Kindergarden Nederland Reviews

Voor mij geen Kindergarden meer!
Pedagogisch medewerkster (voormalige medewerker) –  Oegstgeest12 oktober 2018
Op papier staat alles netjes geformuleerd, op de werkvloer één grote bende en is er niks van terug te zien. Vriendjes politiek met management en vaste medewerkers. Opmerkingen mbt veiligheid en hygiëne worden niet gewaardeerd of opgepakt en er blijven dus gevaarlijke situaties ontstaan. Zo kan ik nog wel even doorgaan met - punten. In mijn proeftijd zelf ontslag genomen per direct. Voor mij nooit meer Kindergarden.
Minpunten
Teveel om op te noemen
Volop doorgroei mogelijkheden
Pedagogisch expert (huidige medewerker) –  Zeist6 juni 2018
Ik werk sinds 3 jaar bij Kindergarden, ik ben HBO geschoold en mag mij inmiddels ‘pedagogisch expert’ noemen. Een ontzettend uitdagende functie, de studie voor deze functie heb ik binnen de Kindergarden-academie mogen volgen, binnenkort ga ik mij richten op nog meer cursussen/studies binnen deze academie.
Het team waarin ik werk is gezellig, maar voelt ook de ruimte om eerlijk te zijn naar elkaar, en dat voor een vrouwenteam!
Het management is vriendelijk en betrouwbaar, ze staan open voor feedback en doen daar dan ook wat mee.
Er verandert veel in de kinderopvang (nieuwe wet IKK), maar Kindergarden heeft de meeste richtlijnen die deze nieuwe wet omschrijft al op orde, dus zal er niet veel gaan veranderen.
Ik ben trots dat ik voor Kindergarden werk en ik hoop er nog lang te blijven werken.
Pluspunten
Bereikbaar en open management, pedagogisch programma wereldwijs, kindergarden academie
Voor mij nooit meer Kindergarden...
Pedagogisch medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam28 november 2017
Ik heb voor mijn proeftijd afliep zelf mijn contract opgezegd bij Kindergarden.
Razend enthousiast was ik toen ik 4 dagen aan de slag kon als vaste invaller. Het beleid op internet ziet er mooi uit; evenals de foto’s en de mooi opgezette locaties. Maar helaas waren het voor mij 2 lange maanden...

Ik kon mezelf absoluut niet vinden in het pedagogisch beleid; je mag geen nee/ niet zeggen en een kind mag niet apart gezet worden wanneer hij stout is.
Veel kinderen zijn brutaal en ze worden behandeld als prinsjes en prinsesjes.

Daarnaast werken ze niet volgens de ergonomische richtlijnen. Geen verstelbare commode, geen trappetje, laag meubilair waar maaltijden gegeten worden, veel trappen lopen en ook moet je dagelijks de ruimte stofzuigen en dweilen.

Wat me opvalt is dat veel Kindergarden vestigingen 1 centrale keuken hebben. Je moet dus voor elk flesje, hapje, crackertje naar de keuken toe en staat daardoor veelal alleen op de groep.

Daarnaast zijn er nog een aantal punten waar je rekening mee moet houden als je hier gaat werken:

- Horizontale groepen; veel kopieergedrag, kleine ruimtes en veel kinderen in de ruimte, vb. 12 baby’s onder de 1 jaar met 3 medewerkers.
- Er wordt vooral geluisterd naar wat ouders willen.
- Veel Engelssprekende ouders
- Geen voorgeknipte knutselwerkjes of kleurplaten
- Alles moet in de iPad bijgehouden worden; van plasluier tot alle hapjes en slaapjes. Ook meerdere malen per dag foto’s maken van het kind.
- Inwerklijst voor nieuwe medewerkers; de eerste 2 maanden mag je niks als je hier werkt! Geen luiers verschonen, geen
  meer... kinderen naar bed brengen of uit bed halen, niet alleen op de groep zijn, niet alleen in de tuin zijn, geen flessen maken etc...
Wat mag je wel? De kinderen vermaken....
Pas na 2 maanden zullen er punten afgetekend gaan worden door de vestigingsmanager wanneer dit onder begeleiding is uitgevoerd.

Zoals je leest een hele waslijst aan punten; de titel zei het al.. Voor mij geen Kindergarden meer!
Pluspunten
Leuke collega’s, fruit en kleine warme maaltijd tussen de middag
Minpunten
Téveel!
Zeer fijne omgeving waar je zelfstandig, maar toch in teamverband elke dag weer leert
pedagogisch medewerker kinderopvang (voormalige medewerker) –  Amsterdam Binnenstad25 april 2017
Hoewel we met een vast dagritme werken, is elke dag toch weer anders en verveelt het nooit. Iedere dag een andere groep, nieuwe kindjes, nieuwe ouders. Blijft mooi werk om ouders en kinderen een tweede 'thuis' te bieden, waar kinderen zich vertrouwd voelen en zich kunnen ontwikkelen in zijn of haar eigen tempo
Pluspunten
Altijd leuke creatieve collega's
Minpunten
Het is lichamelijk best pittig
Hard werken, drukke dagen
Pedagogisch medewerker (voormalige medewerker) –  Nederland14 maart 2017
Elke dag volgt een ongeveer zelfde opbouw. Het is echt aanpoten want met dezelfde leeftijdsgroepen zijn er geen kinderen die andere kinderen kunnen helpen. Ik had soms het idee dat ik alleen maar aan het verschonen, voeden, aan en uit kleden en opruimen was. Als ik thuis kwam was ik echt helemaal gesloopt.
Daarnaast hebben ze een redelijk eigen beleid. Het klinkt heel mooi maar in de praktijk vind ik het niks. Ze willen vooral vanuit positiviteit werken, de woorden nee en niet mogen niet gezegd worden. Ik kon mij daar niet goed in vinden en vind het belangrijk om ook grenzen aan te geven naast dat je positief praat. Het is denk ik niet de meest ideale voorbereiding voor de basisschool dat kinderen alles mogen en als engeltjes behandeld worden.

Er is een groot verschil per vestiging hoorde ik van collega's. Op sommige plekken mogen ze wel vruchtensap drinken vanuit het geen suiker beleid en op andere plekken weer niet, en dat zit hem in alles.

Voor oproepkrachten is er overigens weinig kans om door te groeien omdat ze oproepkrachten willen bewaren en het voor het bedrijf veel moeilijker is een oproepkracht vacature op te vullen dan een vaste vacature.
Pluspunten
Warme gezonde lunch, gratis fruit op werk
Minpunten
'zweverig' beleid, lichamelijk heel vermoeiend
Prettige, informele, met de markt meegroeiende en leerzame leeromgeving
Vestigingsmanager Vondelstraat (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NH28 december 2014
Vestigingsmanager is een afwisselende, uitdagende en leuke baan. Je eigen vestiging runnen, het contact met ouders, collega's en kinderen maakt de baan zo leuk. Elke dag is anders. Kindergarden onderscheidt zich in de markt door steeds in te spelen op de veranderende vraag van de klant, waarin het belang van de kinderen voorop staat.
Niet de leukste werkomgeving
Pedagogisch Medewerker (huidige medewerker) –  Haarlem9 augustus 2014
Ik heb veel het gevoel dat ik als een poppetje wordt behandeld. Ik wordt zo weggestuurd als ze me niet nodig hebben en heb de eerste maanden ver onder het minimum loon gekregen. De sfeer is niet geweldig en de doorgroei mogelijkheden ook niet.
Een leuke werksfeer
Pedagogisch medewerker (oproepkracht) (huidige medewerker) –  Den Haag9 september 2013
Een leuke opvang met leuke collega's. Prettig werken en er wordt ook goed samengewerkt.
Pluspunten
Je hebt verschillende locaties.
Minpunten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Kindergarden Nederland. Onze community staat klaar om te antwoorden.

2,9

Reviews over Kindergarden Nederland gesorteerd op vacaturetitel