Jeugdbescherming Regio Amsterdam Reviews

Fijne organisatie om te werken
Gezinsmanager (huidige medewerker) –  Amsterdam16 november 2018
Prettige bedrijfscultuur, vriendelijke collega's en altijd op zoek naar verbetering om de missie: Ieder kind blijvend veilig, waar te kunnen maken. Werkdruk is hoog bij vrijwel alle afdelingen van de organisatie.
Pluspunten
Fijn team, platte organisatie, goede aansluiting met ov.
Minpunten
Ik ben persoonlijk geen fan van flexplekken

Beste gezinsmanager,
Bedankt voor je reactie, zo kunnen nieuwe werkgevers goed geïnformeerd beslissen of ze bij ons willen werken.

Afwisselende verantwoordelijke baan waarin je goed op jezelf moet blijven letten
Gezinsmanager (huidige medewerker) –  Amsterdam14 juni 2018
Ik vind mijn baan als gezinsmanager ontzettend leuk omdat het erg afwisselend is, ik echt wat kan betekenen voor kinderen en het mij blijft uitdagen in mijn eigen ontwikkeling. Het werk vraag wel veel van je qua balans behouden tussen werk en privé, grenzen aangeven richting gezinnen, ketenpartners, collega's en leidinggevenden en het dragen van de verantwoordelijkheid over het traject wat jij hebt uitgezet. Het is belangrijk dat je zelfvertrouwen hebt, dat je snel kan schakelen, veel kan onthouden en goed kan luisteren naar anderen. Ook is het noodzakelijk dat je met je leidinggevende blijft communiceren over hoe jij in je werk zit en wat je nodig hebt van de organisatie. Als je daar duidelijk in bent kan er veel geregeld worden om te zorgen dat jij je werk kan doen. Daarnaast is het een dynamische organisatie waarin je mee kan en mag denken over het beleid, waarin je goed (bij)geschoold wordt in het werk en waarin ook plezier maken met elkaar belangrijk is.
Pluspunten
Afwisselend, uitdagend, betekenisvol, inspraak, plezier
Minpunten
Hoge werkdruk, veel verantwoordelijkheid, vaak je grenzen moeten aangeven en bewaken

Beste gezinsmanager,
Fijn dat je zo'n uitgebreide review voor ons geschreven hebt. We waarderen het dat je de tijd hebt genomen om potentiële werknemers te helpen.

Goed gefaciliteerd om te kunnen doen wat je moet doen
Gezinsmanager (huidige medewerker) –  Amsterdam9 mei 2018
Een zeer levendig bedrijf waar iedereen zich inzet om elk kind veilig te laten opgroeien.
Elke afdeling zet zich in om de gezinsmanagers goed hun werk te kunnen laten doen: mooi om te zien!
In de heftigheid van het werk weet men met elkaar een prettige werksfeer te creëren waar men elkaar ondersteunt en motiveert.
Pluspunten
Sfeer, gezamenlijk doel, professionaliteit
Minpunten
Werkdruk

Beste gezinsmanager,
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven voor Jeugdbescherming Regio Amsterdam.

Door hoge werkdruk teams onvoldoende ondersteuning trainee gezinsmanagers
Gezinsmanager (voormalige medewerker) –  Amsterdam26 maart 2018
Rond 60 % van de nieuw aangenomen gezinsmanagers stopt ermee binnen het eerste jaar. Dit zegt iets over zowel de heftigheid van de functie (inhoudelijk en werkdruk), als de (team)managers en het p&o beleid.
Super zonde, want het is belangrijk en boeiend werk.

Beste,
Bedankt voor je review over Jeugdbescherming. We zijn bezig met een caseloadverlaging waardoor je per gezinsmanager minder gezinnen begeleidt. Een aantal teams heeft een pilot gedaan die als zeer positief is ervaren, en deze pilot wordt nu verder uitgerold door de organisatie. Hierdoor ervaren we de werkdruk voor gezinsmanagers, waardoor zij beter volgens onze methode kunnen werken en meer aandacht per gezin kunnen geven.

Goede werkomgeving
Gezinsmanager (huidige medewerker) –  Amsterdam29 september 2017
Er is een etage aanwezig waar je gezellig kan bijkletsen en lekker lunchen. genoeg ruimte om met elkaar te kunnen overleggen.

Er zijn mogelijkheden om op verschillende locaties te werken.
elke week supervisie. tijdens supervisie kun je de moeilijke kanten van het werk bespreken.

Het leuke van deze baan is dat het een voldoening geeft als je merkt dat de instelling een besluit heeft genomen, waardoor het weer goed gaat met het gezin, met name de kinderen.
Pluspunten
Gezamenlijk besluit nemen met het team.
Minpunten
Lange wachtlijsten

Beste gezinsmanager,
Wat fijn dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven. Wij zijn ook erg blij met de bedrijfskantine, waar elke dag verse soep en broodjes te halen zijn :)

Fijne collega's en een informele sfeer
Management Assistente (huidige medewerker) –  Amsterdam3 augustus 2017
Mijn ervaring als managementassistente (werk hier nu een half jaar) is dat het voelt als thuiskomen: fijne, warme collega's die interesse in je tonen en je graag helpen. Er wordt gekeken naar wat je kunt en wat je wilt en hoe dat te realiseren is. In deze platte organisatie is het flexibel werken en innovatie staat voorop: er lopen veel pilots en men zoekt steeds naar vernieuwing. Loon is zeker goed, werkweek van 36u en veel vrije dagen en een eindejaarsuitkering.
Pluspunten
Collega's, laptop & telefoon van werk, salaris
Minpunten
x

Beste,
Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt bij Jeugdbescherming. Bedankt voor je review.

Leerzaam werkplek
Gezinsmanager (huidige medewerker) –  Amsterdam20 maart 2017
Leerzame werkplek waar ik in de jaren erg ben gegroeid als persoon.
Moeilijk werk, te veel 'productie'
Gezinsmanager (voormalige medewerker) –  Amsterdam30 december 2016
Hard werken, met meer gezinnen dan er eigenlijk voorgeschreven staan. Immense werkdruk. Je ziet vaak de 'donkere kanten' van de samenleving met kinderen die in de knel zitten; dat maakt het zwaar. Bovendien moet je 'productie' draaien; families die door een paar fases heen geduwd moeten worden in afgesproken tijd. Helaas valt er niet altijd een aantal weken aan bepaalde (hardnekkige) problemen te hangen.
Indien je een slechte teammanager hebt, is de werkdruk helemaal niet meer te doen. De directie en afdeling P&O doen er geen enkele moeite voor om je 'binnen boort' te houden wanneer je het zwaar hebt. Ze nemen gewoon weer nieuwe werknemers aan (vaak onervaren en onvoorbereid voor het werk).
Gelukkig wel veel leuke collega's die je steunen.
Pluspunten
Minpunten
Moeilijk werk, je bent vervangbaar, productie draaien

Beste,
Bedankt voor je review. Het probleem van de werkdruk is inmiddels aangepakt met een pilot "De bedoeling op 10" waarbij het aantal gezinnen per gezinsmanager omlaag wordt gebracht. Zo heeft de gezinsmanager meer tijd te besteden per gezin, waardoor elk gezin uiteindelijk korter bij Jeugdbescherming loopt. De pilot was een groot succes en wordt nu uitgerold binnen de organisatie, team voor team.

missie van Jeugdbescherming: ieder kind veilig
HR adviseur (voormalige medewerker) –  Amsterdam20 december 2016
Een mooie organisatie met een geweldige missie: ieder kind veilig.
Pluspunten
lunch verzorgd door de Coulor Kitchen

Beste,
Bedankt voor je review, wij zijn ook elke dag weer onder de indruk van wat de Colour Kitchen ons voorschotelt!

werken als een team voor de veiligheid van kinderen
Gezinsmanager (voormalige medewerker) –  Amsterdam6 juni 2016
Werken bij JBRA is elke dag anders, de samenwerking met leidinggevende en collega's zijn hecht. De belangrijkste taak in dit werk is dat kinderen veilig opgroeien (thuis dan wel elders) en zich kunnen ontwikkelen naar volwassenheid zonder belast te worden met de problemen die zij en of het netwerk ervaren. Ik heb veel geleerd van intenstief samenwerken met ouders , het kind en met verschillende instanties. Het leukste van de baan is dat je mensen helpt en er aan bijdraagt dat kinderen kind mogen zijn en zich in een veiligere situatie zich kunnen en mogen ontplooien.

Beste,
Bedankt voor je review. Mooi verwoord hoe je het naleven van onze missie in praktijk hebt ervaren.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Jeugdbescherming Regio Amsterdam. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Jeugdbescherming Regio Amsterdam gesorteerd op locatie