IrisZorg
goede werksfeer,. teamgeest, klein team, adequatwe manager
Wat een leuk team, voelde mij welkom. Binnengerold in een functie waarvoor ik over-gekwalificeerd ben. Vanaf het begin af aan doorgroeiwensen kenbaar gemaakt, en ook aangemoedigd door te solliciteren. Tijdens sollicitatieproces op het moment dat ik hoorde om aangenomen te worden telefoontje manager dat de vacature werd teruggetrokken. Laatste keer door een aantal eigen collega's in de sollicitatiecommissie worden afgewezen met feedback waar ik niets mee kan. Na gesprek met leidinggevende coachingstraject aangeboden om te werken aan feedbackpunten "subtiele factoren". Ik weet niet hoe ik hieraan moet werken? Voel mij in de steek gelaten en genegeerd. Heb het gevoel te worden kleingehouden. En dat organisatie niet durft te vertellen wat er werkelijk aan de hand is. Heb alle kwaliteiten en papieren in huis om het werk te kunnen doen en wil hiervoor gaan! Maar ik krijg de kans niet geboden. Blijf er werken voor collega's en cliënten met wie ik het goed kan vinden maar met paardenkleppen op.

Pluspunt was binnen een jaar een vast contract, waarvoor ik de organisatie wel dankbaar voor ben! Leerzame plek, maar ik raad het ten strengste af om intern door te solliciteren.
Pluspunten
Goed ingeschaald, interessante doelgroep waarvoor je geduld moet hebben, op een plek werken met het hard voor de mensen waarvoor je het werk doet.
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden, stresserende werkdagen, angstcultuur in organisatie met uitwerking op collega's.
Heel lastig om hier profesionel te werken
Heerst vriendjespolitiek
Ik heb er altijd prettig gewerkt. Informeel. De bewoners vond ik destijds open. Ze praatten graag met je. Ze namen jou ook in vertrouwen.
Het leukste van de baan is het werken met de cliënten en dat geen enkele dag hetzelfde is.
grote saamhorigheid onder leuke collega's, dynamisch werk
Pluspunten
heel leuk werk
Minpunten
wisseldiensten
Doelen zijn helder, ruimte voor eigen creativiteit.
Tja wat zou ik zeggen. Geen eerlijk bedrijf en slecht voor hun personeel. Het zou juist meer moeten opkomen voor hen personeel en deze serieus nemen.

Alles op papier laten zetten voor je het weet word je genaaid waar je bij staat.
Pluspunten
Leuk werk maar de collega's maken het werk er niet leuker op!
gevarieerde opvang. hulp met doelstelling. herstel werk is een mooi hulpmiddel
Pluspunten
herstelwerk in een mooi alternatief
Minpunten
weinig doorstroom mogelijkheden
Na 30 jaar op zoek naar een andere uitdaging, heb met veel plezier als verpleegkundige bij dak/ en thuisloze gewerkt.
Het is een leuke open organisatie,met veel begrip voor elkaar
Pluspunten
open minded
Minpunten
hierdoor een trage organisatie
Ben als helpende plus binnen gekomen op de crisisopvang in Lelystad en dit zijn bewoners met tijdelijke problemen zoals huurschuld, scheiding, maar ook bedreiging van partner. Als toezichthouder was dit in samenwerkende met HBO personeel een leerzaam traject. Bewoners aan sturen en op hun taken attenderen was leuk om te doen.
Na een jaartje ben ik ook ingezet bij BSW dat is een totaal andere doelgroep. We gingen soms samen op stap, boodschappen doen, na ziekenhuis etc. Ook het medicijnen delen naast het toezicht hoorde erbij,

Ben ruim ingezet ook op de nachtopvang en BSW in Hardewijk en Deventer waardoor er iedere maand meer dan genoeg oproep werk en lege plaatsen te vullen waren.
Pluspunten
gevarieerde activiteiten. Veel werk beschikbaar om zelf uit te kiezen.
Minpunten
weinig geld om veel te doen met de bewoners.
Het is een heel prettig bedrijf om bij te werken. Het is een non-profit bedrijf en de collegialiteit onderling is heel verwarmend.
Alles wordt samen gedeeld. zowel lief als leed.

Ik heb er een hoop geleerd en ben er ook gegroeid als mens.
Pluspunten
Fijne collega's
Minpunten
Communicatie top-down
Alles wordt samen gedeeld. zowel lief als leed.

Ik heb er een hoop geleerd en ben er ook gegroeid als mens.
Pluspunten
Fijne collega's
Minpunten
Communicatie top-down.
Leuk werk, maar het vereist dat je emotioneel stevig in je schoenen staat. Initiatief, lef , creativiteit en incasseringsvermogen zijn nodig. Facilitaire en HRM ondersteuning zou m.i. beter kunnen.
Organisatie is qua visie en doelstelling sympathiek, samenwerking en collegialiteit op de werkvloer zijn m.i. goed. Organisatie als geheel maakt echter geen stabiele indruk (veel onzekerheden op gebied van financieel en personeelsbeleid, o.m. personele bezetting en organisatie -ondersteuning en aansturing- op de werkvloer).
Pluspunten
verantwoordelijkheid
Je werkt op een woning met 16 bewoners. Je begeleid ze naar hun werk, zorgt voor de medicatie. Mochten er afspraken in de agenda staan dan begeleid je de bewoners die dit niet zelfstandig kunnen en anders herinner je aan de afspraak. Je hebt persoonlijke gesprekken met de bewoners. Je gaat mee naar ziekenhuis bezoeken enz. In de laten dienst zorg je voor ontspanning in het huis voor de bewoners die dat willen. Even een wandeling of een spelletje doen. Je staat de hele dag voor de bewoners klaar, je zet ze in hun kracht en zorgt dat het goed gaat met de bewoners
Pluspunten
erg leuke doelgroep
Minpunten
te weinig personeel
Zat op een erg leuke afdeling met 7 vrouwen die het onderling erg goed met elkaar konden vinden. We deden de cliëntenadministratie van in 1e instantie 700 cliënten. Maar door beleid van Iriszorg, foutieve inschatting en slechte kennis van onze afdeling is dit aan het einde verminderd naar 400 clienten.

De werkzaamheden vond ik erg leuk maar het beleid van Iriszorg minder.

Door een reorganisatie (3e) had ik nu de keuze om te vertrekken met een vertrekregeling.

Ik hoop voor Iriszorg dat dit de laatste reorganisatie was.
Pluspunten
Waren een zelfredzaam team, hier veel van geleerd
Minpunten
Geen betrokkenheid van bovenaf
ik heb geleerd om samen met alle disciplines zowel binnen als buiten de iriszorg tot een mooi eind product te komen,en naar ieders tevredenheid.
het is geven en nemen.

wat ik het moeilijkst vond aan de job is dat je niet snel iets erdoorheen kan drukken,en dat het dus ook vaak lang duurt om met elkaar tot een juiste en een gedegen besluit te komen.

maar het belangrijkste en mooiste was natuurlijk het eind product.
Pluspunten
eigen tijdsindeling, voldoende privileges
Minpunten
weinig tot geen constructief overleg
zoals eerder ingevuld, een leuke werkgever en goede werksfeer
Veel geleerd, leuk om met de mensen te werken. Leuk is om mensen te helpen die dat zelf niet meer kunnen.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij IrisZorg. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,8
2,8