Ik heb met heel veel plezier mijn werk gedaan en had de mogelijkheid een zeer enthousiast team op te bouwen. Het werk was ook plezierig: veel contacten, mooie contracten e.d. De ruimte om nieuwe ideeën/producten/diensten te lanceren was er ook.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
af en toe voel je de oude cultuur
open bedrijfscultuur veel opleidingd en groei mogelijkheden. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden o.a. kortingsregeling eigen producten
Pluspunten
opleidingen
Minpunten
grote organisatie
Top down structuur in een rode organisatie. Als het goed gaat met de aandelen dan is er lucht.
Pluspunten
faciliteiten waren boven gemiddeld goed te noemen
Minpunten
werkstress door tegenstrijdig heden
Veel coaching mogelijk, opleidingen worden vergoed
Betrouwbare werkgever. Destijds prima sfeer en ruimte voor ontwikkeling
Pluspunten
Fijn team
Minpunten
Onduidelijk management
Vond er niks aan om daar te werken. Draait alleen om cijfers als monteur moet je ook dingen verkopen bij de klant
In het begin dat ik voor de KPN ging werken zat ik vol ideeën, barstte van de energie en was ontzettend gemotiveerd. Maar al na een paar maanden was daar weinig meer van over. Zo werd het mij duidelijk dat promoties bijv.gegund worden aan vriendjes, willen ze van je af om wat voor reden dan ook dan zeggen ze dit niet tegen je maar wordt je onderdeel van een smerig spelletje dat zich achter je rug afspeelt en waar je langzamerhand achterkomt. Mijn managers waren grootmeesters in een spelletje schaak met de medewerker als inzet. Aan het eind van de rit heb jij het gedaan en de leiding wast haar handen in onschuld.
Je krijgt een bedrijfswagen Je gebruikte voorraad wordt s nachts bijgevuld in je bedrijfswagen Je werkt zelfstandig bij klanten thuis of kantoor en in telefoon centrales of glasvezel hoofdverdelers. TeamManagers doen alles voor je zodat je je goed voeldtijdens en buiten werk, ze hebben een goed luisterend oor voor je meningen en verlangen.
Erg onzeker voor veel mensen daardoor stressvol. Wel prettig dat je thuis kunt werken
10 jaar bij dit bedrijg gewerkt maar vanaf dag 1 werd ik al gewaarschuwd om niet teveel op te vallen. Alles wat je extra doet is dankjewel maar wordt niet gewaardeerd. In alle disciplines moet je dagelijks achterom kijken of iemand geen mes in je rug zet. Ik heb als manager zowel bij KPN Retail als CS diverse afdelingen doorlopen. Survival of the fittest is daarbij het credo. opdrachgekrgen
Pluspunten
Betaalt erg goed!
Minpunten
Stress en altijd op je hoede zijn
Als klantenservice medewerkster op de service afdeling heb ik heel fijn ervaren, gezellige werksfeer.
Bij de KPN XL werken is in de ruimste zin van het woord: klantenervaring opdoen. Je leert te luisteren naar mensen en als hostess ben je niet alleen gastvrouw maar ook een klein beetje psychologe of levenservaringdeskundige.
Leuk team met goede begeleiding Een goed passend kleding paket Geen stressvolle opdrachten en een relatief relaxte leiding.ook bereid om te helpen waar nodig.
Op de afdeling waar ik gewerkt heb heerstte een angstcultuur. Niemand durfde zijn mond open te doen. Bang om ontslagen te worden want er werd gedreigd met slecht nieuwsgesprekken als gestelde doelen niet werden gehaald of afspraken niet werden nageleefd. Als je bijv. een mail niet beantwoordt die de manager aan jou heeft gestuurd kan je dit al een negatieve beoordeling opleveren. Er wordt bewust afstand gecreëerd en eigen inbreng wordt niet getolereerd. Zo lang je maar 'ja en amen' zegt is er niks aan de hand. Managers zijn niet gemakkelijk benaderbaar en niet zichtbaar aanwezig op de vloer.
Ik vond het werk, dat grotendeels bestaat uit het telefonisch afhandelen van vragen en klachten van klanten, op zich heel leuk vanwege het leerzame en afwisselende klantcontact. Waar ik persoonlijk wel veel moeite mee had, was vertaling (logische analyse) van de klantvraag naar voor mij bruikbare informatie die te vinden was in de kennisbank. Ik vond ook dat je voor een dergelijk bescheiden beloning veel moest weten zelfs vanaf het begin. Het meeluisteren door het management stond me enorm tegen omdat dit ook gebruikt werd voor persoonlijke beoordeling en functioneringsgesprekken. De zeer strak op tijdsbesteding gerichte beoordelingsparameters zoals gemiddelde gespreksduur, first call resolution e.d. veroorzaakten nogal wat stress bij mij. Uiteindelijk pasten deze functie en ikzelf niet zo bij elkaar. Het contact met de heel behulpzame collega's was fijn, ik heb daar veel ondersteuning gehad.
Een werkdag kon soms hectisch verlopen als er met spoed een probleem moest worden opgelost. Dan was het probleem aanhoren en met spoed acties uitzetten zodat zo snel mogelijk een oplossing kon worden geboden bij het probleem. Dan bewaken dat je de terugkoppelingen ontvangt op de uitgezette acties. Klant op de hoogte houden van de voortgang. Op mijn afdeling kon je altijd bij het management terecht voor een feedback. Hele sociale collega's die met je mee dachten hoe het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Was het probleem opgelost en klant hierover ingelicht dan had je daar altijd een heel goed gevoel bij. Dat was ook het leukste van mijn baan.
Ik had graag bij deze werkgever gebleven, maar was helaas niet mogelijk.
Top bedrijf waar je je zelf uitgebreid kan ontwikkelen
Pluspunten
Cooperatief
Minpunten
niks
Ik heb hier erg veel geleerd en veel Kansen gekregen om mijzelf te laten zien.
Collega's en collegialiteit is top, je kunt goed doorgroeien en het is erg afwisselend.
KPN Mobile is ondanks een recent doorgevoerde reorganisatie met grote personeelsreductie nog een leuke productieve afdeling met veel gezellige collega's