Kindergarden Nederland Reviews

Een plek waar het kind en medewerker ECHT centraal staan
Moet niets uitmaken (huidige medewerker) –  Amsterdam Centrum29 januari 2019
Sinds november 2018 ben ik gestart bij Kindergarden. Nu 3 maanden verder ben ik enorm blij dat ik deze stap heb gemaakt en dat Kindergarden mij de mogelijkheid heeft geboden om ook onderdeel te zijn van dit mooie, kwalitatief hoogstaande kinderopvang!
Het gedachtegoed van Kindergarden is het kind centraal stellen waarbij we de ontwikkeling stimuleren door ECHT te kijken, ervaren en luisteren naar het kind. Prachtig om te zien hoe de medewerkers binnen Kindergarden dit ook echt met hart en nieren doen en uitstralen. Dit maakt het werken, wat al leuk is, met kinderen alleen maar nog leuker!
Mocht je daarom een baan willen in de kinderopvang en/of wil je omscholen? Kom eens een keer naar een Meet&Greet! Je krijgt er geen spijt van!!
Pluspunten
Hoogwaardige kwaliteit. Mooie inrichting. Ruimte voor ontwikkeling voor jou als medewerker!
Minpunten
tot nu toe geen (los van het feit dat het nergens perfect is☺️)
Ik ben trots op ''ons'' bedrijf
adjunct vestigingsmanager/pedagogisch medewerker (huidige medewerker) –  Harderwijk24 januari 2019
Ik ben nu bijna drie jaar werkzaam bij Kindergarden. En wat een verschil wat betreft mijn vorige werkgever. Er wordt hier echt met je meegedacht. Ons bedrijf verdient ook echt de great place to work titel. Voor de kinderen wordt met veel liefde gezorgd en er wordt met de ouders meegedacht. Het wereldwijs programma word zelfs met de allerkleinsten opgepakt en er worden de leukste activiteiten gedaan. Blij ben ik met mijn leidinggevende die maakt dat ons bedrijf goed draait. Ik ervaar een fijne samenwerking met haar. Ik ben blij dat ik onderdeel mag zijn van dit bedrijf en voel me er thuis samen met mijn fijne/lieve collega's. Onze directeur is echt een topper die geeft je echt het gevoel dat je er helemaal bij hoort. Wat het speciaal maakt is dat iedere medewerker met zijn verjaardag een handgeschreven kaart van onze directeur krijgt. Samen wordt er gekeken wat voor cursussen je zou willen doen, en dit kan je bij je leidinggevende aangeven. Zodat je aan de cursus kan beginnen. Kindergarden heeft zijn eigen Kindergarden academie met meerdere opleidingsmogelijkheden. Top bedrijf!
Pluspunten
Naar elk kind wordt gericht gekeken wat hij of zij nodig heeft
Minpunten
Iets meer loon is altijd fijn :)
Erg prettig bedrijf met oprechte aandacht en liefde voor de kinderen
Vestigingsmanager (huidige medewerker) –  Harderwijk24 januari 2019
Op dit moment ben ik werkzaam als Vestigingsmanager. Ik ben gestart als pedagogisch medewerker. Er is veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en ambitie van de medewerkers. Ons pedagogisch beleid Wereldwijs is zichtbaar op de groepen. Hierdoor krijgen kinderen de ruimte om te ontwikkelen in hun eigen tempo.
Voor mij is Kindergarden een fijne werkgever en zijn wij een prettige opvang voor de kinderen. De rust en ruimte die het uitstraalt is er voor de kinderen, ouders en medewerkers. Dit zie je ook zeker terug in het team.
Pluspunten
Pedagogisch beleid/ Voedingsbeleid/samenwerking team/ band met ouders en kinderen
Nooit aan beginnen! Uitbuiters en alleen mooi op papier.
(Ex) pedagogisch medewerer (voormalige medewerker) –  Den haag17 januari 2019
De pedagogische visie klinkt prachtig op papier, maar in de praktijk is het walgelijk.
Het draait alleen om geld verdienen en de liefdevollelle aandacht voor de kinderen wordt voor de pedagogisch medewerkers onmogelijk gemaakt door locatie coördinatoren en management.
Je wordt gedwongen te liegen tegen ouders, je uren worden gestolen wanneer je verplicht naar huis wordt gestuurd en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als je vol liefde, kindgericht wilt werken doe dit jezelf dan alsjeblieft niet aan. Je gaat je ongeluk tegemoet. Mooie woorden, maar ouders, kinderen en personeel komen op de laatste plaats.

Er wordt gelogen over de biologische en gezonde voeding. 9 van de 10 keer is er veel te weinig eten voor de kindjes.

Voor mij NOOIT meer.
Pluspunten
Lieve collega's
Minpunten
Onwettelijk inhouden van uren. Te weinig voeding voor de kindjes. Arbeidsomstandigheden. Management, Locatiecoordinator en adjuct.
Mooi beleid op papier, in de praktijk komt hier helemaal niets van terecht!
Pedagogisch medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam Oost14 januari 2019
Intotaal heb ik 2 jaar voor Kindergarden in A’dam gewerkt. En eerlijk.. voor mij NOOIT meer. Ronduit slecht management, de pm’ers krijgen GEEN eerlijke kansen om echt door te groeien en er zijn slechte arbeidsvoorwaarden. Zij gaan voor kwantiteit ipv kwaliteit, structurele overuren (bufferuren) kun je niet zelf bepalen wanneer je deze kan opnemen en als je ze kan opnemen moet je tot 09:30u beschikbaar zijn, zo niet dan wordt er al snel gedreigd met een officiele waarschuwing. Nieuw personeel zegt vaak op in de proeftijd en het beleid klinkt prachtig, maar in de praktijk zie je hier niets van terug. Ook de ondersteuning van het hoofdkantoor heb ik iedergeval nooit gezien. Kortom: Kindergarden kan nog heel wat verbeteren ten opzichte van het personeel.
Pluspunten
Collega’s zijn vriendelijk
Minpunten
Slechte arbeidsvoorwaarden
Voor mij geen Kindergarden meer!
Pedagogisch medewerkster (voormalige medewerker) –  Oegstgeest12 oktober 2018
Op papier staat alles netjes geformuleerd, op de werkvloer één grote bende en is er niks van terug te zien. Vriendjes politiek met management en vaste medewerkers. Opmerkingen mbt veiligheid en hygiëne worden niet gewaardeerd of opgepakt en er blijven dus gevaarlijke situaties ontstaan. Zo kan ik nog wel even doorgaan met - punten. In mijn proeftijd zelf ontslag genomen per direct. Voor mij nooit meer Kindergarden.
Minpunten
Teveel om op te noemen
Volop doorgroei mogelijkheden
Pedagogisch expert (huidige medewerker) –  Zeist6 juni 2018
Ik werk sinds 3 jaar bij Kindergarden, ik ben HBO geschoold en mag mij inmiddels ‘pedagogisch expert’ noemen. Een ontzettend uitdagende functie, de studie voor deze functie heb ik binnen de Kindergarden-academie mogen volgen, binnenkort ga ik mij richten op nog meer cursussen/studies binnen deze academie.
Het team waarin ik werk is gezellig, maar voelt ook de ruimte om eerlijk te zijn naar elkaar, en dat voor een vrouwenteam!
Het management is vriendelijk en betrouwbaar, ze staan open voor feedback en doen daar dan ook wat mee.
Er verandert veel in de kinderopvang (nieuwe wet IKK), maar Kindergarden heeft de meeste richtlijnen die deze nieuwe wet omschrijft al op orde, dus zal er niet veel gaan veranderen.
Ik ben trots dat ik voor Kindergarden werk en ik hoop er nog lang te blijven werken.
Pluspunten
Bereikbaar en open management, pedagogisch programma wereldwijs, kindergarden academie
Uitbuiters
Pedagogisch medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam15 februari 2018
Als invalkracht werken voor het minimumloon. Inderdaad niks mogen; geen kinderen op bed leggen, flessen maken enz. Maar toen de huishoudelijke kracht ziek was mocht de stagiaire wel een warme lunch koken voor de kinderen. ???? In een sollicitatieronde lieten ze me meedraaien en lieten me gelijk een uur alleen met de groep om een overleg te hebben met elkaar. Zo raar! Managers zijn arrogant. Ik hoef niet meer te solliciteren, omdat ze een beeld van me vormden zonder me ooit gezien te hebben. De manager die mij wel gezien en meegemaakt had had dat beeld trouwens niet van me!!!
Pluspunten
Lieve leuke collega’s
Minpunten
Arrogante managers. Zeer slecht loon. Veel dingen mag je als invaller niet
Voor mij nooit meer Kindergarden...
Pedagogisch medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam28 november 2017
Ik heb voor mijn proeftijd afliep zelf mijn contract opgezegd bij Kindergarden.
Razend enthousiast was ik toen ik 4 dagen aan de slag kon als vaste invaller. Het beleid op internet ziet er mooi uit; evenals de foto’s en de mooi opgezette locaties. Maar helaas waren het voor mij 2 lange maanden...

Ik kon mezelf absoluut niet vinden in het pedagogisch beleid; je mag geen nee/ niet zeggen en een kind mag niet apart gezet worden wanneer hij stout is.
Veel kinderen zijn brutaal en ze worden behandeld als prinsjes en prinsesjes.

Daarnaast werken ze niet volgens de ergonomische richtlijnen. Geen verstelbare commode, geen trappetje, laag meubilair waar maaltijden gegeten worden, veel trappen lopen en ook moet je dagelijks de ruimte stofzuigen en dweilen.

Wat me opvalt is dat veel Kindergarden vestigingen 1 centrale keuken hebben. Je moet dus voor elk flesje, hapje, crackertje naar de keuken toe en staat daardoor veelal alleen op de groep.

Daarnaast zijn er nog een aantal punten waar je rekening mee moet houden als je hier gaat werken:

- Horizontale groepen; veel kopieergedrag, kleine ruimtes en veel kinderen in de ruimte, vb. 12 baby’s onder de 1 jaar met 3 medewerkers.
- Er wordt vooral geluisterd naar wat ouders willen.
- Veel Engelssprekende ouders
- Geen voorgeknipte knutselwerkjes of kleurplaten
- Alles moet in de iPad bijgehouden worden; van plasluier tot alle hapjes en slaapjes. Ook meerdere malen per dag foto’s maken van het kind.
- Inwerklijst voor nieuwe medewerkers; de eerste 2 maanden mag je niks als je hier werkt! Geen luiers verschonen, geen
  meer... kinderen naar bed brengen of uit bed halen, niet alleen op de groep zijn, niet alleen in de tuin zijn, geen flessen maken etc...
Wat mag je wel? De kinderen vermaken....
Pas na 2 maanden zullen er punten afgetekend gaan worden door de vestigingsmanager wanneer dit onder begeleiding is uitgevoerd.

Zoals je leest een hele waslijst aan punten; de titel zei het al.. Voor mij geen Kindergarden meer!
Pluspunten
Leuke collega’s, fruit en kleine warme maaltijd tussen de middag
Minpunten
Téveel!
Zeer fijne omgeving waar je zelfstandig, maar toch in teamverband elke dag weer leert
pedagogisch medewerker kinderopvang (voormalige medewerker) –  Amsterdam Binnenstad25 april 2017
Hoewel we met een vast dagritme werken, is elke dag toch weer anders en verveelt het nooit. Iedere dag een andere groep, nieuwe kindjes, nieuwe ouders. Blijft mooi werk om ouders en kinderen een tweede 'thuis' te bieden, waar kinderen zich vertrouwd voelen en zich kunnen ontwikkelen in zijn of haar eigen tempo
Pluspunten
Altijd leuke creatieve collega's
Minpunten
Het is lichamelijk best pittig
Hard werken, drukke dagen
Pedagogisch medewerker (voormalige medewerker) –  Nederland14 maart 2017
Elke dag volgt een ongeveer zelfde opbouw. Het is echt aanpoten want met dezelfde leeftijdsgroepen zijn er geen kinderen die andere kinderen kunnen helpen. Ik had soms het idee dat ik alleen maar aan het verschonen, voeden, aan en uit kleden en opruimen was. Als ik thuis kwam was ik echt helemaal gesloopt.
Daarnaast hebben ze een redelijk eigen beleid. Het klinkt heel mooi maar in de praktijk vind ik het niks. Ze willen vooral vanuit positiviteit werken, de woorden nee en niet mogen niet gezegd worden. Ik kon mij daar niet goed in vinden en vind het belangrijk om ook grenzen aan te geven naast dat je positief praat. Het is denk ik niet de meest ideale voorbereiding voor de basisschool dat kinderen alles mogen en als engeltjes behandeld worden.

Er is een groot verschil per vestiging hoorde ik van collega's. Op sommige plekken mogen ze wel vruchtensap drinken vanuit het geen suiker beleid en op andere plekken weer niet, en dat zit hem in alles.

Voor oproepkrachten is er overigens weinig kans om door te groeien omdat ze oproepkrachten willen bewaren en het voor het bedrijf veel moeilijker is een oproepkracht vacature op te vullen dan een vaste vacature.
Pluspunten
Warme gezonde lunch, gratis fruit op werk
Minpunten
'zweverig' beleid, lichamelijk heel vermoeiend
Niet de leukste werkomgeving
Pedagogisch Medewerker (huidige medewerker) –  Haarlem9 augustus 2014
Ik heb veel het gevoel dat ik als een poppetje wordt behandeld. Ik wordt zo weggestuurd als ze me niet nodig hebben en heb de eerste maanden ver onder het minimum loon gekregen. De sfeer is niet geweldig en de doorgroei mogelijkheden ook niet.
Een leuke werksfeer
Pedagogisch medewerker (oproepkracht) (huidige medewerker) –  Den Haag9 september 2013
Een leuke opvang met leuke collega's. Prettig werken en er wordt ook goed samengewerkt.
Pluspunten
Je hebt verschillende locaties.
Minpunten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Kindergarden Nederland. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Kindergarden Nederland gesorteerd op locatie