LYCEO
Het bedrijf is prima als je nog een student bent, verdient goed als bijbaan. Leuk jong team!
Onwijs gaaf bedrijf dat op een positieve manier impact probeert te hebben in het onderwijs. Geven ook veel aandacht aan hun werknemers en veel leuke/spontane collega's
Pluspunten
Leuke werksfeer, maatschappelijke impact en geen dag is hetzelfde
Minpunten
Lyceo is het ideale bedrijf als je meer ervaring op wil doen in het onderwijs. Wanneer je al ervaring hebt, ben je zo op je plek. Omdat je met leeftijdsgenoten werkt, is het altijd gezellig. Het is hard werken. De leerlingen zijn ontzettend blij met je als je er weer bent en je bouwt een echte band met ze op!
Je word en krijgt erg vaak berichten van het roosterteam, maar vaak na reactie krijg je zoiets als: helaas we hebben al iets anders gevonden. Begrijpelijk, maar wel onhandig, zet deze dan gwn op bezet oid. Daarnaast loopt het contact vaak wat amateuristisch, structuur ontbreekt.
Ik heb veel geleerd over hoe om te gaan met jongeren, maar zeker ook hoe je je eigen vestiging draait en hoe je je team aanstuurt en richting optimalisatie stuurt.
Het werk is fijn. Zeker voor studenten. Je kan zelf je uren uitkiezen en je verdient meer dan bij een ander bijbaantje. Het werk zelf is heel leuk, zeker als je graag met mensen werkt en goed bent in een schoolvak. Je wordt snel uitbetaald. Werkdruk ligt soms te hoog en het bedrijf houdt zich niet altijd aan afspraken (denk o.a. aan max. aantal leerlingen per huiswerkbegeleiding, lenteschool en examentraining).

Echter is het roosterteam minder begripvol en zijn werknemers enkel een nummertje. Er is geen begrip voor privéomstandigheden en je wordt enkel beoordeeld op de cijferlijst van de middelbare school. Iets wat zeker voor aankomende docenten, zeer demotiverend kan zijn. Kijkt dus niet naar talent, achtergrond of capaciteiten. Is hier ook niet van op de hoogte en weten nauwelijks wie ze in dienst (en dus aan de telefoon) hebben.
Geweldig werken met studenten en leerlingen en een goede samenwerking met omliggende scholen!
het viel wel mee hoeveel er voor je gedaan werd. In het begin word je zonder voorbereiding voor de klas gegooid.
Great to work here if you are a student. Otherwise I would say that they don't pay their employees enough. Great place if you're looking for a temporary job.
Pluspunten
Travelling costs are paid
Minpunten
There's not much of an opportunity to grow within the company.
De collegiale sfeer is heel goed. Veel feestjes en gezelligheid, leuke collega's.
Ik heb met heel veel plezier voor deze organisatie gewerkt. Er is veel ruimte om te leren, elke dag is anders, je hebt een hele fijne groep collega's om je heen en het is hard werken maar ook heel veel plezier maken. Kwaliteit staat hoog in het vaandel, hier wordt ook steeds onderzoek naar gedaan. Informele sfeer en korte lijnen.
Pluspunten
Jonge & enthousiaste collega's, veel ruimte om te leren en te groeien
Minpunten
Veel en vaak nieuwe dingen, daar moet je tegen kunnen
Als je niet van hard werken en lekker druk bezig zijn houdt, moet je niet bij Lyceo solliciteren. Ik houd ervan om veel te doen te hebben en in een jonge, informele, gezellige organisatie te werken dus ik zit hier helemaal op mijn plek! Je hebt veel vrijheid en verantwoordelijkheid en meedenken wordt zeer gewaardeerd, je kunt je baan zo inrichten dat je het beste uit jezelf haalt en zo goede resultaten boekt: dit komt neer op tevreden leerlingen, ouders en scholen! Als je blij wordt van mijn review... solliciteer vooral!
Pluspunten
Veel gezelligheid! Borrels, boerenkooldagen en stranddagen!
Minpunten
Het aantal uren in een dag ;)
Als eindexamentrainer bij Lyceo heb ik veel geleerd. Het werk was veeleisend en uitdagend. Lyceo's verwachtingen aan zijn werknemers werden duidelijk naar mij als examentrainer gecommuniceerd. Zo vereist Lyceo dat de trainer zelf eerst het gehele lesboek doorwerkt, ter voorbereiding op de examentraining.
Pluspunten
Salaris; Werken op free-lance basis; Leerzaam; Uitdagend
Minpunten
Hoofdkantoor is soms moeilijk telefonisch bereikbaar
Een snel groeiend erg commercieel bedrijf. Het gaat vooral om cijfers en omzet en weinig om kwaliteit. De jonge en gezellige collega's maken dat veel toch nog met veel plezier naar hun werk gaan.
Pluspunten
Gratis lunch
Minpunten
Weinig waardering