Reviews voor Administratief Medewerker (m/v) bij KPN

Administratief Medewerker (m/v)31 reviews
Prima bedrijf en beveel het aan bij familie en vrienden
In het begin dat ik voor de KPN ging werken zat ik vol ideeën, barstte van de energie en was ontzettend gemotiveerd. Maar al na een paar maanden was daar weinig meer van over. Zo werd het mij duidelijk dat promoties bijv.gegund worden aan vriendjes, willen ze van je af om wat voor reden dan ook dan zeggen ze dit niet tegen je maar wordt je onderdeel van een smerig spelletje dat zich achter je rug afspeelt en waar je langzamerhand achterkomt. Mijn managers waren grootmeesters in een spelletje schaak met de medewerker als inzet. Aan het eind van de rit heb jij het gedaan en de leiding wast haar handen in onschuld.
Op de afdeling waar ik gewerkt heb heerstte een angstcultuur. Niemand durfde zijn mond open te doen. Bang om ontslagen te worden want er werd gedreigd met slecht nieuwsgesprekken als gestelde doelen niet werden gehaald of afspraken niet werden nageleefd. Als je bijv. een mail niet beantwoordt die de manager aan jou heeft gestuurd kan je dit al een negatieve beoordeling opleveren.

Er wordt bewust afstand gecreëerd en eigen inbreng wordt niet getolereerd. Zo lang je maar 'ja en amen' zegt is er niks aan de hand. Managers zijn niet gemakkelijk benaderbaar en niet zichtbaar aanwezig op de vloer.
Op de afdeling heerstte een angstcultuur. Niemand durfde zijn mond open te doen. Zo werd er werd gedreigd met slecht nieuwsgesprekken als gestelde doelen niet werden gehaald. Communicatie is een verbeterpunt en managers zijn niet benaderbaar of zichtbaar aanwezig.
In de 40 jaar bij KPN verschillende fases meegemaakt variërend van ontzettend prettig tot ontzettend onaangenaam
Ruim 15 jaar er gewerkt. De laatste 5 jaar daarvan was het minder. Arrogante managers die niet eens geschikt zijn om een toilet schoon te maken. Dit was uiteindelijk de reden dat ik weg ben gegaan. Het leukste van allemaal was toch wel de collega's. Na zo lang met dezelfde mensen te hebben gewerkt, wordt het toch wel een 2e familie. En de salaris werd altijd op tijd gestort.
Pluspunten
Leuke en goeie collega's.
Minpunten
Arrogante managers, ingewikkelde processen, te veel applicaties
sfeervol bedrijf. in het algemeen werken de mensen daar heel wat jaren.
Pluspunten
doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Zeer onprofessionele organisatie. Totaal geen teamspirit. Meeste medewerkers zijn chagrijnig en ogen depressief.
Pluspunten
goed salaris
Minpunten
Uitzichtloos. Aflopende zaak.
de dag begon altijd met een dagstart wel of niet interessant, het werk was boeiend maar ook wel eens eentonig, het wisselde elkaar perfect af, je kreeg de mogelijkheid om cursussen te volgen, het was 1 grote familie, waar je als nodig hulp kon vragen bij de daarvoor bestemde afdelingen, en waar je met de tijd ook ook wist wie je moest hebben voor de correcte afhandeling, teamleiders zorgden voor de nodige zaken, als je zolang daar gewerkt hebt, is het moeilijkste om je service en kwaliteiten hoog te houden, maar je krijgt altijd de juiste steun van alle mensen om je heen. je skills mogen laten zien werd altijd gewaardeerd en op zijn tijd ook beloond
Pluspunten
beloningen
Minpunten
kan ik niet direct bedenken
KPN heeft een duidelijke strategie waar ze zich aan willen houden.
Pluspunten
vrij rooster
Minpunten
KPI's
Afwisselend werk, leuke collega's. Veel werk in weinig tijd
Pluspunten
flexibiliteit
Minpunten
werkdruk
Dit is een baan waar ik de beste 9 maanden heb gehad. Ik heb super veel ervaring opgedaan, de sfeer en collega's waren super en alles was super goed in balans (werktijden etc.)

Door de relax, maar zakelijke sfeer was het super om hier te werken en geen enkele dag was hetzelfde. Je krijgt ook een opleidingsbudget om je vaardigheden mee uit te breiden en jezelf te ontwikkelen.
Pluspunten
collega's, werktijden, gratis parkeren, reiskostenvergoeding
Minpunten
sochtends rustig beginnen en even een babbeltje met de collega's.
tussendoor koffie drinken en rustig aan je werk doen.

het werken met verschillende systemen en tussen door telefoon beantwoorden heb ik daar goed geleerd.

mijn leidinggevend was een echte gevoelsmens, als er iets met mijn zoontje was kon ik zo naar huis of thuis blijven.

we waren allemaal heel close met elkaar, echt top collega's.

wat ik minder vond dat we een pop moesten maken (persoonlijk ontwikkelings plan) dit vind ik altijd maar lastig om te doen.

de gezelligheid die er op het kantoor heerste.

altijd met plezier daar gewerkt.
Pluspunten
af en toe kregen we bonus
Minpunten
slechte vergoeding als je moest overwerken
Hele fijne tijd doorgebracht, leuke collega`s, prettige werksfeer.
Pluspunten
Elk jaar naar keuze betaald cursus volgen
Minpunten
Collegas met verschillende achtergronden. Uitstekenden randvoorwaarden.
Pluspunten
Voorwaarden diversiteit in leeftijden
Minpunten
Het bedrijf heeft een mooie visie voor ogen. De klant staat centraal evenals de medewerker. Elke dag weer probeer je de klant te helpen met de middelen die je hebt. De klant het juiste product aan te meten. Iets wat bij de klant past. Dit is een behoorlijke uitdaging. Vooral op de back office. Wanneer de klant binnen komt(telefonisch) dan is de klant altijd allerminst blij wat er is immers iets aan de hand bij de klant. Geen internet maw de klant kan niet thuis werken of geen televisie de klant kan niet even relaxed naar z'n favoriete programma kijken na een dag hard werken. Dan is het aan mij de taak die klant te helpen waar het via de standaard weg niet lukte. En hier ligt de uitdaging om naast het probleem van de klant ervoor te zorgen dat zijn pakket ook nog eens op maat wordt gemaakt. Dat kan dus zijn met een upgrade van het pakket of een downgrade(klant behoudt)
Pluspunten
Flexibel in roostering
Minpunten
De onderlinge strijd tussen afdelingen
Mijn werkervaring bij KPN heb ik als zeer leuk en gezellig ervaren. Inhoudelijk was het een leuke uitdaging!
Een typisch dag bestond uit veel doorzetten voor de opgegeven doelstellingen.
Ik heb geleerd om door te zetten en te presteren onder druk.

Directie was in Den Haag

Jong team om mee samen te werken en altijd wel een close band.

Het moeilijkste van mijn baan was dat ik niet altijd de erkenning kreeg die ik verdiende.

Het leukste van mijn baan waren de momenten dat alle doelen waren behaald en de avonddiensten.
Pluspunten
Jong team en veel ervaring opgedaan
Minpunten
veel wisseling
Op allerlei gebieden veel geleerd.
Engeniering ondergronds geassisteerd, heel leerzaam.

Klantencontact onderhouden, ook met andere bedrijven contact houden over combi-projecten.

Contact met monteurs onderhouden, deze telefonisch bijstaan bij eventuele calamiteiten.
Pluspunten
Veel leer- en doorgroeimogelijkheden.
Minpunten
Groot bedrijf, niet altijd even makkelijk en minder betrokken dan een wat kleiner bedrijf.
Ik heb hele leuke, gezellige, hardwerkende collega's gehad die zich betrokken voelen bij de organisatie. Er wordt hard gewerkt maar op zijn tijd ook eens gelachen met elkaar.

Het is een leuk bedrijf om bij te werken door het concept nieuwe werken.
Pluspunten
Concept Het Nieuwe Werken
Minpunten
Wegens bezuinigen geen werklunches op kantoor
Ik heb halfjaar stage gelopen bij de crediteurenadministratie van KPN als inkoopafhandelaar. Ik heb binnen mijn stage periode achterstanden verwerkt en facturen verwerkt.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij KPN. Onze community staat klaar om te antwoorden.