JP van den Bent stichting

JP van den Bent stichting Reviews

Ik heb er veel geleerd, maar ben er nu wel achter dat je veel moet doen zoals de werkgever zegt zoals het moet ze zeggen wel dat je eigen inbreng mag hebben, maar in praktijk zie ik dit niet
Ga hier nooit werken. Ontzettend achterbakse organisatie en een zeer onprofessioneel management. Houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd. ‘Zo de wind waait, waait zijn jasje’. Ze handelen hoe het hen uitkomt en behandelen niet iedereen gelijk. Word niet één lijn getrokken, altijd op je hoede zijn.
CAO technisch gezien zijn de roosters zeer ongezond en in principe mag het niet eens wat ze daarin doen. Grote onderwaardering qua salaris gezien. Standaard onder bezetting en te drukke diensten, gaat ten koste van de zorg die de cliënten verdienen. Zoveel mogelijk in een dienst willen ‘stoppen’ terwijl dit eigenlijk onmogelijk is wil je je werk goed uitvoeren.
Pluspunten
Minpunten
Onprofessioneel management, ongezonde reeksen, geen waardering
Onbekwaam en onprettig management

Structureel meer werken dan je contract

Geen transparantie vanuit management

Management doet niet wat er hoort te gebeuren, alles wordt bij begeleiders teruggelegd onder de noemer "eigenaarschap", maar als je initiatief neemt, wordt je op de vingers getikt.

Heerst een angstcultuur, feedback wordt ook niet gewaardeerd.

Veel onvrede onder collega's, cliënten en ouders.

De cliënten, ouders en begeleiders verdienen beter
Als je niet met keidinggevende mee gaat wordt het je heel zwaar gemaakt
Pluspunten
Minpunten
Alles
Prettige binnenkomst, open gesprek. Collega’s zijn positief en transparant. Werken vanuit mogelijkheden en niet binnen de kaders. Wat vandaag niet in huis is, is morgen heel gewoon (JP gezegde) en dit is hier ook zo. We denken mee, staan voor alles open & proberen echt een meerwaarde te zijn en een veiligge basus
De JP van den Bent is letterlijk een misselijkmakende organisatie. Ouders worden niet serieus genomen en cliënten worden behandeld als oud vuil. Geen groeimogelijkheden voor cliënten.
Als werknemer word je vol loze beloftes binnen gehaald. Vervolgens word je ingeschaald op zeer lage schaal. Geen uitzonderingen mogelijk. De leidinggevenden spelen onder één hoedje en worden zwaar overbetaald. Alles gaat in eigen zak.

Als je als werknemer vragen gaat stellen word je per direct in een verbetertraject geplaatst. Hierna werken ze je er uit.

Was dit een ongelukkige toevalstreffer? Nee hoor, het meeste personeel durft geen vragen te stellen als er collega’s als voorbeeld worden gesteld en het schavot op moeten.

Op het Stationsplein worden door het personeel WhatsApp-groepen aangemaakt waar de leidinggevende dagelijks belachelijk wordt gemaakt. Dit is een manier waarop het personeel kan ventileren en frustraties kwijt kan. Sinds kort zitten er ook oud-bewoners in de groepsapp.

Tijd voor een frisse wind.
Geen dag is hetzelfde en de cliënten maken het werk interessant. Er is ruimte voor je eigen inbreng en krijgt een grote mate van eigen verantwoordelijkheid.
Elke dag is anders. De dag vult zich met verassingen en jij bent degene die moet proberen de ballen hoog te houden. Zorgen dat je clienten de dag goed doorkomen en je kan ondersteunen bij zijn/haar gestelde doelen.
Pluspunten
Deelname aan cursussen is inclusief.
Minpunten
Te weinig uren voor het werk wat je moet doen.
Heel bewust gekozen voor werken bij JP van de Bent. Een platte organisatie, waarbij je als begeleider veel vrijheid krijgt om te doen wat nodig is. Uniek is mijn inziens de vraaggerichte benadering. Dat lijkt zo simpel, maar hoe vaak trappen we niet in de valkuil van 'zorgen voor'. De uitdaging is om aan te sluiten bij de bewoner vanuit interesse en van daaruit te begeleiden. Dat vraagt om durven loslaten van hetgeen jij denkt/vindt dat er moet gebeuren. Ik ben zeer content met het team van collegas waarmee ik mag samen werken. In het team heerst veel openheid om elkaar te bevragen, dat houdt je scherp.

Natuurlijk zijn er bij de JP ook verbeterpunten, maar ik heb niet de illusie dat dat bij andere zorgorganisaties altijd beter gaat. Ik hecht veel waarde aan het ontzettende leuke team waarmee ik mag samenwerking en waarvan ik iedere dag weer mag leren.
Pluspunten
Vrijheid, uitdaging, leuk team
Minpunten
Salariëring
Ik heb gewerkt op 2 locaties van de JP van den Bent stichting. De instelling heeft een goede visie die cliënt gericht is zonder een woud aan regels. De panden zijn allemaal mooi en van deze tijd. Ik heb gewerkt met fijne collega's die hun hart op de goede plaats hebben. Ik vind de JP behoorlijk hiërarchisch en weinig doorgroeimogelijkheden hebben voor medewerkers die hogerop willen. Qua salaris kun je elders meer verdienen en zijn de trainingen vooral intern gericht. Kleine contracten betekent ook dat ik op zoek ben gegaan naar wat anders. Doorgroeimogelijkheden zijn er wel maar dan moet je wel meegaan in de ongeschreven regels van het gezonde verstand van de locatiecoordinator. Ze zeggen dat je kritisch mag zijn en je kwetsbaar op mag stellen maar je voelt dat dit niet gewaardeerd wordt. Doe je niet wat ze zeggen dan wordt je overdondert en/of krijg je een aantekening of officiële waarschuwing wat een angstcultuur teweeg brengt onder collega's. Ze vertellen je vriendelijk dat je een verbetertraject in moet. Mijn advies is om oog te hebben voor een medewerker die iets meemaakt in zijn/haar werk serieus genomen wordt en gesteund wordt, door samen te kijken naar hoe we morgen de ondersteuning anders kunnen inzetten dan de dag ervoor. Zo zet je medewerkers in hun kracht en kun je gezamenlijk er sterker uitkomen. Als werknemer ben je degene die leiding moet kunnen ontvangen en dat is waar maar andersom zal de leiding er goed aan doen om meer naar hun werknemers te luisteren omdat zij dagelijks met hun cliënten werken. Verdieping en open staan naar een andere kijk op de ondersteuning - meer...
Pluspunten
Hart voor de cliënten, goede panden
Minpunten
Slecht salaris, kleine contracten
veel geleerd over de problematiek van de doelgroep van de clienten

team discussies waren productief
Goede ervaringen met het werken in deventer voor jp van den bent. Erg veel geleerd in de korte tijd, veel mogelijkheden en een proffesionele werksfeer waar ook heel veel gezelligheid was. Het loon was goed, het werk ook.
Pluspunten
sfeer, kennis, veel te leren, fijne werkwijze en goede methodieken
Minpunten
grote druk door hoge verwachtingen bij nieuwe werknemers
Organisatie die een beeld schept van waar ze voor staan, maar dit verre van waar maken.
Het organogram sluit totaal niet aan bij de werkelijkheid, de cliënt en begeleider zouden centraal moeten staan, maar in de praktijk is dit het management.

Er worden besluiten genomen die zwaar ten koste gaan van personeel en dus van clienten. Werkgever is zich verre van bewust dat de mensen op de werkvloer de Stichting groot hebben gemaakt. Dat is onmogelijk gemaakt de laatste jaren. Alles draait om financiën.

De open en transparante cultuur is ver te zoeken, management maakt beslissingen die onbegrijpelijk zijn, en vooral ten koste gaan van cliënten en ouders.

Wees voorbereid wanneer je vragen gaat stellen over hoe men tot een besluit is gekomen, dat je relatie met je LG sterk bekoeld. Werkgever is niet eerlijk over waar je recht op hebt. Ben je assertief en laat je de CAO zien met daarin je rechten (reiskosten bij gebroken dienst, verschoven dienst toeslag), krijg je veelal discussie en verzinnen ze altijd wel een reden het niet uit te betalen.

Enige maanden later is er opeens een andere werkplek voor je zonder dat er ooit kritiek is geweest op je functioneren.

De doorgroei mogelijkheden waar men het over heeft zijn voor de meeste werknemers een utopie; wanneer je een (gedeeltelijk) betaalde studie wil volgen komen er vele redenen waarom men dit niet wil vergoeden. De cursussen binnen JP passen enkel binnen het gedachtegoed van de Stichting en zo blijf je een beperkte blik houden. Een andere functie is voor de enkeling weggelegd die zwijgt en accepteert.

Spreek je je zorgen
 - meer...
Pluspunten
De collega's
Minpunten
Management en alles wat daar uit voortvloeit..
Werken op het Stationsplein in Heerenveen is onverkwikkelijk . Het personeel is het enige wat de locatie draaiende houdt en daarvoor chapeau! Met een despoot als leidinggevende is het niet mogelijk kritisch te zijn of de ‘al zo geprezen’ visie des JP’s uit te dragen.
Gelukkig zit ik nu op een locatie binnen de JP waar dit wel mogelijk is.
Pluspunten
Fijne collega’s en leuke maar lastige bewoners
Minpunten
Leidinggevende
Hoge werkdruk en personeel wordt niet serieus genomen.
De geschreven recensies uit Oenkerk en Twente zijn zeer herkenbaar voor mij helaas. Ik heb 7 jaar met veel plezier voor deze Stichting gewerkt. Vanaf 2016 was er een kanteling merkbaar wat de cultuur niet ten goede kwam. Er werd ineens top- down gewerkt, een eigen mening werd afgestrafd. waardoor de werksfeer zeer negatief werd beinvloed. De visie.op papier is contra aan die van de.praktijk, Mij werd het leven daar onmogelijk gemaakt en ben met een conflict vertrokken als.laatste van mijn team!
Pluspunten
Minpunten
wanbeleid
Er wordt een mooi verhaal voorgehouden.
Met mogelijkheden en kansen.

De Praktijk blijkt anders. Personeel is vervangbaar en je bent zo weg bij een locatie als je te assertief bent. Lig je goed bij de coördinator dan heb je mogelijkheden.

Deze laten duidelijk hun persoonlijke voorkeur merken.

Het verloop van mensen op deze locatie is schrijnend.

Personeel loopt op zijn tenen. Locatie coördinatoren wisselen elkaar af. Wat een chaos geeft. Ongeschoold personeel dat als locatie assistent wordt aangenomen wordt bij personeels tekort gewoon op de groep gezet.

Regio managers houden coördinatoren de hand boven het hoofd. Dus die plaatsen hen gerust naar een volgende locatie mochten ze niet functioneren.

Het wordt tijd dat er van hogerhand ingegrepen wordt, het moet toch ook zichtbaar zijn dat er zich wanpraktijken voordoen?
Minpunten
Beleid
Werken voor de JPvandenBentstichting in Kampen is een uitdagende baan, met veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers
Pluspunten
Mooi gebouw, goede voorzieningen
Minpunten
veel verschillende diensten
Vollédig eens met de review van 29 maart 2018 (Oenkerk). Bij ons gaat het er precies zo aan toe. JP van den Bent is niet meer wat het ooit was. De cliënt staat niet meer centraal.
Ik heb dit op twee verschillende locaties meegemaakt, en van collega's hoor ik precies dezelfde verhalen.

Loop je niet als een mak lammetje met de kudde mee dan ben je het zwarte schaap, en maken leidingevende en regiocoördinator je het leven zó zuur dat je er op den duur zelf wel voor kiest om te vertrekken. Doe je dat niet dan wordt je overgeplaatst naar een andere locatie waar jij zelf geen invloed op hebt.

Boven de regiocoördinator staat de directeur. Die is onmogelijk te bereiken. Dus je kunt als werknemer geen kant op. Dit alles ten koste van cliënten en hun familie/verwanten. Maar ook naar hen wordt niet geluisterd.
Minpunten
Wanbeleid
Bij de JP van den Bent is er veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Ook de no-nonsens gedachten goed is iets wat mij heel erg aansprak. De instelling denk logisch na en het verwachten van enig zelfsturing binnen het team is iets wat mij erg aansprak bij de JP van den Bent.
Pluspunten
Maandelijks overleg met een goede gedragswetenschapper
Minpunten
Part-time contracten
fijn samen gewerkt met collega's, oog voor de clienten