JYSK Reviews

56 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 452 reviews
Super leuk team
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Dokkum3 december 2019
Ik werk nu twee jaar bij Jysk en vindt het helemaal geweldig. Je wordt echt opgenomen in de Jysk familie. Soms werk ik ook in andere filialen. Na drie contracten heb ik een vast contract gekregen. Hier ben ik erg blij. Ik heb helemaal niks te klagen over het werken bij Jysk. Super blij en tevreden met mijn baan.
Pluspunten
Gezellig team, personeelsfeestjes, geen hierarchische gevoelens onderling
Hard werken maar wel met veel plezier!
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Arnhem6 november 2019
Een grote organisatie, maar het voelt klein, omdat veel mensen elkaar kennen en je voelt je gezien en gehoord.
Het is hard werken, maar we hebben een leuk team dus dat maakt het werk juist leuk en elke dag is weer een uitdaging!
Hard werken maar wel met veel plezier!
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Arnhem6 november 2019
Hard werken in hechte teams, familiegevoel
Storemanager (huidige medewerker) –  Deventer31 oktober 2019
Een dag altijd starten met een kop koffie en planning. Hoofdtaak de klanten zo goed mogelijk helpen. Vaak wel een erg hoge werkdruk maar door het familiegevoel goed doorheen te boksen. Gemiddeld met 3 á 4 mensen op de vloer en nooit een moment dat je je verveelt (en nog vaak tijd voor humor en persoonlijk contact onderling ook). Vullen, spiegelen, inventariseren, schappenplannen; zo maar een invulling voor een dag. Een snelgroeiend bedrijf met de nadruk naast de klant op mobility. Vaste lijnen zijn vervangen door smartphones en veel taken verschuiven ook al van desktop naar smartphone. De service naar de klant gaat soms echt erg ver, zeker in vergelijking tot andere bedrijven. Door personeelsfeesten en facebookgroepen wordt het familiegevoel voor een dergelijk grote organisatie nog goed in takt gehouden. En de doorgroeimogelijkheden zijn echt enorm, mits de juiste inzet en juiste omgeving.
Pluspunten
Familiegevoel
Minpunten
Hoge werkdruk
Erg leuk bedrijf
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  .25 oktober 2019
Uitdagend, doorgroeimogelijkheden en inzet wordt beloond
Gezellig bedrijf om bij te werken.
Stagiair (huidige medewerker) –  Arnhem17 oktober 2019
Werk nu een tijdje bij JYSK en heb dit echt positief ervaren.
Top bedrijf!
Assistent bedrijfsleider (huidige medewerker) –  Limburg17 oktober 2019
Een top bedrijf om voor te mogen werken! JYSK staat ook op persoonlijk niveau voor je klaar als je ambitieus en gedreven bent om door te groeien.

Een typische dag op het werk is in de ochtend samen sparren met je collega's over doelen en allerlei andere dingen :) het management is super! Luistert graag naar jouw mening om hiermee aan de slag te gaan, staan ook voor je klaar om eventuele trajecten te starten denk aan managers opleidingen en andere.

Bedrijfscultuur is professioneel en transparant.

Kortom een bedrijf die klaarstaat voor je zowel professioneel als persoonlijk!
Volop doorgroeimogelijkheden
Storemanager (huidige medewerker) –  Wolvega16 oktober 2019
Het is een topbedrijf om voor te werken. Ik ben 5,5 jaar geleden begonnen als stagiair en nu doorgegroeid als storemanager. Hoe geweldig is dat! Er zijn doorgroei mogelijkheden zat, de bedrijfscultuur is zeker iets waar je in wil duiken. De online winkel, het management team en de winkel zijn (bijna) naadloos op elkaar afgestemd.
Pluspunten
Inzet word beloond
Minpunten
Er zijn niet echt noemenswaardige minpuntrn
Top baan als je opzoek bent naar een nieuwe uitdaging !
Assistent bedrijfsleider (huidige medewerker) –  Sittard/Geleen14 oktober 2019
Ik ben een jaar geleden begonnen als verkoopmedewerker en binnen korte tijd doorgegroeid naar logistiek verantwoordelijke. Sinds 6 maanden ben ik Assistent manager. Op moment volg ik het ontzettend leerzame en gezellige SMT traject waarin de toppers van Jysk je opleiden tot Store manager. Ik ervaar werken bij Jysk als zeer positief. Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk. Werken bij Jysk ik zeg doen !
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden, Prettige werksfeer, goede begeleiding, plate organisatie, leuke bonussen !
Minpunten
Zal hier echt niet gaan werken!
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Haarlem13 augustus 2019
ze kunnen hele leuke verhalen vertellen bij de sollicitatie gesprek maar daar is niks van waar, tenzij je bereid bent om alleen nog maar voor jysk te leven.

slechte communicatie in dit bedrijf, ze zeggen dat iedereen gelijk is maar dat is absoluut niet zo! bedrijfscultuur is gewoon slecht.

door groeien kan als je je volledige privé leven aan de kant zet en elke keer extra werkt ( overuren zijn vrije dagen die je nooit kan opnemen door mensen te kort)
zodra je keihard voor ze gewerkt hebt gooien ze je voor je vaste contract de deur uit.

personeel kan gezellig zijn maar iedereen verlinkt elkaar achter de rug om in goed dag licht te komen te staan voor de bazen.

ze nemen logistiek aan maar 9 van de 10 keer sta je zelf dozen van 30+ van een stelling van 2 meter af te halen zonder hulpmiddelen. ook heb je te maken met dozen die zwaarder zijn dan 50 kilo.

klagen of melden dat je ergens niet mee eens bent wordt niet geaccepteerd ook al zeggen ze dat je alles mag zeggen tegen ze.

salaris is echt minimumloon, als je doorgroeit naar assistent bedrijfsleider is de kans groot dat je of minder of net zo veel verdiend als al de andere fultime medewerkers, terwijl ze verwachten dan je 100x harder werkt. verhooging krijg je bijna nooit. ook de zo "geweldige" bonussen zijn eigenlijk alleen voor de leidinggevenden als fultimer krijg je hooguit 20 euro per 3 maanden of helemaal niks.
reiskosten is na ongeveer 30 km niet meer dan 8 euro per dag, meer dan dat krijg je niet.

ze sturen je van filiaal naar filiaal kan zo zijn dat je 1,5 uur moet rijden. als je nee zegt lig
  meer... je er uit of gaan ze je het lastig maken.

ik raad het iedereen aan om hier niet te gaan werken!!!!

wat wel kan is eventueel als oproepkracht voor in de vakantie, maar zelfs dan krijgen de meesten amper uren.

ik heb zelf in meerdere filialen gestaan overal is het het zelfde.
Pluspunten
is er niet
Minpunten
Bijna alles

Hi,

Graag zouden wij van jou horen waar dit aan heeft gelegen en of wij nog iets voor jou kunnen betekenen. We zouden je daarom willen vragen om contact op te nemen door een mailtje te sturen naar onderstaand e-mail adres.

Goed leuk bedrjjf
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Delft2 augustus 2019
Jysk is een leuk bedrijf om te werken. Er is plaats voor doorgroeimogelijkheden en zeer leerzaam met de trainingen.
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam30 juli 2019
1 woord verschrikkelijke bedrijf om te werken noch te winkelen.
Zoals ook bij andere recensies te lezen wordt je bergen aan beloftes gedaan en geen enkel nagekomen. Je moet zelf achter alle feiten aanlopen. En als je hun daarop aanspreekt zijn ze op hun teentjes getrapt. Eerlijkheid oprechtheid en rechtdoorzee ver te zoeken. Klanten worden behandeld als stuk vuil maar
verwachten wel elke dag een behoorlijk hoge omzet. Fysiek is het gewoon zwaar. Een kleine magazijn met hulpmiddelen die stuk zijn of half. Pakketen van 30 kilo moeten dan ook gewoon getilt worden. Dan niet eens te spreken over choaching en traingen (wat gewone weg niet word gegeven) maar wel verwacht wordt dat je alles maar moet weten. Recht op pauze van een uur krijg je niet. Je moet het doen met een half uur op een werkdag van min 8 uurtjes.
Zo kan ik nog lang doorgaan. Super slechte service en super slechte omgang met collega's
Nooit maar ook nooit zal ik hier winkelen noch andere aanraden er te werken of te winkelen Genoeg andere leuke oprechte winkels en winkelmedewerkers.
Pluspunten
Ikzelf
Minpunten
Respect Salaris fysiek bedrijftscultuur

Mooie organisatie
Storemanager (voormalige medewerker) –  Gorinchem/waalwijk30 juli 2019
Dik 9 jaar met veel plezier voor deze organisatie mogen werken. Ja er is werkdruk maar is goed te handelen. Veel mensen mogen opleiden en door zien groeien. Met de juiste instelling en inzet kan je hier veel leren en doorgroeien. Je verkoopt een groot en uitgebreid assortiment. Een mooi en stabiel bedrijf om een goede carriere te starten en op te bouwen. Organisatie is plat en je kan met iedereen gewoon praten. Je mening wordt gewaardeerd.
Pluspunten
Goede groei mogelijkheden. Grote stabiele organisatie. Leuke artikelen
Niet eens proberen daar!
Assistent bedrijfsleider (voormalige medewerker) –  Zeeland21 juli 2019
Er worden gouden bergen beloofd als je bij jysk komt solliciteren, maar na je eerste uur op de werkvloer kom je er snel achter wat een onmenselijk bedrijf het is! Ze blijven nieuwe winkels openen terwijl ze voor de bestaande winkels niet eens genoeg personeel hebben waardoor je geen kant op kan. Met 2 man een winkel draaien waardoor klanten boos en vloekend weglopen, dozen van vaak 40kilo die je maar in je eentje moet dragen, geen tijd voor pauzes en over veiligheid nog niet gesproken. Doordat winkels onderbezet zijn is er geen tijd om medewerkers goed op te leiden dus kennis is vergezocht maar word wel van je verwacht. Je moet bijvoorbeeld in korte tijd meer als 20 e-learnings maken waar per stuk minimaal een uur voor nodig is, allemaal in je vrije tijd en onbetaald. Tijd voor klanten is er haast niet omdat je word doodgegooid met taken waar je minstens 10man voor nodig hebt.
Jysk zelf geeft er helemaal niks om hoe personeel klaagt en gaan gewoon lekker verder op hun roze wolk. Lage oude omzet winkels krijgen geen airco want dat is te duur, dus succes met 35graden binnen en zware dozen. Loon is echt minimaal voor het gene wat je allemaal moet doen. En geld voor avondeten bij een werkdag van 12uur is net genoeg voor een droge boterham.

Gezien de vele negatieve reacties hier en het feit dat jysk er niks om geeft doordat er geen veranderingen komen bewijst wat voor bedrijf het is. Heel jammer dit!
Pluspunten
Leuke artikelen
Minpunten
Salaris, werkdruk, laksheid van hogerop, veiligheid, bedrijfscultuur.

JYSK

Hard werken voor weinig geld
Salesleader (voormalige medewerker) –  Rotterdam2 mei 2019
Hard werken voor weinig geld is het motto van Jysk.
Althans in mijn ogen.
Ondanks de slechte arbeidsvoorwaarden en het zware werk heb ik er wel met plezier gewerkt.
Pluspunten
Gezellige collega's
Minpunten
Na sluitingstijd nog te lang op werk
Zware onderwaardering
Assistent bedrijfsleider (voormalige medewerker) –  .27 februari 2019
Vol enthousiasme gesolliciteerd bij Jysk en aangenomen. Echter verdween dit al snel omdat er een zeer hoge werkdruk heerst. 9 vd 10 keer sta je met z'n 2en de hele winkel te runnen omdat er nauwelijks personeel is (en ik snap nu waarom). Er moet er altijd 1 bij de kassa zijn waardoor de ander dus alle zware pakketten van soms wel 55 kilo alleen uit het magazijn mag halen. Als je geluk hebt krijg je ook nog vracht tussendoor waardoor er klanten boos de winkel uitlopen omdat het allemaal te lang duurt voor de spullen uitgeleverd worden. Ook werk je boven je macht omdat zware pakketten ook boven op de stellingen liggen van 2,5 meter hoog en je dus op een krukje staat om dit eraf te halen. Er wordt beloofd dat er goede doorgroei mogelijkheden zijn, nou niet dus. Jaren mogen vechten om een hogere functie te krijgen maar ondertussen worden er voor je neus andere mensen aangenomen die vervolgens niet functioneren en weer ontslagen worden. En als het binnen het team niet goed gaat hoef je ook niet aan te kloppen bij de districtmanager want die laat het gewoon z'n beloop tot dat de boel volledig escaleerd en de winkel een puinbak is geworden. Pas dan worden er stappen ondernomen, mensen overgeplaatst naar andere fillialen en mag je voor de zoveelste keer een winkel op gaan knappen. Ik ben ontzettend blij dat ik ontslag heb genomen en een nieuwe uitdaging ben begonnen. Voor het salaris hoef je het namelijk ook niet te doen (minimum terwijl wel van je wordt verwacht dat je je maximaal inzet). Ik ging elke dag met tegenzin naar mijn werk.
Pluspunten
Collega's waren wel gezellig
Minpunten
Hoge werkdruk, zwaar lichamelijk werk, slecht salaris, slechte doorgroei mogelijkheden, werk weken van soms 60 uur

Hi,

Wat vervelend om te lezen dat jij zo'n hoge werkdruk hebt ervaren tijdens het werken bij JYSK. Ook vinden wij het erg jammer dat jouw contact met de district manager als negatief is ervaren.

JYSK

Gun jezelf iets een leukere baan!
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Hoorn22 februari 2019
Je wordt onderbetaald. De Jysk cultuur is dat je overuren niet krijgt uitbetaald maar als vakantiedagen. Maar Jysk is altijd onderbezet dus kun je nooit vrije dagen opnemen. Je moet 7 dagen per week inzetbaar zijn. Je mag nooit klagen ergens over. Zware pakketten tillen, sommige wel 50 kg. Doordat je onderbezet staat in de winkel, vrijwel altijd, moet je een winkel met 2 man runnen. Niks is ooit goed genoeg. Retour beleid is achterlijk. Spullen die twee jaar gebruikt zijn mogen gewoon retour worden gebracht. Vaak zelfs zonder bon. Klanten zijn vaak altijd vervelend. Pauze nemen is er niet bij. CAO is slecht. Het enige lichtpuntje zijn vaak je collega's, maar dat is het wel.

BEGIN HIER NIET AAN!
Pluspunten
Soms leuke collega's
Minpunten
Onderbetaald, geen pauzes, onderbezet, zwaar tilwerk.

Hi,

Wij vinden het erg jammer om te horen dat jij de werkdruk bij JYSK als te hoog hebt ervaren. Bovendien vinden wij het vervelend dat jij negatieve ervaringen hebt bij de werkzaamheden in de winkel.

Graag zouden wij van jou horen hoe dit volgens jou is gekomen, zodat we hier in de toekomst aanpassingen in kunnen doen.

We willen jou daarom vragen om contact met ons op te nemen via de mail.

We horen graag van je!

Onpersoonlijke aanpak bij sollicitatie
/ (voormalige medewerker) –  Hasselt13 februari 2019
Na te solliciteren als jobstudent werd er een zeer onpersoonlijke & korte standaardmail verzonden. Er werd vermeld dat er niet gevraagd kon worden naar persoonlijke feedback, wat ik echt niet kunnen vind. Dit getuigt van weinig inzet in hun HR-afdeling. Feedback kan altijd helpen naar toekomstige sollicitaties toe, dus het minste wat zij kunnen doen is even kort aanhalen waarom zij net niet voor jou gekozen hebben. Dit vond ik erg jammer...

Hi,

Wij snappen dat het vervelend is dat je geen persoonlijke feedback krijgt op jouw sollicitatie. Echter, door de vele sollicitanten is het voor ons onmogelijk om elke kandidaat persoonlijk te benaderen. Wij hopen dat je hier begrip voor hebt!

JYSK

Leuke baan met vele doorgroei mogelijkheden
Storemanager (huidige medewerker) –  Sneek27 november 2018
Begonnen als verkoopmedewerker en binnen een jaar store manager geworden! Volop doorgroei kansen dus. En dit binnen een leuk, gezellig en groeiend bedrijf waarbij iedereen erg betrokken is. Afwisselende werkzaamheden maakt het werk uitdagend samen met een leuk energiek team maakt dat de dagen voorbij vliegen en je met plezier naar je werk blijft gaan. Een open bedrijf waarbij iedereen gelijk is.
Pluspunten
Doorgroeien openheid
Pure ellende
Assistent bedrijfsleider (voormalige medewerker) –  Venlo17 oktober 2018
Gratis uren overwerken onder het mom van de "Jysk-cultuur", Salesleader dagen die ietwat sektarisch overkomen, eigen mening is verboden en getoonde inzet is nooit voldoende in de ogen van de area managers. Met een beetje geluk heb je leuke collega's en is dat het enige lichtpuntje van het werken bij Jysk. Met 2 man staan in een veel te grote winkel met veel te zware pakketten ( > 35kg) is niet ideaal. Als Salesleader zijn mij gouden bergen beloofd die vanuit de organisatie nooit waar zijn gemaakt. Ze buiten je uit en beloven je een vast contract maar aan het eind van de contractperiode kan je alsnog ophoepelen. Waardeloos is een understatement voor deze maffiaorganisatie.
Pluspunten
-Met geluk leuk collega's
Minpunten
-Hoge werkdruk, geen waardering, overuren niet uitbetaald enz, enz.

Hi,

We vinden het erg jammer om te horen dat jouw beloftes zijn gedaan, die nooit zijn nagekomen. Ook vinden we het vervelend dat jij een hoge werkdruk hebt ervaren en overuren niet uitbetaald hebt gekregen. Voor nadere informatie en uitleg over beloftes die aan jou zijn gedaan, willen wij jou vragen om contact met ons op te nemen via de mail.

We horen graag van je!

JYSK

Stel een vraag over solliciteren of werken bij JYSK. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over JYSK gesorteerd op locatie