Reviews voor Logistiek Medewerker (m/v) bij IKEA

Bekijk alle 7.318 reviews
Hard werken, leuk werk, leuke collega's, prima loon
Bij de afdeling logistiek zorg je dat de winkel gevuld blijft. Je werkt zowel in de market hall als in het zelfbedieningsmagazijn. Een typische werkdag/ochtend is van 5 of 6 uur in de ochtend (afhankelijk van de drukte) tot 10 uur 's ochtends.

In de market hall gebruik je een pellet wagen om je eigen afdeling te vullen. De pellets worden de winkel in gereden en op je afdeling gezet (bijvoorbeeld badkamers of tapijten). Jij zorgt er dan voor dat het in het goede schap terecht komt.

In het zelfbedieningsmagazijn rijd je op een stapelaar of, als je hiervoor je diploma haalt (wat mogelijk is via IKEA), op de reach-truck/heftruck. De pellets zijn hier een stuk groter, maar het idee is het zelfde als in de market hall. De pellets worden op je zone neer gezet (bijvoorbeeld stelling 1 tot 16) en vervolgens pak jij ze uit en brengt ze naar de goede locatie.

Het komt voor dat je ook na 10 uur, als de winkel opent, nog door werkt. Dan kan het zijn dat je laatste resten vulling de winkel in brengt of orders moet verzamelen voor bijvoorbeeld online bestellingen.

Communicatie is erg belangrijk tijdens het werken bij de logistieke afdeling. Het werk doe je vooral zelfstandig, maar samen werken is noodzakelijk om alles voor het open gaan van de winkel te verwerken.
Pluspunten
Leuk werk, goed te combineren met studie, mogelijkheden tot het volgen van cursussen, prima loon
Minpunten
Fysiek zwaar werk, vroege tijden
Leuke gezellige stage gehad
Gezellig bedrijf, gericht op de medewerkers. Een pré is het ontbijt/ lunch buffet
Fijne collega's & secundaire arbeidsvoorwaarden.
Na 5 jaar bij de afdeling logistiek heb ik een aardig goede indruk van Ikea als werkgever kunnen vormen.

Pluspunt: Grote groep met voornamelijk leuke collega's.

Minpunten: Vervelende werktijden, slecht betaald, geen doorgroei mogelijkheden, je wordt afgerekend op ziek zijn en zelfs met 12 uur per week moet je 6 dagen per week beschikbaar zijn.
Ikea
Ik moet vakken vullen in de ochtend. In de middag moet ik bestellingen verzamelen voor klanten en Reachtruck rijden. In de avond moet ik de winkel aanvullen en Reachtruck rijden.

Ik heb op een reachtruck leren rijden. Ik weet nu hoe Logistiek in z,n werk gaat. Daarbij heb ik ook geleerd hoe ik goed met klanten om ga. Ik ben niet zo tevreden over het management want, op het moment dat ze moeten controleren hoe je, je werk doet vragen ze dat aan mijn collega's in plaats van dat ze het zelf komen beoordelen.

De sfeer op het werk vind ik wel goed en leuk. Ik kan niet echt zeggen dat ik iets moeilijk vind aan mijn werk. Het leukste vind ik om de reachtruck te kunnen besturen.
Pluspunten
Gratis eten
Minpunten
Een laag loon
Ikea
Fijn bedrijf om te werken. Doorgroei mogelijkheden.
Grote retailer, goede werksfeer
Goede werksfeer, goede arbeidsvoorwaarden, flexibele werkgever
Leuk werk door collegas, maar hard werken levert weinig waardering terug
Doe wat je opgedragen wordt, blijf binnen de lijnen en het is ok. Maar pas op als je dat niet doet, bijv maak geen woorden met luie collega's oid, dan kom je op de zwarte lijst.
Collega's waren prima, maar bij het personeelsmanagement en bij de teamleiders moet je oppassen, die zullen je niet gauw helpen, zijn verlengstuk van het management.

Er heerst daarom wel een angstcultuur, men durft niet tegen het management in te gaan, want dan lig je er zo uit. Ik heb er 1,5 jaar gewerkt. Nu is het alleen starten om 0500, dat is mij te vroeg, woonwerk afstand was bijna 40 km.
Pluspunten
Teamwork
Minpunten
Salariering staat onder druk
hard werken
hard en zwaar werk
ergonomisch niet het beste werk voor je rug.
Gezellige energieke werkomgeving
Ik zal altijd met plezier terugkijken op mijn tijd bij IKEA, vooral omdat we een leuke groep collega's hadden met wie ik fantastisch kon samenwerken.
Pluspunten
Goede keuken, leuke collega's
Leuk inspirerend veelzijdig meubelbedrijf.
Vooral logistiek werk in de ochtend en avonduren, parttime.
1 a 2 uurtjes orders verzamelen tussen de klanten in de winkel voor aangekochte artikelen van de klanten en transport naar de klanten.

's Avonds magazijn bevoorraden en zelfbedieningsmagazijn vullen.

's Ochtends vrachtauto's lossen en de markthal en showroom vullen.

Jammer dat de afstemming tussen logistiek en verkoopafdelingen niet vlekkeloos werkt. Met ruim 400 mensen is het lastig samen werken..

Ik heb leren heftrucken, vullen, verzamelen en klanten helpen.

Ik had leuke en aardige collega's uiteenlopend van jong naar oud.

Orders verzamelen was het moeilijkste en zwaarste werk vooral de zware kasten en bankstellen en wachtwoorden op de computer wist ik als parttimer vaak niet.

Het was een leuke tijd met mijn collega's tijdens werken en uitjes.
Pluspunten
Dichtbij huis, goed bereikbaar, leuke collega's, gevarieerd werk
Minpunten
Een goed werkend IKEA familyteam is nog niet wat het moet zijn.
Fijne werkomgeving en een hele goede werksfeer met alle collega's
Verschillende begintijden...5 uur...6 uur en vanaf 7 uur is mijn starttijd,
Dan de voorraad inventariseren op de afdeling waar je bent ingedeeld.(marcketplace of zelfbedieningsmagazijn of vrachtwagens lossen)

Je bent een parttime medewerker en word ingedeeld op alle logistieke werkzaamheden bij Ikea.

Omdat je niet iedere maand dezelfde uren werkt heb je ook geen vast inkomen.

De collega's zijn allemaal erg leuk en betrokken, komen ook uit een heel diverse achtergrond.

Ik ben al jaren goed thuis in de logistiek dus heb geen moeilijkheden met de funktie.

De diversheid van taken is erg uitdagend!
Pluspunten
'Diversheid betreft inzetbaarheid
De werksfeer is er na maten niet meer leuk
ik heb wel veel geleerd

maar daar blijft het ook bij
productieve en gezzelige samenwerking
Er stonden altijd hardwerkende collega's om samen hard aan het werk te gaan maar tegelijkertijd ook samen een leuke sfeer creëren. Ik heb geleerd hoe je samen tot een goede eindresultaat kan komen, het moeilijkste was wel dat
Gezellige werkomgeving met leuke collega's
Wat dagelijks gedaan word is wel het verwerken van de vracht het word zowel opgeslagen in hoge stellingen en er wordt ook bijgevuld.
Wat juist leuk is aan de baan is dat ze je veel vrijheid geven met betrekking tot je persoonlijke ontwikkeling.
Pluspunten
Persooneelskorting
gezellige collega's
heb certificaat raechtruck goede sfeer ,heb goede ervaring opgedaan en veel geleerd in de logistiek
Pluspunten
eten in kantine was gratis
Minpunten
Stel een vraag over solliciteren of werken bij IKEA. Onze community staat klaar om te antwoorden.