Kraamzorg Mama
Een voorbeeld voor andere kraamzorg instellingen !
Pluspunten
Gratis lunches
Ik werk met heel veel plezier bij kraamzorg Mama. Het werk is prachtig, heel fijn om wat voor kersverse ouders en hun kindje te kunnen betekenen. Bij kraamzorg Mama heb je de mogelijkheid om op rooster te werken wat het voor mij als moeder van 3 jonge kinderen toch mogelijk maakt om als kraamverzorgster te werken want het is soms lastig om te combineren met je privé leven. Op rooster weet je waar je aan toe bent en er is altijd goed en fijn contact met de toppers van de planning. Ik ben een collega en geen nummer. Heel blij en op mijn plek hier! :D
Pluspunten
Op rooster werken
Minpunten
Groot werkgebied
Net me opleiding afgerond als kraamverzorgende en ben gelijk in dienst gegaan bij kraamzorg mama. De sfeer binnen het bedrijf is zeer leuk. Iedereen kent elkaar en is open richting elkaar. Ik hoop zo jaren nog plezier te hebben aan mijn werk. Bedankt voor de kans!
Pluspunten
Goede instelling van collega’s en leidinggevende
Ik raad iedereen aan om hier te gaan werken top werkgever!
Pluspunten
Geweldige sfeer
Het bedrijf is heel open en informeel. Familiegevoel zit er diep in en mensen worden behandeld als mensen. Motto is dat iedereen gelijk is en dat is goed te zien binnen het bedrijf
Pluspunten
Leuke auto, goed salaris
Een frisse organisatie waarbij zowel collega’s en leidinggevende oog voor elkaar hebben. De juiste tools worden je aangeboden om het werk zo efficiënt mogelijk te houden voor jezelf en het gezin die je ondersteunt. Zo heb ik kunnen groeien als medewerker iets waarbij andere organisatie’s (uit ervaring) niet kan.
Pluspunten
Directheid, oplossingsgericht en uiteraard flexibiliteit.
Een vertrouwde en fijne werksfeer. Voelt als thuis! Een grote gezellige en liefdevolle familie.
Ik werk al 14 jaar in de kraamzorg. Nog nooit ben ik zo een goede werkgever tegengekomen. Iedereen kent je bij naam, zelfs de directeur. Ze denken proactief met me mee. De planning denkt regelmatig aan mijn grenzen, en ben tot nu toe gemiddeld binnen 20 minuten bij de cliënten (dit laat zien dat de planners ook met mij meedenken!). Als het aan mij ligt blijf ik hier tot aan mijn pensioengrens! Door de behandeling en “familieband” voel ik mij hier echt thuis!
Pluspunten
- zeer met je begaan - je word gewaardeerd zowel in woorden als in beloningen
Minpunten
Tot nu toe geen. Werk er nu 3 jaar.
Ik werk nu bijna een jaar met veel plezier bij Kraamzorg Mama. Vanuit de brugfunctie die ik bekleed zie ik goed hoe de visie van de leidinggevenden in de praktijk uitpakt, en op basis waarvan kleine en grote beslissingen worden genomen. Alles hangt nauw met elkaar samen. Niets wordt aan het toeval overgelaten. Bij elke stap wordt rekening te gehouden met de impact op de zorgkwaliteit en het personeel.

Wat mij het meest raakt is hoe universele waarden zoals gelijkheid en de menselijke waardigheid in de praktijk worden gebracht. Het maakt niet uit wie je bent en wat je doet, je doet er toe. Daar wordt intern ook keer op keer aan herinnerd. De directie laat ook zien dat het hun menens is, door serieus rekening te houden met je behoeftes. Vergeleken met bedrijven waar ik eerder heb gewerkt wordt het personeel hier letterlijk op handen gedragen.

Het gelukkig maken van het personeel is ook een belangrijk onderdeel van de bedrijfsfilosofie. Het draait allemaal om de menselijke maat. Om een aantal voorbeelden te noemen: een collega zat in financiële nood. Doordat de bedrijfscultuur van Kraamzorg Mama te vergelijken is met die van een familiebedrijf durfde ze ook bij de directie aan te kloppen. Dit geeft je een idee van de toegankelijkheid. Kraamzorg Mama hielp diezelfde dag nog die collega uit de brand, waardoor ze verder kon. Dit zegt wat over het bedrijf. Een andere collega zat er emotioneel doorheen door het overlijden van een familielid. Kraamzorg Mama roosterde haar uit en gaf haar enkele weken vrij zodat ze kon rouwen en op een fatsoenlijke afscheid kon nemen. Prachtige
 - meer...
Pluspunten
De menselijke maat, respect voor wie je bent, familiegevoel en mooie auto van de zaak.
Minpunten
Die moet ik nog ontdekken.
Ik ben recent gestart als leerling bij Kraamzorg Mama en het bevalt me echt super goed!
De sfeer is vriendelijk en spontaan... ik hoop hier nog heel veel jaar met plezier te werken.

Ik werk naar volle tevredenheid bij KZM, de werksfeer is relaxed en familiair.
Het vertrouwen en de vrijheid om mijn functie uit oefenen is bijzonder stimulerend en motiverend.

De communicatie met directie en collega’s is in een sfeer van totale gelijkheid en KZM voorziet in elke behoefte welke nodig is om te blijven ontwikkelen en scherp te blijven.
Pluspunten
Streven naar perfectie, zorgzaam voor de medewerkers
Minpunten
Ik voel me op m'n plek bij kraamzorg Mama. Een bedrijf waar je niet een van de vele collega's bent, maar je gewoon bij je voornaam kent.
Pluspunten
Altijd ruimte om te overleggen, goede samenwerking tussen planning en collega
Een leuke werkgever die met je mee kan denken. Ik heb beide als kraamverzorgende en als planner voor ze gewerkt en ik kan zeggen dat ze je echt de kans geven om te doen wat je leuk vindt. Ze geven de keuze tussen verschillende contracten (flex, rooster en oproep). Zo kan je kiezen wat goed bij je past. De auto van de zaak is natuurlijk een groot pluspunt aangezien je ook privékilometers mag maken met de auto (hoeveel hangt af van je leasecontract).
Het leukste van de baan op kantoor is het team. Je werkt met leuke directe collega's en het is een open sfeer.

Verder de baan in de zorg is prachtig, je werkt met de beste spullen bij lieve mensen. Top geregeld voor in de kraamzorg. Je moet alleen soms wat ver rijden omdat ze een groot zorggebied hebben.

Over het algemeen erg tevreden met Kraamzorg Mama
Pluspunten
Auto van de zaak
Minpunten
Leaseauto is minder rendabel als je op kantoor werkt
Ik vind het fijn om voor Kraamzorg Mama te werken. Je bent er geen nummer en wordt er echt als persoon behandeld.
Ik ben er begonnen als leerling en heb er ook mijn diploma gehaald. Hele fijne leerplek waar er echt naar je geluisterd en goed geholpen wordt!
Pluspunten
Zakelijke lease auto
Ik werk graag bij KZM omdat het een goed gevoel geeft en de mentaliteit open is je kan altijd bij iemand terecht. Het werken bij KZM is fijn voelt als een warm bad. Ik waardeer de open en eerlijkheid het meest je wordt niet behandeld als een nummer.
Pluspunten
openheid.
Ik vind het super fijn om bij Kraamzorg Mama te werken.
Je word hier gewaardeerd, geluisterd en voelt alsof je thuis bent.. 😊
Ik werk bijna een jaar bij Kraamzorg Mama en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo tevreden ben geweest bij een kraambureau!! Je voelt je thuis bij kraamzorg Mama. De dankbaarheid is groot!
Pluspunten
Jou mening telt.
Bij Kraamzorg Mama is iedereen gelijk.
De sfeer is spontaan en vriendelijk.

Je kan als kraamverzorgster kiezen uit verschillende contracten, waaronder ook het werken op rooster, zodat je ruim van te voren weet wanneer je werkt en wanneer je vrij bent.

Je kan ook zelf aangeven welke scholingen je nog moet volgen.

Er is de mogelijkheid om een auto te leasen, en sinds vorige week Vrijdag rijd ik in een nieuwe prachtige roze Mama auto.

Kortom kraamzorg Mama is een fijn kraambureau om te werken.
Pluspunten
iedereen is gelijk
Minpunten
de werktijden zijn niet altijd van te voren te voorspellen
Bij Kraamzorg Mama is persoonlijke aandacht normaal. Men laat waardering blijken op diverse manieren: zowel in woorden als in beloningen.
Elk probleem is bespreekbaar en wordt opgelost.

Je kunt het contract kiezen dat het best bij je past. Zo werk ik doorgaans in 1 gezin, daarna vrij en in overleg wordt mijn nieuwe beschikbaarheid afgestemd. Ik ben blij met KZM als mijn werkgever!
Pluspunten
Genoeg werk, dus korte wachttijden. Persoonlijke aandacht en waardering.
Minpunten
Grote regio
Kraamzorg Mama bied mij een enorme gezellige en informele werkplek waar ik de mogelijkheid krijg mijn werk perfect te kunnen combineren met mijn thuissituatie. Daarnaast faciliteert Kraamzorg Mama in alles wat je nodig hebt om je werk goed uit te kunnen voeren, zoals bijvoorbeeld een fantastische bedrijfsauto! Als medewerker wordt je door je collega's, leidinggevenden en directie gehoord, gezien en geholpen waar nodig. Kraamzorg Mama streeft altijd naar meer en beter en doet er alles aan om een positieve uitzondering in de branche te zijn, iets wat je op de werkvloer dagelijks merkt. Tevens wordt alle ruimte geboden om je persoonlijk te kunnen ontwikkelen in je werk en functie.

Ik voel mij bij Kraamzorg Mama een onderdeel van een grote gezellige familie en ben blij dat ik hier deel van mag uitmaken, en hierdoor iedere dag met plezier naar mijn werk ga!
Pluspunten
Iedereen is gelijk
ik werk nu 3 jaar en 5 maanden bij kraamzorg mama met heel veel plezier

Je bent hier absoluut geen nummertje, iedereen is hier gelijk als je ergens mee zit staat iedereen klaar voor je
Pluspunten
Sociaal, staat altijd voor je klaar