Lidl Reviews

401 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 4.059 reviews
Nice and fun workplace
Winkelmedewerker (voormalige medewerker) –  Gemeente Rotterdam24 april 2019
Good training into the job, so you can work independently after some time. Lunch money if you work more than 6 hours. Good management, half of them at least. Nice coworkers.
Pluspunten
Lunch card
Minpunten
Low pay
Productief & Stress
Assistent Supermarkt Manager (huidige medewerker) –  Rotterdam21 april 2019
Op een werkdag bij Lidl ben je zeer productief bezig. Wellicht te productief. De werkdruk is veel te hoog. Dit vindt de meerderheid van mijn collega's. Dit wordt bevestigd door het rapport dat de FNV heeft aangeleverd bij het management van Lidl omtrent werkdruk.
Pluspunten
Etensgeld
Minpunten
Veel te hoge werkdruk
Gezellige collega’s
Winkelmedewerker (huidige medewerker) –  Best26 maart 2019
Het is gezellig bij de lidl ook door de collega’s daar
Pluspunten
Lekker eten
Minpunten
Sommige klanten zijn wel eens lastig
leuke werksfeer
Plaatsvervangend bedrijfsleider (huidige medewerker) –  Beuningen13 maart 2019
op de werkvloer hangt er een leuke sfeer wat ook belangrijk is om je mensen optimaal te kunnen laten presteren en wat voor de klant ook belangrijk is. De werkdruk is redelijk hoog, maar met z'n alle kom je er wel.
Pluspunten
goed betaald
Minpunten
redelijk hoge werkdruk
Leuke en productieve werksfeer
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Nieuw-Amsterdam7 maart 2019
Fijn hier te werken, niet heel veel uren maar wel erg gezellig en de dag is dan ook zo voorbij.
Alleen bruinwerkers worden beloond
Management (voormalige medewerker) –  Almelo27 februari 2019
Wanneer je je eigen mening geeft wordt je belet in je doorgroeimogelijkheden
Pluspunten
Redelijk salaris
Minpunten
Werkdruk
Gezellig en afwisselend
All-round medewerker (voormalige medewerker) –  Hoofddorp25 februari 2019
De sfeer is erg leuk om in te werken gezien het niet onderhevig is aan vele stricte regels en procedures.
Leuk bedrijf met doorgroeimogelijkheden
Assistent supermarktmanager (huidige medewerker) –  Zutphen19 februari 2019
Een bedrijf waar je hard moet werken, maar daar ook veel voor terug krijgt.
Pluspunten
Vrijheid voor eigen ideeen, Prive/werk goed
Minpunten
Hoge werkdruk
Klantenservice
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam18 februari 2019
Bij LIDL werken is fijn voor een start in de klantenservice branche. Het bedrijf is opkomend waardoor de systemen nog achterstallig zijn en er veel onduidelijkheden zijn
Pluspunten
Centraal gelegen
Minpunten
Systemen zijn niet van 2019
Top!
Hulpkracht (voormalige medewerker) –  Leeuwarden12 februari 2019
Ik heb twee jaar voor dit bedrijf gewerkt en wat een verademing. Het was er flexibel, geen lastig werk, goede verdiensten en fijne collega's.
gezellige werkplek met leuke collega's
All-round medewerker (voormalige medewerker) –  Emmen11 februari 2019
leuke werkgever die zich ook inzet voor zijn eigen werknemers
leerzame en gezellige werkomgeving, heb er echt met liefde gewerkt ik baal ervan dat mijn werktijd erop zit door geen vastcontract door teveel uren
Hulpkracht (voormalige medewerker) –  Enschede3 februari 2019
het was een geweldige baan ik had al enkele ervaring in de supermarktbranche, ik begon als iedereen met de makkelijke maar ook essentiele dingen, omdat ik in de zomerperiode veel werkte kon ik in korte tijd veel leren waardoor ik vers verantwoordelijke mocht worden ik hoefde maar iets te vragen om te leren en ik mog t leren ik groeide snel binnen lidl wat prettig is. al snel mocht ik dingen doen die normaal alleen de vaste medewerkers mochten en de vertrouwde part timers, de tijden van het werk zijn prettig het zijn 3 shifts op een dag die gecombineerd kunnen worden voor langere dagen. iedereen is welkom bij lidl zeiden ze en het is ook zo het moeilijke van de baan is de vele dingen waar je rekening mee moet of kan houden je moet dingen uit jezelf doen. het leuke hiervan je kreeg verantwoordelijkheid het is niet altijd hetzelfde verhaal(bijv alleen maar vullen) het meest leuke was de stemming tijdens werktijd er werdt gelachen af en toe een beetje geauwehoerd maar het bleef serieus. het was eigenlijk gewoon een geweldige beginnersbaan en jammer dat ik weg moet.
Pluspunten
lunchgeld, alleen bij half uur pauze en werken tot na 19:00
Minpunten
er zijn saaie klusjes
Gezellige collega's, prima uurloon, slecht management.
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Lelystad8 januari 2019
Ik werk bij een Lidl met veel leuke collega's en die zorgen ervoor dat het nog een beetje leuk is om er te werken. Hiervoor was het management wel prima en de sfeer op werk ook, maar nu hebben we nieuw management en is de sfeer op de werkvloer en onder het personeel naar en ongezellig. Bedrijfscultuur bij Lidl is hard. Management stuurt mensen heel slecht aan, hardwerkende mensen lijden daar echt onder. Ook moet je heel goed je loonbrieven en uren in de gaten houden, voor je het weet staat er zo een week aan vakantie dagen in terwijl je die niet eens hebt opgenomen.
Pluspunten
Prima uurloon, leuke collega's, veel zelfstandigheid.
Minpunten
Slecht management, hard en zwaar werk
veel belovend en vervolgens niks waar van
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Lochem6 januari 2019
hard moeten werken en zeggen dat je hogerop kan komen en vervolgens word je eruit gegooid omdat je een vast contract moet hebben.
Enige voldoende is het loon, de rest is verschrikkelijk
Allround medewerker (huidige medewerker) –  Nederland5 januari 2019
Al meer dan vier jaar ben ik werkzaam bij dit bedrijf, maar met de tijd wordt het alleen maar slechter. Mocht je de keuze hebben om hier te komen werken, of ergens anders te gaan werken dan zou je er veel beter aandoen om ergens anders te gaan werken. Het enige positieve aan het bedrijf is dat het redelijk goed betaald als je al wat langer in dienst bent.

Maar als je voor lange werkdagen (6-16, 13-22), fysiek zware belasting (en voornamelijk je rug), altijd afgezeken worden, nooit wat goed kunnen doen, constant uren moeten besparen waardoor er extreem hoge werkdruk ontstaat.

Wat betreft werkdruk is ook nog een behoorlijk gedeelte bij dit bedrijf. Lidl heeft onrealistische normen die gehaald moeten worden binnen een bepaalde tijd. Alles is netjes uitgestippeld en men weet precies hoe lang alles moet kosten. Maar de realiteit is compleet anders; medewerkers treffen geen perfecte winkel aan waarin ze kunnen vullen, krijgen regelmatig vragen van klanten, moeten regelmatig naast hun taken kassa zitten om vervolgens te horen te krijgen dat je te langzaam werkt. Er worden heel veel dubbele taken opgegeven, waardoor niemand eigenlijk zijn eigen taak goed kan afmaken. En mocht het eens een keer voorkomen dat je met een goed team staat én het is eens wat rustiger. Dan worden er mensen naar huis gestuurd, want op een normaal werktempo werken is niet aan de orde bij Lidl. Het moet altijd extreem snel zijn, en zelfs dan kan je die normen nog niet eens behalen.

Daarnaast is de werk-privé balans echt niet aanwezig bij Lidl. Je wordt regelmatig (minstens 1x per week) opgebeld op
  meer... je eerder kan komen beginnen met werken of dat je op een bepaalde dag kan komen werken. Men heeft weinig respect dat je ook nog een privéleven naast je werk hebt.

Voor de rest wordt alles uitgevoerd volgens het boekje; de richtlijnen die zijn opgesteld vanuit het hoofdkantoor. Je moet het maar opvolgen, eigen inbreng? Vergeet het maar. Het werk is brein dodend, je hoeft nergens echt bij na te denken. Wat voor sommige mensen wellicht een pluspunt is.

Voor mij de enige redenen waarom ik er langer ben gebleven, is omdat het redelijk goed verdiende en ik redelijk goed overweg kon met mijn collega's en leidinggevenden. Zowel collega's als leidinggevenden waren prima mee te overleggen. Het is voornamelijk dat er onrealistische normen worden opgelegd vanuit het hoger management (boven filiaalmanager), waardoor er enorm veel druk op het winkelpersoneel komt te liggen.

Al met al, ik vind het een slechte werkgever. Zeer Duitse hiërarchie waarbij alles draait om het behalen van onrealistische normen.
Pluspunten
Positieve veranderingen zoals nieuwe kassa's, oortjes, geld voor avondeten
Minpunten
Extreme werkdruk, lange dagen, slechte privé-werk balans, altijd uren moeten besparen
werken in de retail
Winkelmedewerker (voormalige medewerker) –  Doetinchem2 januari 2019
het werken voor een supermarkt keten zoals deze is leuk maar ook heel zwaar want je moet allerlei afdelingen in de gaten houden.
Pluspunten
korting op boodschappen en reiskosten
Minpunten
eentonig werk en veel werk
werkgevers zijn onvriendelijk tegen werknemers
Winkelmedewerker (huidige medewerker) –  Apeldoorn19 december 2018
het is mijn vaste baan maar laatste jaren zijn ze zo onvriendelijk en hard tegen vastekrachten ik ben het zat dat ik als hond wordt behandeld.
ze plannen uren te kort en halen van mijn vakantie uren af zonder mijn toestemming. ik dien een dag vrij voor mijn afspraak en zeggen dat ze er niks van weten je moet het zelf oplossen terwijl dat op de agenda staat, gewoon mond dicht en kantoor uit!
vakken vullen is echt heel zwaar voor een vrouw tillen met colli's, eind van de dag voel ik mijn rug niet
Pluspunten
salaris is goed
Minpunten
moet minstens 9 uur per dag aan het werk terwijl dat wettelijk niet mag
Leuke bijbaan met leuke team en goede arbeidsvoorwaarden
Supermarktmedewerker (huidige medewerker) –  Hilversum17 december 2018
Bij de Lidl is het elke dag anders. Ik heb hier geleerd hoe je moet vakken vullen en kassa draaien. Maar daarnaast heb ik hier ook mijn competenties verder weten te ontwikkelen, zoals verantwoordelijkheidsgevoel en samenwerking. Ik werk samen in een leuk team met een gezellige bedrijf sfeer.
Pluspunten
Management, Bedrijfscultuuur & arbeidsvoorwaarden zijn top!
Minpunten
Werk en prive balans kan wel beter.
Bijbaantje
Allround medewerker (huidige medewerker) –  Westervoort17 december 2018
Fysiek intensief werk,.Mentaal uitputtend. Lange dagen. Weinig tot geen doorgroei mogelijkheden voor niet management personeel. Als no nonsense 'doe wat je gezegd wordt' baan zonder verdere verantwoordelijkheden is het prima. Maar als je net even wat meer wilt, is dit geen geschikte functie.
Pluspunten
redelijk salaris
Minpunten
Geen doorgroei mogelijkheden buiten management
Zeer hierarchisch bedrijf
Trainee Rayonmanager (voormalige medewerker) –  Weert, NL29 november 2018
Een zeer Duits, hierarchisch ingesteld bedrijf waar je eigenlijk nooit voldoende uren maakt (60 is niks). Alles draait om efficiency en het winkelbeeld bij audits, m.n. uit Duitsland. Je moet wat slaafs zijn om hier te kunnen werken.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Lidl. Onze community staat klaar om te antwoorden.