Vragen en antwoorden over Intergamma Bouwmarkten

Dit is wat mensen hebben gevraagd en geantwoord over het werken en solliciteren bij Intergamma Bouwmarkten.

Stel een vraag.

Je vraag zal door iedereen kunnen worden gelezen. Plaats geen persoonlijke informatie. Richtlijnen
De vragen zijn rechtstreeks van toepassing op Intergamma Bouwmarkten.
  • Hoe is de omgeving en de sfeer?
  • Hoe zijn de werktijden georganiseerd?
  • Zijn er nuttige tips om het goed te doen tijdens het sollicitatiegesprek?

16 vragen

Onze bouwmarkt vestigingen zijn open 7 dagen per week, vanaf 9:00 uur tot 21:00 uur.

Of je nu aan de slag gaat in een bijbaan of in een parttime of fulltime functie als winkelmedewerker of manager bij GAMMA of KARWEI, in overleg met de bouwmarktmanager wordt je ingedeeld naar jouw beschikbaarheid. Je werkt daarbij in verschillende ploegen, afhankelijk van het aantal uur per week dat wij met je afspreken.

Beantwoord door Intergamma Bouwmarkten

De sfeer binnen de bouwmarkt wordt gekenmerkt door collega's die voor elkaar klaar staan, ook als het soms hectisch wordt. Ook de bouwmarktmanager en assistent bouwmarktmanagers werken gewoon mee in de bouwmarkt en geven zo hands-on leiding aan het personeel in de winkel.

Beantwoord door Intergamma Bouwmarkten

Volgens de cao voor de doe-het-zelfbranche is de minimumleeftijd om in een bijbaan als hulpkracht/vulploegmedewerker/verkoopmedewerker aan de slag te gaan, 15 jaar.

Om als kassamedewerker bij de GAMMA of KARWEI te mogen werken moet je wettelijk minimaal 16 zijn.

Beantwoord door Intergamma Bouwmarkten

Intergamma Bouwmarkten is onderdeel van Intergamma en beheert zo’n 100 GAMMA vestigingen in Nederland en 19 GAMMA vestigingen in België. Naast de GAMMA formule exploiteert Intergamma Bouwmarkten 36 KARWEI vestigingen in Nederland, een trendy en betaalbare bouwmarktformule die volop informatie en inspiratie biedt voor ieder interieur.

Beantwoord door Intergamma Bouwmarkten

Als je hebt gesolliciteerd op een functie bij Intergamma Bouwmarkten (GAMMA of KARWEI), dan neemt ons recruitment team binnen 2 werkdagen contact met je op om je te informeren via email of je sollicitatie wordt doorgezet naar de bouwmarkt of hiring manager, of dat helaas je profiel onvoldoende aansluit bij de vacature.

Mocht je sollicitatie worden doorgezet naar de bouwmarkt of hiring manager, dan committeert de hiring manager zich om binnen 5 werkdagen contact met je op te nemen om een eerste kennismakingsgesprek te plannen. De hiring manager zal dan met jou afstemmen of meerdere gesprekken of een eventueel assessment nodig is (met name interessant voor leidinggevende vacatures).

Beantwoord door Intergamma Bouwmarkten

Uiteraard is het voor ons heel belangrijk dat we zoveel als mogelijk ziekteverzuim voorkomen, door goede voorlichting rondom veiligheid voor jou als werknemer alsook onze klanten. Mocht het gebeuren dat jij als werknemer bij KARWEI of GAMMA ziek wordt, dan maken wij ons sterk om jou met persoonlijke (op maat gemaakte) begeleiding weer terug komt aan het werk. Daarbij speelt ondersteuning via de bouwmarktmanager een grote rol, waarbij in overleg met jou kijken hoe je weer (om te beginnen gedeeltelijk) bij ons aan de slag gaat.

Beantwoord door Intergamma Bouwmarkten

Omdat onze GAMMA en KARWEI vestigingen 7 dagen per week open zijn en 12 uur per dag open zijn, werken we met verschillende ploegen. Daardoor heb jij als kandidaat de flexibiliteit (uiteraard in overleg met de bouwmarktmanager) om te bepalen welke uren en dagen je wilt werken. Daarmee kan je je (bij)baan inpassen met andere commitments rondom bijvoorbeeld je gezin en familie, sport en/of school.

Beantwoord door Intergamma Bouwmarkten

Met ons uitgebreid pakket aan opleidingen voor onze GAMMA en KARWEI vestigingen (BBL opleidingen op MBO-2, MBO-3 en MBO-4 niveau) en trainingen (heftruck- en BHV certificaten, gesprekstechnieken, verdiepende verkooptrainingen, praktische doe-het-zelf cursussen, en vakspecifieke cursussen) zorgen we dat onze werknemers hun klanten naar volle tevredenheid kunnen adviseren!

Beantwoord door Intergamma Bouwmarkten

Jazeker, we bieden landelijk erkende BBL opleidingen aan op MBO-2, MBO-3 en MBO-4 niveau. Je werkt dan minimaal 18 uur tot maximaal 32 uur per week, waarvan je 1 dag per 2-3 weken onder werktijd naar een lesbijeenkomst gaat.

Je krijgt van ons een volledig betaalde opleiding en, indien je slaagt, ontvang je een landelijk erkend MBO diploma als Verkoopmedewerker en assistent filiaalmanager in de retail!! Wij zorgen ervoor dat jij tot bloei komt bij een filiaal dat persoonlijke ontwikkeling en plezier tijdens het werk het belangrijkst vindt.

Beantwoord door Intergamma Bouwmarkten

De opleidingstrajecten die we bij Intergamma Bouwmarkten hebben bieden diverse carrière kansen voor ons personeel. Daarmee kunnen ze zich zowel in hun vakgebied te specialiseren binnen hun KARWEI of GAMMA vestiging alsook doorgroeien naar bijvoorbeeld een functie van verkoopmedewerker/specialist, een verkoper met leidinggevende taken en uiteindelijk tot (assistent) bouwmarktmanager.

"Personeelsontwikkeling" is niet zomaar een loze kreet voor Intergamma Bouwmarkten, maar onderdeel van een uitgebreid opleidingspakket. Wat voor Intergamma Bouwmarkten centraal staat, is enerzijds werkplezier van ons personeel en anderzijds het op peil houden van hun kennis en vaardigheden. Daardoor kunnen ze de klant met al zijn of haar vragen rondom klussen, verf en (decoratieve) afwerking adviseren, en bijdragen aan de positieve naamsbekendheid van hun GAMMA of KARWEI bouwmarkt

Beantwoord door Intergamma Bouwmarkten

Profiel geclaimd