Karakter Reviews

7 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 8 reviews
slecht
Bartender/Waitress (voormalige medewerker) –  Emmen5 juni 2018
erg leuke mensen maar niet zo'n fijne tijd gehad. altijd gedoe met de planning en ik was niet de eerste en ook niet de laatste
Een gemiddelde dag bij Karakter
Medisch Secretaresse (huidige medewerker) –  Ede6 oktober 2015
We starten met een ochtendoverleg om 09.00 uur waarbij alle disciplines aanwezig zijn en er wordt gekeken naar welke werkzaamheden er liggen.
Vervolgens gaat iedereen naar haar plek en starten we met de werkzaamheden. In mijn geval is dat het verwerken van binnengekomen inschrijfformulieren en het verzenden van onderzoeksverslagen naar ouders en verwijzers.
Mijn werkzaamheden zijn redelijk eenzijdig waardoor het vaak een beetje saai is. Echter de sfeer maak wel e.e.a. goed. Contact met collega's is erg goed..
Pluspunten
Contact met collega's
Minpunten
Eentonig werk
Gedreven wetenschappelijke Specialist in de GGZ
Systeemtherapeute i.o. (voormalige medewerker) –  Nijmegen, GE4 september 2015
Binnen het UCK (Universitair Cluster van Karakter) is de gedrevenheid groot om de patiënten met moeilijke psychiatrische problematiek te faciliteren om tot de gewenste verandering te komen die kwaliteit van leven verbetert. In deze economisch zware tijden van bezuinigingen voor de gezondheidszorg en de jeugdhulp weet Karakter koers te houden en de patiënt goede hulp te bieden. Karakter bestaat uit mensen die soms dag en nacht werken om de specialistische hulp te kunnen blijven bieden aan de kwetsbare kinderen en gezinnen in onze samenleving. Dit vraagt veel van de individuele hulpverlener en het management. Dus de werkdruk is groot, maar een organisatie als Karakter biedt aan Psychologen veel kansen tot ontwikkeling.
Pluspunten
Wetenschappelijke kennis
Minpunten
Onder druk van bezuinigingen en effectmeting, komen betekenisgeving en zingeving steeds meer op de achtergrond te staan.
Een organistatie waarin ik de organisatie-identiteit heb zien ontwikkelen. Zowel de organistatie als ikzelf hebben een grote groei doorgemaakt.
Gezinsbehandelaar IPG (huidige medewerker) –  Regio Gelderland (standplaats Ede)24 maart 2015
Nu de groei voor de organistatie door meer efficient te gaan werken, ruimte heeft moeten maken voor krimp, ben ik toe aan een verdere doorontwikkeling.

Ik ervaar Karakter als een prettige werkgever, waar de zorg voor onze patienten bij alle medewerkers boven hun eigen belang lijkt te staan.

Mijn periode in de medezeggenschap is bijzonder waardevol geweest. Hierin heb ik de kans gekregen om de organisatie nog beter te begrijpen. De relatie tussen medezeggenschap en bestuur is positief (en voor zover mogelijk, gelijkwaardig).
Pluspunten
Ruimte voor ontwikkeling in persoon en professional.
Minpunten
Interne communicatie blijft een groot aandachtspunt.
Leuke, interessante doelgroep, fijn team.
sociotherapeut (voormalige medewerker) –  Ede, GE8 februari 2015
De ene dag rustig, de andere dag vol hectiek en crisissen.
Heb geleerd dat het proces van patiënten en ouders belangrijk is en dat het noodzakelijk is hen hierin te volgen, zonder confrontaties uit de weg te gaan. Samenwerken met ouders en patiënt om tot haalbare doelen te komen. Heb eveneens ondervonden dat hoe groter een organisatie wordt, hoe logger die werkt.
Mijn collega's waren heel verschillend, wat ik als verrijkend ervoer voor het team.
Het moeilijkste van mijn werk vond ik het top-down zijn van de organisatie. Expertise/competenties van de sociotherapeuten werden onvoldoende gezien en gewaardeerd.
Het leukste van mijn werk vond ik de doelgroep en wanneer de behandeling tot resultaat had dat patiënt en ouders het in de toekomst iets gemakkelijker zouden krijgen in hun leven.
Productieve, leerzame en collegiale werkomgeving
Pedagogisch medewerker (huidige medewerker) –  Nijverdal, OV13 januari 2014
Transparante organisatie die goed omgaat met haar medewerkers, kansen bied om te blijven leren en ontwikkelen en een onmisbare taak vervuld in de maatschappij.
De werksfeer is productief, actief, leerzaam en tegelijk gezellig. Kinderen staan voorop/centraal, maar daarnaast wordt ruimte gemaakt om ook als werknemer en collegae optimaal te kunnen presteren door oog te hebben voor elkaars leerpunten, kwaliteiten of tekortkomingen.
Pluspunten
Collegialiteit en transparantie
Minpunten
Lage waardering van gemeentes voor Logeeropvang

Zie meer reviews over Karakter

Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Karakter. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Karakter gesorteerd op locatie