Media Markt
Bekijk alle 1.187 reviews
Dit is een leuk bedrijf als je naast je studie wat zakcentjes wilt verdienen. Collega's zijn top en iedereen helpt elkaar, maar sinds de corona-crisis is de situatie binnen het bedrijf nog verder afgezakt.

Er wordt zo min mogelijk investeert in het behouden van personeelslieden, waardoor men snel gedemotiveerd raakt. Daarnaast wordt je vaak 'op drukke momenten' in je eentje achter een balie gezet, waardoor de sfeer op de afdeling snel als 'hectisch' ervaren kan worden voor de personeelslid en de klant. Klachten hierover worden in een doofpot gestopt en beloftes stellen ze uit tot op het moment dat het geen nut meer heeft.

Het maakt niet uit hoe goed je bent. Op het begin zal je plezier hebben, maar na een tijdje zal de kans er zijn dat je toe bent aan iets anders. Het blijft tenslotte een 'puur' verkoopgerichte winkel.
Pluspunten
Personeelskorting, Leuke collega's, Bereikbaar, Kantine
Minpunten
Bedrijfscultuur, Laksheid, Werktijden
groot bedrijf maar roddels enz sfeer is niet leidinggevende die niks doen of helpen of ze snappen het niet... zolang je geen vriendjes bent met de directeur mag je weg wezen geen reiskosten vergoeding
Pluspunten
soms leuke collegas
Minpunten
sfeer geen reiskosten korte pauzes per dag
Collegas waren leuk om mee te werken, maar dat was ook waar het op hield. Salaris is om te janken, management lijkt echt niet te weten wat ze aan het doen zijn.
Pluspunten
Personeelskorting
Minpunten
De rest
Deze vestiging is gebaseerd op vriendjespolitiek. Er zijn hier een aantal mensen die het voor het zeggen hebben. De mening van de rest is niet interessant en word achter je rug om besproken.
Als medewerker heb ik ervaren dat er een hoop loze beloftes zijn gedaan ( denk aan doorgroei mogelijkheden). Slechte arbeidsvoorwaarden en ook het bijna verplichten tot het aanbieden van diensten waar je als medewerker niet achter staat. Hier hebben ze absoluut geen boodschap aan, je doet het maar of je knikkerd eruit.

Je moet een redelijke ruggengraat hebben om hier te werken. Onder de afdelingen word genoeg achter je rug om gepraat, als je dit aangeeft word dit absoluut niet serieus genomen. Ook nieuw personeel word in het diepe gegooid zonder enige hulp.
Pluspunten
+ salaris is alleen leuk als je bonus verisnet
Minpunten
- loze bel
Na 7 maanden geen enkel voortgangsgesprek gehad, mededeling dat mijn contract niet verlengd werd. In het begin prima begeleiding, zwakte vrij snel af waardoor je niet lekker ingewerkt bent. Ze rekenen je zogenaamd niet af op verkoop inzet (budget energie en ziggo), maar in werkelijkheid wordt je dat wel degelijk aangerekend.
Pluspunten
Aardige collega’s
Minpunten
Slechte communicatie management
Bij MediaMarkt voeren ze eerst iets uit voordat ze erover na gaan denken. Werkt het na twee weken niet? Dan werkt het niet en gaan we iets nieuws beginnen. Werkt het wel? Dan vergeten we het over een paar maanden weer. Duizend en één processen waarvan niemand echt weet wat er mee gedaan moet worden of dat ze überhaupt wel bestaan.
Binnen de vestiging heerste er een bepaalde vriendjescultuur, eentje die niet fijn is. Doorgroeien is onmogelijk, zelf meedenken werd niet gewaardeerd!
Je werkt op je eigen afdeling en behaalt samen met je team je wekelijkse targets. Hierdoor kan de werkdruk vaak wel oplopen. De collega's zijn sociaal en gezellig.
Je wordt met grote beloftes aangenomen, maar wat je niet weet is dat je zodra de drukke periode voorbij is je er gewoon uitvliegt. Reken ook niet op een vast contract na 2 jaar want je wordt echt niet verlengd. Salaris is om te janken zeker als je kostwinner bent. Werkuren en roosters zal ik maar helemaal niet over beginnen. Kortom een dikke NIET.
Slecht ervaring . gewoon slecht kinderlijke begeleide. Je zou toch verwachten dat men voorraad in huis zouden hebben. klant gericht werken.
ochtend bespreken . gaat nergens over !
Koersloos management , lokaal en landelijk.
Rommelige werkomgeving.

Men is meer bezig met leads voor Ziggo en energie, dan goed advies en verkoop van de core business.
Pluspunten
Personeels korting
Minpunten
Geen coaching of begeleiding op alle niveaus
Bij mediamarkt heb ik progressie gemaakt op het gebied van Sales, klantgerichtheid en empathie.
Werken bij Mediamarkt Hengelo is heel zwaar.
Ik heb daar iets meer dan een jaar gewerkt. Na een jaar was ik helemaal op.
Enige tijd werkzaam geweest voor dit bedrijf. Er werken geweldige mensen met veel kwaliteit, als je hier geen gebruik van wil maken als "directie" en denkt alles zelf wel te kunnen regelen kom je nooit een steek verder. Kansloze instelling.
Werken bij mediamarkt is een leuk uitdagende baan waar je dagelijkse met nieuwe uitdagingen te maken krijgt en dit kan je weer oplossen door samen met een team om je heen.
Media Markt is natuurlijk een groot bedrijf met vele vestigingen. Ik heb het in de vestiging in Eindhoven erg naar mijn zin en werk er daarom nu al geruime tijd. Het management verschilt natuurlijk per vestiging maar mijn ervaring is dat je altijd binnen kunt lopen met problemen of verbeteringen die je ziet (ook privé problemen).

Een leuke werksfeer draagt er natuurlijk aan bij dat de klant zich kan identificeren met het personeel. De collega's waar ik mee werk zijn erg gezellig en we hebben geregeld een uitstapje met het hele team (ook collega's van anderen afdelingen). Met andere woorden: Media Markt is erg aan te raden!
Als je opgelicht wilt worden moet je bij dit bedrijf gaan werken! Management denkt alleen aan zichzelf! Arbeidsvoorwaarden zijn slecht! Leuk voor de time being maar that’s it! Slecht georganiseerd klanten staan niet voorop enkel je budget leads en ziggo leads want daar valt geld mee te verdienen.
Ik kan niemand aanraden om bij Mediamarkt Deventer te gaan werken. Sinds er een nieuwe vestigingsmanager is, is er veel veranderd in negatieve zin. Er zijn veel mensen zonder enige goede reden ontslagen en de werksfeer is mede hierdoor ontzettend achteruitgegaan.
Pluspunten
Minpunten
Slecht management
Als je binnen bent en je bent op tijd zeggen ze nog steeds je bent te laat je moet letterlijk half uur van ten voren er zijn en half uur gratis gaan werken en je krijgt gezeik van mogolen die denken dat ze super hoog zijn en je wordt voor alles beschuldigd en je wordt van je pauze s geroepen om te gaan werken terwijl je nog lange pauze nog hebt wordt je geroepen en niet eens 1x maar meerdere keren en de directie zijn gewoon vieze racisten ze maken grapen over andere culturen en landen en hun hebben altijd gelijk en jij hebt nóóit gelijk en salaris je bent 30 jaar maar je krijgt nog steeds 7 euro per uur uitbetaald je krijgt gewoon heel heel heel weinig uitbetaald om kort te zeggen MEDIAMARKT VERPEST GEWOON JE TOEKOMST EN JE HELE LEVEN NIET DAAR GAAN WERKEN OF GAAN SHOPPEN
Pluspunten
Niet s
Minpunten
Slecht
Hoge werkdruk, ten koste van geleverde kwaliteit. Directeur is ongeschikt, maar controleert wel ieder kwartier de vloer, loon is laag. Bezuinigen op personeelskosten heeft de hoogste prioriteit. Dit heeft weerslag op klanten, welke ook weer chagrijnig worden. Zo kom je al snel in een neerwaartse spiraal.
Je raadt het al! klantenservice medewerker zijn was voor mij geen plezier. Er kwamen klanten met heel veel klachten over zijn/haar product en dat moest je aanhoren en proberen de situatie te verbeteren. De bedrijf waar ik werkte was super hele leuke collega's, maar de functie was niks voor mij!
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Media Markt. Onze community staat klaar om te antwoorden.