InteraktContour Reviews

Leuke werkzaamheden
Cognitief medebehandelaar (voormalige medewerker) –  Deventer29 april 2019
De functie van cognitief medebehandelaar sluit erg goed aan bij de opleiding toegepaste psychologie. Je voert gesprekken, intakes, groepstrainingen en werkt aan persoonlijke doelen van de client.
Pluspunten
Werkzaamheden sluiten aan bij een toegepast psycholoog
Minpunten
Werkdruk
Prettige werkomgeving
Financieel Accountant (voormalige medewerker) –  Nunspeet, NL16 december 2018
Prettige werkomgeving, jammer genoeg werd er veel tijd besteed aan prive zaken
afwisselend werk, geen dag is het zelfde
Begeleider gehandicaptenzorg (voormalige medewerker) –  Amersfoort7 maart 2018
het werk met NAH cliënten blijft een boeiende werkplek. Je leert er veel, vooral over jezelf. Het kan soms zwaar zijn zowel lichamelijk als mentaal. Het werkt vraagt veel van je.
Het leukste van het werk is de afwisseling, het boeiende van de mens achter de beperking zien.
Pluspunten
Soort van vrijheid in je werk/ de humor/
Minpunten
Het werk kan zwaar zijn zowel lichamelijk als mentaal.
Weinig betrokkenheid, hoge werkdruk, ieder-voor-zich mentaliteit
Begeleider (voormalige medewerker) –  Lelystad6 december 2017
Ben een jaar bij IAC in dienst geweest, na een aantal maanden met een burnout uitgevallen.
De periode dat ik er heb gewerkt vond ik dat er een hoge werkdruk heerste, het nodige personeel dat er al lang werkte en vaak erg "vastgeroest" in denkbeelden, erg gericht op routinematig en volgens lijstjes werken.
I.m.o. weinig gericht op de mens en zijn behoeften achter de beperking.
Ook bij het personeel onderling een beperkte betrokkenheid onderling, dit werd bijv. ook na mijn uitvallen zichtbaar doordat er welgeteld 1 keer een collega kort praktisch contact gezocht heeft.
Grote organisatie met vele mogelijkheden
Begeleider gehandicaptenzorg (voormalige medewerker) –  Zwolle17 juni 2017
Ik heb één jaar mogen werken binnen twee functies op twee verschillende locaties. Gang van zaken op de verschillende locaties is er verschillend. Waar bij de één een heel open sfeer heerst en iedereen open staat voor elkaars mening, is op de andere locatie weinig ruimte voor consessies en is het lastiger problemen op te lossen. Het ene team heeft veel over voor teambilding, terwijl de ander op zijn geld blijft zitten.

Ik heb vooral geleerd dat het naar mijn zin hebben op het werk, voor mij erg afhankelijk is van het team.
Pluspunten
Veel doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Geen uren beschikbaar voor mij
Mogelijkheden tot ontwikkeling
Teamleider Woonlocatie (voormalige medewerker) –  Lelystad29 januari 2017
En organisatie waar professionaliteit nagestreefd wordt. Er zijn interne trainingen aanwezig en er werkt een groep zeer gemotiveerde mensen.
leuke stage
10 weken stage gelopen bij de roef (voormalige medewerker) –  Enschede23 februari 2016
alles was goed geregeld maar er is altijd plek voor verbetering
Positief en gezellig
Administratief medewerkster (huidige medewerker) –  Ermelo, GE19 maart 2015
Zorg voor de cliënten en leuke collega's. 9 Jaar met plezier gewerkt. Goede arbeidsvoorwaarden.
Prima bedrijf met oog voor zijn clienten/werknemers!
Begeleider (huidige medewerker) –  Nunspeet, GE5 februari 2015
Ik werk voor deze stichting bij woonvorm kalkuur te Nunspeet.
Dit is een woonvorm met 18 prive appartementen, en dus 18 bewoners. Deze bewoners hebben allemaal een Niet aangeboren hersenaandoening, er zijn er een aantal met spasme, Duchenne, en Spina bifida. Maar ook clienten die lang in coma hebben gelegen en sindsdien niet meer kunnen voldoen in hun eigen levensbehoeften.
Deze stichting/ woonvorm heeft privacy en professionele begeleiding hoog in het vaandel.

De dag begint met een overdracht van de nachtdienst naar de ochtenddienst, daarna worden de bewoners verdeeld in 4 groepen en en verdeeld over de werknemers. De werknemers gaan dan naar de appartementen en zorgen ervoor dat de clienten op tijd klaar staan zodat ze meekunnen met de taxi naar het AC.

Ik heb geleerd dat met deze groep clienten stress moet worden vermeden, zij worden er spastischer van en dat betekent dat je ze minder goed kan helpen.

Mijn collega's zijn prima! hebben veel voor elkaar over en kunnen veel van elkaar leren.

Het moeilijkste van deze baan is wel dat er wat van mijn leeftijd bij zijn en dan besef je wel eens wat deze mensen moeten missen.

Het leukste van deze baan is het enthousiasme en de dankbaarheid van de clienten!
Pluspunten
Goeie werksfeer, open communicatie
Minpunten
Korte tijd voor de clienten...
Een fijn informeel bedrijf met deskundige medewerkers
Ambulant Begeleider (huidige medewerker) –  Almere13 januari 2015
InteraktContour is een werkgever waarvan je kunt zeggen dat ze de juiste balans hebben gevonden tussen commercieel werken en kwaliteit in dienstverlening leveren. De sfeer is prettig en informeel en er is veel vertrouwen in de medewerkers en diens zelfstandigheid en functioneren. De organisatie stelt het op prijs als er wordt mee gedacht en dat geeft een band tussen medewerkers en de organisatie InteraktContour. De arbeidsvoorwaarden zijn prima te noemen.
Pluspunten
Zelfstandig werken en zeer flexibel
Minpunten
Veel wisselingen in het management
goed
begeleider (huidige medewerker) –  Nijkerk, GE4 november 2014
Per dag verschilt het werk. Het blijft uitdagend. Toekomst is ook voor mij onzeker. Van december 2014 zal er meer duidelijkheid zijn. Je moet ondanks alles wel gemotiveerd blijven.
Hardwerkende maar open werkomgeving waar zowel de collega's als de bewoners zichzelf mogen/kunnen zijn
Senior begeleider (voormalige medewerker) –  Lelystad24 oktober 2014
Geen dag op Woonlocatie de Vlonder (St. InteraktContour) was hetzelfde. Ik heb daar gezorgd voor circa 28 cliënten met een Niet Aangeboren Hersenletsel. Dit varieerde van wassen, tot medicatie geven, tot uit bed helpen, tot schoonmaken van woningen, tot zorgplannen schrijven, vergaderingen voorgaan en bijwonen, mee gaan met cliënten naar doktersafspraken e.d. Hele uitgebreide werkzaamheden dus. Als Senior begeleider stuurde ik zowel collega's aan als bewoners, en heb ik mijn werksfeer altijd als erg prettig ervaren. We hadden een team van ongeveer 10 mensen die ook de zorgverlening deden en met hen heb altijd goed contact gehad. Het management (Coördinator en Manager van de Locatie) waren hardwerkende mensen waar ik altijd bij aan mocht kloppen voor vragen en advies. Ik kon goed met hen samenwerken.

Wat ik er geleerd heb is: Grenzen aangeven, feedback geven aan anderen, Cliënten begeleiden, Hoe de financiële wereld in elkaar zit dat binnen de stichting werkzaam is, Hoe ik zorgdossiers moet opstellen en bijhouden, Hoe ik leiding/sturing aan anderen kan geven.

Het moeilijkste van de baan was:
De zware last van het zorgen voor de bewoners(uit bed tillen/douchen e.d). deze hebben mij lichamelijke klachten gegeven. Ook was de grote werk druk erg moeilijk en de stress die hierbij komt wanneer je zoveel diensten achter elkaar moet werken, de druk al hoog is, de zorg voor de bewoners zwaarder wordt en het team te klein is die dit allemaal moet opvangen.

Het leukste van de baan was:
Het fijne contact met alle bewoners, er voor een ander mogen zijn, samen met cliënten naar
  meer... afspraken gaan, begeleiden en hen een luisterend oor mogen bieden. het schrijven van zorgplannen en alles daarom heen administratief gezien vond ik ook erg leuk .  minder
Fijne werksfeer
woonbegeleidster op een woonvorm (huidige medewerker) –  nunspeet24 oktober 2014
Door de verschillende bewoners is het erg afwisselend werk. Ik vind het fijn om mensen zorg te geven die ze nodig hebben.
Begeleiden en de zorg is een mooie combinatie. De werkdruk kan best hoog zijn doordat er niet altijd veel tijd is en dat maakt het ook weer uitdagend.
Lastige werksfeer
Activiteitenbegeleider (voormalige medewerker) –  Dronten, FL2 juli 2014
Ik kan er weinig over zeggen. Het bewandelt een lastig pad in deze tijd van veranderingen en de WMO.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Lastige werksfeer
fijn en hard werken
Begeleider jongeren met NAH (huidige medewerker) –  Zwolle22 april 2014
Zorg en begeleiding voor cliënten. Goede scholing wbt beademingszorg en voorbehouden verpleegkundige handelingen. Veel vrouwelijke collega's. Veel wisselende diensten en helaas weinig doorgroeimogelijkheden voor mij.
Het belang van de client staat altijd voorop
Activiteitenbegeleider (voormalige medewerker) –  Almelo, OV24 maart 2014
Heb het erg naar mijn zin omdat ik mijn genoten opleidingen en mijn talenten kan combineren in mijn activiteitenaanbod. Vanuit de werkgever is dit ook gestimuleerd.
Het probleem op dit moment is nu dat de dagbesteding naar de WMO gaat en een groot deel van de cliënten straks niet meer in aanmerking komt voor dagbesteding vanuit onze stichting omdat de zorgzwaarte -pakketten worden aangepast.
Tot voor een paar jaar terug (voor alle bezuinigingen/aanpassingen) een zeer prettige werkgever
Medebehandelaar (huidige medewerker) –  Hengelo12 februari 2014
Sinds de politieke bezuinigingen een paar jaar terug begonnen is er ontzettend veel veranderd in negatieve zin van bovenaf in de keten naar onderen toe. Nu draait het vooral en alleen om de centen..begrijpelijk maar zeker ook helaas.

Mijn collega's zijn het die het werk nog leuk maken.
leuke werkomgeving met gezellige mensen om je heen.
Sportbegeleidster (voormalige medewerker) –  Almere,9 januari 2014
Als ik op me werk aankom maak ik even een praatje met de cliënten.
Als het dan tijd is om naar de sportschool te gaan pak ik de rolstoel voor me cliënt en lopen we in een groepje naar de sportschool.
Daar help ik de cliënte bij het op en afstappen van de apparaten en motiveer de cliënte om door te gaan en geef ze motivatie om door te gaan.
Leg de spullen neer die we nodig hebben voor de rek en strek oefeningen en ruim ze weer op als we klaar zijn.
Klaar bij de sportschool lopen we in een groepje terug naar De Running.
Daar schenk ik een kopje thee of fris in voor de cliënte.
Als de cliënte klaar zijn gaan ze naar huis en ruim ik de boel op en maak het weer netjes.
Pluspunten
je hebt lichaamsbeweging
Organisatie die inspeelt op de behoefte van mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel
Meebehandelaar bij mensen met NAH (huidige medewerker) –  Amersfoort, UT26 oktober 2013
Mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel hebben allemaal verschillende beperkingen opgelopen door verschillende oorzaken die ten grondslag liggen aan het NAH.
Steeds is het goed luisteren naar de mensen heel belangrijk, omdat er vaak een vraag achter de vraag ligt.
Het omgaan met mensen die niet aangeboren hersenletsel hebben opgelopen laat je inzien hoe gemakkelijk het een ieder van ons kan overkomen. Het is soms zo triest om te zien dat mensen een zo vol leven hadden, maar hun leven totaal anders is geworden door het hersenletsel.
Toch geeft het werk veel plezier omdat je zoveel verschillende mensen ontmoet, waarbij je kan bijdragen aan het verbeteren van hun situatie. Daarnaast is het zo leuk om mee te maken hoeveel humor mensen hebben.
Pluspunten
Je hebt de vrijheid om je dagen in te plannen, zodat je je werk kunt afstemmen op de thuissituaie
Minpunten
Er worden geen vaste contracten meer gegeven
Gezellige werksfeer
Bachelor onderzoek (voormalige medewerker) –  Oldenzaal, OV26 september 2013
Ik heb een bachelorronderzoek bij Interakt Contour verricht. Wat mij direct opviel is dat alle collega's enthousiast mee werkten met het onderzoek. Iedereen kwam met suggesties tijdens het interview.
Pluspunten
No nonsense mentaliteit
Minpunten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij InteraktContour. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over InteraktContour gesorteerd op locatie