ING Reviews

478 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 1.542 reviews
Zorg dat je weg bent voor je 40ste
Cryptographic Security Officer (voormalige medewerker) –  Amsterdam2 oktober 2018
ING is zondermeer een topwerkgever voor wat betreft salaris en trainingsmogelijkheden.
ING profileert zich graag als een ICT-bedrijf dat ook nog een beetje financiële dienstverlening doet. De gammele infrastructuur wordt met veel dwang en druk op de been gehouden. De focus ligt echter op de flitsende app markt.
Als oudere werknemer word je getolereerd om de legacy systemen in de lucht te houden. Een wens om ingezet te worden bij actuele software wordt vrijwel niet gehonoreerd. Gelukkig is de Gouden Handregeling riant.
Als slot wil ik vermelden het enorme verloop in het management. 18 verschillende managers in 15 jaar vind ik wat veel.
Pluspunten
Beloning en trainingsmogelijkheden
Minpunten
De combinatie ING en oudere werknemer is geen gelukkige.
Prima werkgever
PERSONAL BANKER (huidige medewerker) –  Terneuzen10 september 2018
Veel ontwikkelingsmogelijkheden, maar beperkte doorgroeimogelijkheden in mijn omgeving.
Goed geleid bedrijf in change proces
Programme Director (voormalige medewerker) –  Amsterdam3 september 2018
ING gaat snel van bank naar IT bedrijf met daarbij behorende cultuur.
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
lange werkdagen
De werkplek van de toekomst, nu.
Krediet specialist (huidige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost3 september 2018
Werk prive in balans, werknemer centraal en open minded en toekomst proof
Pluspunten
Thuis werken
Goede werkgever met veel mogelijkheden
Senior medewerker (voormalige medewerker) –  Leeuwarden27 augustus 2018
Een geweldige werkgever met goede voorzieningen en mogelijkheden. Ik heb er een hele goede tijd gehad maar was het niet eens met de ontslagcultuur.
De meeste jaren veel vrijheid in de organisatie van je werk, dit werd steeds meer gestuurd. Deels terecht maar minder voor mij om in te werken.
We kregen heel veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling, we deden veel aan groepswerking en feedback trainingen.
Het moeilijkste van de baan was het meegaan in de ontwikkelingen op big data gebied. Het leukste was de vrijheid van handelen, teamwork.
Pluspunten
Goed salaris en ontwikkelingsmogelijkheden
Minpunten
Sociaal is het een stuk minder geworden
fijne collega's op de werkvloer
Cliëntadviseur bankkantoor (voormalige medewerker) –  Rotterdam-Zuid27 augustus 2018
betrokkenheid voor de klanten is groot. collegialiteit ook. jammer van de reorganisatie die veel meer klanten aan hun lot zal overlaten.
Met plezier gewerkt tot de reorganisatie van april 2016
Senior medewerker commercieel midoffice (voormalige medewerker) –  Amsterdam11 augustus 2018
Tot aan de reorganisatie van april 2016 vele jaren met plezier voor Postbank/ING gewerkt. Er was ruimte om te groeien, zelfstandig je werk uit te voeren en afwegen te maken die niet standaard in het beleid stonden. Dit is sinds de nieuwe organisatie van april 2016 grotendeels teniet gedaan. Je moet je conformeren aan het beleid en er is geen afwijking meer mogelijk. Tevens werden deeltijd medewerkers gedwongen om meer uren te draaien over meerdere dagen. B.v. iemand die 24 uur werkte binnen drie dagen moest minimaal 28 uur gaan werken verspreid over 4 dagen. Je mocht geen 27 uur werken binnen drie dagen.
Pluspunten
Collegialiteit
Minpunten
Balans prive werk
Goed salaris, slecht management vanwege reorganisatie.
Administratie medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost24 juli 2018
Vanwege reorganisatie werden alle functies opgeheven, en uitbesteed aan een derde bedrijf in Budapest. Hierdoor was er geen aandacht voor management en kennisoverdracht.
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Geen aandacht voor operationeel management
geweldig bedrijf dat met zijn tijd mee gaat en mij veel heeft geboden.
Business Manager (voormalige medewerker) –  Amsterdam10 juli 2018
Bij ING werkte ik in een agile omgeving waarbij we zeer resultaat gericht te werk gingen. Dat is iets waar ik van hou. We werkte in multidisciplinaire teams. De liefde voor het Customer Experience vak heb ik daar geleerd. Het lastige bij ING is dat er met veel partijen moet worden afgestemd maar ook dat heb ik daar geleerd.
Pluspunten
goed salaris en fijne werksfeer
Minpunten
besluitvaardigheid management
Een van de beste werknemers van Nederland
Account Manager (huidige medewerker) –  Amsterdam8 juli 2018
- Goeie salaris
- leuke collega's (niet altijd natuurlijk)
- flexibel met werken vanuit thuis (afhankelijk van afdeling)
- jonge mentaliteit en iedereen is open om advies te geven / suggesties
Pluspunten
NS businesscard, flex werken vanuit thuis
Minpunten
Weinig minpunten, niets belangrijks (slechte koffie, soms bureaucratie, enzo)
Fantastiche werkgever en zeer professionele organi
Management (voormalige medewerker) –  Leeuwarden4 juli 2018
ING is zich bewust van het feit dat de medewerker het kapitaal van de organisatie is. Autonomie en Ontwikkeling staat hoog op de lijst, als je het aandurft!

ING heeft enorm bijgedragen bij het worden wie ik ben en ik ben ontzettend trots dat ik 20 jaar onderdeel heb mogen zijn van alle verandering, groei en professionalisering!
Pluspunten
Professionele organisatie
Minpunten
Reorganisaties volgen iets te snel op elkaar, waardoor de waardevolle basis wel wat te voortduren heeft.
Ing
CLT MEMBER ZAKELIJK (huidige medewerker) –  Leeuwarden2 juli 2018
ING is een mooi bedrijf om veel ervaring op te doen. ING is erg zoekende in hoe ze de combinatie van klantverzoeken en klantcontacten het beste kunnen verdelen.
Pluspunten
Veel zelfstandigheid
Minpunten
Veel werkdruk
Fijne werkgever
MEDEWERKER BETAALGROEP (voormalige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost26 juni 2018
Heb jaren met plezier gewerkt, laatste jaren is het door de bezuinigingen wat minder geworden.
Alle dagen waren leuk, kon er fijn mijn werk doen.
Pluspunten
Financieel niets te kort gekomen
Minpunten
Bezuinigingen
Productieve en gezellig bedrijfscultuur binnen afdeling hypotheken
Hypotheek customer loyalty medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost19 juni 2018
Heel veel telefoontjes, maar toch erg gezellig. Het werk maakt niet meer uit maar de mensen wel. Ik heb leren direct worden en mijn mening op de juiste manier kunnen uiten en feedback geven aan collega's. Het bedrijfscultuur is heel gezellig. Ik vond niets moeilijk aan mijn baan (onder mijn niveau) Het leukste was dat wij collega's een band hebben gecreëerd waardoor wij elkaar gingen motiveren
Pluspunten
Gratis avondmaaltijd als je avond dienst hebt
Minpunten
soms ook avonddiensten
Samenwerken in een omgeving met veel vrijheid
CLT Member Hypotheken (voormalige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost16 juni 2018
"Agile"
SamenWerken in een Customer Loyalty Team staat hoog in de vaandel.

Verantwoordelijk van A tot Z in het beoordelen, behandelen en oplossen van klantverzoeken.

Dagelijks opnieuw bepalen welke werkzaamheden afgerond moet zijn aan het einde van de dag.

Klanten bedienen via chat, mail, telefonisch of schriftelijk; het gaat erom dat onze klanten First Time geholpen zijn.

Kort samengevat een Profesional op het gebied van hypotheken!

Dagelijks klanten in een positieve zin verrassen en de verwachtingen overtreffen.
Pluspunten
Veel vrijheid om eigen ideëen in te brengen, de rollen worden afgewisseld (dus eerlijke verdeling van werk en vakantiedagen), informeel en toegankelijk, goede samenwerking.
Minpunten
Minder kansen op doorgroei als je extern bent, veel reorganisaties (dus minder zekerheid)
wat ik heb geleerd
Administratief medewerkster Zakelijke Relaties (voormalige medewerker) –  Den Bosch13 juni 2018
door alle administratieve afdelingen heen gelopen en hiermee de ervaring opgedaan voor het leven.
Innovatief en informeel
Mobiliteitsmanager Rotterdam & Amsterdam (huidige medewerker) –  Rotterdam11 juni 2018
Mooi informeel en innovatief bedrijf.
Gaat mee met veranderingen in de wereld.
Goede collegiale sfeer
Specialist Betalingsverkeer & Cashmanagement (voormalige medewerker) –  Eindhoven1 juni 2018
De sfeer op de werkvloer en tussen collega's is uitstekend en gebaseerd op wederzijds respect.
Je wordt uitgedaagd om mee te denken over processen etc
Pluspunten
Uitstekende arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Weinig mogelijkheden voor werk in de regio
Een gezellig bedrijf waarin je jezelf kunt zijn
Administratief medewerker (huidige medewerker) –  Leeuwarden30 mei 2018
De ING is een gezellig en informeel bedrijf om te werken. Je hebt snel contact met collega's van andere afdelingen en de lijnen intern zijn kort, ook richting het management. Erg jammer dat er te weinig gewerkt wordt met vaste contracten en dat je er als uitzendkracht na 3,5 jaar meestal uit moet.
Pluspunten
Korte lijnen richting het management
Minpunten
Weinig kansen op een vaste baan en om jezelf echt te ontplooien
veel marketing weinig inhoud
Private Banker en Beleggingsadviseur (voormalige medewerker) –  Amsterdam28 mei 2018
Het bedrijf staat zeer goed bekend, maar blijft een ons-kent-ons bolwerk, waarbij uiterlijke schijn belangrijker is dan werkelijk verbeteren van de bedrijfsvoering. Niet voor niets heet het tegenwoordig bieden van een klantreis, (customer journey), en klantbeleving (client experience), waarbij het resultaat ondergeschikt is aan de marketing om de onwetende klant een positief beeld te schetsen.
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
weinig ruimte voor eigen inbreng. Blijf bij je taak en doe verder niet te veel.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ING. Onze community staat klaar om te antwoorden.