KINEPOLIS
Voor een bijbaan prima te doen. Leuke extra's zoals moviepas. Gezellige en ontspannen werksfeer en fijn contact tussen collega's maar ook de managers.
Wat leuk en gezellig begon veranderde nadat er een andere manager kwam werken. Hij schreeuwt tegen het personeel, in bijzijn van collega's en gasten. Geen flexibiliteit wbt rooster inplanning en onder de collega's was ontzettend veel drama/geroddel.
Het begint op kantoor waar je altijd begint voor aanvang van jouw dienst. Als je een kassa hebt ga je naar je plek en dan kijk je met je collega's wat er gedaan moet worden voordat er mensen komen.

Het werk is makkelijk en eenvoudig. Samenwerken zit er niet in, alles is feitelijk alleen te doen, tenzij het druk is (geweest).

Het management op locatie is erg relaxed, maar wel cijfergericht. Tijdens periodieke- of jaargesprekken zal je eerder worden aangesproken op verkoop, i.p.v. op andere zaken zoals persoonlijke situatie e.d.

Het bedrijf zelf is een heel ander verhaal. Hier ben je een nummertje en zijn de managers een beetje de drijfveren van het bedrijf. Inmiddels weten bedrijven wel dat als je een goede zaak wil hebben, je blij personeel moet hebben. Nu is dat niet zo, doordat er vaak wordt klaagt omtrent de hoeveelheid personeel en de beloning die er tegenover staat. Daarbij is een bedankje op zijn tijd (van het bedrijf uit) echt niet zo vreemd.

Samengevat: Prima om te werken en om *wat geld mee te verdienen. Reken jezelf niet te rijk en verwacht niet veel van het bedrijf. Je werkt er voor je team en de bezoekers.
Kinepolis als Nederlandse werkgever heeft last van de Belgische regels, deze regels passen niet op de Nederlandse werkvloer en er heerst een angst cultuur. Micro management voor macro results is besparen op de verkeerde vlakken en kosten proberen af te dekken op de plekken waar meerdere personen verantwoordelijk voor zijn.
Leuke werkzaamheden, personeel is gezellig. Het management is alleen niet zo personeelsgericht, de aandacht ligt bij de prestatie. personeel wordt meer gezien als een nummertje
Fijne job voor naast de studie. Maar het is echt waardeloos om te werken met sommige leidinggevenden /management. Met de twee lokale managers, kon ik het goed vinden, vooral de ITS manager. Geen slecht woord over haar. Ego's voorop, soms zelfs tikkeltje richting ouderlijk gezag en weinig tot geen vertrouwen in het eigen personeel die zelf wordt gekozen. Een compliment? Ho maar. Het is alleen negativiteit dat je aanhoort of niets.
Pluspunten
Collega'a, afwisseling, geen 9-5 mentaliteit, het werk zelf
Minpunten
Management en hoofdkantoor
Ik heb het erg naar mn zin gehad op het gebied van wat het werk inhield, maar op het gebied van hoe medewerkers met je omgaan tot het feit dat je op je 2e dienst al verwacht wordt dat je mee kan gaan met de medewerkers die er al jaren werken. Ook is er zeer direct gezegd dat ze mij niet wouden helpen met mij begeleiden. Mij viel ook erg tegen dat er geen instructie was op het feit na dat je op de eerste dienst een aantal dingen wordt uitgelegd. Het feit dat ik zelf moest vragen om het noodplan vond ik ook erg opvallend.
Pluspunten
leuke taken
Minpunten
Management, hoge verwachtingen en medewerkers die negatief over je praten achter je rug om.
Ik heb het erg naar mijn zin gehad bij dit bedrijf. Helaas klikte het niet zo met een management lid waardoor ik ben gestopt.
Pluspunten
Gratis naar de film
Minpunten
verplichte beschikbaarheid van 2 dagen doordeweeks en 2 dagen in het weekend.
je werkt met veel collega's het is een gezellige omgeving
ik heb met heel veel plezier mijn afgelopen 16 jaar bij Utopia NL/KInepolis gewerkt.
Pluspunten
gratis koffie, naar de film gaan
Minpunten
ik kan niet noemen
Typische dag op het werk bestond oa. uit volgende werkzaamheden:

- Rol als bedrijfsleider verantwoordelijk voor alle operationele zaken in het complex (de bioscoop, café en restaurant);

- Als coach betrokkenheid creëren, beoordelingsgesprekken voeren en assistentie bieden bij het werven van nieuw personeel;

- Als manager coördineren en plannen van werkzaamheden van de vestiging. Het organiseren en ten uitvoer brengen van (film gerelateerde) events. Aanspreekpunt voor alle problemen en/of

klachten.

Communicatieve, leidinggevende en organisatorische vaardigheden versterkt. Omgang met collega's, interne en externe partijen in de branche. Aansturen en coachen van personeel. CRM/rapporteren/presenteren voor grote groepen (400+man), organiseren en ten uitvoer brengen van events, van PvA tot aan operationele zaken.

Het leukste van de baan; flexibiliteit (geen 9-5 mentaliteit), zelfstandigheid (mijn probleemoplossend vermogen toepassen), grote gun- factor personeel/ collega's managementteam, coachen nieuw personeel, klantenservice/CRM.

Het moeilijkste van de baan; soms moeten kiezen om kwantiteit voor kwaliteit te laten plaatsvinden dit ivm matige communicatie/ laag budget/visie hoofdkantoor - werklocatie. kwaliteit te waarborgen in hevige concurrentiestrijd met aanwezige concurrenten. Door weinig aandacht aan scholing en slecht aanwezig support, persoonlijke technische kant (software/hardware) niet goed ontwikkeld.
Pluspunten
Zelfstandigheid, flexibiliteit, loyaal managementteam op locatie, goed balans formeel/informeel bedrijfscultuur
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden, geen scholing/ontwikkeling, matige communicatie tussen hoofdkantoor en werklocatie
Je krijgt hier minimum loon + provisie. Kunt goed aantal uren maken en afwisselende werkzaamheden. De band tussen het personeel en supervisors is goed.
Momenteel ben ik werkzaam als medewerker crediteuren bij Kinepolis Nederland. Op korte termijn zal onze financieel afdeling verhuizen naar het Belgische hoofdkantoor waar een Shared Service Center zal worden opgezet. Dit betekent voor mij dat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging.
Ik ben bij Utopia NL in Almere bijna 16 jaar gewerkt met heel veel plezier.Op HQ was heel leuk sfeer.Wij waren met vijf collega`s.

En onze bedrijf is overgenomen door Belgische bedrijf Kinepolis.

Dat is een hele grote bedrijf.Dat lijkt me leuk in toekomst in zo groot bedrijf te werken.
Uitstekenbde tijd gehad in de buioscopen Groningen en Emmen
Bekijk meer reviews over KINEPOLIS