Koninklijke Kentalis

Koninklijke Kentalis Reviews

Ik werd stagiaire waardig behandeld en uitgedaagd om nieuwe dingen te doen en zelf de touwtjes in handen te hebben.
Ik heb hier met veel plezier gewerkt en "mis" de organisatie af en toe nog wel een beetje.
Als oproepkracht is het niet altijd makkelijk. De groep waar je werkt en de werktijden worden nogal eens op het laatste moment aangepast.
Pluspunten
Lieve collega's.
Minpunten
Alleen werken tijdens het spitsuur.
Kentalis is een bedrijf waar je een angstkultuur kunt beleven, Kentalis gaat het je heel moeilijk maken als je een eigen mening hebt.
Kortom er zijn genoeg betere bedrijven waar je het wel naar je zin kunt hebben
Minpunten
Alleen maar minpunten
Kentalis was een fijne werkgever, die goed zorgt voor zijn medewerkers, waarin ieder de ruimte krijgt om zichzelf te ontwikkelen.

Zelf heb ik me mogen ontwikkelen in deze tijd van beginnende groepsleerkracht tot Intern Begeleider.
werkgever met voldoende mogelijkheden op ict onderwijs en zorg.
Pluspunten
goed en direct contact met collega's en leiding
Minpunten
bedrijfvoering vrij log
Mooi bedrijf met goede producten en nauw samenwerking in alle lagen.
Ik was werkzaam bij Kentalis in Amsterdam en ik heb er geen goede ervaring mee. Hoezo goed voor medewerkers met een auditieve beperking? DIt viel enorm tegen.
Kentalis is erg in ontwikkeling en doet zijn best om topdown te werken. Hierdoor veel verschuivingen en veranderingen die praktisch niet altijd even makkelijk zijn. Desondanks wordt er toch altijd hard gewerkt en is het de oprechte intentie om cliënt en diens wensen en behoeften voorop te laten staan.
Kentalis is een landelijke organisatie die al 225 jaar gespecialiseerd is in diagnostiek, zorg en onderwijs voor mensen met beperkingen in horen of communiceren. Onze medewerkers bieden klanten toegang tot alle actuele mogelijkheden van taal en communicatie. Door kennis en expertise te ontwikkelen, toe te passen en te delen willen wij de kwaliteit van onze dienstverlening duurzaam verbeteren. Met hart, oog en oor voor de ander. En vooral: in goede dialoog met klanten, medewerkers en partners.
In deze functie heb ik veel inhoudelijk geleerd over de (spraak-taal)ontwikkeling van een kind. Het dynamische proces rondom het werken in een multidisciplinair team heeft mij versterkt in het nemen van mijn positie. Daarbij de balans behouden tussen handelen naar eigen inzicht, kennis en ervaring en afstemmen en overdragen en afstemmen en overdragen naar collegae.

Kentalis is een organisatie die staat voor de medewerker en die de cliënt ten alle tijden centraal houdt. Het systeemgericht werken heeft Kentalis hoog in het vaandel en ziet het systeem niet slechts als informatiebron, maar gelijkwaardige medebehandelaar.

De medewerkers van Kentalis zijn capabele mensen met hart voor de zaak en werken erg gepassioneerd met en voor de doelgroep.
Pluspunten
veel mogelijkheden tot ontwikkeling binnen een grote en veelzijdige organisatie
Prettige en collegiale werksfeer met aandacht voor ontwikkeling en groei.
Pluspunten
Collegiale werksfeer en lerende organisatie
Minpunten
bureaucratie
Informele organisatie die landelijk werkt in een vooral voor de zorg veranderende omgeving.
Pluspunten
informele werksfeer
Minpunten
bureaucratisch en procedureel
Prima werksfeer met collega's en leidinggevende. Voldoende mogelijkheden om je eigen inbreng in de praktijk te brengen.
Pluspunten
Ontwikkelmogeijkheden, collegiale sfeer
Minpunten
financieel afhankelijk van zorgplannen Den Haag.
Binnen deze organisatie heb ik veel geleerd over autisme. De denkwijze binnen het autisme is verassend en biedt een uitdaging om het dagelijks leven van onze cliënten vorm te geven die voor hen passend is.
Het leukste aan mijn baan is dat ik samen met de cliënten hun leven vorm geef. Een wandeling binnen of buiten het terrein kan al verschil maken in de gemoedstoestand van onze cliënten.
Een afwisselende baan waarbij ik audiologische diagnostiek en behandeling verricht bij volwassenen en kinderen. Er wordt wekelijks multidisciplinair overleg gepleegd over cliënten. Er zijn voldoende mogelijkheden om mezelf verder te ontwikkelen.
Leuk om met de kinderen te werken en de leringen die je hieruit trekt. Geduld is wel een vereiste eigenschap om met deze doelgroep te kunnen werken. Hier tegenover staat dan wel de leuke kinderen en het terugkeren naar huis met een voldaan gevoel.
Mooie instelling, met fijne collega's en inspirerende cliënten.
Pluspunten
Geen dag is hetzelfde.
Minpunten
Zware doelgroep.
Het is een grote organisatie en de afdeling waar ik werkte verkeerde in zwaar weer waardoor de sfeer gespannen was.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Koninklijke Kentalis. Onze community staat klaar om te antwoorden.
Reviews over Koninklijke Kentalis gesorteerd op locatie