Ipse de Bruggen Reviews

Super gezellig om te werken
Begeleidster gehandicaptenzorg (huidige medewerker) –  Brielle20 november 2019
Ik werk er nogsteeds en dat zou ik ook graag mee leven lang werken blijven doen! Ik voel me er zo thuis!
Pluspunten
Soms een snack
Minpunten
Niks
Veel eigen verantwoordelijkheid in sociale setting
Recruiter (huidige medewerker) –  Zoetermeer6 november 2019
Dankzij de zelforganisatie van Ipse de Bruggen krijg ik de gelegenheid en vrijheid om zelf met initiatieven te komen en deze uit werken / presenteren. Hierbij krijg ik goede ondersteuning van het management en de ondersteunende diensten. Dit alles in een sociale en gezellige setting.
Pluspunten
Vrijheid
Minpunten
Pijn in mijn buik van het lachen
Ipse de Bruggen
Begeleider C (huidige medewerker) –  Delft26 oktober 2019
Bij Ipse de Bruggen is het prima om te werken.
Helaas merk je wel in de afgelopen jaren dat je steeds meer administratie werk moet ondernemen. Waardoor je steeds minder tijd hebt voor cliënten.

En dat is toch erg jammer omdat je eigenlijk aan het werk bent voor de cliënten.

Wat wel fijn is van Ipse, dat je veel cursussen kan volgen en opleidingen. Dus er is zeker doorgroeimogelijkheden.
Pluspunten
doorgroeimogelijkheden
Minpunten
korte diensten draaien. waardoor je meer moet werken
Goede werkgever.
Begeleider D (huidige medewerker) –  Nootdorp1 september 2019
Begonnen als stagiaire in Maassluis en Schiedam. In die tijd erg veel geleerd en diverse doelgroepen leren kennen.
Momenteel werk ik op een evmb woning in Nootdorp.
Mooi en dankbaar werk. Ga iedere dag met veel plezier naar het werk. Hardwerkende collega’s die voor hun cliënten staan, maar ook een super gezellig team om in te werken.
Vernieuwende, vooruitstrevende organisatie
Begeleider E (huidige medewerker) –  Zwammerdam21 augustus 2019
Tot 2017 is het IdB goed gelukt om zich te profileren als een lerende, vooruitstrevende en platte organisatie. Door externe factoren (veel verloop, te weinig personeel) is het werken erg zwaar geworden, specifiek op MVG-groepen.
Opbouwend sfeervolle werkplek
Begeleider (huidige medewerker) –  Zuid-Holland21 mei 2019
Goede sfeer op werkvloer . Gezellige cliënten en voldoende personeel.
Pluspunten
Je kan mee eten
Minpunten
Veel ingeroosterd achter elkaar
Slangenkuil
Begeleider gehandicaptenzorg (voormalige medewerker) –  Vlaardingen20 mei 2019
Ipse staat voor goede zorg clienten, daar ligt het, op een uitzondering ,niet aan.
Cultuur onder personeel is slecht. Personeel is niet eerlijk, oncollegiaal en achterbaks. Een kleine groep manipuleert de manager en kan daardoor hun zin doordrukken met enkele volgelingen. Slechte manager, duidelijk in opleidingsfase.
Pluspunten
Dat ik een andere werkgever heb
Minpunten
Dat ik er 24 jaar werkte
Officiële reactie van Ipse de Bruggen
27 augustus 2019

Vervelend dat je het uiteindelijk zo hebt ervaren. Hopelijk heb je naast de goede zorg voor de cliënten nog andere mooie dingen waar je op terug kan kijken na een dienstverband van 24 jaar.

Een zorginstelling waarbij de cliënt écht centraal staat
Recruiter (huidige medewerker) –  Zoetermeer15 mei 2019
Ipse de Bruggen is de grootste zorgorganisatie in Zuid-Holland voor mensen met een verstandelijke beperking. Wij zijn gespecialiseerd in complexe zorgvragen. Op bijna 400 zorglocaties bieden wij met ruim 5500 medewerkers 5000 cliënten zorg en ondersteuning bij wonen, werken, leren en ontspannen. Dit doen wij al ruim honderd jaar. Wij werken hierbij nauw samen met ouders/ wettelijk vertegenwoordigers en andere zorgorganisaties. Onze missie is: zorgen dat cliënten een goed leven hebben en zich kunnen blijven ontwikkelen. Wij geloven dat er altijd meer mogelijk is. Hoe klein het stapje ook is.

Als recruiter is het een feest te mogen werven voor een organisatie die enorm goed staat aangeschreven in de regio en medewerkers volop kansen biedt zich verder te ontwikkelen.
Pluspunten
Elke dag met plezier naar je werk
gezellige werkomgeving met veel leermomenten
Stagiaire (voormalige medewerker) –  Zwammerdam4 februari 2019
ik heb mijn beste tijd gehad bij ipse de brugge en een hoop mogen leren van verschillende medewerkers
Productieve dag
Persoonlijk begeleider en trainer modules (voormalige medewerker) –  Poortugaal, Zuid-Holland, NL30 november 2018
Een typische dag op het werk is dat ik als Jeugd- en gezinsbehandelaar voor complexe vraagstukken sta wat de functie enorm afwisselend maakt.
Gezellig zeker nog in die tijd
Medewerker (voormalige medewerker) –  Nieuwveen12 november 2018
Prachtig om op een instelling voor verstandelijk beperkte mensen te werken je krijgt er zoveel voor terug naast je salaris. Toendertijd prima sfeer veel leuke mensen en vooral gezelligheid.
Pluspunten
Sfeer
Minpunten
Managment te veel bureaucratie
De lol is er vanaf
Begeleidster (huidige medewerker) –  Zuid-Holland6 november 2018
Na de transitie in 2015 is er niet veel meer overgebleven van de baan als begeleider, je krijgt aan alle kanten verantwoordelijkheden in de schoenen geschoven die niets met begeleiding te maken hebben, je bent dagelijks te veel bezig met papierwerk, de teamrollen (compleet in doorgeschoten), en de HKZ eisen, waardoor je geen tijd meer hebt voor de cliënt, die naar mijn inziens niet meer centraal staat.
Omdat de werkzaamheden enorm zijn uitgebreid, verwachtte het begeleidend personeel herziening van het salaris, maar dat laat op zich wachten, de enige die er financieel beter op geworden zijn, dat zijn de bestuurders.
Herziening salaris is overigens wel uitgevoerd bij collega stichtingen!
Jaarlijkse functioneringsgesprekken zijn er niet meer, 8 uurs diensten op de woningen bestaan haast niet meer, dus is het heel lastig om aan de 36/40 uur per week te komen, al met al de lol is er eigenlijk vanaf.
Financieel gezien betaald een baan in de tomaten, komkommers of bloemen beter dan een baan in de zorg, erg frustrerend!
Pluspunten
De client
Geen leuk bedrijf
Leerling VIG (voormalige medewerker) –  delft6 september 2018
De werksfeer is niet goed.Management is er niet voor haar werknemers. Veel diensten achter elkaar er werd bijvoorbeeld verplicht een dag met de clienten mee te gaan daarna ook nog een avonddienst te draaien en er niet betaald voor worden.
Pluspunten
clienten
Minpunten
Lange werkdagen
Goeie groep, heel divers
Bevoegd begeleider (voormalige medewerker) –  Delft15 augustus 2018
Veel werk, veel administratief werk, geen feedback, of heel summier....stagebegeleiding neemt ook werktijd van de begeleiding op de werkvloer in beslag ten koste van de clienten. Door veel wisselingen van collega matige invloed en duidelijkheid om kwaliteit te behouden. Leukste: de samenwerking met de clienten op zich....
Pluspunten
Laatst een nieuwe locatie, ruim opgezet, goed materieel
Minpunten
Onderbezetting, korte diensten
Gezellige werkomgeving met hardwerkende collega's
woonbegeleider verstandelijk gehandicapten (huidige medewerker) –  Nootdorp23 mei 2018
Elke dag ben ik bezig met het begeleiden van cliënten door de dag.
Fijne mensgerichte organisatie
Management Assistent/ Teamleider secretariaat (voormalige medewerker) –  Zwammerdam15 mei 2018
Leuk om hier te werken. Fijne collega's die oog hebben voor elkaar.
Angstcultuur
begeleider A en C (voormalige medewerker) –  Delft en Nootdorp7 februari 2018
Veel leuke collega's gehad. En helaas teveel slechte leidinggevenden.
Daarnaast is er een cultuur waarin veel collega's niet hun mond open durven doen omdat ze bang zijn om tegen gewerkt te worden door managers. Of om er uit te vliegen. Soms echt te gek om los te lopen wat hier geflikt wordt. Er wordt graag met officiële waarschuwingen gewerkt.
Als je hard werkt, braaf doet wat er gevraagd wordt en je mond houdt is dit een prima werkgever.
Pluspunten
Leuke clienten
Minpunten
angstcultuur, slechte salarissen onderin de organisatie
Goede werkgever
Persoonlijk begeleider (huidige medewerker) –  Nootdorp29 november 2017
Goede instelling met voldoende aandacht voor de cliënt en medewerkers.
Leerzame en grote organisatie
Persoonlijk begeleider (voormalige medewerker) –  Oegstgeest28 september 2017
Sinds bezuinigingen, Zelfsturende teams. Waardoor er weinig zicht en betrokkenheid is vanuit management.

Veel verantwoordelijkheid en taken komen op de schouders van begeleiders, dit gaat ten koste van de tijd voor cliënten.
fijne werkomgeving
Secretaresse (huidige medewerker) –  Nootdorp30 juli 2017
ik heb een fijne baan, leuke collega's en managers. Ga met een goed gevoel naar mijn werk . Ben gemotiveerd en leer iedere dag wel wat. Ben positief en heb het naar mijn zin.
Pluspunten
Flexibel
Minpunten
niet echt

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Ipse de Bruggen. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Ipse de Bruggen gesorteerd op locatie