Lievegoed Reviews

GGZ instelling op antroposofische grondslag
Verpleegkundige GGZ (voormalige medewerker) –  Wageningen19 juni 2015
Kleine GGZ instelling met holistisch zorgaanbod gebaseerd op de principes van de antroposofie. Als verpleegkundige herken ik mij goed in de dagelijkse verzorging van de persoonlijke en sociale hygiëne die centraal staat in de behandeling. Ritme, sociaal leven en werken en een verhouding vinden tot je leefomgeving door zelf te leren de regie te nemen over zaken hebben menigeen geholpen in de thuisomgeving de draad weer op te durven pakken.

Collega's zijn betrokken.
Pluspunten
Zinvolle daginvulling
Minpunten
Grote groepen
Fijne werkplek met mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling
Woonbegeleider (voormalige medewerker) –  Driebergen, UT15 september 2014
Werken bij Lievegoed betekend werken in een prettige setting.
De antroposofische visie vind je goed terug op de werkvloer.
Je bent erg vrij in je werk indelen, maar kan altijd terugvallen op je collega's. Samen verder denken en plannen uitwerken. Er zijn voor je collega's.
Ook van de manager krijg je goede feedback en kijkt samen met je hoe je nieuwe uitdagingen kan vinden in het dagelijks werk, maar ook hoe je je persoonlijke leerdoelen aan kan pakken.
Pluspunten
ruimte voor de werknemen als persoon
Minpunten
Digitaal was nog niet alles op orde zoals een goed werkend rapportage systeem
enorme kloof tussen directie en werkvloer
locatiecoordinator (voormalige medewerker) –  Rotterdam, ZH3 februari 2014
Werken met de kinderen heel mooi , veel geleerd van de medewerkers , hoog niveau medewerkers, directie was verschrikkelijk stond niet open voor gesprek
Pluspunten
leerzaam, leuk contact met medewerkers
Minpunten
directie was gemeen en slecht
Mooie bosrijke entourage, sommige leuke collega's
Assistent groepsleider/verzorger (voormalige medewerker) –  Bilthoven22 november 2013
Door de onregelmatige werktijden was dit werk tamelijk goed uit te houden en werken met mensen is mij altijd goed aan het lijf geschreven.Door weggesaneerd te worden hield het ineens op: ik ben met meerdere collega's op straat gezet. Gelukkig heb ik met enkele collega's nog steeds leuk contact.
Taxiwerk, in alle vormen, is mijn andere werkzijde. Ook met mensen maar dan niet verzorgend, geen dikdoenerij maar gewoon klanten goede service verlenen en ze veilig van A naar B brengen. Goed werk, dus.
Locatie is ruim van opzet met allemaal laagbouw, veel licht inval en door onderliggende visie van de organisatie positieve kijk op levenszaken.
Zorgcoördinator Ambulante zorg Psychiatrie (voormalige medewerker) –  terrein Berg en Bos te Bilthoven24 juni 2012
Bij aankomst compu opstarten, mail doorlezen, waarna bezoek aan receptie voor laatste berichten. Voorbereiden van de dagopening voor ontvangst van de dagbehandelgroep, qua inhoud en structuur. Later op de ochtend aanwezig als co-therapeut in het groepsgesprek. Voor -, in pauzes van het dagprogramma en erna afspraken voor voortgangsgesprekken met cliënten onderhouden en plannen. Na middagpauze, voorzitten 3 mnd. evaluatiegesprek met cliënt multidisciplinair en overdracht ochtend naar middagprogramma. Verslaglegging doen, evaluaties en behandelplannen uitwerken en voorbewerken, rondsturen. Dagsluiting met lopende zaken/ opdrachten voorbereiden. Korte nabespreking dag met teamleden. Coördinatie intern- en externe contacten verzorgen. Zowel digitale- als papieren statussen ontwikkelen en update houden.

Ik leerde doelgericht, efficiënt en doortastend te werken:
- In kortdurende gesprekken het contact met collegae-teamleden en met cliënten hun voortgangstrajecten te bespreken,
- Verslaglegging, evaluaties kort beschrijven,
- Contacten en netwerken adequaat aan te spreken.

Wekelijks onderhield ik contact met de teammanager over het reilen en zeilen in het team en over zaken die organisatiebreed ingezet moesten gaan worden.

Mijn team bestond uit prima collegae (30 mensen) van uiteenlopende disciplines (psychiater, som.arts, psychotherapeuten/klin. psychologen, muziek-, beeldend-, en bewegingstherapeuten waarmee een goede samenwerking was.

Het moelijkste van de baan was het laatste half jaar het doordragen van alle werkzaamheden wetende dat de afdeling afgebouwd ging worden. Daardoor
  meer... een zorgvuldige afbouw met cliënten en team en een goed vervolgtraject voor de cliënten in overleg met hen te vinden.

Het leukste van het werk was de sterke afwisseling in het werk als coördinator, co-therapeutschap, coach en netwerker in een groot samenwerkingsverband van disciplines, zowel wat de interne- als externe contacten betrof.
Pluspunten
in pauzes wandelen in prachtige lommerrijke omgeving.
Minpunten
geen verdere ontwikkeling dagbehandeling psychiatrie mogelijk, daardoor boventallig geworden.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Lievegoed. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Lievegoed gesorteerd op locatie