KPN Reviews

579 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 613 reviews
Mooi bedrijf
Diverse functies (voormalige medewerker) –  Zoetermeer11 december 2019
KPN is een mooi bedrijf wat in de afgelopen jaren wel sterk is veranderd. In mijn beginjaren was het nog bijna overheidsbedrijf wat zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld tot de mooie commerciële organisatie welke het nu is.

Persoonlijk vind ik de verandering van 'warme' organisatie naar de 'koelere' zakelijke kant wel jammer. In de loop der jaren is, naar mijn mening, de betrokkenheid bij medewerkers minder geworden.
hard werken met mensen
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam9 december 2019
een goede en zorgzame werksfeer in een betrokken bedrijf
Solide werkomgeving met veel loyaal personeel , grote werkgever
Senior Field Support Engineer (voormalige medewerker) –  Houten25 november 2019
Ik was de 3e generatie, een baan voor je leven volgens mijn opa. Echter hij had ongelijk, vaste telefonie is niet interessant meer, waardoor na 37 jaar onze wegen moesten scheiden Het technische bedrijf wordt een service kantoor. Vooral gericht op multimedia cloud oplossingen. Het ambachtelijke wat mij zo boeide moet ik nu elders zoeken. Verder altijd een prima werkgever geweest. goed salaris, veel vrijheden, goede sociale voorzieningen, veel ruimte voor opleidingen in de baas zijn tijd. Voor de nieuwe generatie een solide werkgever met een goed merk.
Pluspunten
Veel opleidingen inwerktijd
Minpunten
techniek wordt multimedia zonder ambacht
Prima werkgever, salaris mag hoger
Klantadviseur KPN Zakelijk (huidige medewerker) –  Zwolle24 november 2019
Ik werk sinds juli 2018 via PCS voor KPN. Ook als parttimer krijg je kansen om je te ontwikkelen. Ben begonnen op outbound, maar na 3 weken werd ik gevraagd voor inbound. Heb al diverse inbound-klussen gedaan. Ga binnenkort beginnen op nieuwe afdeling, KPN Save (soort retentie). De sfeer is prima, alleen het salaris mag een stuk omhoog. Word pas een leuk maandloon door de bonussen. Als je op een afdeling zit waar je weinig of niks verkoopt, heb je mooi pech.
Pluspunten
Gratis fruit
Minpunten
Je mag niet bij het pand parkeren
leuk bedrijf met waardeloos managment vooral de communicatie coach
Buitendienst medewerker (voormalige medewerker) –  Amersfoort19 november 2019
Ik zat in opleiding 8 weken voor buitendienstmedewerker en in mijn laatste week opleiding werd ik ziek , in mijn opleiding heb ik alles gehaald aan certificaten en diplomas (denk aan VCA NET3140 HVD/KVD etc) maar ondanks ik ziek werd was ik ontslagen en voornamelijk mede door de communicatie coach die onmenselijk is en een betweter, ze kan er niet tegen als je iets terug zegt wat niet in haar straatje past, de gehele groep (12 mensen) dachten er precies zo over als ik dus ik kan wel zeggen dat werken bij de "sekte"KPN geheel door sommige mensen uit managment verpest word ook als je je 100% inzet voor KPN en alles goed doet!
Dynamisch bedrijf maar de laatste tijd doorgeslagen in het veranderen
Business consultant en Information Manager (voormalige medewerker) –  Houten18 november 2019
KPN is een Dynamisch bedrijf met alles in zich om veel werk plezier te hebben. Ook ben je altijd bezig met het nieuwste van het nieuwste.
Helaas slaat het bedrijf de laatste jaren door in het willen veranderen.
Men moet elke dag weer beter zijn dan de dag ervoor.
Ook ontstaan hierdoor ontslagrondes waarbij juist degene die het meeste voor KPN betekenen KPN verlaten, gedwongen of vrijwillig.
Dit resulteert in onrust en onzekerheid bij het personeel en management.
Pluspunten
Altijd bezig met de nieuwste technieken
Minpunten
minimale wettelijke secundaire arbeidsvoorzieningen.
Fantastisch om te werken, helaas zonder een echte reden ontslagen.
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Beek3 november 2019
Ik heb koud 2 maanden bij KPN als verkoop adviseur in opleiding gewerkt. En dat beviel me heel erg goed. Een leuk team, fijne sfeer en algehele leuke werkdagen. In mijn vorige dienstverbanden heb ik zeker anders meegemaakt.

Helaas heb ik verleden week te horen gekregen, totaal onverwacht, dat ze niet meer met me verder zouden gaan. Een echte reden gaven ze niet, anders dan dat er wat "dingetjes" waren.

In de winkel is geen werkdag hetzelfde. Je helpt mensen zo goed en aandachtig mogelijk en er wordt van je verwacht, wanneer (potentiële)klanten nog geen diensten afnemen van KPN, jij ze uiteraard overhaald. Dit was voor mij erg moeilijk, ondanks dat ik wel goede cijfers behaalde. Voor menig ander zal hier ook echt de groei moeten plaatsvinden. Bij KPN kun je ook gebruik maken van hun Academy, met dit middel kun je via het bedrijf leuke opleidingen doen. KPN investeerd in personeel en dat vind ik heel erg goed.

Desondanks vind ik het heel erg dat ik er niet meer mag werken. Ook is het erg jammer dat dit van de manager kwam, die waarschijnlijk geen goede band met me had. Dit is dus wel iets om waakzaam voor te zijn. KPN hanteerd een duidelijke Waterfall structuur en heeft overal mensen voor. Het is een grote organisatie en als je de verkeerde mensen tegen je hebt, betekend dit dat zij je groei en mogelijkheden belemmeren. Spijtig, maar dat is niet anders.

Verder was het echt een heerlijk bedrijf om voor te mogen werken.
Veel collega's met heel verschillende achtergronden, altijd plezier in het werk
Manager Operations (voormalige medewerker) –  Zoetermeer1 november 2019
In mijn hele loopbaan heb ik altijd de gelegenheid gekregen om mijzelf te ontplooien. Hoe ver je komt hangt uiteindelijk van jezelf af en niet van je manager. Het opbouwen van een netwerk van collega's maakt het werken des te leuker.
Veel vrijheid
Accountmanager Large Enterprises (huidige medewerker) –  Houten29 oktober 2019
KPN is organisatie waar je volop de kans krijgt om je ontwikkelen. Er zijn diverse mogelijkheden om door te kunnen groeien. De cultuur is open en eerlijk.
Pluspunten
De vrijheid die het bedrijf de medewerkers geeft om te ontwikkelen
Minpunten
De vele wijzigingen en reorganisaties
Gezellige werksfeer
BACKOFFICE MEDEWERKER (huidige medewerker) –  Almere29 oktober 2019
Gezellige mensen om mee samen te werken. Relaxte werksfeer en in goed overleg kan er zelfs op korte termijn verlof geregeld worden.
Productieve, samenwerkende en innovatief bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden
Service Level Manager (voormalige medewerker) –  Amersfoort8 oktober 2019
Ik heb mijn tijd bij KPN als zeer waardevol ervaren.
Alles draait om targets halen al zeggen ze dat de klant op 1 staat
Verkoper detailhandel (voormalige medewerker) –  Enschede8 oktober 2019
Hier bijna 23 jaar gewerkt. Omdat winkel ging sluiten heb ik maar voor de zak met geld gekozen en achteraf blij dat ik weg ben. Laatste 10 jaar was eigenlijk verschrikkelijk. Weinig klanten en groot verloop van managers die alleen aan hun eigen carrière dachten. Dus geen hart voor de zaak. Dit maakt uiteindelijk de hele sfeer kapot. Iedereen speelt toneel. Tijdens werkoverleg enz. knikt iedereen ja maar er wordt toch niet geluisterd naar de echte werknemer. Nee, de hoge bazen snappen niet hoe het werkt. Jammer want vroeger was het een fijne winkel..
Pluspunten
goed loon
Minpunten
werksfeer
Geen pauzes
Klantadviseur kpn winkel (huidige medewerker) –  Amersfoort, ik verwijs naar kpn landelijk7 oktober 2019
Ik werk nu 8 weken en heb al enkele weken geen pauzes gehad. Ik ben samen met een andere collega al eens duizelig geworden. We hadden toen ook geen supervisor of manager. Zelfs nu we die wel hebben krijgen we geen of te laat pauze. Ik heb mij 1 keer twee dagen ziekgemeld en die twee dagen worden gezien als 2 keer ziekmelden. Te hoge werkdruk, je wordt aan je lot overgelaten en er nog op afgerekend ook. De managers zijn hier niet verantwoordelijk voor, wel het hoofdkantoor. Zij sturen aan. Het gaat namelijk niet meer om klant - of servicegericht zijn maar wel presteren, presteren, presteren. Gelukkig heb ik wel leuke collega's, dat scheelt enorm.
Goede berijfscultuur
Accountmanager (voormalige medewerker) –  Hilversum19 september 2019
Goede en open bedrijfscultuur. Mogelijkheden en budget om diverse cursussen te volgen. Het nieuwe werken is zeker een pluspunt, dus je hoeft niet altijd de file in.
Pluspunten
Het nieuwe werken, dus kies je eigen werktijden of plaats.
Werkgever met mogelijkheden
Accountmanager overheid & maritiem Nederland (voormalige medewerker) –  Zoetermeer18 september 2019
Prettige werkgever met goede eigenschappen en veel mogelijkheden. Verwacht geen visie van je leidinggevenden want die weten het ook niet meer door het veel te veel reorganiseren van de organisaties in KPN
Arrogantie ten top
Administratief medewerker (voormalige medewerker) –  Den Haag2 september 2019
Ruim 15 jaar er gewerkt. De laatste 5 jaar daarvan was het minder. Arrogante managers die niet eens geschikt zijn om een toilet schoon te maken. Dit was uiteindelijk de reden dat ik weg ben gegaan. Het leukste van allemaal was toch wel de collega's. Na zo lang met dezelfde mensen te hebben gewerkt, wordt het toch wel een 2e familie. En de salaris werd altijd op tijd gestort.
Pluspunten
Leuke en goeie collega's.
Minpunten
Arrogante managers, ingewikkelde processen, te veel applicaties
Gezellige en leuke sfeer
Outbound callcenter medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam7 augustus 2019
Hét visitekaartje van het bedrijf.Op het ene project bel je klanten van wie hun contract bijna afloopt om samen kijken je naar de nieuwe mogelijkheden. en ervoor zorgen dat klanten die in contact willen komen met KPN binnen 10 minuten teruggebeld worden,
service monteur langs sturen.
De juiste vragen stellen en je zorgt er samen met je collega’s voor dat je klanten van KPN dé beste service krijgt
Fijne werkomgeving
Commercieel medewerker binnendienst (voormalige medewerker) –  Houten27 juli 2019
fijne werkomgeving
zelfsturend
open bedrijfscultuur, alles bespreekbaar
eigen verantwoording, mogelijkheid om zelf issues op te lossen
Pluspunten
mogelijkheid tot thuiswerken en werken op andere locatie
kpn daar kun je je goed ontwikkelen op heel veel vlakken, een heel dynamisch bedrijf.
Filiaalmanager (voormalige medewerker) –  Schiedam18 juli 2019
Het helpen van klanten, klachten oplossen, adminstratie bijhouden, coachen van je team, dagstart/weekstarten houden, doelen voor ogen houden, coachen on the job, werving en selectie, planning maken, mederwerkers trainen, trainingen geven. gesprekken voeren met je team. eigen verkoop in de winkel, schoon houden van de winkel, delegeren, time-management.

Het moeilijkste van dit waren de slechtnieuws gesprekken, maar ook dat hoort er bij.

Het leukste was wel het werken met je team, en de klanten die altijd weer met een glimlach de winkel uit liepen.
Pluspunten
izb geld elk jaar om je te kunnen blijven ontwikkelen
Minpunten
veel reorganisaties
veel geleerd in een prettige werksfeer
Senior medewerker klachten afdeling (voormalige medewerker) –  Amsterdam West12 juli 2019
Wat het leuke van de afdeling Case Management was? het klantcontact was intens, omdat klanten niet voor niets bij onze afdeling terecht kwamen, vaak door "collega's elders" niet helemaal voldoende geholpen, soms ook door dat de klant ging "zwerven" binnen de organisatie, het nieuwe product V.O.I.P. was ook voor vele collega's nieuw. En dus uitdagend.
Pluspunten
goede bereikbaarheid
Minpunten
regelmatig verloop van personeel.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij KPN. Onze community staat klaar om te antwoorden.