Ipse de Bruggen
Ipse de Bruggen heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Begonnen als stagiaire in Maassluis en Schiedam. In die tijd erg veel geleerd en diverse doelgroepen leren kennen.
Momenteel werk ik op een evmb woning in Nootdorp.

Mooi en dankbaar werk. Ga iedere dag met veel plezier naar het werk. Hardwerkende collega’s die voor hun cliënten staan, maar ook een super gezellig team om in te werken.
Je werkt bij Ipse met verschillende soorten mensen, dat maakt het verschillend maar ook interessant.
Prettige werksfeer op locatie. echter wat bij bijna alle zorg terreinen is teveel zzp. \
Je krijgt wel de ruimte om zorg te bieden zoals je wenst
Je leert veel op deze werkplek, feedback en genoeg doorgroeimogelijkheden. Fijne collega"s en teamleiders
Goed naar mijn zin. Veel verschillende werkplekken.
Ik werk er nogsteeds en dat zou ik ook graag mee leven lang werken blijven doen! Ik voel me er zo thuis!
Pluspunten
Soms een snack
Minpunten
Niks
Dankzij de zelforganisatie van Ipse de Bruggen krijg ik de gelegenheid en vrijheid om zelf met initiatieven te komen en deze uit werken / presenteren. Hierbij krijg ik goede ondersteuning van het management en de ondersteunende diensten. Dit alles in een sociale en gezellige setting.
Pluspunten
Vrijheid
Minpunten
Pijn in mijn buik van het lachen
Bij Ipse de Bruggen is het prima om te werken.
Helaas merk je wel in de afgelopen jaren dat je steeds meer administratie werk moet ondernemen. Waardoor je steeds minder tijd hebt voor cliënten.

En dat is toch erg jammer omdat je eigenlijk aan het werk bent voor de cliënten.

Wat wel fijn is van Ipse, dat je veel cursussen kan volgen en opleidingen. Dus er is zeker doorgroeimogelijkheden.
Pluspunten
doorgroeimogelijkheden
Minpunten
korte diensten draaien. waardoor je meer moet werken
Tot 2017 is het IdB goed gelukt om zich te profileren als een lerende, vooruitstrevende en platte organisatie. Door externe factoren (veel verloop, te weinig personeel) is het werken erg zwaar geworden, specifiek op MVG-groepen.
Goede sfeer op werkvloer . Gezellige cliënten en voldoende personeel.
Pluspunten
Je kan mee eten
Minpunten
Veel ingeroosterd achter elkaar
Ipse staat voor goede zorg clienten, daar ligt het, op een uitzondering ,niet aan.
Cultuur onder personeel is slecht. Personeel is niet eerlijk, oncollegiaal en achterbaks. Een kleine groep manipuleert de manager en kan daardoor hun zin doordrukken met enkele volgelingen. Slechte manager, duidelijk in opleidingsfase.
Pluspunten
Dat ik een andere werkgever heb
Minpunten
Dat ik er 24 jaar werkte
Officiële reactie van Ipse de Bruggen
27 augustus 2019
Vervelend dat je het uiteindelijk zo hebt ervaren. Hopelijk heb je naast de goede zorg voor de cliënten nog andere mooie dingen waar je op terug kan kijken na een dienstverband van 24 jaar.
Ipse de Bruggen is de grootste zorgorganisatie in Zuid-Holland voor mensen met een verstandelijke beperking. Wij zijn gespecialiseerd in complexe zorgvragen. Op bijna 400 zorglocaties bieden wij met ruim 5500 medewerkers 5000 cliënten zorg en ondersteuning bij wonen, werken, leren en ontspannen. Dit doen wij al ruim honderd jaar. Wij werken hierbij nauw samen met ouders/ wettelijk vertegenwoordigers en andere zorgorganisaties. Onze missie is: zorgen dat cliënten een goed leven hebben en zich kunnen blijven ontwikkelen. Wij geloven dat er altijd meer mogelijk is. Hoe klein het stapje ook is.

Als recruiter is het een feest te mogen werven voor een organisatie die enorm goed staat aangeschreven in de regio en medewerkers volop kansen biedt zich verder te ontwikkelen.
Pluspunten
Elke dag met plezier naar je werk
ik heb mijn beste tijd gehad bij ipse de brugge en een hoop mogen leren van verschillende medewerkers
Een typische dag op het werk is dat ik als Jeugd- en gezinsbehandelaar voor complexe vraagstukken sta wat de functie enorm afwisselend maakt.
Prachtig om op een instelling voor verstandelijk beperkte mensen te werken je krijgt er zoveel voor terug naast je salaris. Toendertijd prima sfeer veel leuke mensen en vooral gezelligheid.
Pluspunten
Sfeer
Minpunten
Managment te veel bureaucratie
Na de transitie in 2015 is er niet veel meer overgebleven van de baan als begeleider, je krijgt aan alle kanten verantwoordelijkheden in de schoenen geschoven die niets met begeleiding te maken hebben, je bent dagelijks te veel bezig met papierwerk, de teamrollen (compleet in doorgeschoten), en de HKZ eisen, waardoor je geen tijd meer hebt voor de cliënt, die naar mijn inziens niet meer centraal staat.
Omdat de werkzaamheden enorm zijn uitgebreid, verwachtte het begeleidend personeel herziening van het salaris, maar dat laat op zich wachten, de enige die er financieel beter op geworden zijn, dat zijn de bestuurders.

Herziening salaris is overigens wel uitgevoerd bij collega stichtingen!

Jaarlijkse functioneringsgesprekken zijn er niet meer, 8 uurs diensten op de woningen bestaan haast niet meer, dus is het heel lastig om aan de 36/40 uur per week te komen, al met al de lol is er eigenlijk vanaf.

Financieel gezien betaald een baan in de tomaten, komkommers of bloemen beter dan een baan in de zorg, erg frustrerend!
Pluspunten
De client
De werksfeer is niet goed.Management is er niet voor haar werknemers. Veel diensten achter elkaar er werd bijvoorbeeld verplicht een dag met de clienten mee te gaan daarna ook nog een avonddienst te draaien en er niet betaald voor worden.
Pluspunten
clienten
Minpunten
Lange werkdagen
Veel werk, veel administratief werk, geen feedback, of heel summier....stagebegeleiding neemt ook werktijd van de begeleiding op de werkvloer in beslag ten koste van de clienten. Door veel wisselingen van collega matige invloed en duidelijkheid om kwaliteit te behouden. Leukste: de samenwerking met de clienten op zich....
Pluspunten
Laatst een nieuwe locatie, ruim opgezet, goed materieel
Minpunten
Onderbezetting, korte diensten
Elke dag ben ik bezig met het begeleiden van cliënten door de dag.
Leuk om hier te werken. Fijne collega's die oog hebben voor elkaar.
Veel leuke collega's gehad. En helaas teveel slechte leidinggevenden.
Daarnaast is er een cultuur waarin veel collega's niet hun mond open durven doen omdat ze bang zijn om tegen gewerkt te worden door managers. Of om er uit te vliegen. Soms echt te gek om los te lopen wat hier geflikt wordt. Er wordt graag met officiële waarschuwingen gewerkt.

Als je hard werkt, braaf doet wat er gevraagd wordt en je mond houdt is dit een prima werkgever.
Pluspunten
Leuke clienten
Minpunten
angstcultuur, slechte salarissen onderin de organisatie