Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC)

Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) Reviews

Er is veel kennis & kunde aanwezig in dit UMC.Wel heerst er soms wat rivaliteit tussen afdelingen.Ook heeft de ene afdeling veel meer te maken met echte hiërarchie dan andere.Veel 'ons kent ons' onder zowel medewerkers als patiënten, ondanks groot ziekenhuis.Velen komen uit Leiden, Katwijk etc Ik als Noord Hollandse voelde mij soms niet helemaal thuis tussen de 'Leidse rrrrrrr' of het Katwijkse accent.Mooi ziekenhuis, veel geleerd!
Pluspunten
Kennis, kunde en een open sfeer
Minpunten
Ons kent ons, rivaliteit
Informeel team, met genoeg facetten om te ontwikkelen. Hulp is er altijd, zolang je er maar om vraagt.
Het bedrijf is goed voor zijn werknemers. Er wordt veel gekeken naar verbetering en innovatie. Er is continu bijscholing mogelijk
Deze stageplek heeft mij veel technieken geleerd benodigd voor cellulair en moleculair onderzoek.
Omdat je onder het UMC CAO valt is alles goed geregeld; salaris, 13e maand, vakantiegeld, persoonlijk budget, etc.
Je zou er kunnen werken als je een bikkel bent. Want een grote mond is daar nodig.
Pluspunten
Heel Veel te leren.
Minpunten
Er wordt te veel van je verwacht
Geen goede werkgever voor oudere lager opgeleide mensen.
Ik heb hier ruim 20 jaar gewerkt binnen verschillende specialismen. Voor de buitenwereld een prima werkgever, veel blablabla....wetenschappelijk onderzoek was t belangrijkst. Patiënten waren/zijn data voor studies, personeel moest dat faciliteren en verder zijn mond houden. Totaal onverantwoord...daarom werk ik en vele anderen niet meer in de zorg! Het gaat niet meer om mensen maar om cijfers
gezellige sfeer collegialiteit directe korte lijnen
Een prettige werkomgeving. Zou het zo weer doen. Het was fijn om mensen te kunnen helpen met hun problemen of om hun op te beuren na een ingrijpende gebeurtenis.
Prettige werksfeer met veel collegialiteit en hands-on mentaliteit.
Uitdaging om voor patient alle zorg zo goed mogelijk te stroomlijnen en in te passen in agenda patient. Moeilijk daarin is agenda arts en patient op 1 lijn te krijgen. Geeft goed gevoel om in moeilijke periode van ziek zijn patient te begeleiden in werkwijze van een ziekenhuis en goede zorg aan te bieden zodat er vertrouwen en rust komt in goede afloop
Pluspunten
werken met artsen die erg gedreven zijn en constant onderzoek doen
Minpunten
afhankelijkheid van andere afdelingen, groot en log bedrijf
positieve cultuur; onderling benaderbaar; open relatie met leidinggevende Terugkoppelen en de problemen laten bij diegene laten waar die hoort of ontstaat wordt algemeen aanvaard. mijn baan in de planning vraagt flexibiliteit in het schakelen ik vind het fijn dat mijn deur open kan staan voor overleg m.b.t. het zoeken naar oplossingen. Steun ervaren van mijn leidinggevende in het nemen van beslissingen en kijken naar verantwoordelijkheden
Pluspunten
pauzes
Minpunten
niet iedereen neemt zijn verantwoordelijkheid
Algemene waardering proces organisatie, technische ondersteuning en bedrijfs cultuur is positief.
Als KNAW fellow heb ik met als thuisbasis het LUC veel geleerd op de verschillende buitenlandse fellowship adressen. De afdeling, balanspaviljoen, was een dynamische omgeving.
Pluspunten
zeer goede ontwikkeling meegemaakt
Minpunten
geen voortzetting mogelijk in de vorm van een vaste aanstelling
Al 8 jaar met zin aan het werk in het LUMC als verpleegkundige op de afdeling neurologie/ neurochrurgie,
Ik moest bepaalde dingen in de operatiekamer in de gaten houden. Het was interessant, want ik mocht tegelijkertijd ook de operaties meekijken.
Het LUMC is een werkomgeving waar je veel mogelijkheden krijgt om je te ontwikkelen. Je moet hierin wel pro-actief zijn.
Ik was ter vervanging hard aan het werk om de ondersteuning voor het afdelingshoofd op peil te houden. Ik moest in het begin wel wennen aan de hectiek van de reorganisatie, maar later was ik het gewend. Door veelzijdigheid van de functie was verveling niet bij mij ter sprake.
Pluspunten
Genoeg werk
Minpunten
Weinig tijd
Het LUMC, afdeling Ouderengeneeskunde, heeft een fijne werkomgeving
Een fijn ziekenhuis om te werken met goede en kundige collega's.
Pluspunten
Mogelijkheden om opleidingen, congressen e.d te volgen
Minpunten
Mocht niet na mijn 65 jaar blijven werken.