Reviews voor Verkoper (m/v) bij KPN

Gezellig
Goede werkgever met opleidingsmogelijkheden naar keuze
Super baan maar je moet kunnen verkopen
Sales adviseur voor kpn is echt een hele leuke baan, eerlijk. In mijn team zaten hele toffe mensen, ik heb gewerkt met de leukste collega's die je je kan wensen. De werkdruk ligt wel heel hoog, je moet goed kunnen verkopen en heel gemotiveerd zijn, anders kan je het maar beter niet doen. Maar kpn is een bedrijf die iedereen een eerlijke kans wil geven als ze zien dat je het in je hebt.
Pluspunten
Leuke collega's, goed salaris, open-minded bedrijf, je leert heel veel.
Minpunten
Hoge werkdruk, je moet goed kunnen verkopen en presteren.
hard werken met mensen
een goede en zorgzame werksfeer in een betrokken bedrijf
Fantastisch om te werken, helaas zonder een echte reden ontslagen.
Ik heb koud 2 maanden bij KPN als verkoop adviseur in opleiding gewerkt. En dat beviel me heel erg goed. Een leuk team, fijne sfeer en algehele leuke werkdagen. In mijn vorige dienstverbanden heb ik zeker anders meegemaakt.

Helaas heb ik verleden week te horen gekregen, totaal onverwacht, dat ze niet meer met me verder zouden gaan. Een echte reden gaven ze niet, anders dan dat er wat "dingetjes" waren.

In de winkel is geen werkdag hetzelfde. Je helpt mensen zo goed en aandachtig mogelijk en er wordt van je verwacht, wanneer (potentiële)klanten nog geen diensten afnemen van KPN, jij ze uiteraard overhaald. Dit was voor mij erg moeilijk, ondanks dat ik wel goede cijfers behaalde. Voor menig ander zal hier ook echt de groei moeten plaatsvinden. Bij KPN kun je ook gebruik maken van hun Academy, met dit middel kun je via het bedrijf leuke opleidingen doen. KPN investeerd in personeel en dat vind ik heel erg goed.

Desondanks vind ik het heel erg dat ik er niet meer mag werken. Ook is het erg jammer dat dit van de manager kwam, die waarschijnlijk geen goede band met me had. Dit is dus wel iets om waakzaam voor te zijn. KPN hanteerd een duidelijke Waterfall structuur en heeft overal mensen voor. Het is een grote organisatie en als je de verkeerde mensen tegen je hebt, betekend dit dat zij je groei en mogelijkheden belemmeren. Spijtig, maar dat is niet anders.

Verder was het echt een heerlijk bedrijf om voor te mogen werken.
Alles draait om targets halen al zeggen ze dat de klant op 1 staat
Hier bijna 23 jaar gewerkt. Omdat winkel ging sluiten heb ik maar voor de zak met geld gekozen en achteraf blij dat ik weg ben. Laatste 10 jaar was eigenlijk verschrikkelijk. Weinig klanten en groot verloop van managers die alleen aan hun eigen carrière dachten. Dus geen hart voor de zaak. Dit maakt uiteindelijk de hele sfeer kapot. Iedereen speelt toneel. Tijdens werkoverleg enz. knikt iedereen ja maar er wordt toch niet geluisterd naar de echte werknemer. Nee, de hoge bazen snappen niet hoe het werkt. Jammer want vroeger was het een fijne winkel..
Pluspunten
goed loon
Minpunten
werksfeer
Goed
Salaris als medewerker in de winkel is zeker goed. Team-afhankelijk is de sfeer uitermate goed. Zelf in de telfort winkels gewerkt waarbij er genoeg uitdagingen waren.
Binnen KPN heb ik geleerd hoe je de winkel onderhoud en tegelijkertijd ook klanten sales en klantvriendelijk helpt.
Prachtig bedrijf
Nu KPN, veel mogelijkheden om door te groeien.
Opereren op de particuliere- en zakelijke markt
Pluspunten
goede sfeer
prima bedrijf
sociaal bedrijf met prima werksfeer fijne collega's
Goede werksfeer
Het keer op keer in gesprek met de klant, die de moeite doet om naar de KPN XL te rijden om daar de verwachte informatie te krijgen plus de service die we bieden. Is een waardering naar het persoon toe.
Wij als personeel bij de KPN XL staan met frisse energie en positiviteit graag alle klanten te woord.
Pluspunten
Gezellie werksfeer
Minpunten
Te weinig personeel voor het aantal klanten per dag.
Educatieve baan
Ik heb mooie herinneren aan mijn tijd bij de KPN. Ontzettend veel geleerd over sales en klankcontact.
Prima bedrijf
Prima werkgever dat goede producten en diensten aanbiedt.
Prima werkgever
Prettige omgeving. Iedereen doet zijn best om er een succes van te maken. Helaas ivm reorganisatie na 26 jaar afscheid moeten nemen.
Pluspunten
Flexwerken wordt gepromoot
Minpunten
Bij een reorganisatie kom je tot de conclusie dat je eigenlijk maar 'gewoon' een nummer bent, helaas
Kpn
Ik heb ontzettend veel geleerd binnen KPN, onder andere hoe ik een optimale klantgesprek kan voeren. Ik heb heel wat gesprekken gevoerd de afgelopen jaren en er zit zoveel diversiteit in de klantvragen maar de kern blijft het zelfde: Namelijk dat klanten zich gehoord willen voelen en een goede analyse cruciaal is om uiteindelijk tot een goed advies/oplossing te komen. Heel veel leuke collega's mogen leren kennen en mezelf kunnen ontwikkelen tot de persoon die ik nu ben. Mijn taken zijn inbound calls afhandelen waaronder: factuurvragen, storing vragen, klacht afhandelen, bestellingen voor de klant plaatsen. Binnen KPN heerst er een informeel cultuuur waarin we gezamelijke doelen hebben en er ook samen voor strijden. Hierin ben ik ook altijd kar trekker geweest mbt sales. De meeste uitdaging had ik in het voeren van kortingsgesprekken, waarin klanten specifiek om korting vragen maar hier niet voor in aanmerking komen. Echter blijkt achteraf dat dit juist hele leuke gesprekken zijn waarin je tijd neemt voor de klant en een " APK" check doet op het huidig abbonement en ze toch tevreden kunnen ophangen. Het leukste van deze baan vind ik de diversiteit aan klantvragen, klantcontact en de invloed die ik heb om dit te doen. Echter mis ik wel de fysieke contact met klanten.
Pluspunten
goede sfeer en flexibele werktijden zelf inplannen
Minpunten
Weinig doorgroeimogelijkheden, fysieke contact.
Ideaal bijbaantje, relatief goed betaald en goed voor je communicatieve vaardigheden
Op de afdeling Verkoop & Informatie bij KPN heb ik 4 jaar lang met plezier gewerkt naast mijn studie. Ik kon altijd mijn eigen werktijden bepalen. Hier heb ik mijn communicatieve en commerciële vaardigheden ontwikkeld.
Pluspunten
Relatief goed betaald voor een bijbaan, leuke bonussen
Minpunten
Niet uitdagend genoeg om het fulltime te doen (voor mij)
Productieve omgeving waarbij iedereen verlengd om het beste in zichzelf naar boven te halen.
Het werken bij KPN zal ik een ieder aanraden. De vele mogelijkheden die KPN haar medewerkers biedt is goed te merken in de trainingen en de team meetings om zo allemaal de juiste richting op te gaan. Het werken in de winkel was meer sales gedreven, de klantenservice meer service gericht.
Pluspunten
Training
Minpunten
De afwisseling
Productieve en gezellige werkomgeving.
Telefonische vragen beantwoorden, bewaken van offertes, orders aanmaken nadat de koop is gesloten. Kortom, druk maar heel erg leuk. Fijne collega's, de sfeer onderling is super! Ik heb geleerd om te multitasken, om veel ballen tegelijk in de lucht te houden, om zaken niet te vergeten, reminders voor jezelf aan te maken. Het moeilijkste van de baan is wel de drukte, je moet goed allert zijn. Tegelijk is dit ook het leukste, de dagen vliegen om en je gaat nooit echt met tegenzin aan het werk.
Pluspunten
Sfeer onderling, leuke werkzaamheden.
Minpunten
Instabiele omgeving qua systemen waardoor veel workarounds die tijdrovend zijn.
gezellige chil hoek
we belde natuurlijk 8uur lang dus in de pauzes konden we lekker chillen zoals tafel voetbal of tv kijken.
Goede werkgever
KPN is een zeer goede en leuke werkgever. Er hangt altijd een leuke werksfeer en er is altijd wat te doen.
Pluspunten
leuke collegas, fijne werkplek
Minpunten
weinig werk, eentonig
Prima bijbaan
Jaren als bijbaan gedaan. Vooral in het begin was de balans tussen werksfeer en werken erg prettig
Gamen
georganiseerd
verkoop

goeie colleg's

prima ervaren

prima ervaren

weinig hier over te zeggen
Pluspunten
Gratis artikel en kortingen
Minpunten
Stel een vraag over solliciteren of werken bij KPN. Onze community staat klaar om te antwoorden.