Lucardi Juwelier

Lucardi Juwelier Reviews

Een gewone werkdag als filiaalmanager betekend dat je vaak alleen de winkel opent, waarna je tot 12.oo uur alleen de winkel runt. Alles nalopen, bijvullen, rechttrekken, etaleren, schoonmaken, klanten helpen, piercen, gaatjes prikken en niet te vergeten de administratie bijhouden, reparaties verzorgen, horlogebatterijen wisselen, klachten afhandelen, sollicitatie gesprekken voeren, web orders plaatsen en terugnemen, inventariseren en alle andere voorkomende werkzaamheden. De pauze (die je vaak niet kunt nemen ,omdat je alleen staat) wordt niet doorbetaald. Er wordt gezegd dat je die 15 minuten dan maar tussen de middag extra moet nemen, als de tweede persoon om 12 uur begint. Daar kom je niet aan toe doordat het dan net te druk wordt in de winkel. Dit geld trouwens ook voor de 15 minuten pauze in de middag. Daar kom je toch ook vaak niet aan toe, maar ze betalen hem niet uit. Per dag gaat er een uur pauze af. Op dagen met een koopavond 2 uur en een kwartier als je van 9.30 tot 21.00 zou staan. In de ochtend, wanneer het niet druk is zorg je dat de personeelsplanning nagekeken wordt. Dit moet constant, omdat ze werken met een systeem dat per dag, per half uur bekijkt hoeveel personeel je mag inzetten. De regel van 6 weken vooruit plannen gaat hierbij dus niet op, want je past de roosters toch constant aan. Lucardi wil heel graag besparen op personeelskosten. Het kan dus zijn dat je maar 3 uurtjes werkt op een dag in plaats van de geplande 5. Lucardi is dol op hoge conversie, budgetten, centjes en geeft naar mijn mening minder om personeel. Eigenlijk geven ze daar niets - meer...
leuk bedrijf en veel werkzaamheden heel leuk bedrijf goed georganiseerd
Pluspunten
goede organisatie
Minpunten
te weinig betaald
Als je houdt van hard werken en gezeik vanuit HK + niet flexibele collega's, dan zit je hier ontzettend goed. Deze baan is het absoluut niet waard en dan heb ik het nog nieteens over de klachtenregen van klanten. Volg jij de regels die het bedrijf heeft opgesteld.. Ga er dan maar vanuit dat de klant die een klacht indient nog alles vergoed krijgt ook. Nooit meer lucardi voor mij. Daarnaast kun je ook dag zeggen tegen je pauzes en alleen staan omdat ze niemand willen aannemen.
Pluspunten
Minpunten
Alles aan dit bedrijf.
Lucardi lijkt in eerste instantie een leuke plek om te werken maar de realiteit is toch echt anders. Je krijgt als leidinggevende veel taken. Eerste paar uurtjes moet je altijd alleen staan tot de 2e persoon mag komen. Als er iemand ziek is en niemand van jou filiaal kan werken, kan het zijn dat je de hele dag alleen staat. (Want volgens de regiomanager zou dat makkelijk moeten kunnen als je de dag ervoor een slechte omzet hebt gedraaid!) De regiomanager wilt niet altijd problemen oplossen. Als er iets stuk is en wat een gevaarlijke werksfeer voor personeel en of klanten kan leiden letten ze echt op de kosten. Ze willen het liefst niks uitgeven. Salaris zou ook beter moeten zijn voor alles wat je moet doen en regelen. Personeelproblemen zijn er altijd al geweest bij Lucardi. Op je vrije dagen kan je dus telefoontjes van je regiomanager verwachten dat jouw personeel of jijzelf moet uithelpen in een ander filiaal. Werknemers met kleine contracten zoals een 4 of 8 uur contract staan boven hun contact uren te werken maar krijgen geen hoger contract aangeboden. Als je mensen van het hr wilt bereiken kunnen ze soms dagen en of weken doen om te reageren en ze hebben niet overal een antwoordt op. Al met al denk eerst goed na voordat je hier wilt werken. De meeste mensen zijn ook weg gegaan omdat je geen waardering ontvangt voor al het werk. Je bent hier echt een nummertje.
Pluspunten
Leuke personeel
Minpunten
Zie tekst boven
Goede ervaring gehad. Echter, mogen de reiskosten wel vergoed worden en uurloon viel ook wel mee.
Gezellige collega’s, slecht salaris. Je werkt daar we met veel klanten
Pluspunten
Collegas
Minpunten
Salaris
Werk vond ik heel erg leuk, maar voelde mij verloren. Geen normale inwerkperiode. De leidinggevende veranderde het rooster zonder dit te overleggen. Als ik met klanten bezig was dan werden die bij mij weggekaapt. Collega argument was dat ik niet ervaren genoeg was. Ik heb zelf mijn ontslag ingediend want het was geen normale werksfeer.
Leuk werk, klant adviseren en helpen. Maar daar is het mee gezegd!Je mag niet te veel vragen aan collega’s. Als je nieuw bent en je krijgt een klant met een vraag waar je zelf geen antwoord op hebt ga je dat vragen, maar dat wordt hier niet gewaardeerd. Er is geen team verband. Geen leuke sfeer.. Feedback geven om er aan te kunnen werken wordt hier niet gedaan.
gezellige werkomgeving met leuke collega's. je hebt ook doorgroeimogelijkheden
Pluspunten
veel variatie
Minpunten
drukke dagen
Je moet er werken als je er niet van houd in drukte en hectiek te weken. Collega’s er aardig en leergierig Salaris heel weinig
Ik had een proeftijd van 7 maanden, maar na 6 maanden moest ik al stoppen omdat ik teveel had gewerkt voor iemand met een contract van 4 uren.Zo moest ik soms meer dan 20 uren per week werken door personeels tekort en geen BL die aanwezig was. Ik was niet de enige die moest stoppen, mijn collega had een contract van 8 uren en zij moest een paar weken voor mij stoppen. We zijn allebei geen Nederlanders en je merkt ook wel dat ze geen buitenlanders zoeken, maar alleen Nederlanders zoeken. Waarom we wel waren aangenomen, weet ik niet. Ik deed mijn werk goed en als ik werd gevraagd om eerder te werken of langer weigerde ik nooit ook deed ik alles wat mij gevraagd werd.Ik vond dat de sfeer ook niet fijn was tussen mij en mijn collega’s. Ook kreeg ik niet uitleg over dingen zoals graveren of gaatjes schieten en moest dus maar wat doen. want ze vonden het niet fijn als ik hun vragen zou stellen. Je merkt wel dat Lucardi uit is op winst, en ik vind dat je te weinig verdient voor wat je allemaal moet doen.
Pluspunten
Personeelskorting
Minpunten
-Hoge werkdruk, lage lonen, late uitbetaling en geen mogelijkheid om door te groeien
Leuke collega's, leuk werksfeer. Je bent altijd bezig met werkzaamheden en klanten. Heb hier veel mogen leren. Alleen verdien je hier helaas niet heel veel.
Pluspunten
Leuk werk.
Minpunten
Salaris.
Niks goeds te melden na lange tijd daar gewerkt te hebben. Kreeg de mogelijkheid om daar weg te kunnen, geen spijt van. Je wordt als een nummer behandeld en totaal geen waardering. Er wordt gewoon niet naar je geluisterd. De werkdruk is enorm hoog! Kun je daar mee omgaan, dan moet je daar gaan werken en anders niet doen. Personeel loopt ook op hun tenen, daarom is het niet ontspannen om daar te werken. En het is zwaar, je loopt en staat de hele dag. Voor het salaris wat je krijgt wordt er teveel van je verwacht. Met de logistiek manager valt ook gewoon niet te communiceren.
Pluspunten
Geen!
Minpunten
Geen fijne werkgever!
Je doet veel voor weinig, als 19 jarige verdien je €5. Je zit eerst een maand zonder loon, pas vanaf de tweede maand krijg je loon van de eerste. Ik werkte er pas 2 weken en kreeg al super veel verantwoordelijkheid voor niets extra’s. Ze beloven je veel maar uiteindelijk wordt je er uit gegooid. Ze zijn niet duidelijk in hun handleiding. Te hoge werk druk, teveel werkzaamheden en teveel verantwoordinf.
Pluspunten
Minpunten
Je moet 40 uur in de week werken om net 700 euro te verdienen als maandloon
Ik heb 4 maandjes gewerkt als verkoper/oproepkracht want vaste uren geven ze je niet (max 8) gemiddeld werkte ik daar maar 2 soms 3 dagen en met feestdagen 4 en 1x zelfs 5 dagen in de week maar vaak waren dit maar halve dagen. Het salaris daar met iemand van toen 27 jaar was om te huilen! €9,50 bruto per uur. Ik heb dan ook na 4 maanden ontslag genomen omdat ik anders in de schulden zou belanden. Op zich waren de collega's daar wel prettig om mee samen te werken alleen zat er voor mij veels te weinig uitdaging in.
Pluspunten
Gratis fruit
Minpunten
Slecht loon
Leuk team gehad daardoor er een langere tijd gewerkt als leidinggevende. Maar helaas ben je voor dit bedrijf echt maar een Nummer voor de regiomanager en hoger en ook wordt het heel slecht betaald de werkdruk is ook hoog en er moet steeds meer gedaan worden met steeds minder mensen. Er wordt niet naar je geluisterd van bovenaf alleen de €€€€ tellen de rest is bijzaak.... erg jammer... geen aanrader
Pluspunten
leuk team
Minpunten
teveel om op te noemen
Ik heb hele leuke collega’s en het werk was leuk, maar je word de 1ste maand zonder geldige reden niet uitbetaald. Je krijgt dus pas betaald voor de 1ste maand dat je daar werkt in de 2e maand en zo blijft dat doorgaan tot je ontslag neemt. Ik vind dat overigens niet netjes. Verder met als reactie van hoofdkantoor “het is niet ons probleem dat je een maand zonder geld komt te zitten”. En nog weinig ook ik als 20 jarige verdien daar net 6,85 dat is absurd!
Pluspunten
Leuke collega’s
Minpunten
Lage loon, geen profesionele houding van het hoofdkantoor, late uitbetaling
Werken bij Lucardi is echt een feestje. De collega's waar ik mee heb gewerkt waren ontzettend behulpzaam. Iedereen staat voor elkaar klaar. Ik heb een jaar gewerkt bij Lucardi en ik heb veel geleerd over klantgerichtheid en klantvriendelijkheid. Daarnaast heb ik ook veel geleerd over etaleren en presenteren. Bij Lucardi is het van belang dat je een echte teamplayer bent. Iedereen is van elkaar afhankelijk omdat je in een klein team werkt. Als er iemand uitvalt moet er iemand beschikbaar zijn die kan invallen. Ook is het belangrijk dat de filiaalmanager groei ziet bij haar medewerkers en dat er iets gedaan wordt met de feedback. Het is belangrijk dat de omzet gehaald wordt en er wordt als verkoopmedewerker van je verwacht dat je er alles aan zal doen om deze omzet te halen. Dit uit zich vooral in klanten aanspreken en bijverkoop. Lucardi is een erg leerzame omgeving wat betreft sales, etaleren en communicatie.
Pluspunten
Personeelskorting, leuke collega's, veelzijdig
Minpunten
lange werkdagen
Opzich een leuke branche en gezellige collega’s. Je merkt wel dat Lucardi uit is op winst. Er loopt veel personeel met een 0 uren contract. In de eerste instantie is dit 1 jaar en daarna verlengen ze nog 1 x met 11 maanden omdat ze je anders een vast contract moeten aanbieden, en zoals Wouter dan zei: dat gaat ons te veel geld kosten. De werkdruk is hoog en er wordt veel van je verwacht voor een honger loontje. Zo kreeg ik ongeveer €7,50 per uur Er zijn niet veel doorgroeimogelijkheden en er wordt niks van een training aangeboden in je inwerk periode, ze doen letterlijk maar wat. Zou veel beter kunnen. Als je het leuk vind om met sieraden te werken zou ik lekker bij Siebel of een andere juwelier solliciteren.
Minpunten
0 uren contract, hoge werkdruk, laag loon
super leuke collega's, super leuk werk en niet te veel stress want je je kan maar 1 persoon tegelijk helpen als het op sieraden gaat. jammer dat toen ik klaar was met mijn studie en ik meer uur wou draaien dat dit niet kon.
Pluspunten
leuke werksfeer leuke collega's en leuk werk
Minpunten
mogelijkheid kwa doorgroeien is er niet echt en meer uren ook niet
Ik heb een aantal dagen gewerkt bij Nijmegen dukenburg en de klanten zijn superleuk en het werk ook, maar de toen huidige bedrijfsleidster was iemand die geen rekening met anderen hield. Ze rookten op de werkplek en dat mag al lang niet meer vollgens mij?? Ik heb me van ellende ziek gemeld en werd toen overgeplaatst en na een aantal dagen werd me gezegd door de regiomanager dat ik niet geschikt was. Voor mij ook nooit geen lucardi. Ook al kreeg een topsalaris wat ook niet zo is.
Pluspunten
Minpunten
Geen rekening houden met anderen