Impegno Reviews

7 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 8 reviews
Altijd in beweging
Teamcoach (huidige medewerker) –  West Brabant West29 september 2017
5 jaar geleden ben ik als begeleider binnen gestapt in een organisatie die in West-Brabant net 10 personeelsleden rond had lopen. Nu 5 jaar later lopen er alleen al in West-Brabant 60 krachten rond. Dit is niet voor niets..

impegno is een organisatie die, zoals de titel al zegt, altijd in beweging is. Er wordt voortdurend gekeken naar manieren om de juiste hulpverlening te bieden aan kwetsbare mensen. Dit is dan ook hetgeen mij aantrok om hier te komen werken.

Niet alleen richting de mensen/cliënten wordt er gekeken naar verbetering, maar ook richting de medewerkers. Zelf heb ik na 3 jaar begeleider te zijn geweest de mooie kans gekregen om Teamcoach te worden, de functie die ik nu al met plezier bijna 3 jaar vervul. Dit geeft bij mij aan dat er binnen impegno genoeg kansen zijn om te doen wat je graag wilt doen.

De snelle manier van werken is iets wat jou moet liggen, maar je wordt altijd ondersteund door collega's die samen met je kunnen kijken hoe jij zo goed mogelijk je werk kunt uitvoeren. Deze samenhorigheid is een belangrijk onderdeel waar veel aandacht aan wordt besteed.

Het is een fijne organisatie om voor te werken, dus als je op zoek bent naar een uitdagende baan binnen de psychiatrie, dan is dit de organisatie die bij jou kan passen.
Snelle jonge organisatie welke open staat voor verbetering
Teamcoach begeleiding (huidige medewerker) –  Leiden13 september 2017
Zelf ben ik als werkervaringsmedewerker tegen een stagevergoeding binnen gerold bij Impegno. Hierna werd ik al snel aangenomen als begeleider en heb uiteindelijk een nieuwe uitdaging aan mogen gaan om als teamcoach in een nieuwe regio te gaan pionieren.
Het is een snel meebewegend bedrijf, wat naar mijn idee nodig in binnen de huidige 'zorg wereld'. Innoveren hoort daar onder andere bij, als ook het samen werken met andere zorginstanties om de beste zorg voor de client te kunnen bieden.
Wat ik mooi vind is dat naast begeleiding ook behandeling, en in sommige regio's jeugdhulp, geboden kan worden onder 1 dak.
Wel is het zaak dat je naast samen werken in het team en met andere specialisaties ook goed individueel kunt werken. Je bent veel alleen op pad naar clienten en in de wijk, en hebt de verantwoordelijkheid om dossiers en andere administratieve zaken goed bij de houden.
De fijne kant hiervan is dat je je week zelf flexibel kan indelen en veel autonomie krijgt.
Pluspunten
Arbeidsvoorwaarden
Energiek, flexibel en dynamische organisatie.
Teamcoach (huidige medewerker) –  Waalwijk13 september 2017
Ik ben 5 jaar geleden begonnen als ambulant begeleider bij impegno. Toen nog nieuw in regio Tilburg. De jonge en energieke sfeer sprak me direct aan, en nog steeds. Daarnaast vind ik het in de hulpverlening belangrijk dat er korte lijnen bestaan tussen verschillende disciplines. Het is fijn om direct samen te werken met gezinscoaches en psychologen, waarvan ik ook meteen weer veel kan leren.
Ook is het prettig dat je de kans krijgt mee te denken in en rondom de organisatie, zo ben ik na 2 jaar doorgegroeid naar teamcoach waarin ik nog steeds mensen begeleid maar ook medewerkers coach en leiding geef aan een klein team.
Het is fijn dat ik mijn eigen agenda in kan delen en erg wisselende werkzaamheden heb.
Het is een jonge en dynamische organisatie die nog steeds groeit, waar je doorgroeimogelijkheden hebt en waar je vooral als startende in de psychiatrie erg veel kunt leren. Dit karakter maakt dat de organisatie soms zoekende is naar verbeterpunten en daardoor regelmatig veranderingen doorvoert wat om flexibiliteit vraagt. Wanneer je dit als uitdaging kunt zien is het een erg prettige organisatie met fijne collega's en een goede sfeer.
Ok bedrijf
Receptioniste/telefoniste (voormalige medewerker) –  Den Haag18 mei 2017
Geen doorgroeimogelijkheden
Weinig variatie
Receptie werk maar zo niet uitdagend
Pluspunten
Collega
Minpunten
Jong en dynamisch
Psycholoog (huidige medewerker) –  Zuid-Holland20 maart 2017
Ik ben bij impegno begonnen als starter op de arbeidsmarkt en heb de kans gehad om veel te leren. Daarnaast maak ik deel uit van een leuk team, waarbij nauw wordt samengewerkt met verschillende disciplines. Mijn dagen kan ik zelf grotendeels indelen. Ik heb impegno leren kennen als een jong, dynamisch bedrijf met veel ambities. Om mee te kunnen gaan met de veranderingen die hiermee gepaard gaan wordt er van zijn werknemers verwacht snel te kunnen schakelen. De werkdruk kan hierdoor soms oplopen. Het leukste van mijn baan vind ik het behandelen van cliënten met uiteenlopende problematiek.
Een jonge en dynamische organisatie
Ambulant begeleider (huidige medewerker) –  Tilburg2 maart 2017
Het werken als ambulante begeleider stelt jou in de gelegenheid om je dagen zelf in te delen. Je agenda is letterlijk leeg en jij geeft invulling aan hoe jouw dagen en weken eruit komen te zien. Ik zie ruim 80% van mijn dagen cliënten en de overige word beschikbaar gesteld voor overleggen, intervisie, werkbegeleiding, trainingen en andere vormen van vergaderingen. Impegno probeert zo goed als mogelijk in te spelen op persoonlijke wensen en behoeftes. Hierbij moet men denken aan dat de werkgever faciliterend wil zijn en ervoor wil zorgen dat er een zo laag mogelijke administratieve druk is. Dit zorgt ervoor dat je meer tijd hebt voor je cliënten, je collega's en jezelf.

De afgelopen jaren heeft impengo het mogelijk gemaakt dat ik trainingen heb kunnen volgen en word er hard gewerkt om het trainingsaanbod te verbreden en verstevigen. In spelen op dat gene wat de werknemers nodig hebben staat voorop. Mijn collega's zijn hardwerkende jonge mensen die iedere dag het beste voor hebben met de cliënten, de collega's en de organisatie. Er word veel verantwoordelijkheid, assertiviteit en flexibiliteit van je gevraagd en dat zorgt ervoor dat je snel kunt doorgroeien als werknemer en persoon.

Is het soms lastig om alles te combineren, maakt dat het lastig om alles goed bij te houden, ja dat is het. Belangrijker is om te vertellen dat ik het allemaal uitdagend en leuk vind.
Tot slot wil ik benadrukken dat impegno jou als werknemer graag ziet groeien. Mij als voorbeeld nemend: ben begonnen als werkervaringsmederwerker, doorgegroeid naar ervaren ambulante begeleider, OR-lid, trainer
  meer... voor Signs of Safety geworden en dat allemaal in 2,5 jaar.
Mocht dat niet duidelijk maken hoe snel het kan gaan, dan weet ik het ook niet.
Pluspunten
Eigen tijdsindeling
Minpunten
Salaris

Zie meer reviews over Impegno

Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Impegno. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Impegno gesorteerd op locatie