Reviews voor IKEA in Haarlem

Bekijk alle 7.318 reviews
De collega's maken het leuk
Je vult in de market hall (daar waar je de potjes en pannetjes koopt), showroom of in het zelfbedieningsmagazijn. Het werk is afwisselend als je aangeeft dat je meerdere dingen wilt doen. Er is voor iedereen wel een plek te vinden waar je het naar je zin zult hebben.
Je kunt reachen, met een stapelaar vullen of met een pompwagen. Je moet fysiek wel wat aan kunnen en vergis je niet in de tijden. Het grootste deel van het jaar begin je om 6 uur in de ochtend, maar van half november tot half januari begin je om 5 uur in de ochtend. Dus je moet hier wel tegen kunnen, ook op de lange duur. Ga op tijd naar bed, anders slaap je te weinig.

De sfeer is gemoedelijk. De leiding heeft een luisterend oor en staat open voor persoonlijke wensen.

Maar er moet natuurlijk wel gewoon gewerkt worden, dus voor getuttel is er geen plek.
Heel hoge werk-/prestatiedruk
Maximale soeplesse wordt geëist, minimale bezetting. Wanneer gevraagd wordt om specifieke trainingen, adviezen ed wordt hier niks mee gedaan (vb verdediging/afhandelen zeer vervelende agressieve klant)
Er is veel veranderd
Ik heb 33 jaar met plezier bij Ikea gewerkt. De cultuur is erg veranderd en na zoveel jaar heb ik de laatste reorganisatie niet overleefd..
Leuk bedrijf, zeker voor starters !
Als je nog niet precies weet welke kant je op wil is een bedrijf als Ikea een hele goede startplek. Hier komen bijna alle facetten van een goede internationale organisatie in voor ! Deze richting word ook gestimuleerd te volgen !
Pluspunten
Super collega's
Minpunten
Werkdruk
Zelfontplooiing binnen een menselijke organisatie
Geen dag is hetzelfde en elk mens is uniek. Dat is wat je elke dag ook merkt bij Ikea. Er zijn veel persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden. Alles is er goed geregeld qua arbeidsvoorwaarden. Manier van werken is gericht op alles in het werk stellen dat de klant zo makkelijk en fijn mogelijk kan shoppen.

Moelijke van de baan:

Trage handelingssnelheid. Veel te veel werk en verantwoordelijkheden voor 1 functie om kwaliteit te kunnen leveren. Vergadercultuur. Te weinig klantgericht verkopen.
Een groot bedrijf, maar met een menselijk toefje
Een groot en gezellig bedrijf met heel veel collegas. Een typische dag begint met het begroeten van klanten, het zorgen dat de voorraad klopt, het helpen van mensen die iets specifieks zoeken, heel vaak de vraag krijgen "hoe kom ik hieruit?" of een variant hierop. Managers staan vaak niet ver van de medewerkers af en zelfs de store manager loopt regelmatig een rondje. Aan het eind van de dag kan je tevreden weer naar huis omdat mensen blij met hun spullen naar huis zijn gegaan.
Pluspunten
Als je savonds werkt krijg je een gratis avondmaaltijd
Minpunten
Werken in de avonden en de weekenden.
Gezellige maar drukke werkomgeving
Leuke sfeer, mooi bedrijf.
Arbeidsvoorwaarden is best prima.
Pluspunten
Mooi bedrijf
Minpunten
Lange werkdagen
Te slecht betaald
De werkdruk wordt te hoog omdat er te weinig mensen en er teveel klanten zijn.

Dit is het nieuwe beleid van Ikea en ik ben het daar niet mee eens.
Groot bedrijf, leuke collega's
Veelzijdige functies binnen dit bedrijf, luch en avond eten is goed geregeld
Er is special voor kinderen om te spelen.
Ik heb veel dingen geleerd.Bijvoorbeeld,hoe kan de machines werken en hoe kan je met klanten reageren.De managment is ook goed.De bedrijfscultuure is echt heel knap.Ik ben nieuw hier in Nederland de namen van de dingen in ikea echt moeilijkste voor mij om te herinering.Je hoeft niet te zorgen waar kan je eten daar is ook een apart restaurant voor de medewerkers vooral in de avond is gratice.
Pluspunten
het echt gezellig bedrijf
Ikea haarlem
prima bedrijf om te werken ik ben hier weg gegaan omdat ik elders een een beter aanbod kreeg wat betreft dienstverband
Pluspunten
er wordt rekeing gehouden met je
Minpunten
veel hetzelfde werk
Good for starting your career
IKEA believes in developing its employees. It is a unique learning environment with down-to-earth colleagues with an open and honest attitude. The organization is built around customer focus and providing management and co-workers with tools to meet and exceed customer expectations on a daily base.
Pluspunten
company culture
Minpunten
salary, missing development plan
Over het algemeen een leuke werkgever waarbij je goede secundaire arbeidsvoorwaarden geniet.
Goede werkgever met diverse doorgroeimogelijkheden en goed waardering
Erg prettige werkomgeving, fijne collega's, goed opleidingen. goede waardering, je kan zelf focussen op jou goede punten en daar meer gebruik van maken.
Minpunten
Hoge werkdruk
Omgeving met vrijheden
Bij IKEA krijg je veel verantwoordelijkheden en vrijheden. Je krijgt de kans zelf beslissingen te maken en hier de verantwoording voor dragen. Positief punt.

Nadeel is dat binnen IKEA geen ontwikkelmogelijkheden zijn. Binnen de vestiging wordt gepretendeerd dat een ruime keuze aan mogelijkheden beschikbaar is, als je maar graag genoeg wilt. Uit de praktijk blijkt echter dat het HR-beleid gebaseerd is op sekse, haarkleur en incompetentie.
hard werken
hard en zwaar werk
ergonomisch niet het beste werk voor je rug.
Leuk inspirerend veelzijdig meubelbedrijf.
Vooral logistiek werk in de ochtend en avonduren, parttime.
1 a 2 uurtjes orders verzamelen tussen de klanten in de winkel voor aangekochte artikelen van de klanten en transport naar de klanten.

's Avonds magazijn bevoorraden en zelfbedieningsmagazijn vullen.

's Ochtends vrachtauto's lossen en de markthal en showroom vullen.

Jammer dat de afstemming tussen logistiek en verkoopafdelingen niet vlekkeloos werkt. Met ruim 400 mensen is het lastig samen werken..

Ik heb leren heftrucken, vullen, verzamelen en klanten helpen.

Ik had leuke en aardige collega's uiteenlopend van jong naar oud.

Orders verzamelen was het moeilijkste en zwaarste werk vooral de zware kasten en bankstellen en wachtwoorden op de computer wist ik als parttimer vaak niet.

Het was een leuke tijd met mijn collega's tijdens werken en uitjes.
Pluspunten
Dichtbij huis, goed bereikbaar, leuke collega's, gevarieerd werk
Minpunten
Een goed werkend IKEA familyteam is nog niet wat het moet zijn.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij IKEA. Onze community staat klaar om te antwoorden.