Reviews voor Teamleider (m/v) bij KPN

Bedrijf waar er veel aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling en goede secundaire arbeidsvoorwaarde
KPN is een bedrijf waar er veel aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling, en genoeg ontwikkel-doorgroei mogelijkheden zijn (en gestimuleerd wordt, mede door opleidingsbudget), en goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn.

Je kunt genoeg kanten uit, en je eigen pad uit stippelen en het is natuurlijk waanzinnig mooi om met alle nieuwe ICT technologieën in aanraking te komen en bij het bedrijf te horen wat hier boven op zit.

Wel is er nog steeds erg hierarchische cultuur (structuur) ervaar ik, al proberen ze het wel vlakker te maken, anders in te richten, en soms blijven collega's (managers, etc) te lang op zelfde functies hangen, dat stimuleert vaak minder (geen) ontwikkeling en beweging bij collega's, en in sommige gevallen een angst cultuur en een werknemers populatie met collega's die dan bijvoorbeeld al 20 jaar of langer hetzelfde werk doen (dit geldt natuurlijk niet voor alle bedrijfsonderdelen en zal zeker verschillen per divisie).

En in sommige gebouwen stimuleert de werkomgeving en bijbehorende apparatuur niet, we willen het wel aan onze klanten verkopen maar in de KPN kantoren zelf werken collega's toch nog vaak achter verouderde apparatuur en zit op verouderd meubilaire.
Pluspunten
Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Nog steeds erg hierarchische cultuur, structuur, al proberen ze het wel vlakker te maken en soms blijven collega's (managers, etc) te lang op zelfde functies hangen, dat stimuleert vaak geen ontwikkeling bij collega's
Een bedijf waar nooit een dag het zelfde is
Ik heb hier altijd met plezier gewerkt. je leert hier elke keer weer nieuw uitdagingen te overwinnen.
Een goede zakelijke werkomgeving
Goed en professioneel bedrijf waar projecten, processen ect goed zijn ingebed waardoor de kwaliteit van de geleverde resultaten goed te noemen is
Pluspunten
Professioneel
Minpunten
Traag
Klant en kwaliteit staan voorop
De bedrijfscultuur is bottom-up met oog voor de mens. Er wordt voortdurend gewerkt aan verbeteringen met een open blik.
Pluspunten
Ruimte voor de eigen ontwikkeling
Minpunten
Onregelmatige werktijden
Een mooi bedrijf om voor te werken
In de 37 jaar die ik voor KPN heb gewerkt heb ik het bedrijf ervaren als een leerschool met meer dan voldoende middelen en hulp om mezelf te ontwikkelen.
Pluspunten
Maatschappelijk verantwoord ondernemen. Persoonlijke ontwikkeling
Minpunten
De vele reorganisaties in de afgelopen jaren
een vooruitstrevend bedrijf
In 1998 ben ik begonnen als inbound verkoopmedewerkster. In de loop der jaren heb ik de gelegenheid gekregen binnen het bedrijf om mij te ontwikkelen. Door het vertrouwen die mij is gegeven, ben ik enorm gegroeid.
Pluspunten
mogelijkheden om je te ontwikkelen
Een complexe organisatie waar veel dynamiek en hectiek dagelijkse kost is
Een grote complexe organisatie, waar de slagkracht en de handelingssnelheid wel eens ten onder dreigen te gaan in de niet al te snelle besluitvorming.
Veel hectiek, veel veranderingen, moeizame besluitvorming.

De vervolgstappen kunnen beter.

Veel oog voor de klant en de ontwikkeling van de medewerkers.

Ontplooiing van medewerkers hoog in vaandel
Pluspunten
veel initiatief van personeel wordt gewaardeerd, kansen op ontplooing.
Minpunten
Daadkracht en vervolgstappen bij uitgezet beleid
Dynamische werkplaats
Zeer leerzame en leuke tijd gehad van het begin tot het einde van de interne FO helpdesk voor mobiele telefonie bij Telfort
leuk werk, fijne collega's
Leuke afwisselende werkzaamheden met fijne collega's. Vaak hectisch maar dat heeft ook zijn charme.
Pluspunten
afwisselend werk
Minpunten
veel reorganisaties
Een typische dag op Eindhoven
Geen dag was hetzelfde. Er was altijd wat uitgezocht of sterk in de gaten gehouden diende te worden. Deadlines en SLA's die gehaald moesten worden. Meetings die er waren.Terugkoppeling naar collega's en naar de klant waren aan de orde van de dag. Wat ik geleerd heb is de samenwerking, de kennisoverdracht, karakters van zowel de klant als van mijn collega's, de moeilijkheidsgraad van communicatie en de kracht om binnen deze business unit gewerkt te hebben. De communicatie van de directie ( interne verschuivingen ) was niet optimaal, ondanks verwoede pogingen dit heikelpunt te verbeteren.
Door de meerdere interne -organisatorische verschuivingen- was het niet altijd even duidelijk waar we naar toe gingen. En dat bracht een neerslachtig sfeer binnen de business unit. Desalnietemin deed ik wat ik moest doen en ambieerde.!! De grote vrijheid van handelen, de verantwoordelijkheid, de samenwerking met verschillende collega's en klanten brachten regelmatig vreugde in me en heb ik deze baan als leervol en prettig ervaren!!
Pluspunten
vrijheid van handelen, werkruimte, zelfstandigheid, leermogelijkheden
Minpunten
communicatie
Stel een vraag over solliciteren of werken bij KPN. Onze community staat klaar om te antwoorden.