JYSK Reviews

48 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 403 reviews
Zal hier echt niet gaan werken!
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Haarlem13 augustus 2019
ze kunnen hele leuke verhalen vertellen bij de sollicitatie gesprek maar daar is niks van waar, tenzij je bereid bent om alleen nog maar voor jysk te leven.

slechte communicatie in dit bedrijf, ze zeggen dat iedereen gelijk is maar dat is absoluut niet zo! bedrijfscultuur is gewoon slecht.

door groeien kan als je je volledige privé leven aan de kant zet en elke keer extra werkt ( overuren zijn vrije dagen die je nooit kan opnemen door mensen te kort)
zodra je keihard voor ze gewerkt hebt gooien ze je voor je vaste contract de deur uit.

personeel kan gezellig zijn maar iedereen verlinkt elkaar achter de rug om in goed dag licht te komen te staan voor de bazen.

ze nemen logistiek aan maar 9 van de 10 keer sta je zelf dozen van 30+ van een stelling van 2 meter af te halen zonder hulpmiddelen. ook heb je te maken met dozen die zwaarder zijn dan 50 kilo.

klagen of melden dat je ergens niet mee eens bent wordt niet geaccepteerd ook al zeggen ze dat je alles mag zeggen tegen ze.

salaris is echt minimumloon, als je doorgroeit naar assistent bedrijfsleider is de kans groot dat je of minder of net zo veel verdiend als al de andere fultime medewerkers, terwijl ze verwachten dan je 100x harder werkt. verhooging krijg je bijna nooit. ook de zo "geweldige" bonussen zijn eigenlijk alleen voor de leidinggevenden als fultimer krijg je hooguit 20 euro per 3 maanden of helemaal niks.
reiskosten is na ongeveer 30 km niet meer dan 8 euro per dag, meer dan dat krijg je niet.

ze sturen je van filiaal naar filiaal kan zo zijn dat je 1,5 uur moet rijden. als je nee zegt lig
  meer... je er uit of gaan ze je het lastig maken.

ik raad het iedereen aan om hier niet te gaan werken!!!!

wat wel kan is eventueel als oproepkracht voor in de vakantie, maar zelfs dan krijgen de meesten amper uren.

ik heb zelf in meerdere filialen gestaan overal is het het zelfde.
Pluspunten
is er niet
Minpunten
Bijna alles
Goed leuk bedrjjf
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Delft2 augustus 2019
Jysk is een leuk bedrijf om te werken. Er is plaats voor doorgroeimogelijkheden en zeer leerzaam met de trainingen.
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam30 juli 2019
1 woord verschrikkelijke bedrijf om te werken noch te winkelen.
Zoals ook bij andere recensies te lezen wordt je bergen aan beloftes gedaan en geen enkel nagekomen. Je moet zelf achter alle feiten aanlopen. En als je hun daarop aanspreekt zijn ze op hun teentjes getrapt. Eerlijkheid oprechtheid en rechtdoorzee ver te zoeken. Klanten worden behandeld als stuk vuil maar
verwachten wel elke dag een behoorlijk hoge omzet. Fysiek is het gewoon zwaar. Een kleine magazijn met hulpmiddelen die stuk zijn of half. Pakketen van 30 kilo moeten dan ook gewoon getilt worden. Dan niet eens te spreken over choaching en traingen (wat gewone weg niet word gegeven) maar wel verwacht wordt dat je alles maar moet weten. Recht op pauze van een uur krijg je niet. Je moet het doen met een half uur op een werkdag van min 8 uurtjes.
Zo kan ik nog lang doorgaan. Super slechte service en super slechte omgang met collega's
Nooit maar ook nooit zal ik hier winkelen noch andere aanraden er te werken of te winkelen Genoeg andere leuke oprechte winkels en winkelmedewerkers.
Pluspunten
Ikzelf
Minpunten
Respect Salaris fysiek bedrijftscultuur
Niet eens proberen daar!
Assistent bedrijfsleider (voormalige medewerker) –  Zeeland21 juli 2019
Er worden gouden bergen beloofd als je bij jysk komt solliciteren, maar na je eerste uur op de werkvloer kom je er snel achter wat een onmenselijk bedrijf het is! Ze blijven nieuwe winkels openen terwijl ze voor de bestaande winkels niet eens genoeg personeel hebben waardoor je geen kant op kan. Met 2 man een winkel draaien waardoor klanten boos en vloekend weglopen, dozen van vaak 40kilo die je maar in je eentje moet dragen, geen tijd voor pauzes en over veiligheid nog niet gesproken. Doordat winkels onderbezet zijn is er geen tijd om medewerkers goed op te leiden dus kennis is vergezocht maar word wel van je verwacht. Je moet bijvoorbeeld in korte tijd meer als 20 e-learnings maken waar per stuk minimaal een uur voor nodig is, allemaal in je vrije tijd en onbetaald. Tijd voor klanten is er haast niet omdat je word doodgegooid met taken waar je minstens 10man voor nodig hebt.
Jysk zelf geeft er helemaal niks om hoe personeel klaagt en gaan gewoon lekker verder op hun roze wolk. Lage oude omzet winkels krijgen geen airco want dat is te duur, dus succes met 35graden binnen en zware dozen. Loon is echt minimaal voor het gene wat je allemaal moet doen. En geld voor avondeten bij een werkdag van 12uur is net genoeg voor een droge boterham.

Gezien de vele negatieve reacties hier en het feit dat jysk er niks om geeft doordat er geen veranderingen komen bewijst wat voor bedrijf het is. Heel jammer dit!
Pluspunten
Leuke artikelen
Minpunten
Salaris, werkdruk, laksheid van hogerop, veiligheid, bedrijfscultuur.
Hard werken voor weinig geld
Salesleader (voormalige medewerker) –  Rotterdam2 mei 2019
Hard werken voor weinig geld is het motto van Jysk.
Althans in mijn ogen.
Ondanks de slechte arbeidsvoorwaarden en het zware werk heb ik er wel met plezier gewerkt.
Pluspunten
Gezellige collega's
Minpunten
Na sluitingstijd nog te lang op werk
Zware onderwaardering
Assistent bedrijfsleider (voormalige medewerker) –  .27 februari 2019
Vol enthousiasme gesolliciteerd bij Jysk en aangenomen. Echter verdween dit al snel omdat er een zeer hoge werkdruk heerst. 9 vd 10 keer sta je met z'n 2en de hele winkel te runnen omdat er nauwelijks personeel is (en ik snap nu waarom). Er moet er altijd 1 bij de kassa zijn waardoor de ander dus alle zware pakketten van soms wel 55 kilo alleen uit het magazijn mag halen. Als je geluk hebt krijg je ook nog vracht tussendoor waardoor er klanten boos de winkel uitlopen omdat het allemaal te lang duurt voor de spullen uitgeleverd worden. Ook werk je boven je macht omdat zware pakketten ook boven op de stellingen liggen van 2,5 meter hoog en je dus op een krukje staat om dit eraf te halen. Er wordt beloofd dat er goede doorgroei mogelijkheden zijn, nou niet dus. Jaren mogen vechten om een hogere functie te krijgen maar ondertussen worden er voor je neus andere mensen aangenomen die vervolgens niet functioneren en weer ontslagen worden. En als het binnen het team niet goed gaat hoef je ook niet aan te kloppen bij de districtmanager want die laat het gewoon z'n beloop tot dat de boel volledig escaleerd en de winkel een puinbak is geworden. Pas dan worden er stappen ondernomen, mensen overgeplaatst naar andere fillialen en mag je voor de zoveelste keer een winkel op gaan knappen. Ik ben ontzettend blij dat ik ontslag heb genomen en een nieuwe uitdaging ben begonnen. Voor het salaris hoef je het namelijk ook niet te doen (minimum terwijl wel van je wordt verwacht dat je je maximaal inzet). Ik ging elke dag met tegenzin naar mijn werk.
Pluspunten
Collega's waren wel gezellig
Minpunten
Hoge werkdruk, zwaar lichamelijk werk, slecht salaris, slechte doorgroei mogelijkheden, werk weken van soms 60 uur

Hi,

Wat vervelend om te lezen dat jij zo'n hoge werkdruk hebt ervaren tijdens het werken bij JYSK. Ook vinden wij het erg jammer dat jouw contact met de district manager als negatief is ervaren.

Graag zouden wij van jou horen waar dit aan heeft gelegen en of wij nog iets voor jou kunnen betekenen. We zouden je daarom willen vragen om contact op te nemen door een mailtje te sturen naar onderstaand e-mail adres.
HRNL@jysk.com

We horen graag iets van je!

JYSK

Gun jezelf iets een leukere baan!
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Hoorn22 februari 2019
Je wordt onderbetaald. De Jysk cultuur is dat je overuren niet krijgt uitbetaald maar als vakantiedagen. Maar Jysk is altijd onderbezet dus kun je nooit vrije dagen opnemen. Je moet 7 dagen per week inzetbaar zijn. Je mag nooit klagen ergens over. Zware pakketten tillen, sommige wel 50 kg. Doordat je onderbezet staat in de winkel, vrijwel altijd, moet je een winkel met 2 man runnen. Niks is ooit goed genoeg. Retour beleid is achterlijk. Spullen die twee jaar gebruikt zijn mogen gewoon retour worden gebracht. Vaak zelfs zonder bon. Klanten zijn vaak altijd vervelend. Pauze nemen is er niet bij. CAO is slecht. Het enige lichtpuntje zijn vaak je collega's, maar dat is het wel.

BEGIN HIER NIET AAN!
Pluspunten
Soms leuke collega's
Minpunten
Onderbetaald, geen pauzes, onderbezet, zwaar tilwerk.

Hi,

Wij vinden het erg jammer om te horen dat jij de werkdruk bij JYSK als te hoog hebt ervaren. Bovendien vinden wij het vervelend dat jij negatieve ervaringen hebt bij de werkzaamheden in de winkel.

Graag zouden wij van jou horen hoe dit volgens jou is gekomen, zodat we hier in de toekomst aanpassingen in kunnen doen.

We willen jou daarom vragen om contact met ons op te nemen via de mail.

Onpersoonlijke aanpak bij sollicitatie
/ (voormalige medewerker) –  Hasselt13 februari 2019
Na te solliciteren als jobstudent werd er een zeer onpersoonlijke & korte standaardmail verzonden. Er werd vermeld dat er niet gevraagd kon worden naar persoonlijke feedback, wat ik echt niet kunnen vind. Dit getuigt van weinig inzet in hun HR-afdeling. Feedback kan altijd helpen naar toekomstige sollicitaties toe, dus het minste wat zij kunnen doen is even kort aanhalen waarom zij net niet voor jou gekozen hebben. Dit vond ik erg jammer...

Hi,

Wij snappen dat het vervelend is dat je geen persoonlijke feedback krijgt op jouw sollicitatie. Echter, door de vele sollicitanten is het voor ons onmogelijk om elke kandidaat persoonlijk te benaderen. Wij hopen dat je hier begrip voor hebt!

JYSK

Leuke baan met vele doorgroei mogelijkheden
Storemanager (huidige medewerker) –  Sneek27 november 2018
Begonnen als verkoopmedewerker en binnen een jaar store manager geworden! Volop doorgroei kansen dus. En dit binnen een leuk, gezellig en groeiend bedrijf waarbij iedereen erg betrokken is. Afwisselende werkzaamheden maakt het werk uitdagend samen met een leuk energiek team maakt dat de dagen voorbij vliegen en je met plezier naar je werk blijft gaan. Een open bedrijf waarbij iedereen gelijk is.
Pluspunten
Doorgroeien openheid
Pure ellende
Assistent bedrijfsleider (voormalige medewerker) –  Venlo17 oktober 2018
Gratis uren overwerken onder het mom van de "Jysk-cultuur", Salesleader dagen die ietwat sektarisch overkomen, eigen mening is verboden en getoonde inzet is nooit voldoende in de ogen van de area managers. Met een beetje geluk heb je leuke collega's en is dat het enige lichtpuntje van het werken bij Jysk. Met 2 man staan in een veel te grote winkel met veel te zware pakketten ( > 35kg) is niet ideaal. Als Salesleader zijn mij gouden bergen beloofd die vanuit de organisatie nooit waar zijn gemaakt. Ze buiten je uit en beloven je een vast contract maar aan het eind van de contractperiode kan je alsnog ophoepelen. Waardeloos is een understatement voor deze maffiaorganisatie.
Pluspunten
-Met geluk leuk collega's
Minpunten
-Hoge werkdruk, geen waardering, overuren niet uitbetaald enz, enz.

Hi,

We vinden het erg jammer om te horen dat jouw beloftes zijn gedaan, die nooit zijn nagekomen. Ook vinden we het vervelend dat jij een hoge werkdruk hebt ervaren en overuren niet uitbetaald hebt gekregen. Voor nadere informatie en uitleg over beloftes die aan jou zijn gedaan, willen wij jou vragen om contact met ons op te nemen via de mail.

leuk om bij te werken
Nu nog verkoper (huidige medewerker) –  Noord-Holland12 oktober 2018
Ik had gesolliciteerd als verkoper alleen vond de districtmanager al direct dat ik meer in mijn mars had. ik werk er nu 3 maanden en wordt opgeleid tot Assistent Bedrijfsleider. Het werk is zeer afwisselend en uitdagend iedere dag weer. Ik hoop over een jaar mijn eigen winkel te hebb en.
Pluspunten
sfeer binnen het bedrijf
Minpunten
Soms fysiek wat zwaarder
Geweldige werkgever met veel uitdaging
Verkoop Manager (huidige medewerker) –  Sneek10 oktober 2018
Een gezond bedrijf die je volop kansen geeft om door te groeien! Je krijgt de aandacht en de middelen maar je moet het wel zelf aanpakken! Wie graag wil komt ver in de organisatie.
Pluspunten
Bonus uitbetaling voor alle medewerkers per kwartaal
Minpunten
Begin hier niet aan aub’
Assistent bedrijfsleider (huidige medewerker) –  Noord-Holland15 september 2018
Slechte werk sfeer, word 0 rekening met je gehouden en ze gebruiken je voor alles om je in verschillende filialen neer tezetten als je mobiel bent. Verder word er alleen geluisterd naar de storemanagers door de retail manager en niet naar jou verhaal. Verder word je onder betaald en een slechte sao. Je word weinig tot niet opgeleid en ze laten je aan je lot over. Ik adviseer zeker niet om hier tegaan werken en ook niet als partime job. Wil je iets bij verdienen doe dat dan ergens anders. Als assistent verdien je net zoveel als verkoper dus als je toch deze slechte uitdaging aan wilt gaan doe dat zeker als verkoper. Succes der mee
Pluspunten
Geen enkele plus punt voor
Minpunten
Teveel om op tenoemen

Hi,

Wij vinden het jammer om te lezen dat jij zulke slechte ervaringen hebt opgedaan tijdens het werken bij JYSK. Om in de toekomst meer aandacht te kunnen besteden aan klachten van (oud)medewerkers, is het belangrijk hun input in acht te nemen. Om die reden willlen wij jou vragen ons te mailen op het volgende mailadres: HRNL@jysk.com. We horen graag, waarom jij het gevoel hebt gehad dat er geen rekening met je is gehouden en waarom storemanagers niet naar jou hebben geluisterd.

Super leuk werk!
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Bergen op Zoom31 juli 2018
Wat een leuke baan! Elke dag leer je nieuwe klanten kennen die je mag verwelkomen en verwennen met alle productkennis die je heb. De verhalen aanhoren van de meeste klanten was super!
Pluspunten
Super werk!
Minpunten
Het team
Doe het niet
Filiaalmanager (voormalige medewerker) –  Eindhoven20 juli 2018
Ga hier niet werken. De voorwaarden zijn ontzettend slecht. Zo is de sfeer en de manier hoe ze je behandelen. Jysk is altijd onder bezet. Ze hebben een super hoog verloop omdat de werkdruk zo gigantisch hoog is. Je staat met 2 man per dag een hele winkel te runnen. Hoe goed je het ook doet hoe goed je resultaten ook zijn het is.nooit goed genoeg en het.ligt altijd aan jou. Het maakt niet uit welke winkel je.in Nederland binnen loopt het is altijd een zooitje. Dit komt puur door de onderbezetting. Meer uren krijg je niet betaald. Dat hoort bij je functie. Mensen ik waarschuw je verdoe je tijd niet bij deze helse werkgever.
Pluspunten
Als je geluk hebt je collegas
Minpunten
Iedereen is negatief. Werk druk. Salaris

Hi,

Vervelend om te lezen dat jij een te hoge werkdruk hebt ervaren bij JYSK. Wij zouden graag van jou willen horen waarom je het gevoel had dat jouw inzet niet goed genoeg was en waarom die werkdruk zo hoog was. Hiervoor willen we jou vragen of je contact op wilt nemen via HRNL@jysk.com.

JYSK

Mooi bedrijf, keihard werken, slechte voorwaarden
Manager (huidige medewerker) –  Nederland19 juni 2018
Jysk is een prachtig bedrijf. Snel groeiend, zeer mooie en verzorgde panden, leuke teams. Het is soms wel keihard werken, te veel en te zwaar tillen (sommige dozen zijn tegen de 40 kg) Voorwaarden omtrent overuren en ziekte conform de CAO Sport & Lifestyle zijn niet om over naar huis te schrijven. Overuren krijg je in tijd, eerste ziektedag betaal je zelf etc.
Pluspunten
Fijne sfeer, mooie winkel(s), leuke werkzaamheden
Minpunten
Fysiek (zeer) zwaar, hoge werkdruk, CAO op sommige punten ruk
Een gezellige en goede werksfeer
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Leiderdorp27 april 2018
Ik heb in de tijd dat ik bij de jysk heb gewerkt onwijs naar mijn zin gehad omdat de klanten en mijn collega's kon ik het onwijs goed mee opschieten hiernaast warem de werkzaamheden goed te doen en goed overna gedacht.
Pluspunten
In overleg zelf pauzes kunnen plannen
werkdag bij jysk
Sales (voormalige medewerker) –  Limburg (provincie)24 april 2018
Een typische dag op het werk was altijd vrij rustig. Ik durf bijna te zeggen dat ik het nergens anders beter zou hebben in verband met het werk wat ik deed en ook omdat het niet zwaar was. de sfeer was altijd gezellig en mijn collega's waren ook leuk. buiten dat er veel geroddeld werd.

ik heb bij jysk geleerd hoe ik producten moet presenteren aan klanten en verkopen.
Pluspunten
Rustige dagen
Minpunten
Lange werkdagen maar de tijd vliegt voorbij
Altijd een gezellige en ontspannen sfeer binnen het team!
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Cruquius10 april 2018
Werken bij Jysk is fijn, je wordt niet als nummertje gezien maar als persoon. Daarbij is het binnen het team ook ontspannen, je moet wel je werk goed doen maar je kan ook aan lolletje met elkaar trappen! Ook behandeld iedereen elkaar als gelijk!
Pluspunten
Sfeer, werkomgeving
Minpunten
Laag loon
Prettige werkomgeving
Kantoorfunctie (huidige medewerker) –  Arnhem10 april 2018
Internationaalbedrijf met een prettige werkomgeving, wanneer je zelf de kansen met beide handen vastpakt zijn er voldoende doorgroei en ontwikkelings mogelijkheden. Bedrijfcultuur is prettig.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij JYSK. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over JYSK gesorteerd op locatie