Lidl Reviews

395 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 4.424 reviews
Klantenservice
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam18 februari 2019
Bij LIDL werken is fijn voor een start in de klantenservice branche. Het bedrijf is opkomend waardoor de systemen nog achterstallig zijn en er veel onduidelijkheden zijn
Pluspunten
Centraal gelegen
Minpunten
Systemen zijn niet van 2019
Top!
Hulpkracht (voormalige medewerker) –  Leeuwarden12 februari 2019
Ik heb twee jaar voor dit bedrijf gewerkt en wat een verademing. Het was er flexibel, geen lastig werk, goede verdiensten en fijne collega's.
gezellige werkplek met leuke collega's
All-round medewerker (voormalige medewerker) –  Emmen11 februari 2019
leuke werkgever die zich ook inzet voor zijn eigen werknemers
leerzame en gezellige werkomgeving, heb er echt met liefde gewerkt ik baal ervan dat mijn werktijd erop zit door geen vastcontract door teveel uren
Hulpkracht (voormalige medewerker) –  Enschede3 februari 2019
het was een geweldige baan ik had al enkele ervaring in de supermarktbranche, ik begon als iedereen met de makkelijke maar ook essentiele dingen, omdat ik in de zomerperiode veel werkte kon ik in korte tijd veel leren waardoor ik vers verantwoordelijke mocht worden ik hoefde maar iets te vragen om te leren en ik mog t leren ik groeide snel binnen lidl wat prettig is. al snel mocht ik dingen doen die normaal alleen de vaste medewerkers mochten en de vertrouwde part timers, de tijden van het werk zijn prettig het zijn 3 shifts op een dag die gecombineerd kunnen worden voor langere dagen. iedereen is welkom bij lidl zeiden ze en het is ook zo het moeilijke van de baan is de vele dingen waar je rekening mee moet of kan houden je moet dingen uit jezelf doen. het leuke hiervan je kreeg verantwoordelijkheid het is niet altijd hetzelfde verhaal(bijv alleen maar vullen) het meest leuke was de stemming tijdens werktijd er werdt gelachen af en toe een beetje geauwehoerd maar het bleef serieus. het was eigenlijk gewoon een geweldige beginnersbaan en jammer dat ik weg moet.
Pluspunten
lunchgeld, alleen bij half uur pauze en werken tot na 19:00
Minpunten
er zijn saaie klusjes
Gezellige collega's, prima uurloon, slecht management.
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Lelystad8 januari 2019
Ik werk bij een Lidl met veel leuke collega's en die zorgen ervoor dat het nog een beetje leuk is om er te werken. Hiervoor was het management wel prima en de sfeer op werk ook, maar nu hebben we nieuw management en is de sfeer op de werkvloer en onder het personeel naar en ongezellig. Bedrijfscultuur bij Lidl is hard. Management stuurt mensen heel slecht aan, hardwerkende mensen lijden daar echt onder. Ook moet je heel goed je loonbrieven en uren in de gaten houden, voor je het weet staat er zo een week aan vakantie dagen in terwijl je die niet eens hebt opgenomen.
Pluspunten
Prima uurloon, leuke collega's, veel zelfstandigheid.
Minpunten
Slecht management, hard en zwaar werk
veel belovend en vervolgens niks waar van
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Lochem6 januari 2019
hard moeten werken en zeggen dat je hogerop kan komen en vervolgens word je eruit gegooid omdat je een vast contract moet hebben.
Enige voldoende is het loon, de rest is verschrikkelijk
Allround medewerker (huidige medewerker) –  Nederland5 januari 2019
Al meer dan vier jaar ben ik werkzaam bij dit bedrijf, maar met de tijd wordt het alleen maar slechter. Mocht je de keuze hebben om hier te komen werken, of ergens anders te gaan werken dan zou je er veel beter aandoen om ergens anders te gaan werken. Het enige positieve aan het bedrijf is dat het redelijk goed betaald als je al wat langer in dienst bent.

Maar als je voor lange werkdagen (6-16, 13-22), fysiek zware belasting (en voornamelijk je rug), altijd afgezeken worden, nooit wat goed kunnen doen, constant uren moeten besparen waardoor er extreem hoge werkdruk ontstaat.

Wat betreft werkdruk is ook nog een behoorlijk gedeelte bij dit bedrijf. Lidl heeft onrealistische normen die gehaald moeten worden binnen een bepaalde tijd. Alles is netjes uitgestippeld en men weet precies hoe lang alles moet kosten. Maar de realiteit is compleet anders; medewerkers treffen geen perfecte winkel aan waarin ze kunnen vullen, krijgen regelmatig vragen van klanten, moeten regelmatig naast hun taken kassa zitten om vervolgens te horen te krijgen dat je te langzaam werkt. Er worden heel veel dubbele taken opgegeven, waardoor niemand eigenlijk zijn eigen taak goed kan afmaken. En mocht het eens een keer voorkomen dat je met een goed team staat én het is eens wat rustiger. Dan worden er mensen naar huis gestuurd, want op een normaal werktempo werken is niet aan de orde bij Lidl. Het moet altijd extreem snel zijn, en zelfs dan kan je die normen nog niet eens behalen.

Daarnaast is de werk-privé balans echt niet aanwezig bij Lidl. Je wordt regelmatig (minstens 1x per week) opgebeld op
  meer... je eerder kan komen beginnen met werken of dat je op een bepaalde dag kan komen werken. Men heeft weinig respect dat je ook nog een privéleven naast je werk hebt.

Voor de rest wordt alles uitgevoerd volgens het boekje; de richtlijnen die zijn opgesteld vanuit het hoofdkantoor. Je moet het maar opvolgen, eigen inbreng? Vergeet het maar. Het werk is brein dodend, je hoeft nergens echt bij na te denken. Wat voor sommige mensen wellicht een pluspunt is.

Voor mij de enige redenen waarom ik er langer ben gebleven, is omdat het redelijk goed verdiende en ik redelijk goed overweg kon met mijn collega's en leidinggevenden. Zowel collega's als leidinggevenden waren prima mee te overleggen. Het is voornamelijk dat er onrealistische normen worden opgelegd vanuit het hoger management (boven filiaalmanager), waardoor er enorm veel druk op het winkelpersoneel komt te liggen.

Al met al, ik vind het een slechte werkgever. Zeer Duitse hiërarchie waarbij alles draait om het behalen van onrealistische normen.
Pluspunten
Positieve veranderingen zoals nieuwe kassa's, oortjes, geld voor avondeten
Minpunten
Extreme werkdruk, lange dagen, slechte privé-werk balans, altijd uren moeten besparen
werken in de retail
Winkelmedewerker (voormalige medewerker) –  Doetinchem2 januari 2019
het werken voor een supermarkt keten zoals deze is leuk maar ook heel zwaar want je moet allerlei afdelingen in de gaten houden.
Pluspunten
korting op boodschappen en reiskosten
Minpunten
eentonig werk en veel werk
werkgevers zijn onvriendelijk tegen werknemers
Winkelmedewerker (huidige medewerker) –  Apeldoorn19 december 2018
het is mijn vaste baan maar laatste jaren zijn ze zo onvriendelijk en hard tegen vastekrachten ik ben het zat dat ik als hond wordt behandeld.
ze plannen uren te kort en halen van mijn vakantie uren af zonder mijn toestemming. ik dien een dag vrij voor mijn afspraak en zeggen dat ze er niks van weten je moet het zelf oplossen terwijl dat op de agenda staat, gewoon mond dicht en kantoor uit!
vakken vullen is echt heel zwaar voor een vrouw tillen met colli's, eind van de dag voel ik mijn rug niet
Pluspunten
salaris is goed
Minpunten
moet minstens 9 uur per dag aan het werk terwijl dat wettelijk niet mag
Leuke bijbaan met leuke team en goede arbeidsvoorwaarden
Supermarktmedewerker (huidige medewerker) –  Hilversum17 december 2018
Bij de Lidl is het elke dag anders. Ik heb hier geleerd hoe je moet vakken vullen en kassa draaien. Maar daarnaast heb ik hier ook mijn competenties verder weten te ontwikkelen, zoals verantwoordelijkheidsgevoel en samenwerking. Ik werk samen in een leuk team met een gezellige bedrijf sfeer.
Pluspunten
Management, Bedrijfscultuuur & arbeidsvoorwaarden zijn top!
Minpunten
Werk en prive balans kan wel beter.
Bijbaantje
Allround medewerker (huidige medewerker) –  Westervoort17 december 2018
Fysiek intensief werk,.Mentaal uitputtend. Lange dagen. Weinig tot geen doorgroei mogelijkheden voor niet management personeel. Als no nonsense 'doe wat je gezegd wordt' baan zonder verdere verantwoordelijkheden is het prima. Maar als je net even wat meer wilt, is dit geen geschikte functie.
Pluspunten
redelijk salaris
Minpunten
Geen doorgroei mogelijkheden buiten management
Zeer hierarchisch bedrijf
Trainee Rayonmanager (voormalige medewerker) –  Weert, NL29 november 2018
Een zeer Duits, hierarchisch ingesteld bedrijf waar je eigenlijk nooit voldoende uren maakt (60 is niks). Alles draait om efficiency en het winkelbeeld bij audits, m.n. uit Duitsland. Je moet wat slaafs zijn om hier te kunnen werken.
Weinig interesse in het individu
Filiaal Manager (voormalige medewerker) –  .13 november 2018
Goed betalende werkgever die eist dat de medewerkers ten alle tijde beschikbaar zijn voor de organisatie zonder oog voor het priveleven.
Minpunten
Lange werkdagen
afwisselend werk met veel voldoening
supermarktmanager van 2010 (huidige medewerker) –  Den Bosch9 november 2018
Werken in een dynamisch bedrijf waar je elke dag kan excelleren. Waar je je kan ontplooien en doorgroeien. En werken voor een bedrijf wat je trotst maakt op de uitstraling van het bedrijf.
Pluspunten
dynamisch bedrijf
vond het niks
Inpakker handmatig (voormalige medewerker) –  heerenveen1 november 2018
werd geen rekening gehouden met bepaalde zaken en daardoor was de werk omgeving ook niks
fijn om te werken maar niet genoeg uuren
Vulploegmedewerker (voormalige medewerker) –  Enschede26 oktober 2018
Het is een fijne plek om te werken
Maar ik word naar mijn mening er niet genoeg ingedeeld
Ik wil graag meer werken vandaar ik op zoek ben naar wat anders
Pluspunten
leuk werk
Minpunten
niet genoeg werk
Ik heb het heel leuk... gehad
Medewerker (huidige medewerker) –  Hoorn22 oktober 2018
Ik heb het 2 jaar lang erg naar mijn zin gehad maar sinds een half jaar heb ik het totaal niet meer naar mijn zin. Dit komt omdat de filiaalmanager zich niet meer zo bekommerd om zijn personeel en hun de dupe laat zijn van het personeelstekort.
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
slechte manager
Geen aanrader
Magazijnmedewerker (huidige medewerker) –  Tiel22 oktober 2018
Nog steeds een bedrijf met een duidelijke hierarchie, dit moet je liggen..werksfeer is niet best en de werkdruk blijft hoog..doorgroeien is vrijwel onmogenlijk, opleidingen zijn er alleen voor het managment..
Pluspunten
Salaris is redelijk en altijd op tijd gestort
Minpunten
Veel, oa reiskosten vergoeding
een dag van de Lidl
Medewerker (huidige medewerker) –  Emmeloord22 oktober 2018
Fysiek zwaar maar wel gezellig. sommige diensten zijn wel weer heel vervelend zoals, de 6 tot 3 dienst.
Pluspunten
Gezelligheid
Minpunten
betere begeleiding
gezellige groep jonge menen bij elkaar
Hulpkracht (voormalige medewerker) –  Veendam18 oktober 2018
Lidl supermarkt groep,

Super begin voor een ieder die een bijbaantje zoekt naast zijn schoolopleiding!
Pluspunten
super werktijden
Minpunten
zijn er niet

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Lidl. Onze community staat klaar om te antwoorden.