MEE Twente Reviews

Leuke werkomgeving
Systeembeheerder (huidige medewerker) –  Hengelo OV, OV7 augustus 2014
Mooi bedrijf om voor te werken, helaas houdt het per 1 januari 2015 op te bestaan omdat de werkzaamheden worden overgeheveld naar de gemeenten (WMO).
Pluspunten
Goede sfeer
sociaal bedrijf
medewerker P&O (huidige medewerker) –  Hengelo25 juni 2014
Prima instelling om te werken. Helaas wordt onze core business, de cliëntondersteuning, miv 1-1-15 ondergebracht bij de gemeentes, in het kader van de bezuinigingen op de AWBZ.
Pluspunten
Sociaal bedrijf met een goede sfeer, cultuur wat bij mij past
Organisatie die vanuit humanistische visie toekomstperspectieven van mensen met een beperking vergroot
consulent generalist (voormalige medewerker) –  Enschede20 juni 2013
De doelgroep van MEE Twente zijn mensen met een beperking zowel lichamelijk als verstandelijk. Begeleiden en ondersteunen van deze mensen is de hoofdfunctie van een consulent. Autisme Spectrum Stoornis (ASS) behoort ook tot de doelgroep. Mijn taken als consulent waren AWBZ indicaties aanvragen, bemiddelen in conflictsituaties tussen ouders en school, bemiddelen in de omgangsregeling met kinderen, bemiddelen in de crisissituatie, organiseren van vrijwillige uithuisplaatsing van een kind, voorlichting geven over opvoeden op scholen, ouders begeleiden in de opvoeding middels Triple P methodiek, ondersteunen van cliënten in thuisadministratie en financiën, organiseren en deelnemen van MDO (MultiDisciplinair Overleg), bemiddelen van cliënten naar arbeidsmarkt, aanmelden voor begeleid wonenen, doorverwijzen naar passende zorgvorm, bewaken van zorgkwaliteit bij de zorgaanbieders, melden van zorgsignalen, etc.
Pluspunten
Je kunt met al je vragen/zorgen/opmerkingen bij je collega's en leidinggevende terecht, heel warme werksfeer op locatie Enschede
Minpunten
Onduidelijke beleid over flexibele werkplek/werktijden. Onrustige tijden wegens de WMO hervormingen
een dynamische werkomgeving
Consulent (voormalige medewerker) –  Enschede16 april 2013
Met veel verschillende doelgroepen te maken op 1 dag.
En verschillende problematieken. Kan gaan van psycho sociale ondersteuning tot bemiddelen bij het krijgen van ondersteuning. Hlpen bij aanvragen van indicatie, bijz. bijstand enz. Alles wat betrekking heeft op het ervaren van problemen rondom beperking.
Ook te maken met gezinssituaties die probelmatisch zijn waar bv. AMK bij betrokken is.
Kunnen dus heel veel verschillende problematieken zijn waar je ook op 1 dag mee te maken kunt krijgen.
De varieteit is iets wat mij wel ligt en het werk erg leuk maakt. Iedere dag is anders.
Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij MEE Twente. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over MEE Twente gesorteerd op locatie