Land van Horne
Het was erg leuk om bij land van horne te werken.
Vooral het contact met de bewoners. De bewoners verzorgen, geruststellen als ze overstuur waren, een praatje maken met de bewoners, het samen werken met collega's
typische dag op het werk: goede sfeer!!, helpen bij activiteiten zoals: knutselen, geheugentraining, spelletje doen, wandelen, praatje maken, middagmaal verzorgen.
Ik mag er niet teveel over zeggen, maar ik ga nog liever op straat wonen dan dat ik daar terug ga werken
Je moet het gezellig maken met je collega's en de bewoners En dat is wel super fijn maar vaak geen tijd voor en het wordt er allemaal niet beter op, ik heb er 22 jaar gewerkt en de laatste 4a5 jaar was het verschrikkelijk om in e zorg te werken en dat ligt echt niet alleen aan DEN HAAG
Pluspunten
Kan er niet opkomen
Minpunten
Heel vaak en veel overwerken
typische dag op het werk: goede sfeer, helpen bij activiteiten zoals: knutselen, geheugentraining, spelletjes, koffie/thee schenken.
Pluspunten
symposium, cursussen voor vrijwilligers
In de jaren dat ik werkzaam was als voedingsassistent heb ik ervaring opgedaan binnen de ouderenzorg. Het was voor mij een weekendbaan, maar ik ging altijd met veel plezier aan het werk.
ik ben toegewijd netjes, opgeruimd ,zelfstandig en flexibel.
De clienten maken het werk leuk. De teamleiders verpesten de sfeer. Als je je ziek bent verplichten ze om naar kantoor te komen dezelfde dag nog. Totaal geen respect vd werknemers en clienten!!!
Draait alleen maar om het geld binnen krijgen.
Minpunten
Geen oog vd werknemers
productieve en gezellige werkomgeving

Veel geleerd betr. product/clientadministratie
Dit is ook een zeer zelfstandige baan.
Je helpt bv. met tafeltje dekje om uit te sorteren met de koude maaltijden dat deze klaar staan en rondgebracht kunnen worden.

Bestelling van foodfocus uitsorteren en kijken of alles klopt.

Daarna voor meals on weals klaarzetten.( Speciale kar die naar boven gaat)

Eten in de oven doen, verder alles klaar zetten voor op te scheppen, borden wagen aanzetten.

Je moet ook opscheppen voor huiskamers en groepen in het tehuis.

Je moet de oven aanzetten en de tijd en temperatuur in de gaten houden en daarna het eten in het buffet plaatsen daarna met vrijwilligers en collega's samenwerken en met de ouderen mensen.

Luisterend oor kunnen bieden,geduld hebben.

Daarna via bandbriefjes zo , n 80 a 100 maaltijden opscheppen en alles weer afwassen en opruimen.

Erg leuk werk.
Op de meeste zorginstellingen van Land van Horne moet je in de ochtendzorg om kwart voor 7 beginnen, maar krijgt vanaf 7 uur betaald. Vaak worden pauzes overgeslagen, omdat er geen tijd voor is. Collega ziek? Dan harder werken, er wordt niemand extra gebeld. Middagpauze van kwart over drie tot half vier als je tot half vier moet werken....over de cao moet je al hélemaal niet beginnen en je mag hopen dat je meer dan 2 weken vakantie krijgt in de zomervakantie
Pluspunten
Op de meeste plaatsen fijne collega's
Minpunten
Slechte teamleiders zonder hart voor cliënten of medewerkers
Fijn onder de mensen zijn en ze kunnen steunen in het huishouden zodat ze langer in hun eigen omgeving kunnen blijven wonen.
Pluspunten
Leuk werk vooral met kinderen
een typische dag, het verzorgen van de huishouding bij mensen die hier zelf niet meer toe in staat zijn.
ik heb hier geen directe collega's omdat je alleen naar de clienten gaat.
De dagelijkse werkzaamheden bestaan uit het verrichten van huishoudelijke taken. Het is dankbaar werk. Daarnaast ontstaat er ruimte om een praatje te maken met de bewoners.
Pluspunten
Prettige werksfeer
Minpunten
geen contact met directe collega's
leuk bedrijf, echter is bij hun vaak ook nog dingen onduidelijk met betrekking hoe het nu precies gaat met bbl opleiding,
Pluspunten
ort
Minpunten
late dienst dan vroege
Het is een gezellige maar vooral goed bedrijf om de opleiding te volgen. Je leert er erg veel!
Een typische dag op mijn werk: Ik maak als eerste even een praatje met de cliënt en vraag zijn wensen wat ik voor hem kan doen. Daarna begin in met mijn poets werkzaamheden. ik begin meestal zoals het huis ingericht is zo is het voor mij het gemakkelijkste werken. bijvoorbeeld: als de badkamer achteraan in het huis is begin ik daar. ik werk van achteren naar voren in het huis.

wat heb ik geleerd: hoe ik op een goede manier het interieur kan verzorgen binnen eisen van mijn organisatie.

ook heb ik geleerd om binnen een bepaalde tijd klaar te zijn met mijn poetswerkzaamheden.

directie en collega's: ik heb goede contact met mijn baas voornamelijk alleen met mijn baas omdat, ik binnen de thuiszorg alleen werk en niet met collega's. ik kan daarom, niet veel vertellen over mijn collega's. ik zie hun alleen tijdens feesten van de organisatie of even vluchtig binnen de wandel gangen. er word wel eens gepraat met elkaar over de dag maar dit is maar kort en bondig.
Pluspunten
sociale omgang met cliënten, het is veelzijdig werk, ik blijf bezig.
Minpunten
ik vind het jammer als cliënten ruzie krijgen in mijn bijzijn.
Wat mij het meest aanspreekt in de baan als gastvrouw/zorgassistente is dat je wat kunt betekenen voor oudere mensen, ze een luisterend oor kunt bieden, helpen waar dat nodig is.
Het is dankbaar werk dat ik ontzettend leuk vind om te doen.
Pluspunten
dat ik mijn zorgzaamheid er in kwijt kan
Minpunten
Laatste 2 jaar heb ik alleen s' nachts gewerkt.
Tijd voor de bewoner, als ze wakker zijn, zoals een praatje maken of iets aanbieden.
Bekijk meer reviews over Land van Horne
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Land van Horne. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,8
2,7