Meijers Assurantiën

Meijers Assurantiën Reviews

Meijers Assurantiën heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Meijers is een platte organisatie waar je de ruimte krijgt om eigen ideeen in te brengen. En daar wordt vaak gehoor aan gegeven. Meijers is ondertussen uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 240 medewerkers. maar toch kent iedereen elkaar en is de betrokkenheid groot. Je moet geen negen tot vijf mentaliteit hebben.
Bij Meijers is elke dag anders. Het management bemoeit zich actief met de business en dit geeft een dynamische draai aan de bedrijfscultuur. Dit heeft uiteraard zijn voor en zijn tegens.

Als je je 110% inzet, dan is er veel mogelijk binnen het bedrijf en kan je doorgroeien naar elke functie die je wenst. Mits je je maar bewijst en inzet.

Ze hebben daarnaast diverse talentenprogramma's draaien en doen veel aan de persoonlijke ontwikkeling van haar medewerkers.

Het is wel een groeiend bedrijf en je merkt dat het bedrijf nu in een fase zit dat ze echt groot worden, maar dat de infrastructuur hier nog niet op ingericht is. In die overgang zitten ze volop.

Als je de mogelijkheid hebt en je bent een aanpakker, dan zou ik het zeker overwegen!
Niet te vertrouwen, ieder voor zich en komen afspraken niet na
Officiële reactie van Meijers Assurantiën
1 mei 2020
Bedankt voor je reactie. Vervelend om te horen dat jouw tijd bij Meijers anders heeft uitgepakt dan je had gehoopt. We willen hier graag nog een keer met je over praten. Als je dit ook wil, stuur dan een mailtje naar hr@meijers.nl.
Met vriendelijke groet,

Meijers
De ochtend begin je met een bak koffie of thee even blijkletsen met je collega's. Dan de dagstart, plannen van afspraken en diverse mutaties uitvoeren.
Leuk bedrijf, goed management (open deuren beleid).

Contact met al je collega's.
Alhoewel het een grote familiebedrijf is, merk je dat er per afdeling grote verschillen zijn in manier van werken en doen.

Er wordt heel snel op je neergekeken en je krijgt niet de kans om je te ontwikkelen (zo ging dat in ieder geval op mijn afdeling).

Andere krijgen meer kansen dan andere (groot verschil per afdeling).
Pluspunten
Geweldige (team) lunch voor een prikkie
Minpunten
Gelijke kansen
Ik werkte van 08:45 u tot 17:00 uur. Soms in groepsverband als we afspraken moesten maken met monteurs en anders gewoon alleen door verschillende programma's te gebruiken
Er wordt veel op je vingers gekeken. Er is weinig tijd om tussendoor vragen te stellen.
Pluspunten
Goede lunch
Minpunten
Weinig vrijheid
Meijers is een familiebedrijf en heeft een eigen bedrijfscultuur. Iedereen werkt nauw en intensief samen. Het is een kennisbedrijf en (nagenoeg) iedereen die er werkt heeft inhoudelijk veel verstand/kennis van assurantiën. Hard werken is ook zeker een waarde die gedeeld wordt. Tegelijkertijd is het ook een bedrijf dat groeit en je ziet ook dat er organisatorisch er enkele uitdagingen zijn. Er kan op sommige punten de vraag gesteld worden of er slimmer i.p.v. harder gewerkt moet worden. Het lastigste bij Meijers is waarschijnlijk dat de combinatie van samenwerken en zelfstandigheid. Je moet in staat zijn om zelfstandig te werken terwijl er (nog) maar weinig werkbeschrijvingen vast liggen. Een afwachtende werkhouding heeft bij Meijers weinig zin en zal niet veel waardering opleveren. Absoluut pluspunt is de daadwerkelijke interesse die de leiding Meijers heeft in de mensen in zowel de werkontwikkeling als in de persoonlijke situatie van de medewerkers. De balans tussen werk en privé wordt actief in de gaten gehouden.
Pluspunten
lunch is uitmuntend geregeld alsemde de vrijdagmiddagborrel
Minpunten
organisatorisch in groeifase, en als je met de auto komt kan parkeren een uitdaging zijn
Of het om klanten of collega's gaat bij Meijers komen mensen eerst! De uitdagende wereld van verzekeringen draait ook om mensen. Wij helpen mensen juist wanneer zij verliezen wat ze het meest waarderen - of het nu gaat om je gezondheid, oudedag of een nieuwe auto.
Het is cliché, maar wel waar. De omgeving is dynamisch, geen dag is hetzelfde. Er wordt veel gedaan voor de medewerkers, in de meest uiteenlopende vormen. Van de lunch, tot de uitjes en borrels, tot de griepprik, tot de sportlessen, er is van alles mogelijk. Het is aan jou hoever je daar in mee wil gaan.

Er wordt hard gewerkt, vrijwel iedereen is bezig met klanten. Zowel het behouden, als het uitbreiden van de bestaande portefeuille. Veel ruimte voor het nemen van eigen verantwoordelijkheid, er wordt van uit gegaan dat je die neemt. Als die vrijheid je aanspreekt het geweldig.
Pluspunten
Vrijheid, verzorgde lunch, sportlessen, uitjes, borrels.
Minpunten
Lange werkdagen, niet gestructureerd
Ik werk sinds augustus bij Meijers en ik werk hier inmiddels vier maanden. Geen dag is hetzelfde, maar dat maakt het zo leuk. In het bedrijf heb je goede interactie tussen collega's. Hierdoor leer je als werknemer heel snel wat het bedrijf precies doet.

Bij Meijers kan je echt zien dat het management zich hard maakt voor hun werknemers. Je kan denken aan gezamenlijke lunch, goede arbeidsvoorwaarden, vrijmiddagborrel en een gezellige personeelsfeest.

Hetgene dat mij aansprak bij Meijers was dat familie nog steeds actief is binnen het bedrijf. Daarnaast is de bedrijfscultuur heel erg laagdrempelig. De directie is bijna altijd aanspreekbaar, mocht je vragen hebben. Er is een mooie hierachie in dit bedrijf.
Pluspunten
Gezamenlijke lunch, gratis parkeerplekken
Minpunten
Openbaar vervoer
Ik werk al 7 jaar bij Meijers in diverse functies. Het is een betrokken organisatie, de klant staat altijd op 1 maar het management luistert ook naar de medewerkers. Ook bij de directie staat de deur altijd open voor vragen of ideeën en dat maakt het prettig communiceren. De dagen zijn altijd afwisselend en soms wat hectisch van karakter, maar dit vind ik juist leuk. Doorgroeien is heel goed mogelijk en ook het doen van opleidingen wordt gestimuleerd. Meijers is de afgelopen jaren sterk gegroeid naar ruim 200 medewerkers en dat is soms nog wel even wennen.
Pluspunten
Fijne werksfeer, fantastich lunchbuffet, goede beloning en veel ontwikkelmogelijkheden.
Minpunten
De werkdruk kan soms hoog zijn.
Bij Meijers is geen dag hetzelfde. Het tempo ligt hoog en de klant komt altijd van rechts. Daarom loopt mijn schema vaak anders dan gepland. Flexibiliteit is het toverwoord op mijn afdeling, maar zeker ook in de rest van het bedrijf.
Pluspunten
Samen sporten zoals bootcamp, kickboksen, yoga en mindfulness
Minpunten
Door snelle groei moeilijk om de namen te onthouden van nieuwe mensen
Een bedrijf met fijne collega's met elke dag afwisselend werk.
Altijd naar mijn zin gehad, gezellige sfeer en collega's, afwisselend werk.
Meijers Assurantien B.V. is een platte organisatie die zeer betrokken is bij de medewerkers en de klant.