LISTER
Lister is een organisatie die de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers stimuleert.
In de teams waar ik werk is de leidinggevende zeer toegankelijk en heerst er een open en prettige sfeer.

De werkdruk ligt soms hoog, maar de samenwerking met collega s is prettig. Inhoudelijk is het werk bij Lister afwisselend en uitdagend.
Pluspunten
Werksfeer en doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Soms hoge werkdruk
Lister is een prettige werkgever waarbij je veel mogelijkheden hebt op het gebied van cursussen en opleidingen. Bij Lister heb ik mij altijd welkom en gezien gevoeld. In de afgelopen vijf jaar heb ik verschillende kansen gekregen mij verder te ontwikkelen, dit vind ik erg positief aan Lister.
Daarbij heb ik gewerkt in een geweldig team met stuk voor stuk fijne mensen met verschillende ervaringsachtergronden. Ik zie Lister als een werkgever waarbij je de vrijheid krijgt om je eigen keuzes te maken en je werk samen met je team vorm te kunnen geven om zo de beste zorg voor de cliënten te kunnen leveren.
Mooie instelling met veel kennis op ASS gebieden e.a. Open mind cultuur met veel mogelijkheden voor eigen inbreng. 360 gr gesprekken. Werkervaringen worden gedeeld. Goed maandelijks teamoverleg. Veel mogelijkheden voor opleidingen. Zowel intern alsmede digitaal. Met name Rijnsche Maan Locatie is een sfeervolle locatie met fijne collega's en leiding.
Pluspunten
Open voor vraagstukken. Goed teamoverleg. Prima overdrachten naar avond/nacht bezetting.
Minpunten
ik weet geen minpunten te noemen.
Heb er 2 jaar gewerkt, alles ging altijd goed maar de laatste 2 maanden waren ze niet tevreden.

2 keer een contract en nu moet ik weg, de intentie om me in vast dienstverband te nemen is er dus nooit geweest.

Er zijn meerdere collega's die op die manier het contract niet is verlengd.

Ik krijg sterk het idee dat ze liever niet iemand vast willen hebben, want contracten worden gewoon niet verlengd, en een paar weken later komt er een nieuwe collega op de functie waarvan degene het contract niet is verlengd.

Ik was Client en medewerker, maar dat boeit ze niet.

Zeer teleurgesteld in deze ggz instelling.
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
Achterbaks managment
Vrijheid en zelfstandigheid zijn loze woorden!

Veel doen maar wat, er is totaal geen structuur binnen deze organisatie.

En juist dit is nodig, zeker voor de clienten!
Pluspunten
Collega's zijn wel aardig
Minpunten
........
Heb daar als begeleider tijdelijk gewerkt, er heerst een angstculttuur.

Clienten die als vrijwilliger worden ingezet doen werk die eigenlijk een betaalde kracht moet doen, ze brengen het onder het mom vanuit de kracht van uit je zelf.

Schande!

Toen ik er wat van zei dat ik het vreemd vond werd me dat niet in dank afgenomen.

En ondertussen bleven ze achter hun pc zitten om te chatten en schoenen uit te zoeken etc.....
Pluspunten
Minpunten
Teveel
Na ruim 10 jaar gewerkt te hebben voor lister moet me toch het een en ander van het hart.

Hoe kun je de waarden als uitgangspunt van begeleiding nemen als we als organisatie en werknemers onderling ook lang niet altijd het goede voorbeeld geven?

Het wordt wel gepredikt maar de praktijk wijst anders uit.

Hoe kan het dat cliënten die tot voor kort begeleiding hadden zie zwerven op straat?

De laatste jaren ging het helaas met de zorg binnen lister steeds minder, en de hoofdverantwoordelijke kiest het hazepad en stapt over naar de conncurent.

Zo is zorg toch niet bedoeld!
Pluspunten
Leuke collegas
Minpunten
Geen daadkracht binnen de organisatie
Geen prettige ervaring

Ik had een goede baan maar wilde graag bij Lister werken.

Toen ik begon mooie verhalen, maar nu werk ik voor 3 en inwerken was maar 1 week, en diegene ging gelijk na die week voor 3 maanden op vakantie.

De clienten die ik ondersteun kan ik niet de aandacht geven die horen bij deze personen.

Ondertussen zijn diverse contracten niet verlengd, en andere mensen krijg je niet zo makkelijk. Veel ziekte verzuim viel me ook op.

Ik hoop snel ergens anders aan de slag te gaan.
Pluspunten
Pluspunten: Dat ik me salaris kreeg.
Minpunten
Men is niet transperant in de communicatie
De medewerkers lopen aan een leintje en tonen geen enkel eigen initiatief !.
Aan patiënten / bewoners word pas aandacht geschonken als het bijna te laat is .

Ook is er sprake van vriendjes politiek , een enorme bekrompenheid en willekeur tov bewoners .

De meeste hangen een beetje rond en schrijven wat rapporten .

Kortom een eng zooitje ; ga hier NOOIT werken of wonen .Je komt er nooit meer weg!

H
Pluspunten
Minpunten
Te veel
Collega's onderling prima, personeelsbeleid niet goed.
Veel mensen vertrekken vrijwillig of contracten worden niet verlengd.

Doorgroeimogelijkheden zijn zeer beperkt.

Salaris is onder de maat.
Pluspunten
Geen werkdruk als je op kantoor werkt.
Minpunten
Werkdruk op de locaties is te hoog
Ik werd voor alles ingezet, en de functie was niet letterlijk duidelijk!
Heb veel zelf dingen bedacht waarmee ik mijn tijd kon vullen.

Ik heb vrij weinig geleerd mocht geen zorg achtergrond weten van de client.

het cultuur binnen Lister is door gestoken kaart!

er was helemaal niks moeilijk.

ikvond helemaal niks leuk
Pluspunten
Alles opnieuw reoganiseren
Minpunten
Alles.
Lister is een fijne werkgever om voor te werken. Veel ruimte voor opleiding/training en ontwikkeling.
Sinds januari ben ik werkzaam bij Lister als persoonlijk begeleider. Ik ben goed opgevangen in een zeer warm, open en gezellig team.
In het verleden heb ik eerder bij Lister gewerkt, wat toen nog SBWU heette. Toen merkte ik al dat er werd geïnvesteerd in medewerkers op het gebied van ontwikkeling, dat medewerkers en cliënten gezien worden als mens, als persoon en niet als nummertje. Tegenwoordig is dat uniek binnen bedrijven. En dat is waarom ik zo positief ben over Lister.

Daarnaast spreekt de herstelvisie mij aan. Met de visie in je achterhoofd aan de slag gaan met cliënten is voor mij een uitdaging.

Ik voel ruimte om aan te kunnen geven wat ik denk, voel en ervaar. Mijn locatiehoofd staat daar open voor en geeft me tips en adviezen.

Als laatste wil ik nog benoemen dat ik het prettig vind dat je je eigen gevoel mag volgen in situaties. Je word uitgenodigd om out of the box te denken en je eigen keuzes te maken, zolang je ze maar kunt verantwoorden. Dit geeft een voldaan gevoel, elke dag weer.
Pluspunten
ruimte voor ontwikkeling, groot cursusaanbod, open sfeer, herstelvisie
Minpunten
soms kan het op de locatie wat chaotisch zijn, aan de andere kant maakt dat het wel weer uitdagend
slecht bedrijf zeer slecht voor de medewerkers. denken voornamelijk aan zichzelf
Pluspunten
leuke collega s
Minpunten
zeer slecht betaald
Leer de veel over catering .en vergader zalen bij vullen post soteren schoon maak
Minpunten
fijne collega's. flexibel zijn wordt van je verwacht, maar mag je ook terug verwachten vanuit het bedrijf
Pluspunten
flexibiliteit
Minpunten
soms hoge werkdruk
Het betreft een organisatie in transitie. Een transitie van een AWBZ naar een WMO organisatie.
Via lister veel opleidingen mogen volgen en verder kunnen bekwamen in het vak. De clienten krijgen begeleiding die gericht is op hun hulpvraag.
Pluspunten
Client/ vraaggestuurde zorg
Leuk bedrijf, aangezien ik het van binnen en van buiten ken. Sociaal en ruimhartig, alleen vergoeding is laag.
Minpunten
Lage beloning
Bekijk meer reviews over LISTER