkelingsmogelijkheden
Medewerkster beslis (voormalige medewerker) –  Zundert6 maart 2017
geheel zelfstandig en integer beslissingen nemen betreffende asielverzoeken.
Werk-Privé Balans
Geweldige plek om stage te doen
Stagiaire (voormalige medewerker) –  Willemstad Curaçao19 februari 2017
Mijn ervaring bijn het ministerie was leuk en heel leerzaam.
Pluspunten
Iedereen is hulpzaam
Minpunten
geen minpunten
Was deze review nuttig?Ja 3Nee 1Rapporteren
justitie
Agogisch medewerker, later begeleiden bewoners (voormalige medewerker) –  Amsterdam30 januari 2017
Het werk was iedere dag anders en je wist nooit wat er de dag zelf zou gaan gebeuren. Het belangrijkste wat je leerde was het omgaan met personen in een goede of slechte bui. En mijn werkwijze was altijd de dingen pratend op te lossen om tot elkaar te komen en dat werkte bij mij altijd het beste, maar daar had ik ook mijn grens en dat wisten al de bewoners al heel snel
Met de directie die ik heb gehad was altijd goed mee te werken en ook lol mee te maken. ( super) maar je werd ook gecorrigeerd als je iets fout deed.
Over collega's heb ik nooit iets verteld en dat doe ik nu ook niet omdat er goede en slechte bij zijn alleen als het moet zal ik er wel voor staan.
De baan had ook zijn moeilijkheden en die kwamen ook wel eens voor of regelmatig, zoals het mededelen van een familie lid of zijn verlof is afgekeurd en het vinden van drugs op zijn kamer waarop een rapport op volgde.
Het leukste van de baan is dat geen dag het zelfde is en de werktijden onregelmatig waren en dat was heel prettig.
Zo dacht ik toch wel genoeg geschreven te hebben.
Pluspunten
veel contacten met collega's. altijd een dag in de week vrij.
Minpunten
De onduidelijkheid van de laatste jaren vanaf justitie.
Gewaardeerde omgeving
Mederwerker concernadministratie (voormalige medewerker) –  Den Haag29 januari 2017
Ik heb hier een fijne tijd gehad, maar wegens mijn emigratie naar het buitenland heb ik hier ontslag genomen.
Werk-Privé Balans
Je moet het wel aankunnen
piwer/groepsleider (voormalige medewerker) –  Zwolle, Zutphen, Almere, Lelystad, Amsterdam20 januari 2017
Jongeren begeleiden zodat ze de dag goed door kunnen komen.
In al die jaren heb ik veel geleerd van mensen uit de verschillende lagen in onze samenleving.
Ik heb in verschillende instellingen gewerkt en elke directie is anders. Sommige verwachten dat personeel veel zelfstandig werkt, maar andere zitten er weer bovenop. De ene is meer betrokken dan de ander.
Op je collega,s moet je kunnen bouwen. Je moet in een team werken, maar het is ook vaak nodig om een zelfstandige beslissing te nemen. Dat vereist een goeie balans in de samenwerking tussen jou en je collega,s.
Je hebt veel te maken met non -en verbale-agressie. Dit komt over het algemeen elke dag voor. Hiervoor moet je een dikke huid hebben. Daarom stoppen collega,s uiteindelijke met dit werk en gaan opzoek naar een baan die meer rust in hun leven geeft. Dus er is veel personeel tekort door een groot verloop.

Het is een gevarieerde baan en geen dag is hetzelfde. De gedetineerde en jongeren waar je mee werkt hebben hulpvragen, waarin je ze kan begeleiden en ondersteunen. Samen naar de oplossing zoeken is een uitdaging.
Pluspunten
Sporten, mee doe met leuke activiteiten, leert veel over mensen. ontwikkeld een goede maatschappelijke kennis.
Minpunten
Regelmatig onveilige situaties, veel agressie, te weinig personeel die sterk in hun schoenen staan.
Was deze review nuttig?Ja 5Nee 1Rapporteren
Planner (voormalige medewerker) –  Zevenaar29 december 2016
Toen ik binnen kwam, was het heel hectisch. Met het inwerken van nieuwe medewerkers is helaas niet goed opgepakt.
Na veel vragen en zo nu en dan mee gelopen met een vaste medewerker ging het daarna redelijk, ik kon redelijk uit mijn voeten.
Als planner op de afdeling, was het best wel spannend en leuk. Je bent de spil van alles wat er gebeurde.
Pluspunten
zelf je pauzes indelen
Minpunten
niet goed opgepakt met inwerken van nieuwe medewerkers
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 2Rapporteren
Flexibele werktijden en omgeving
Medewerker (huidige medewerker) –  Den Haag22 december 2016
Dienst Justis levert een belangrijke bijdrage om de veiligheid in Nederland te waarborgen. Dit wordt verwezenlijkt door goede samenwerking met allerlei instanties.
Pluspunten
Secundaire voorwaarden
Werk-Privé Balans
Goede werkgever met prima arbeidsvoorwaarden
Servicemanager (voormalige medewerker) –  Gouda30 november 2016
Ruimte voor eigen inbreng en het vormgeven van je functie; zelf invulling geven aan je werktijden en werkacties.

Veel overleggen en vergaderingen waarbij het nemen van echte besluiten vaak wordt gerekt en uitgesteld.
Pluspunten
Flexibele werktijden
Minpunten
Vergadercultuur
Was deze review nuttig?Ja 4Nee 1Rapporteren
Projecleider van vertrouwelijk dossier
Interim manager (huidige medewerker) –  Den Haag24 oktober 2016
Diepgaande analyse van een slepend dossier. Het eindresultaat van het multidisciplinaire projectteam mag er zijn. Pragmatische oplossingen en scenario's als voorstel voor de Directeur Generaal Rechtspleging en Rechtshandhaving.
Pluspunten
Uitdagende opdracht
Was deze review nuttig?Ja 1Nee 2Rapporteren

5 sterren