Kruidvat Reviews

Management niet op orde
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Leerdam3 april 2019
Wij hebben al verschillende mensen als (assisterende) filiaalmanagers gehad.
Assistent- fm is overspannen, maar zij krijgt geen kans om te herstellen waar wij onder lijden. Mensen van hogerop doen er niks aan, er zijn verschillende gesprekken geweest die op niets uitliep. Er wordt veel achter rug om gepraat. Plus het is keihard werken (kruidvat is echt alleen bedoelt voor mensen met een sterke wil en houding) op zich het werk zelf is super leuk. Maar de mensen erom heen maken je het soms lastig. Dit verschilt dus per filiaal, maar wij zijn altijd een probleem filiaal geweest. Deze review is gemaakt door 7 mensen die daar vanaf 2016 tot heden hebben gewerkt.
Pluspunten
veel werkafwisseling
Minpunten
management niet op orde, ze houden administratie niet goed bij
Leuke werkplek
Verkoopmedewerkster, Vulploegmedewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam IJsselmonde30 maart 2019
Ik heb 3 jaar gewerkt bij Kruidvat, ik begon op mijn 15e. Ik werd hartelijk ontvangen en de mensen waren heel aardig voor mij.

Een typische werkdag bestaat niet bij Kruidvat, elke dag is anders.
De ene dag draaide ik kassa en de andere dag ging ik vullen en in het magazijn aan de slag.
Ik was zowel verkoopmedewerker als vulploegmedewerker.

De avonden van de vulploeg zijn niet te voorspellen, je kon eigenlijk nooit zeggen hoelaat je klaar zou zijn maar dat hoort nou eenmaal bij het werk.

Ik heb geleerd hoe ik zo goed mogelijk met klanten kan omgaan en ze kan helpen, er is veel vrijheid om je eigen draai te geven aan je benadering omtrent klanten als je je maar aan bepaalde richtlijnen, wat logisch is natuurlijk.

Het moeilijkste van de baan is de variabele werktijden, er was tijd en ruimte voor examens vanuit school. Al moest je dat wel optijd aangeven i.v.m. roosters maken.
Optijd komen is een pré, daar hangen ze heel erg aan en bij 3x te laat komen zonder geldige reden is het wel einde verhaal.

Het leukste aan de baan is het contact met klanten en de leuke collega's. Je hebt variabel werk en er zijn veel doorgroeimogelijkheden.
Pluspunten
variabel werk, leuke collega's
Minpunten
sommige collega's maken hun eigen regels.
Geen begeleiding
Young retail talent (voormalige medewerker) –  Amsterdam28 maart 2019
Bij young retail talent staat dat je begeleid wordt. Maar dat gebeurd niet. Ze komen naar je toe en vragen aan je wat moet je nog kennen om een team te begeleiden -_- Waardeloos als je voor het eerst bij kruidvat begint. Geen feedback gekregen en het enigste wat je te horen krijgt is als je tegen een muur aan loopt. Niet aanbevolen als eerste werk plek voor iemand.
Pluspunten
Als je alles kan zonder begeleiding dan is dit perfect.
Minpunten
Slechte communicatie
Schandalige manier ontslagen
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Buitenveldertslaan26 maart 2019
Ik zou bij de kruidvat beginnen en was aangenomen. echter moest ik geopereerd worden dus kon ik op een dag niet komen. ik werd naar aanleiding hiervan '"ontslagen" omdat ik niet flexibel was, lachwekkend. hang natuurlijk van je manager af maar ik raad het alsnog erg af om hier te werken. waren ook erg brutaal en arrogant bij mijn eerste gesprek. achteraf dankbaar dat ik hier niet aan de slag ben gegaan, heb mijn waardigheid tenminste nog
Pluspunten
Minpunten
Te veel
Er wordt teveel van je gevraagd voor een laag loon
Vulploegmedewerkster (voormalige medewerker) –  Leiden21 maart 2019
Ik heb 5 maanden bij kruidvat gewerkt en ik heb er totaal geen leuke tijd gehad. Er wordt heel veel geroddeld en ik heb mijn filiaalmanager mij 'een verwende werknemer' horen noemen. Ziekmelden kan amper, vaak worden ze boos en nemen ze je kwalijk dat je ziek bent. De mede scholieren waren gezellig, maar de oudere collegas met een hogere functie vormden een elitair clubje waarmee ze iedere vulploegmedewerker belachelijk maakten. Ik raad deze baan absoluut niet aan.
Pluspunten
Goed voor je ontwikkeling
Minpunten
Nare werksfeer, te hoge werkdruk en een laag loon
Lekker doorwerken en goede werksfeer
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  De Lier19 maart 2019
Duidelijke opdrachten en goede pauze-regeling. Ik ben tevreden over mijn 2 jaar werkervaring bij dit bedrijf maar ben er weg gegaan om nieuwe werkervaringen op te doen.
Goede werkplek
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Hoofddorp18 maart 2019
Ik heb hier met veel plezier gewerkt. Je word goed betaald en het avondeten word vergoed. Alhoewel moet ik zeggen dat niet iedereen daar even leuk was. Ondanks dat heb ik het nog wel leuk gehad met de anderen.
Pluspunten
Goed betaald en gratis avondeten
Minpunten
Niet veel gezellige collega’s
leuk werk maar weinig salaris
Huize Salland te Deventer (stage) (voormalige medewerker) –  Deventer12 maart 2019
ik heb een leuke baan gehad bij de Kruidvat. ik heb het erg naar mijn zin gehad.
Pluspunten
je kreeg geld voor eten
Minpunten
zwaar tillen
Ik vindt het wel een leuke winkel
Vulploegmedewerker (voormalige medewerker) –  Bergen op Zoom12 maart 2019
Ik heb er met plezier gewerkt maar het werd steeds saaier.
Minpunten
Je werd erg onder druk gezet
Gezellig
Vulploegmedewerker (voormalige medewerker) –  Deventer6 maart 2019
Het was heel leuk en gezellig om daar te werken maar door persoonlijke redenen kon ik niet meer verder werken.
leuk in het begin
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Kontich22 februari 2019
Ik vond het persoonlijk leuk in het begin, ik kreeg de kans om veel te leren en zelfstandig taken uit te voeren. Het tempo moest steeds hoger en hoger en daar kenden ze geen grens van bovenaf toe. betere collega's kan ik me niet voorstellen we zijn een kleine familie geworden en we staan bijna altijd voor elkaar klaar. naar het einde toe werd het me allemaal een beetje teveel. ingeschreven als deeltijdse, deeltijds betaald worden maar vaak als een fulltimer komen werken door personleelstekort. komen werken in je vakantie mag geen probleem zijn daar.
Pluspunten
personeelskorting
Minpunten
hogeraf te streng
Goed bedrijf.
Filiaalmanager (huidige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost15 februari 2019
Leuk bedrijf om voor te werken. Veel doorgroei mogelijkheden word enorm veel geinvesteerd on medewerkers.
Pluspunten
Leuke collegas
Minpunten
Lange werkdagen
Aankomend verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Wijchen13 februari 2019
Er heerst een informele en gezellige werkomgeving. Het werk is leuk om uit te voeren en het wordt gewaardeerd door de klanten en de collega's.
Werktijden
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Gemeente Hulst8 februari 2019
Er werd constant gevraagd of ik eerder kon komen of dat langer kon blijven, verder krijg je snel veel verantwoordelijk. Zodst je snel binnen een bedrijf kan groeien
Pluspunten
Maaltijdvergoeding
Minpunten
Zwaar werk
collegiaal
Vulploegmedewerkster (voormalige medewerker) –  Baarn6 februari 2019
fijne werk sfeer, leuke collega's, een goede cao, dit was voor mij een bij baantje.
Pluspunten
fijne collega's
Minpunten
onduidelijke communicatie
Hard work
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Antwerpen (provincie)28 januari 2019
Hard work at Kruidvat
You have to be available to do all sorts of work
And you have to be able to work extra hours even with 2+ kids.

work includes
putting the products in the shop, cleaning, counter work. helping clients, counting money, ordering products

you have to deal with a lot of nasty clients in the region I worked
A lot of racists and discrimination from customers

I did have a nice relationship with some employees

Management wasn't always easy. Very critical even when you gave your all. Not trustworthy. They say they keep your info private but they didn't

Possible it had changed now.
Pluspunten
responsibility, nice employees
Minpunten
very hard work and not really the appreciation for it
Soms gezellig, soms heel saai.
Vulploegmedewerker (huidige medewerker) –  Borne23 januari 2019
Een typische avond als vulploegmedewerker is dat je begint om 17:00 en zou moeten eindigen om 20:00. Dit loopt meestal uit omdat er veel te veel vracht staat en veel te weinig mensen worden ingepland. Als vulploegmedewerker wordt je niet veel ingepland en soms zelfs hele weken niet. Als je voor 1 dag vrij vraagt sta je meteen voor de hele week niet ingepland.
Pluspunten
Meestal een gezellige werksfeer.
Minpunten
Heel weinig ingepland.
verkoopster
verkoopster/kassierster (voormalige medewerker) –  Wevelgem Moorsele17 januari 2019
toffe werksfeer , veel variatie , klant gericht , en aangename producten ,
Minpunten
weinig betaald
negatief
verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Geraardsbergen17 januari 2019
je word er negatief beoordeeld. Voor de rest is job voor een beginner zeer aangenaam, je leert veel, maar het is de manier waarop.
absoluut geen fijne werksfeer
werknemer (voormalige medewerker) –  Utrecht (provincie)13 januari 2019
Ik heb daar 1 1/2 jaar gewerkt en zij gooien alles op tafel ze geven gewoon geheimen van de werknemers uit en ze maken alleen maar moeielijkheden voor hun
Pluspunten
pauze
Minpunten
lange werkdagen

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Kruidvat. Onze community staat klaar om te antwoorden.