Karakter
Karakter
Karakter is een mooi bedrijf, alles loopt goed en m'n team toen ik daar werkte was ook heel erg beleefd en we deden het samen heel goed!
Pluspunten
Goede team.
Minpunten
Erg hard werk.
Mooi werk waarbij je iets kunt betekenen.
Fijn werk met inhoud, ik heb me hier jarenlang enorm thuis gevoeld. Helaas is sinds de transitie van de zorg de werkdruk steeds meer komen te liggen bij administratie en prestatie. Het moeten 'produceren' halen van normen en binnen de marges blijven is steeds meer voorop komen te staan. Dat is jammer, want er werken fijne mensen en fijne managers.
De bedrijfscultuur is wel behoorlijk zelfgenoegzaam. Bij Karakter vind men zichzelf 'de beste' als het om zorg gaat en dat staat samenwerking soms in de weg.
Pluspunten
fijne cultuur.
Minpunten
druk 'produceren' van zorg
slecht
erg leuke mensen maar niet zo'n fijne tijd gehad. altijd gedoe met de planning en ik was niet de eerste en ook niet de laatste
Hoog ambitieuze instelling
Instelling met een zeer hoog ambitieniveau, waardoor een te hoge werkdruk bij bepaalde sectoren, dit geldt niet voor geheel Karakter.
Een gemiddelde dag bij Karakter
We starten met een ochtendoverleg om 09.00 uur waarbij alle disciplines aanwezig zijn en er wordt gekeken naar welke werkzaamheden er liggen.
Vervolgens gaat iedereen naar haar plek en starten we met de werkzaamheden. In mijn geval is dat het verwerken van binnengekomen inschrijfformulieren en het verzenden van onderzoeksverslagen naar ouders en verwijzers.

Mijn werkzaamheden zijn redelijk eenzijdig waardoor het vaak een beetje saai is. Echter de sfeer maak wel e.e.a. goed. Contact met collega's is erg goed..
Pluspunten
Contact met collega's
Minpunten
Eentonig werk
Gedreven wetenschappelijke Specialist in de GGZ
Binnen het UCK (Universitair Cluster van Karakter) is de gedrevenheid groot om de patiënten met moeilijke psychiatrische problematiek te faciliteren om tot de gewenste verandering te komen die kwaliteit van leven verbetert. In deze economisch zware tijden van bezuinigingen voor de gezondheidszorg en de jeugdhulp weet Karakter koers te houden en de patiënt goede hulp te bieden. Karakter bestaat uit mensen die soms dag en nacht werken om de specialistische hulp te kunnen blijven bieden aan de kwetsbare kinderen en gezinnen in onze samenleving. Dit vraagt veel van de individuele hulpverlener en het management. Dus de werkdruk is groot, maar een organisatie als Karakter biedt aan Psychologen veel kansen tot ontwikkeling.
Pluspunten
Wetenschappelijke kennis
Minpunten
Onder druk van bezuinigingen en effectmeting, komen betekenisgeving en zingeving steeds meer op de achtergrond te staan.
Een organistatie waarin ik de organisatie-identiteit heb zien ontwikkelen. Zowel de organistatie als ikzelf hebben een grote groei doorgemaakt.
Nu de groei voor de organistatie door meer efficient te gaan werken, ruimte heeft moeten maken voor krimp, ben ik toe aan een verdere doorontwikkeling.

Ik ervaar Karakter als een prettige werkgever, waar de zorg voor onze patienten bij alle medewerkers boven hun eigen belang lijkt te staan.

Mijn periode in de medezeggenschap is bijzonder waardevol geweest. Hierin heb ik de kans gekregen om de organisatie nog beter te begrijpen. De relatie tussen medezeggenschap en bestuur is positief (en voor zover mogelijk, gelijkwaardig).
Pluspunten
Ruimte voor ontwikkeling in persoon en professional.
Minpunten
Interne communicatie blijft een groot aandachtspunt.
Leuke, interessante doelgroep, fijn team.
De ene dag rustig, de andere dag vol hectiek en crisissen.
Heb geleerd dat het proces van patiënten en ouders belangrijk is en dat het noodzakelijk is hen hierin te volgen, zonder confrontaties uit de weg te gaan. Samenwerken met ouders en patiënt om tot haalbare doelen te komen. Heb eveneens ondervonden dat hoe groter een organisatie wordt, hoe logger die werkt.

Mijn collega's waren heel verschillend, wat ik als verrijkend ervoer voor het team.

Het moeilijkste van mijn werk vond ik het top-down zijn van de organisatie. Expertise/competenties van de sociotherapeuten werden onvoldoende gezien en gewaardeerd.

Het leukste van mijn werk vond ik de doelgroep en wanneer de behandeling tot resultaat had dat patiënt en ouders het in de toekomst iets gemakkelijker zouden krijgen in hun leven.
Productieve, leerzame en collegiale werkomgeving
Transparante organisatie die goed omgaat met haar medewerkers, kansen bied om te blijven leren en ontwikkelen en een onmisbare taak vervuld in de maatschappij.
De werksfeer is productief, actief, leerzaam en tegelijk gezellig. Kinderen staan voorop/centraal, maar daarnaast wordt ruimte gemaakt om ook als werknemer en collegae optimaal te kunnen presteren door oog te hebben voor elkaars leerpunten, kwaliteiten of tekortkomingen.
Pluspunten
Collegialiteit en transparantie
Minpunten
Lage waardering van gemeentes voor Logeeropvang
Bekijk meer reviews over Karakter
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Karakter. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,9
Reviews over Karakter gesorteerd op locatie