Mentaal beter Reviews

Fijne organisatie
Psycholoog (huidige medewerker) –  Nederland21 maart 2019
Mentaal Beter is een organisatie die veel mogelijkheden biedt om je als (jonge) psycholoog te ontwikkelen. Er heerst een prettige werksfeer, waarbij je makkelijk binnenloopt bij een collega voor overleg en er sprake is van een 'platte' organisatie. Er is veel afwisseling in je werk, doordat je werkt met verschillende doelgroepen en behandelvormen.
Pluspunten
Opleidingsmogelijkheden, fijne werksfeer
Minpunten
Focus op productiviteit
Leuke organisatie in groei, waar je jezelf kunt ontplooien
Basispsycholoog (huidige medewerker) –  Rotterdam7 maart 2019
Als psycholoog bij Mentaal Beter kun je rekenen op veel afwisseling binnen werkdagen, met verschillende cliënten en behandelvormen. Het is heel fijn dat je je hier als een zelfstandige professional binnen de zorg kunt ontwikkelen, mede door de Holocracy (zelfsturende teams)!

Vanuit het management is er oprechte betrokkenheid over hoe jij je werk voor jezelf beter kunt maken, zonder dat sprake is van bemoeienis. De cultuur binnen het bedrijf zou ik omschrijven als zeer professioneel, met een focus op hard werken, samen doelen bereiken en cliënten zo goed mogelijk bedienen.
Pluspunten
Goede opleidingsmogelijkheden, arbeidsvoorwaarden, fijne bedrijfscultuur met heldere voorwaarden
Minpunten
Enige productiedruk (dit geldt voor grote delen van de GGZ)
Fijne collega's en veel eigen inbreng
GZ-psycholoog (huidige medewerker) –  Rotterdam27 februari 2019
Ik werk bij Mentaal Beter in een team met fijne collega's waarbij vooral opvalt de 'platte' structuur en de grote mate van gelijkwaardigheid onderling. Het is ook een erg professionele organisatie waarbij veel zaken, ook de randzaken zoals planning en kantoorruimtes goed geregeld zijn zodat je daar weinig omkijken naar hebt. Een erg prettige plek om te werken!
Werken bij Mentaal Beter maakt je Mentaal Beter!
psycholoog (huidige medewerker) –  Rotterdam26 februari 2019
Wat ik leuk vind aan het werk bij Mentaal Beter is dat ik mijn vak op een fijne manier kan uitvoeren. Dit komt doordat er veel diversiteit is wat betreft de doelgroep die we zien voor diagnostiek en behandeling. Daarnaast zit ik in een team met kundige collega's, waarbij voldoende ruimte is voor onderling overleg en er is ook aandacht voor informele tijd samen. Doordat het team zelfsturend is ervaar ik veel eigen regie en dat ervaar ik als prettig.
Afwisselend werk in een leuk en hardwerkend team
GZ-psycholoog (huidige medewerker) –  Bergen op Zoom15 februari 2019
We hebben een mooie afwisseling in ons werk door de vele verschillende problematieken die er bij Mentaal Beter Jong aangemeld worden en de vele behandelmogelijkheden die er binnen Mentaal Beter zijn in onze regio (Bergen op Zoom/Roosendaal)
Nieuwe ideeën worden enthousiast opgepakt en we kunnen als team zelf richting geven aan hoe we de zorg willen inzetten, vanuit onze eigen expertise of belangstelling. Je zorgt er dus zelf voor dat het leuk en uitdagend blijft.
En dat binnen een leuk team dat gedreven is en hard aan het werk is om te blijven groeien!
Afwisselende dagen en gezellige omgeving
Psycholoog (huidige medewerker) –  Almere11 februari 2019
Mentaal Beter is voor mij een inspirerende en fijne werkplek. Iedere dag is afwisselend waarbij behandelmethodes en hulpvragen elkaar afwisselen. Er is genoeg ruimte voor je persoonlijke ontwikkeling, door middel van werkbegeleiding, intervisie, deskundigheidsbevordering maar ook door middel van extra bijscholing.
Werken in zelfsturende teams voelt gelijkwaardig, overleggen zijn praktisch en duidelijk ingericht.
De sfeer in team waar ik werk (Almere) is betrokken, open en super gezellig.
Pluspunten
Diverse hulpvragen, afwisselende taken, gelijkwaardig en gezellige collega's
Minpunten
Fijn bedrijf met ruimte voor eigen inbreng
Psycholoog (huidige medewerker) –  Nederland6 februari 2019
Binnen Mentaal Beter vind ik het prettig dat er ruimte is om mijzelf te ontwikkelen. Doordat er gewerkt wordt met zelfsturende teams is er buiten het behandelen van cliënten, ook ruimte om op beleidsmatig niveau mee te denken. Tevens wordt er gewerkt met kleine teams, waardoor de sfeer prettig en vertrouwd is.
Positieve werkomgeving met hoge kwaliteit
psychiater (huidige medewerker) –  Zwijndrecht5 februari 2019
Als psychiater wil je meer doen dan alleen medicatie voorschrijven en daar krijg je hier ruim de kans voor. Ingebed in teams van goed geschoolde psychologen/psychotherapeuten in een weldadig positieve werksfeer, waarbij de inbreng van de psychiater op het gebied van diagnostiek en beleid, inclusief mensvisie, op hoge prijs wordt gesteld. Van focale aanpak tot de behandeling van zeer complexe problematiek, er is ruimte voor en behandelingen verlopen vaker wel dan niet met ongekend positief resultaat. Kortom: het is goed werken in deze primair op psychotherapie gerichte instelling; zeker ook voor psychiaters die liever hun patiënten zien opknappen via een mentaal veranderingsproces, dan dat zij chronisch in zorg blijven met een systeem van pappen en nathouden.
Pluspunten
er wordt goede zorg geboden
Minpunten
niet echt
Prettige werkomgeving en fijne collega's
Psycholoog (huidige medewerker) –  Rotterdam5 februari 2019
Bij mentaal beter heerst er een fijne sfeer onder collega's, waarbij een platte organisatie ervoor zorgt dat er voldoende vrijheid is voor persoonlijke groei, ontwikkeling en het nemen van initiatieven. Er is ruimte voor voldoende begeleiding van basispsychologen en overlegmomenten met elkaar, zodat de kwaliteit van de zorg gewaarborgd blijft. Collega's zijn betrokken bij elkaar en het is fijn dat er voldoende ruimte en veiligheid is om de lastige (maar zeker ook de fijne!) dingen met elkaar te kunnen delen.
Een gezellig en hecht team
Online Marketing (huidige medewerker) –  Hilversum5 februari 2019
Op het hoofdkantoor van Mentaal Beter heerst een fijne en open cultuur. Er is ruimte om eigen ideeën in te brengen. Lekker creatief zijn en mooie dingen bedenken voor onze doelgroep. Onze collega's helpen je graag en denken met je mee.

Wat Mentaal Beter uniek maakt is dat iedereen zijn of haar eigen rol heeft en hier zijn verantwoordelijkheden over heeft. We werken aan veel vernieuwende projecten en hier draagt iedereen zijn steentje bij mee.

Op het hoofdkantoor werken wij in sprints waarbij werk op een fijne manier wordt toegespitst op haalbaarheid. Naast hard werken lunchen we altijd gezamenlijk en maken we gebruik van elkaars expertises.
Pluspunten
Ruimte voor eigen ideeën & creativiteit
Veel ruimte voor ontwikkeling en samenwerking
PIOG (huidige medewerker) –  Nijmegen5 februari 2019
Mentaal Beter is een organisatie waarin je veel mogelijkheden krijgt om zowel jezelf als de zorg verder te ontwikkelen. De zelfsturing biedt daarin veel ruimte en mogelijkheden. Het werken en het vergaderen verloopt daardoor erg efficiënt en prettig.
De deuren bij de collega's staan altijd open waardoor je gemakkelijk even bij elkaar binnenloopt voor overleg of een praatje.
Pluspunten
Prettig in te delen werktijden
Minpunten
Leuke combinatie van productieve bedrijfscultuur met ruimte voor ontspanning.
Accountmanager (huidige medewerker) –  Hilversum24 januari 2019
Mentaal Beter werkt met zelfsturing waardoor je al snel meer verantwoordelijkheden krijgt die bij je passen. De sfeer op kantoor is positief en informeel, met een toegankelijke directie. Mentaal Beter is een koploper in de zorg qua innovatieve projecten. Dit zorgt voor veel ruimte om je verder te ontwikkelen als "young professional".

Naast de productieve bedrijfscultuur is er ook aandacht om even te ontspannen, denk aan gezamenlijke lunch, een wedstrijdje tafelvoetbal of een ander spel.
Pluspunten
Positieve sfeer, samenwerking in projecten
Minpunten
Tijd om je vak uit te oefenen
Psychiater (huidige medewerker) –  Rotterdam22 januari 2019
Na jaren te hebben gewerkt in een grote organisatie met een topzware managementcultuur is het werken bij Metaal Beter een verademing. Een betrokken, zelfsturend team dat voldoende heeft aan een efficiënte maandelijkse vergadering om op koers te blijven, met daarnaast professionele centrale ondersteuning voor o.a. plannen, DBC en IT. En daarmee tijd voor de kern van de zaak: mensen helpen. Er wordt stevig doorgewerkt, maar dat ervaar ik niet als druk wanneer de rest goed geregeld is. In het weekend doorwerken is niet de cultuur.
Niet alle psychische problematiek kan bij Mentaal Beter behandeld worden. Het aanbod is echter divers, en de klanten zijn tevreden omdat de persoonlijke aanpak gewaardeerd wordt.
De psychiaters tussen de verschillende vestigingen houden contact en zien elkaar met regelmaat- ook als enige psychiater in een team bevind je je niet in "splendid isolation", en kun je bij elkaar met vragen terecht.
Aanrader, voor patiënten en psychiaters.
Pluspunten
Betrokken zelfsturende teams, heldere aanpak. Fijne werkomgeving.
Minpunten
Relatief weinig ernstige psychiatrie zoals psychose, manie.
Veel mogelijkheden om te ontwikkelen
Psycholoog (huidige medewerker) –  Almere21 januari 2019
Je krijgt veel mogelijkheden geboden om je te ontwikkelen en wordt ook gestimuleerd om hier gebruik van te maken. Het team waar ik in werk is erg gezellig en hecht.
Pluspunten
Samenwerken en ontwikkelingsmogelijkheden
Minpunten
Reistijd
Gezellige, betrokken en inspirerende werkomgeving
Psycholoog (huidige medewerker) –  Almere14 januari 2019
Mentaal Beter is een prettig bedrijf om voor te werken. De werkdruk ligt hoog, maar er is voldoende ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, overleg en gezelligheid. Omdat we in zelfsturende teams werken, heb je het gevoel dat je iets kunt bijdragen aan het team (en het bedrijf) en dat je input ook gezien en gewaardeerd wordt. Er zijn korte lijnen binnen het bedrijf, collega's en management zijn toegankelijk, en de bedrijfscultuur is informeel en gezellig.
Werken in de zorg met veel vrijheid en mogelijkheden in een gemoedelijke sfeer
GZ-psycholoog (huidige medewerker) –  Roosendaal11 januari 2019
Ik werk nu een aantal jaar bij Mentaal Beter en ik werk in een leuk klein team, waarin veel ruimte is voor eigen inbreng. Soms is het echt aanpoten, maar samen met het team kan er veel gedaan en gedeeld worden. We zijn zelfsturend en dat was even wennen, maar bevalt steeds beter. Er is zeker geen vergadercultuur, maar er zijn korte en duidelijke besluitmomenten, waardoor er meer tijd blijft om zelf invulling te geven aan je werkzaamheden. Er is een goede steun van bovenaf en eigenlijk alles is bespreekbaar. Het werk is verder afwisselend binnen duidelijke kaders.
Pluspunten
veel vrijheid voor eigeninbreng
Minpunten
de dagen kunnen druk zijn
Fijne werkgever met vertrouwen!
Psycholoog (huidige medewerker) –  Werk van thuis4 januari 2019
Vanaf het eerste moment dat ik bij Mentaal Beter ben binnengestapt, voel ik mij er welkom. Er heerst een hele fijne sfeer van vertrouwen en samen iets moois neerzetten.
Het is voor mij ontzettend leuk en leerzaam om in een zelfsturende organisatie te werken, er is ruimte voor ieders ideeën en je krijgt de kans om iets nieuws uit te proberen.
Pluspunten
Goede werksfeer, gemakkelijk contact met collega's, innovatief
Open en betrokken bedrijfscultuur met volop ontwikkelingsmogelijkheden
Online Marketeer (huidige medewerker) –  Hilversum22 november 2018
Binnen Mentaal Beter werken we in zelfsturende teams waardoor iedereen verantwoordelijkheden kan en mag nemen. Dit zorgt ervoor dat je op diverse vlakken kunt ontwikkelen en echt onderdeel bent van de organisatie. De sfeer is open, de lijntjes zijn kort en aan gezelligheid geen gebrek.
Pluspunten
Ontwikkelmogelijkheden
Minpunten
Geen echte minpunten te benoemen
Bij Mentaal Beter is veel ruimte voor groei en persoonlijke ontwikkeling
Marketing (huidige medewerker) –  Hilversum21 november 2018
Veel mooie stappen kunnen maken en altijd de ruimte gehad om fouten te mogen maken en zo veel te leren.
Pluspunten
Goede sfeer, ruimte om te leren, goede werk privé balans

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Mentaal beter. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,5

Reviews over Mentaal beter gesorteerd op locatie