Bekijk alle 6.058 reviews
Allround medewerker
Het is hard werken bij de lidl omdat je alles doet in de winkel, daarom kan het afwisselend zijn. Collega’s maken het werk wel
Leuke baan voor iemand die van aanpakken houd
Voor deze baan moet je van aanpakken houden. Als je dit leuk vind dan heb je echt afwisselend werk maar je moet zelf wel aangeven af je meer wilt leren in de winkel bv de BO
Het moet je ding zijn...
Lastige organisatie. MT is veel met zichzelf bezig met het geen wat op dat moment prioriteit heeft. Eigen inbreng of ideeën bijna niet mogelijk. En wordt ook weinig tot geen gebruik gemaakt van het specialisme/talenten van de medewerkers. Qua doorgroeimogelijkheden, moet je geluk hebben, heerst wel een vriendjes politiek. Directe collega’s wel prettig en gezellig. Automatisering loopt achter. Thuiswerken niet voor iedereen mogelijk. Loon is goed. Secundaire arbeidsvoorwaarden matig.
Je moet het treffen
Voldoet helaas niet aan m'n verwachtingen, en wat ik mijzelf in de toekomst zie blijven doen.
Orderpicker DC
Zelf ervaar ik het werken bij Lidl als orderpicker als positief.
Ik heb fijne collega's van verschillende afkomst en leeftijden. Tot nu gaat de communicatie tussen mij en de leidinggevende over bijv. Werktijden en vakantie enz... ook goed wat erg fijn is.

Het DC waar ik werk heeft ook een fijne kantine waar je voor een betaalbare prijs gezond kunt eten.
Ik heb niet mogen werken
Ik heb hier gewerkt voor twee en een halve maand en mog hier maar vier keer komen werken. Heb ik natuurlijk vrij weinig aan gehad.
Ga hier niet werken!
Bespaar jezelf een hoop stress, en ga hier niet werken.

Het bedrijf bestaat uit vriendjespolitiek, mag hogerhand jou, dan heb je geluk, zien ze een hoop door de vingers en kom je misschien nog ergens. Mogen ze jou niet, heb je pech, staan ze elke dag op de stoep om je winkel te controleren, is niks goed en stroom je niet door. Integendeel, dan zal je altijd de moeilijke filialen krijgen, of minimaal 45 min van huis worden geplaatst. Als ze van je af willen, pesten ze je gewoon weg.

Door de controles en constante werkdruk (voor alle lagen) onstaat er een gigantische angstcultuur. Als er tijdens een controle eens iets niet goed is kan je je waarschijnlijk gaan melden op hoofdkantoor met een plan van aanpak.

De contstante werkdruk wordt vanuit hogerhand gecreëerd, de doelstellingen worden elk jaar aangescherpt, je moet steeds meer werk verzetten met minder man, pauzes worden hierdoor niet genomen, mensen klokken uit en werken door vanwege de angscultuur en thuis ga je door met werk aangezien je op werk daar geen tijd en ruimte voor hebt.

Het loon is goed, maar weegt niet op tegen de constante werkdruk, vriendjespolitiek, angscultuur, werk-privébalans en fysieke belasting.

(En het loon wordt ook steeds minder vanwege steeds meer toeslagen die verdwijnen)

Nogmaals; GA HIER NIET WERKEN! Van hulpkracht tot supermarktmanager wordt je gewoon als niks behandeld.
Pluspunten
Loon
Minpunten
Vriendjespolitiek, angstcultuur, constante fysieke en mentale werkdruk
ongezellige sfeer
sollicitatiegesprek liep vloeiend en kreeg een positief gevoel over het bedrijf. na een paar maanden hier hebben gewerkt was ik er klaar mee. hele nare sfeer. werd alleen maar achter de kassa gezet terwijl er bij de functie stond dat je van alles in de winkel doet. dit ook aangegeven bij leidinggevende maar werd niet naar geluisterd. collega´s helpen je met moeite. kortom geen leuke ervaring.
Stressvolle, maar gezellige werksfeer
Er zijn vaak stressvolle dagen in de functie van (assistent) supermarktmanager, maar met vaak een gezellige werksfeer.

De collega's om je heen weten wat er gaande is en weten vaak wat er verwacht wordt. Maar het is en blijft stressen, bijna elke dag. Er moet veel gedaan worden binnen een bepaalde marge, als deze niet gehaald wordt dan krijg je dat te horen. Tijd is geld. Om de kosten laag te houden kan er vaak maar weinig uren ingezet worden, maar hetzelfde werk dient gedaan te worden.

Echter, er is altijd wel een gezellige werksfeer waardoor zulke dagen toch nog uit te houden zijn.
Goede doorgroei mogelijkheden, goede secundaire arbeidsvoorwaarden
Ik vond prettig werken bij Lidl, het winkelconcept zit goed in elkaar, je krijgt er in vergelijking met andere supermarkten een redelijk hoog salaris. Het is wel hard werken en mijn tijd als filiaalmanager in opleiding en als assistent filiaalmanager, was het wel behoorlijk stressvol door de hoge werkdruk, maar al met al wel prettig om er te werken als je van aanpakken houdt.
Gezellige collega's, veelzijdig werk.
Professionele werkplek, Soms hoge werkdruk ( was in mijn tijd ook mede door personeel tekort) Uitbetalingen standaard uren en overuren altijd op tijd. nette werkomgeving.
Druk maar veel afwisseling
Bij de Lidl kan je met een beetje inzet niet al te moeilijk doorgroeien. ook mag je vaak wisselen van functie en zit je niet vast aan 1 ding. alleen is het niet altijd even goed geregeld en erg chaotisch op momenten.
Slechte werkgever
Vriendjespolitiek, ze kijken niet naar je talenten of wat je zou kunnen.
Als de hogerr functies je mogen ben je binnen.
Werken bij de Lidl
Lidl in Noord-Holland. Een goede management. Leuke collega's. Je krijgt eens goed betaald voor een student. Werk wat je doet is veelzijdig.

Veel begrip bij de managers als je laat zien dat je hard kan werken (dat ook werkelijk doet), zo zijn er veel mogelijkheden betreft werk, rooster etc.

Communicatie binnen team is fijn. Werkrooster worden tijdig doorgegeven zodat er geen miscommunicatie ontstaan.

Je kan veel uren maken in verhouding met andere supermarkten.

Als je middag/avond diensten draait krijg je etensgeldvergoeding. Dit spaar je op en kan je uitgeven wanneer je aan het werk bent.

Tofste aan de Lidl. Uren die je mag maken.
Slecht geregeld
Hoge werkdruk, weinig medewerkers op de werkvloer. Filiaalmanagers die tegen je schreeuwen, terwijl ze zelf ook achter de feiten aanlopen. Het vaste team roddelt alles aan elkaar. De hulpkrachten moeten alles oplossen en worden nooit bedankt. Filiaalmanager leunen lekker achterover en doen weinig
Slecht georganiseerd
Werkdagen tot 23:30 doordeweeks, niet normaal. Er wordt niet eens gevraagd of we langer wilden blijven, nee dit moest! Verder wordt er onaardig gedaan door andere werknemers die denken dat ze de baas zijn en kan de leiding ook wel aardiger worden. Als het druk is is dat prima alleen kan er best op een normale manier iets gevraagd worden, dit gebeurt niet. Verder wordt er ook geen rekening gehouden met beschikbaarheid, meerdere keren aangegeven dat ik op bepaalde dag niet om een bepaald tijdstip kon werken en toch meerdere keren worden ingepland. Snel ontslag genomen.
Hard werken goede beloning
Lidl is hard werken, je krijgt er ook goed salaris voor en eventueel een auto van de zaak.
zwaar werk, qua medewerkers wel gezellig
Leuk team, maar wordt maar wordt met 2 maten gemeten.
Wordt niet altijd naar jou ideeen geluisterd,

Het is best wel zwaar werk
Vakkenvuller
Ik was vakkenvuller bij lidl en het was wel leuk werk maar ja was een hoop gedoe en gezeur en de medewerkers waren wel leuk en aardig ze wouden altijd wel praten en je had altijd wel plezier tijdens het werk
Niet waard
Vertrouw me : geld is het niet waard. Er wordt niet naar je geluisterd, je zit soms 8 uur achter de kassa, management reageert snauwig op afmeldingen (filiaal Chaam). Het maand loon in redelijk omdat je je kapot werkt voor een klein uurloontje.
Sfeervol
Fijn om te werken, weinig doorgroeimogelijkheden..
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Lidl. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,9