Impegno Reviews

17 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 18 reviews
Onderling leuke sfeer
medewerker zorgadministratie (voormalige medewerker) –  medewerker zorgadministratie9 september 2019
Leuke collega's maar het management is onredelijk en zeer zeker niet menselijk
Pluspunten
Minpunten
mentaliteit van managment
Fijne, leerzame en gezellig plek om te werken!
Regie begeleider (huidige medewerker) –  Den Haag28 mei 2019
Ik heb het ontzettend naar mijn zin bij impegno. We werken in verschillende teams. Dit maakt ondanks de groei en het groter worden van de organisatie toch dat het als kleinschaliger aanvoelt. We staan voor elkaar klaar, er is altijd tijd voor een praatje of om te sparren over dingen waar je tegen aanloopt.

Daarnaast worden er veel trainingsmogelijkheden aangeboden, zowel intern zijn hierin veel mogelijkheden. En ook heb je ook nog een loopbaanbudget waarmee je zelf kan kijken wat je graag nog wil leren. Dit maakt dat er altijd de mogelijkheid is om te leren en te groeien binnen impegno, met bijkomende doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie zelf.

Een typische dag voor een ambulant begeleider? Starten met een huisbezoek bij een cliënt, daarna door naar een zitting bij de rechtbank voor bewindvoering, vervolgens een overleg op kantoor, en daarna afsluiten met nog een huisbezoek.

Een typische dag voor een regiebegeleider? Huisbezoek om het zorgplan op te stellen samen met begeleider en cliënt, daarna door naar een kennismaking met collega en nieuwe cliënt, sollicitatiegesprek voor nieuwe begeleider, en vervolgens een werkoverleg met een begeleider. Daarna mails beantwoorden, aanmelden nalopen en naar huis!

Het moeilijkste: dit werk is een uitdaging voor je planningsvaardigheden, omgaan met werk druk, en de gevarieerdheid in onze cliënten groep (financiële problemen, GGZ-problematiek, sociale problemen etc.). Elke dag is een uitdaging!
Maar dit is ook het leukste!

Hou je niet van zelf plannen, wil je graag een kantoorbaan, vindt je het vervelend om heen en
  meer... weer te gaan en heb je geen interesse in de GGZ, dan kan je beter naar een andere baan opzoek gaan.

Maar wil je graag leren, in een gezellig team werken, afwisselende dagen en taken hebben, en kunnen zeggen dat geen cliënt hetzelfde is. Dan is dit echt iets voor jou!
Fijne werkgever met veel ruimte voor zelfstandigheid.
Psycholoog kind en jeugd (huidige medewerker) –  Den Haag21 mei 2019
Als psycholoog bij impegno wordt je ingezet bij het gehele zorgproces: screening, intake, diagnostiek, behandeling etc.. Ook het beheren van je agenda doe je zelf. Het fijne hieraan is dat je als psycholoog dichtbij de cliënt staat en de vrijheid hebt om je eigen werkdag in te delen. Er heerst in het bedrijf een open sfeer waarin inbreng van de medewerker gewenst is.
Pluspunten
Flexibiliteit, zelfstandigheid, gezellig, professionaliteit.
Impegno in drie woorden: Flexibel, betrokken en efficiënt
Orthopedagoog (huidige medewerker) –  West-Brabant5 april 2019
Impegno is een beetje een vreemde eend in de bijt binnen de GGZ wereld, o.a. wat betreft de flexibiliteit en vrijheid die je als mewerker krijgt. Zo deel je bijvoorbeeld je eigen agenda in en doe je je eigen administratie. Dit geeft veel voordelen, maar moet ook wel bij je passen en vraagt een zekere zelfstandigheid. Impegno is een relatief jong bedrijf en hierdoor waren zaken voorheen niet altijd goed geregeld. Echter, afgelopen jaar zijn er veel verbeteringen doorgevoerd qua arbeidsvoorwaarden bijvoorbeeld een passende CAO en dus hoger salaris en uitgebreide opleidingsmogelijkheden. Er zijn ook GZ-opleidingsplaatsen beschikbaar, echter de vraag hiernaar is groter dan het aanbod.

Ik ben zelf ooit als werkervaringsmedewerker begonnen en vanuit daar doorgegroeid. Ik heb inmiddels (op eigen verzoek) in meerdere teams gewerkt en in alle teams waar ik gewerkt heb, heb ik veel betrokkenheid ervaren. Ondanks dat iedereen zelfstandig werkt bij de cliënten, is er wel degelijk sprake van een teamgevoel. De visie van impegno gaat uit van efficiënte hulpverlening: zo intensief als nodig, zo kort als mogelijk. Indien nodig zit je dus soms met meerdere collega's tegelijk in één casus.
Pluspunten
Betrokken teams, veel flexibiliteit, je bepaalt je eigen werktijden, goede arbeidsvoorwaarden, voldoende opleidingsmogelijkheden, GZ-opleiding beschikbaar
Minpunten
Als je niet zelfstandig kunt werken, is impegno niet het bedrijf voor jou. Er is meer vraag dan aanbod voor de GZ-opleidingsplekken
Uitdagend, open
Orthopedagoog (huidige medewerker) –  Midden-Brabant29 augustus 2018
Impegno is een jonge, groeiende organisatie waarbij erg veel ruimte is voor eigen inbreng. Ik werk met veel plezier met deze uitdagende multiproblem doelgroep. Op beleidsniveau kan ik actief meedenken in wat ik denk dat nodig is om goede kwalitatieve zorg neer te zetten. Het is erg leuk om hier, naast mijn dagelijkse werk als behandelaar, actief mee bezig te zijn. Er zijn veel doorgroeimogelijkheden en kwaliteiten worden zoveel als mogelijk benut en ingezet. Ik ga elke dag met veel plezier naar mijn werk.
Kwaliteit, prettige sfeer waar je je gewaardeerd voelt, gehoord wordt en waar je vertrouwen krijgt!
Regiebegeleider (huidige medewerker) –  Dongemond28 augustus 2018
Gemoedelijke, leuke en gezellige sfeer, je voelt je gewaardeerd, gehoord en krijgt vertrouwen. Je bent iemand en geen nummertje.Dit vanuit je collega's maar ook vanuit het management en vanuit de cliënten! Dit tot grote tegenstelling van waar ik vandaan kom. Na 8 jaar forensisch gesloten gewerkt te hebben voelde het werken bij impegno meteen als een hele verademing. Je hebt bij impegno daadwerkelijk iets te vertellen en er wordt ook naar je geluisterd.Cliënten waarderen je en zijn blij dat jij hen komt ondersteunen terug naar zelfredzaamheid. Ze stellen hun eigen doelen samen met jou op en zijn dus ook gemotiveerd om aan hun eigen doelen te werken, wat voor mij het werk super leuk maakt. Je ziet daadwerkelijk vooruitgang! Hoe klein de stapjes vooruit soms ook zijn ;-)
Een hele goede, fijne werkgever met veel vrijheid en met mooie doorgroeimogelijkheden!
Vorig jaar begonnen als ambulant begeleider en door gegroeid naar Regiebegeleider.
Sfeervolle, gedreven en professionele organisatie
Gezinscoach (huidige medewerker) –  West-Brabant23 augustus 2018
Een werkdag als gezinscoach bij impegno ziet er nooit hetzelfde uit. Je werktzaamheden zijn gevarieerd en op de meeste momenten vrij en flexibel in te delen. Hierbij is het prettig dat je goed kan plannen en organiseren maar dus ook flexibel bent. Bij impegno wordt je gewaardeerd als persoon, werknemer én collega. Veelal werk je zelfstandig in casussen wat betekent dat er zelfstandigheid van je wordt verwacht. Er is altijd ruimte om terug te vallen op je collega's en te werken aan je eigen ontwikkeling, doormiddel van MDO's, werkbegeleider, intervisie en deskundigheidsbevordering. Daarnaast is er een steeds breder aanbod voor (bij)scholing.
In de zelfsturende teams worden de krachten van iedere werknemer naar boven gehaald om samen (team)doelen te bereiken/realiseren. Hiermee kan je dus datgene doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
Pluspunten
Volop in beweging om datgene te doen waar we goed in zijn op alle niveau's.
Fijne werkgever die midden in haar ontwikkeling staat.
Regiebegeleider (huidige medewerker) –  Den Haag Centrum22 augustus 2018
Het werken bij impegno vergt veel verantwoordelijkheid, persoonlijke professionaliteit en effectiviteit. Echter, impegno biedt daartegenover mooie doorgroeimogelijkheden, veel flexibiliteit in werklocatie, een ruim trainingsaanbod in combinatie met een fijne werksfeer.

Zelf ben ik 3,5 jaar geleden als stagiaire bij impegno binnengekomen. Een jaar later deed ik mijn afstudeeronderzoek binnen de organisatie, welke enthousiast door het management werd ontvangen. Na mijn afstudeeronderzoek mocht ik direct als ambulant begeleidster aan de slag gaan, om vervolgens na één jaar door te groeien als regiebegeleidster.

In de afgelopen jaren heb ik ontzettend veel positieve veranderingen gezien binnen de organisatie. Ik heb er het volle vertrouwen in dat dit in de aankomende jaren nóg beter zal worden.
Professionele organisatie maar weinig beloning en hoge werkdruk
Ambulant begeleider (voormalige medewerker) –  Rotterdam25 juli 2018
Als ambulant begeleider wordt er een enorme druk op je gelegd, verwachtingen die nauwelijks waar te maken zijn. Veel negativiteit en weinig collegialiteit. Facilitair zorgen ze geweldig voor hun werknemers. Maar het mag wat menselijker en meer in samenwerking met elkaar. De beloning is enorm slecht voor hetgeen er wordt gevraagd en verwacht.
Jammer, want het zou wat beter verlopen als het veel meer op elkaar afgestemd is. Dan zou het verloop qua personeel ook niet zo groot zijn en de uitval ook minder.
Pluspunten
Goede facilitaire voorzieningen
Minpunten
Hoge werkdruk, weinig salaris, weinig collegialiteit
Dynamisch bedrijf waar ruimte is om jezelf te ontwikkelen
Teamcoach (huidige medewerker) –  West-Brabant16 oktober 2017
impegno is een organisatie in ontwikkeling. Door de flexibele insteek van iedereen, kan er goed geanticipeerd worden op ontwikkelingen binnen zorgland. Dit maakt het een leuk en dynamisch bedrijf.

Als werknemer krijg je de kans om aan deze ontwikkelingen bij te dragen en om jezelf verder te ontplooien. Een werkdag bij impegno is nooit hetzelfde, wat het werk voor mij leuk houdt.

Binnen impegno werken over het algemeen mensen die van aanpakken weten en die goed om kunnen gaan met de flexibiliteit en zelfstandigheid die het bedrijf van je vraagt. Er is veel mogelijk, maar het is ook belangrijk om hierin zelf je balans en grenzen te bewaken. De sfeer op de werkvloer is over het algemeen genomen goed.
Pluspunten
Ontwikkelmogelijkheden
Altijd in beweging
Teamcoach (huidige medewerker) –  West Brabant West29 september 2017
5 jaar geleden ben ik als begeleider binnen gestapt in een organisatie die in West-Brabant net 10 personeelsleden rond had lopen. Nu 5 jaar later lopen er alleen al in West-Brabant 60 krachten rond. Dit is niet voor niets..

impegno is een organisatie die, zoals de titel al zegt, altijd in beweging is. Er wordt voortdurend gekeken naar manieren om de juiste hulpverlening te bieden aan kwetsbare mensen. Dit is dan ook hetgeen mij aantrok om hier te komen werken.

Niet alleen richting de mensen/cliënten wordt er gekeken naar verbetering, maar ook richting de medewerkers. Zelf heb ik na 3 jaar begeleider te zijn geweest de mooie kans gekregen om Teamcoach te worden, de functie die ik nu al met plezier bijna 3 jaar vervul. Dit geeft bij mij aan dat er binnen impegno genoeg kansen zijn om te doen wat je graag wilt doen.

De snelle manier van werken is iets wat jou moet liggen, maar je wordt altijd ondersteund door collega's die samen met je kunnen kijken hoe jij zo goed mogelijk je werk kunt uitvoeren. Deze samenhorigheid is een belangrijk onderdeel waar veel aandacht aan wordt besteed.

Het is een fijne organisatie om voor te werken, dus als je op zoek bent naar een uitdagende baan binnen de psychiatrie, dan is dit de organisatie die bij jou kan passen.
Snelle jonge organisatie welke open staat voor verbetering
Teamcoach begeleiding (huidige medewerker) –  Leiden13 september 2017
Zelf ben ik als werkervaringsmedewerker tegen een stagevergoeding binnen gerold bij Impegno. Hierna werd ik al snel aangenomen als begeleider en heb uiteindelijk een nieuwe uitdaging aan mogen gaan om als teamcoach in een nieuwe regio te gaan pionieren.
Het is een snel meebewegend bedrijf, wat naar mijn idee nodig in binnen de huidige 'zorg wereld'. Innoveren hoort daar onder andere bij, als ook het samen werken met andere zorginstanties om de beste zorg voor de client te kunnen bieden.
Wat ik mooi vind is dat naast begeleiding ook behandeling, en in sommige regio's jeugdhulp, geboden kan worden onder 1 dak.
Wel is het zaak dat je naast samen werken in het team en met andere specialisaties ook goed individueel kunt werken. Je bent veel alleen op pad naar clienten en in de wijk, en hebt de verantwoordelijkheid om dossiers en andere administratieve zaken goed bij de houden.
De fijne kant hiervan is dat je je week zelf flexibel kan indelen en veel autonomie krijgt.
Pluspunten
Arbeidsvoorwaarden
Energiek, flexibel en dynamische organisatie.
Teamcoach (huidige medewerker) –  Waalwijk13 september 2017
Ik ben 5 jaar geleden begonnen als ambulant begeleider bij impegno. Toen nog nieuw in regio Tilburg. De jonge en energieke sfeer sprak me direct aan, en nog steeds. Daarnaast vind ik het in de hulpverlening belangrijk dat er korte lijnen bestaan tussen verschillende disciplines. Het is fijn om direct samen te werken met gezinscoaches en psychologen, waarvan ik ook meteen weer veel kan leren.
Ook is het prettig dat je de kans krijgt mee te denken in en rondom de organisatie, zo ben ik na 2 jaar doorgegroeid naar teamcoach waarin ik nog steeds mensen begeleid maar ook medewerkers coach en leiding geef aan een klein team.
Het is fijn dat ik mijn eigen agenda in kan delen en erg wisselende werkzaamheden heb.
Het is een jonge en dynamische organisatie die nog steeds groeit, waar je doorgroeimogelijkheden hebt en waar je vooral als startende in de psychiatrie erg veel kunt leren. Dit karakter maakt dat de organisatie soms zoekende is naar verbeterpunten en daardoor regelmatig veranderingen doorvoert wat om flexibiliteit vraagt. Wanneer je dit als uitdaging kunt zien is het een erg prettige organisatie met fijne collega's en een goede sfeer.
Ok bedrijf
Receptioniste/telefoniste (voormalige medewerker) –  Den Haag18 mei 2017
Geen doorgroeimogelijkheden
Weinig variatie
Receptie werk maar zo niet uitdagend
Pluspunten
Collega
Jong en dynamisch
Psycholoog (huidige medewerker) –  Zuid-Holland20 maart 2017
Ik ben bij impegno begonnen als starter op de arbeidsmarkt en heb de kans gehad om veel te leren. Daarnaast maak ik deel uit van een leuk team, waarbij nauw wordt samengewerkt met verschillende disciplines. Mijn dagen kan ik zelf grotendeels indelen. Ik heb impegno leren kennen als een jong, dynamisch bedrijf met veel ambities. Om mee te kunnen gaan met de veranderingen die hiermee gepaard gaan wordt er van zijn werknemers verwacht snel te kunnen schakelen. De werkdruk kan hierdoor soms oplopen. Het leukste van mijn baan vind ik het behandelen van cliënten met uiteenlopende problematiek.
Een jonge en dynamische organisatie
Ambulant begeleider (huidige medewerker) –  Tilburg2 maart 2017
Het werken als ambulante begeleider stelt jou in de gelegenheid om je dagen zelf in te delen. Je agenda is letterlijk leeg en jij geeft invulling aan hoe jouw dagen en weken eruit komen te zien. Ik zie ruim 80% van mijn dagen cliënten en de overige word beschikbaar gesteld voor overleggen, intervisie, werkbegeleiding, trainingen en andere vormen van vergaderingen. Impegno probeert zo goed als mogelijk in te spelen op persoonlijke wensen en behoeftes. Hierbij moet men denken aan dat de werkgever faciliterend wil zijn en ervoor wil zorgen dat er een zo laag mogelijke administratieve druk is. Dit zorgt ervoor dat je meer tijd hebt voor je cliënten, je collega's en jezelf.

De afgelopen jaren heeft impengo het mogelijk gemaakt dat ik trainingen heb kunnen volgen en word er hard gewerkt om het trainingsaanbod te verbreden en verstevigen. In spelen op dat gene wat de werknemers nodig hebben staat voorop. Mijn collega's zijn hardwerkende jonge mensen die iedere dag het beste voor hebben met de cliënten, de collega's en de organisatie. Er word veel verantwoordelijkheid, assertiviteit en flexibiliteit van je gevraagd en dat zorgt ervoor dat je snel kunt doorgroeien als werknemer en persoon.

Is het soms lastig om alles te combineren, maakt dat het lastig om alles goed bij te houden, ja dat is het. Belangrijker is om te vertellen dat ik het allemaal uitdagend en leuk vind.
Tot slot wil ik benadrukken dat impegno jou als werknemer graag ziet groeien. Mij als voorbeeld nemend: ben begonnen als werkervaringsmederwerker, doorgegroeid naar ervaren ambulante begeleider, OR-lid, trainer
  meer... voor Signs of Safety geworden en dat allemaal in 2,5 jaar.
Mocht dat niet duidelijk maken hoe snel het kan gaan, dan weet ik het ook niet.
Pluspunten
Eigen tijdsindeling
Minpunten
Salaris

Zie meer reviews over Impegno

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Impegno. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Impegno gesorteerd op locatie